Baterie Optima
Moderátor: Acon
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Baterie Optima
Tak kluci v SK konkrétně fy. www.allmetal.sk mají baterky v akci např.
Red Top 4,2L maj za 4792,- bez DPH a u nás např. http://www.optimabaterie.cz/autobaterie-ceniky/ za 5952,- bez DPH
Už mám objednáno protože mi zrovna klekla MilošII
Red Top 4,2L maj za 4792,- bez DPH a u nás např. http://www.optimabaterie.cz/autobaterie-ceniky/ za 5952,- bez DPH
Už mám objednáno protože mi zrovna klekla MilošII
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
No já jsem si ji asi odstřelil navijákováním. Teoreticky by měla vydržet víc, ale přijde na to jak ji asi taky dáváš po uších Tak já jsem si objednal hned 2kusy. Miloš IIPotapěč píše:Jakápak asi je výdrš gelovek obecně? Mám f autě dvě, teprva asi tak rok.
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
Re: Baterie Optima
Red Top 4,2L maj za 4792,- bez DPH a u nás např. http://www.optimabaterie.cz/autobaterie-ceniky/ za 5952,- bez DPH
Už mám objednáno protože mi zrovna klekla MilošII[/quote]
Koupil jsem gelovou baterku podobných specifikaci za 5200 včetně DPH Fy EXIDE. Ale řeším nyní problém s nabíjení v automobilu ,zde nemůže dojít k nějakému problému při vybití baterie např. v naviláku. a jejím nasledné nabíjení.Všude se píše o kontrolovaném nabíjení. Našel jsem nějaké zařízení ale vůbec tomu nerozumím. http://www.traxide.com.au/trax1sc40_2.html Nemáte s tím nějaké zkušenosti.
Už mám objednáno protože mi zrovna klekla MilošII[/quote]
Koupil jsem gelovou baterku podobných specifikaci za 5200 včetně DPH Fy EXIDE. Ale řeším nyní problém s nabíjení v automobilu ,zde nemůže dojít k nějakému problému při vybití baterie např. v naviláku. a jejím nasledné nabíjení.Všude se píše o kontrolovaném nabíjení. Našel jsem nějaké zařízení ale vůbec tomu nerozumím. http://www.traxide.com.au/trax1sc40_2.html Nemáte s tím nějaké zkušenosti.
ahoj,
koukám,že to co tam hodil Peters na tom druhým webu je přesně to,co nahání OC k napájení přídavné baterie.Až to uvidí bude mít radost.Jinak toto zařízení slouží k ochraně hlavní baterie ,aby se nevybíjela pod úroveň nutnou k nastartování auta,kddyž máš v autě přídavnou baterii na pohon příslušenství jako třeba právě naviják nebo v případě OC počítač.Navíc to zaručuje přednostní dobití hlavní baterie tak,aby nebyla ohrožena provozuschopnost auta.Takže s gelovkou to nebude mít asi nic společného.
George
koukám,že to co tam hodil Peters na tom druhým webu je přesně to,co nahání OC k napájení přídavné baterie.Až to uvidí bude mít radost.Jinak toto zařízení slouží k ochraně hlavní baterie ,aby se nevybíjela pod úroveň nutnou k nastartování auta,kddyž máš v autě přídavnou baterii na pohon příslušenství jako třeba právě naviják nebo v případě OC počítač.Navíc to zaručuje přednostní dobití hlavní baterie tak,aby nebyla ohrožena provozuschopnost auta.Takže s gelovkou to nebude mít asi nic společného.
George
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Prioritystart
Nebo tohleGeorge píše:ahoj,
koukám,že to co tam hodil Peters na tom druhým webu je přesně to,co nahání OC k napájení přídavné baterie.Až to uvidí bude mít radost.Jinak toto zařízení slouží k ochraně hlavní baterie ,aby se nevybíjela pod úroveň nutnou k nastartování auta,kddyž máš v autě přídavnou baterii na pohon příslušenství jako třeba právě naviják nebo v případě OC počítač.Navíc to zaručuje přednostní dobití hlavní baterie tak,aby nebyla ohrožena provozuschopnost auta.Takže s gelovkou to nebude mít asi nic společného.
George
http://www.offroadpoint.cz/baterie.php
a
http://www.prioritystart.com/
Miloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
Gelová baterie - Úskalí při nabíjení
Gelová baterie má mnoho předností. Bohužel má i jednu velkou nevýhodu. Není jí jedno, na jaké napětí je nabíjena. Nemá totiž možnost odventilování, takže při nabíjení větším napětím u ní dochází k plynování a zvyšování tlaku uvnitř, který zpravidla končí deformací, někdy až poškozením obalu. Nová vozidla, která jsou gelovou baterií vybavena již z výroby mají přesnější regulátory a k plynování baterie nedochází. Pokud hodláte dát gelovou baterii do staršího vozidla, kde předtím byla baterie s elektrolytem, nezapomeňte zkontrolovat napětí vylézající z alternátoru. Pokud bude vyšší než 14,4 V tak tam gelovku nedávejte. Jasně, že neodejde hned, ale škodí jí to a bude mít pravděpodobně nižší životnost.
Paradoxně nutnost celodenního svícení pomáhá tam, kde je nabíjecí napětí větší. Tím, že je odebírán proud pro osvětlení je nižší napětí a gelovka tolik netrpí ani tam, kde je za normálních okolností pro ni již z důvodu vysokého napětí na alternátoru nebezpečno.
Zdraví Kubeš
Paradoxně nutnost celodenního svícení pomáhá tam, kde je nabíjecí napětí větší. Tím, že je odebírán proud pro osvětlení je nižší napětí a gelovka tolik netrpí ani tam, kde je za normálních okolností pro ni již z důvodu vysokého napětí na alternátoru nebezpečno.
Zdraví Kubeš
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Propojovač paralerní baterie 12 V
Myslím, že by to mohlo pořešit tohle MIloš II
http://shop.svarov.cz/index.php?main_pa ... cts_id=117
http://shop.svarov.cz/index.php?main_pa ... cts_id=117
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
Re: Baterie Optima
Co je pravdy na tom, že gelovka žlutá Optima může být provozována v jakékoli poloze? Potřeboval bych je z důvodu jejich nadměrné velikosti položit na bok.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: Baterie Optima
... vsetky gelove baterky mozu byt pouzivane v roznych polohach
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- desmosedici-rr
- Příspěvky: 256
- Registrován: 04 dub 2014 17:55
- auto: free
- Bydliště: Plzeň-Blatná
Re: Baterie Optima
čus když jsem kdysi dělal do autohifi, jezdil na soutěže DB drag tak jsem měl tuhle baterku http://autobaterie.heureka.cz/power-cel ... e/#section a ještě dost taky frčela tahle značka http://autobaterie.hledejceny.cz/kinetik-khc-2400/ ty Optimy se občas taky oběvily ale neměli takovej proud kterej byl v ten okamžik třeba,baterie může být v jakékoliv poloze
Re: Baterie Optima
neukryvaju v sebe tie baterie nejaku zaludnost pre bezne pouzitie v aute (navijakovnie je v nasom ponimani bezne )? (specialne nabijanie, teplotny rozsah, vibracie a pod...)
Parametrovo su to velmi zaujimave kusky.
Parametrovo su to velmi zaujimave kusky.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
-
- Příspěvky: 15008
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Baterie Optima
Jsem na ty dva odkazy lehce kouknul a startovacní proudy 7000A a 2400A mě uvedly lehce v úžas. Né že by to nebylo teoreticky možné, ale be uvedení metodiky, podle které to bylo změřené, je to takovej nicneříkající údaj. I u běžněji se vyskytujících baterií jsou rozdíly damé dvěma standardy pro měření startovacího proudu. Ve výsledku je to tak, že u stejné baterie to je podle jednoho systému měření cca 500A a podle druhého cca 700A. A to se potom docela těžko srovnává.
Ještě jsem kouknul na jede z eshopů, na který to odkazuje a tak u baterie není uveden startovací proud 7000A ale nejspíš zkratový proud. To je ale úplně něco jiného.
Slušný dodavatel k baterii dodá trošku víc než 5 řádků údajů - většinou nějaký katalogový list, kde je uvedeno, podle jakých norem byly uvedené hodnoty zjištěny. Bez těchto údajů je to trošku srovnávání jablek s hruškama. A uvádění těch co nejhezčích čísel, které ale prakticky nemají žádný význam, kromě případu zkratovaných kabelů.
Ještě jsem kouknul na jede z eshopů, na který to odkazuje a tak u baterie není uveden startovací proud 7000A ale nejspíš zkratový proud. To je ale úplně něco jiného.
Slušný dodavatel k baterii dodá trošku víc než 5 řádků údajů - většinou nějaký katalogový list, kde je uvedeno, podle jakých norem byly uvedené hodnoty zjištěny. Bez těchto údajů je to trošku srovnávání jablek s hruškama. A uvádění těch co nejhezčích čísel, které ale prakticky nemají žádný význam, kromě případu zkratovaných kabelů.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Baterie Optima
Nerád by som kazil nadšenie z hitech vytuneného aku ale nedá mi to, napr:
http://autobaterie.heureka.cz/power-cel ... e/#section smrdí podvodom - klamlivá reklama, bo 7000A štartovací prúd nedá, asi nedá ani 700A, teda možno neopakovateľne a do skratu. Ako gelovka je určená na zálohovanie a občasné cucnutie málo prúdu. Naviják jej nesvedčí, na to je nevhodná. To už radšej obyč.štartovacie olovo, alebo experiment s LiFePO4.
Optimabaterie, to tiež vypadá na naleštený prd pochybných vlastností, bacha na nich.
"OPTIMA RedTop: již samotný pohled přináší vzrušení.." To je dobré tak pre uhrovitého puberťáka, ktorý vezme tatíkovy oktávutedeíívoe, natuní mu symphony kapacitorom s modrým displejom a ešte mu ostane na jednu podobnú plčovinu.
Tá baterka má vlastnosti priemerné, ale aby sa to predalo tak sa potuní, je červená - ohhh , spiracell technology
Celý ich leták http://www.optimabaterie.cz/optima-baterie-prumysl.pdf je pochybný, chváliť sa tým že olovená baterka má elektrody z olova???, že separátory sú sklené vlákna, veď to už dobrých 30rokov používa asi aj filson z tesca. Samotěsnící
pojistné ventily - to znamená, že voda sa vyparí von, ale dnu už ju nedostanete. Obnažené olovo sa rozpadá.
Fuj, hnus, nebrať
EDIT:MadTom bol rýchlejší
http://autobaterie.heureka.cz/power-cel ... e/#section smrdí podvodom - klamlivá reklama, bo 7000A štartovací prúd nedá, asi nedá ani 700A, teda možno neopakovateľne a do skratu. Ako gelovka je určená na zálohovanie a občasné cucnutie málo prúdu. Naviják jej nesvedčí, na to je nevhodná. To už radšej obyč.štartovacie olovo, alebo experiment s LiFePO4.
Optimabaterie, to tiež vypadá na naleštený prd pochybných vlastností, bacha na nich.
"OPTIMA RedTop: již samotný pohled přináší vzrušení.." To je dobré tak pre uhrovitého puberťáka, ktorý vezme tatíkovy oktávutedeíívoe, natuní mu symphony kapacitorom s modrým displejom a ešte mu ostane na jednu podobnú plčovinu.
Tá baterka má vlastnosti priemerné, ale aby sa to predalo tak sa potuní, je červená - ohhh , spiracell technology
Celý ich leták http://www.optimabaterie.cz/optima-baterie-prumysl.pdf je pochybný, chváliť sa tým že olovená baterka má elektrody z olova???, že separátory sú sklené vlákna, veď to už dobrých 30rokov používa asi aj filson z tesca. Samotěsnící
pojistné ventily - to znamená, že voda sa vyparí von, ale dnu už ju nedostanete. Obnažené olovo sa rozpadá.
Fuj, hnus, nebrať
EDIT:MadTom bol rýchlejší
-
- Příspěvky: 15008
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Baterie Optima
Jenom k Optima bateriím - oni ty elektrody mají doopravdy smotané a deklarovaným parametrům bych docela věřil. Když jsem si do D2 a později do Defa kupoval baterky, tak jsem Optimu nezvolil z jednoho důvodu - malá kapacita. Protože jsem baterky chtěl i k něčemu jinému, než je jenom startování - k napájení bufíku nebo ledničky, a tam to není o schopnosti dodat proud, ale i o kapacitě. Nakonec jsem skončil u AGM baterií od Banneru.
AGM = elektrolyt nasáklý ve skleněném rounu - netečou, nevytečou, teroteticky se dají i obrátit. Optima je to samé, ale navíc ještě smotané.
Gelová = elektrolyt je ve formě gelu
Nejsou to baterie stjené kontrukce.
Obecně - pokud baterie nemá originál šroubovací zátky, ale je hermeticky uzavřená, tak je třeba ji nabíjet tak, aby neplynovala, tj. nabíječkou s omezením maximálního napětí. Pokud se totiž plynovací napětí překročí, tak uvnitř baterie vzroste tlak od kyslíku a vodíku, co se v ní vyvíjí rozkladem vody. Aby nepraskla, tak má vždy nějaký pojistný ventil, dos často je to membrána která se prostě prostrhne, a dojde k nevratné ztrátě vody. To samé se může stát při poškození alternátoru, který dá moc velké napětí.
AGM = elektrolyt nasáklý ve skleněném rounu - netečou, nevytečou, teroteticky se dají i obrátit. Optima je to samé, ale navíc ještě smotané.
Gelová = elektrolyt je ve formě gelu
Nejsou to baterie stjené kontrukce.
Obecně - pokud baterie nemá originál šroubovací zátky, ale je hermeticky uzavřená, tak je třeba ji nabíjet tak, aby neplynovala, tj. nabíječkou s omezením maximálního napětí. Pokud se totiž plynovací napětí překročí, tak uvnitř baterie vzroste tlak od kyslíku a vodíku, co se v ní vyvíjí rozkladem vody. Aby nepraskla, tak má vždy nějaký pojistný ventil, dos často je to membrána která se prostě prostrhne, a dojde k nevratné ztrátě vody. To samé se může stát při poškození alternátoru, který dá moc velké napětí.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo