IRD - dotaz pro ADMINA a mechaniky

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2222
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

IRD - dotaz pro ADMINA a mechaniky

#1 Příspěvek od macejky1 » 17 pro 2008 14:12

Zdravím Vás, moje IRD je uz po smrti, to vím. Takze moje otázka je trosku jiná nez je tady asi bezné ( podle toho co tu o IRD ctu ).

Mám domluvenou výmenu IRD a visco spojky ( za slusné peníze a v podstate na pockání ) ale opravna do které se potrebuju s freelandym dostat je ode me vzdálená cca 250 Km. Trosku se bojím tuto cestu absolvovat protoze mi IRD "rachtá" uz i pri jízde rovne dopredu. A pri rychlostech nad cca 60Km/H uz je to dost hlasité a pocitove velice nepríjemné. Taky pri dojízdení bez motoru nebo mírném brzdení motorem se ozývá dost nahlas. Uz pri zhruba polovicním rejdu to od podvozku obcas i bouchne jako by neco preskocilo. Mel jsem i vyndanou poloosu a v IRD uz byla pouhou rukou partná vule v loziskách.

Chci se tedy zeptat co si o tom myslí zkusenejsí a jestli je vubec mozné tuto cestu absolvovat po vlastní ose bez vetsího nebezpecí poskození jeste neceho dalsího ( poloosy, zadní. dif., kardan,....... ).

Díky za názory
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
Kuťas
Příspěvky: 242
Registrován: 14 úno 2008 13:25
Bydliště: Bernartice n. Odrou

#2 Příspěvek od Kuťas » 17 pro 2008 15:44

Zkus vyhodit kardan (14 šroubů) a uvidíš,co to bude dělat. Pokud už jsi někdy držel klíč v ruce, tak to zvládneš. :) Auto nemusíš ani zvedat.
Free 1.8, 5dv, r.v. 2000

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2222
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od macejky1 » 18 pro 2008 07:26

Dík, to uz me samozrejme taky napadlo. Tím se ochrání kardan a zadní diff. pred prípadným poskozením a mely by se tím i zmírnit rázy v prevodovce. Snad.

Porád ale zustává riziko poskození predních poloos a asi ani hlavní prevodovce se moc nelíbí kdyz to do ní od IRD mlátí. Nu coz - pojedeme na odtahovce. :( a hotovo rozhodnuto
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
lovec
Příspěvky: 79
Registrován: 03 zář 2008 21:44
auto: Free 2.0 Di 11/99
Bydliště: u Boskovic

#4 Příspěvek od lovec » 18 pro 2008 17:03

Řek bych dobrá volba,než rozervat vše ostatní :!: Zvědavos mě nedá se nezeptat na číslo Tvé IRD :?: :?: Dík.
2.0Di

Uživatelský avatar
Oldman
Příspěvky: 486
Registrován: 12 led 2008 17:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Oldman » 18 pro 2008 21:34

Hoši, myslím, že číslo IRD nehraje roli. Jak to je starší než 2002, tak bude dřív nebo pozdějc po ní... ...možná je ten rok malinko jinak, nicméně starší model to potká nejspíš každej, jestli aspon občas vyjede z garáže :)

geršák
Příspěvky: 251
Registrován: 08 pro 2007 20:41
Bydliště: Hluboš

#6 Příspěvek od geršák » 19 pro 2008 06:53

Oldman píše:Hoši, myslím, že číslo IRD nehraje roli. Jak to je starší než 2002, tak bude dřív nebo pozdějc po ní... ...možná je ten rok malinko jinak, nicméně starší model to potká nejspíš každej, jestli aspon občas vyjede z garáže :)
Souhlas ,ale podle mě čím dříve se vymění viskóza,tím později odejde IRD
FREE 1,8i r.99

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2222
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od macejky1 » 19 pro 2008 09:07

Souhlasím - visco spojka by se mela menit kazdých 100 - 120 tis. Km
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
lovec
Příspěvky: 79
Registrován: 03 zář 2008 21:44
auto: Free 2.0 Di 11/99
Bydliště: u Boskovic

#8 Příspěvek od lovec » 19 pro 2008 18:50

Z viskoskou plně souhlasím ,ale o IRD to jsou pořád jen dohady.Jsem rád za každý názor,ale konečný verdikt pořád nevidím. 100% :?:
Třeba tomu někdy někdo přijde na kloub :roll:

Milhaus
Příspěvky: 27
Registrován: 24 bře 2008 17:23
Bydliště: Roudnice nad Labem

Ird dotas pro Admina

#9 Příspěvek od Milhaus » 20 pro 2008 17:58

Ahoj zdravim všechny tak to mam taky za sebou vyšlo mě to zatím jenom Nd. 35000,- viskoza´-IRD tak ještě něco za práci :roll:

Uživatelský avatar
Kuťas
Příspěvky: 242
Registrován: 14 úno 2008 13:25
Bydliště: Bernartice n. Odrou

#10 Příspěvek od Kuťas » 20 pro 2008 18:45

A je cítit změnu? Jak se to chová v plném rejdu? Já jsem si udělal na visko rysky a po pár km ujetých po suché cestě kontrola. Rysky nebyly proti sobě, takže asi O.K. Nebo se pletu? :oops: Ale v plném rejdu to stejně zpomaluje :(
Free 1.8, 5dv, r.v. 2000

Uživatelský avatar
lovec
Příspěvky: 79
Registrován: 03 zář 2008 21:44
auto: Free 2.0 Di 11/99
Bydliště: u Boskovic

#11 Příspěvek od lovec » 20 pro 2008 20:11

Já si taky udělal rysky a stejný závěr,pak jsem zved auto na zvedák a zatočil rovnoměrně předním kolem a zadek se ani nehnul, ale jak jsem kolem škubnul zadek zabral.Řek bych,že jde spíš o míru zatuhnutí,takže visko chci měnit.

Vale

IRD

#12 Příspěvek od Vale » 15 led 2009 10:11

Zdravím uvažuji o koupi freelandera, ale vůbec nic o něm nevím a zajímá mě co je to IRD díky

Odpovědět