Chladnuti TD5 pri stani....
Chladnuti TD5 pri stani....
Ahoj, mel bych mozna zbytecny dotaz, ale ma jako novacka to lehce znervoznuje a nejak si to neumim vysvetlit. V tomhle chladnem pocasi, kdyz jedu normalne po silnici dalnici, cca nad 40 kmh, tak teplota motoru je ok. Jak se zastavim motor zacne chladnout. Dnes jsem popojizdel asi 10 min v zacpe na barandaku a doslo k vychladnuti skoro do modreho pole (viz. foto), byl oto znatelne, protoze auto misto topeni klimatizovalo :-D. Je to normalni? Neni termostat k.o.? Mam auto ze spanelska, nedaval se tam nejakej s mensi teplotou otevreni?
Re: Chladnuti TD5 pri stani....
... a mas tam termostat ?
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- Jenda
- Příspěvky: 3573
- Registrován: 22 lis 2007 21:58
- tel.: 775 391 907
- auto: 110
- Bydliště: Praha-Smetanova lhota
...jestli se to jeste stane,zastav a koukni jestli nahodou nejede vrtule na plny pecky.Pokud jo ,rekl bych ze je na vymenu.To se stava u termostatickych vrtuli.Me taky stve ze sice ne na plno ale jede stale.
Honza
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info
http://www.christophermccandless.info
- Jenda
- Příspěvky: 3573
- Registrován: 22 lis 2007 21:58
- tel.: 775 391 907
- auto: 110
- Bydliště: Praha-Smetanova lhota
No ona bezi vlastne stale a spina se dle teploty vody(tusim).
To je duvod proc se Td5 spatne ohriva a koneckoncu to ma vliv i na spotrebu.Tusil jsem to a overoval si to na jednom UK vebu.
Resi to nejakou vylepsenou vrtuli tusim ale stratil jsem to a znovu nenasel.Snad si nekdo z kluku vzpomene.
Honza
To je duvod proc se Td5 spatne ohriva a koneckoncu to ma vliv i na spotrebu.Tusil jsem to a overoval si to na jednom UK vebu.
Resi to nejakou vylepsenou vrtuli tusim ale stratil jsem to a znovu nenasel.Snad si nekdo z kluku vzpomene.
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info
http://www.christophermccandless.info
- eliott
- Příspěvky: 11492
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Všechny motory s přímým vstřikem, tedy i TD5 mají vyšší účinnost a produkují mnohem méně ztrátového tepla než motory starší koncepce. Při jízdě více méně na volnoběh (v zácpě) je chlazení v topením, které není zapojené přes termostat, natolik účinné, že dokáže motor zchladit pod normální pracovní teplotu. Nic víc bych v tom asi nehledal. Jinak dnes jsem byl u Baranďáku taky a byla tam pěkná kosa
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- eliott
- Příspěvky: 11492
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Hmm, elektrika, má sice výhody, ale rozhodně ne do vody a sraček, kterejma my jezdíme
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
... u Tdi som taku situaciu zazil, ze zohriaty motor za chodu na volnobeh vychladol az nekuril... ale to bolo vo vyske nad 1500m a vo fujavici... to som este nemal Webasto - brrr to bola kosa.eliott píše:Všechny motory s přímým vstřikem, tedy i TD5 mají vyšší účinnost a produkují mnohem méně ztrátového tepla než motory starší koncepce.
... myslim, ze to nie je az tak kriticke. Su aj ventilatory na to stavane.eliott píše:Hmm, elektrika, má sice výhody, ale rozhodně ne do vody a sraček, kterejma my jezdíme
... na TD5 mam klimu to znamena, ze aj el.ventilator pred chladicmi a funguje 5 rok ( pod vodou a v blate bol Xkrat )
Naposledy upravil(a) DanoDEF dne 09 led 2009 23:31, celkem upraveno 1 x.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
Měl jsem před léty GRko Patrola a tenhle problém měly skoro všichni vyřešený pouštěním vrtule přez spínač,natvrdo,jen se to muselo hlídat!!! Bylo to supr,a už mně ta myšlenka napadla jak jsem se hrabal v elektrice,ale abych řekl pravdu ještě jsem se nestačil podívat a zjistit na jakém principu to u TD5 funguje,Nisan byl 2,8td klasika.Zasvěcení mechoši,nešlo by to udělat i tu,není třeba pojistka vrtule,nebo něco podobnýho,kde by se šlo napíchnout,a rozpojit
Jo a k tomu Španělovi,já si ho taky koupil ve Španělsku a v tamním servise i tu při dovozu,kontrole,vyřčen ortel stejné vše.Zemně EU stejné homologace ,předpisy a změnypouze na individuální zakázku .Ale předpokládám,že ho budeš mít ze stejného zdroje,všechny jsou bílé a za hubičku s minimem km,takže buď klidný.Jsou nachlup stejný jak z rajchu,akorát za polovic
Myslím, že tvůj problém je termostat. TD5 má sice velkou účinost a málo se zahřívá, ale ne tak málo aby to nechalo vychladnout motor se zavřeným termostatem. Problém s vrtulí to taky nebude, protože, když zavře termostat a ten by při teplotě kterou ukazuje tvůj teploměr zavřenej být měl, je úplně jedno jestli a jak se točí vrtule. Mě s toho jednoznačně plyne, že ti špatně zavírá termostat.
pani td5 v tychto mrazoch chladne na volnobeh - je to uplne normalne . termostaty su urcite v poriadku . mame doma hiunday crdi a tem na volnobeh chladne tiez .
. tel 0905532342 bratislavsky kraj mail info@atlascamper.sk