aha, takže takový jakože LIGHTWEIGHT, jo?erik píše: 11 bře 2021 07:42 DEFENDER 80 v r. 2023
https://www.caranddriver.com/land-rover ... 5MSuBIS7EU







aha, takže takový jakože LIGHTWEIGHT, jo?erik píše: 11 bře 2021 07:42 DEFENDER 80 v r. 2023
https://www.caranddriver.com/land-rover ... 5MSuBIS7EU
Dnes jako Defender SportAdam P. píše: 11 bře 2021 10:37aha, takže takový jakože LIGHTWEIGHT, jo?erik píše: 11 bře 2021 07:42 DEFENDER 80 v r. 2023
https://www.caranddriver.com/land-rover ... 5MSuBIS7EU![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
nebo FREEDEFENDER???
V principu mi to připomíná nabíjecí stanice pro ostrovní a solární systémy, jen je to rozložené po po autě po dílech a nekrmí se to solárem, což některé z nich umí. Cena rapidně roste s narůstající kapacitou a použitelným maximálním výkonem (např. rychlovarná konvice).Vladicek píše: 13 bře 2021 18:40 Ahoj,
Není tady někdo, kdo by dokázal udělat něco podobného:
https://youtu.be/wIsfBlsneyM
Tohle se fakt nechci učit a líbí se mi, že to je celý pod podlahou, vypadá to fakt dobře.
Nieco podobne teraz robim do svojej D4, akurat tam nebude menic na 230V pretoze si myslim ze je to zbytocna vec v aute, urcite by som takto neriesil napr. zohrievanie vody nato su super plynove varice cisto na zohrievanie vody. Na celej tejto zastavbe je najdrahsia bateria lifepo4.Vladicek píše:Ahoj,
Není tady někdo, kdo by dokázal udělat něco podobného:
https://youtu.be/wIsfBlsneyM
Tohle se fakt nechci učit a líbí se mi, že to je celý pod podlahou, vypadá to fakt dobře.
To chlazení mě taky trochu překvapilo a to tomu jinak vůbec nerozumím.MadTom píše: 13 bře 2021 21:29 Což o tom, udělat to není problém, jestli máš na mysli to poskládat do auta a pozapojovat. "Vymyšlené" už to je. Ale využiješ to? .
...
Ve videu jsem to nezachytil, ale celkem by mě zajímalo, jak ty věci (měnič) co jsou v kufru pod podlahou chladí? Ono je to sice chlazené ventilátorem, ale ten horký vzduch se musí někam odvést a přivést "studený", jinak se to prostě upeče, nebo v lepším případě to jenom vypne tepelná ochrana a dojde k výraznému zkrácení životnosti. Druhá nevýhoda takto uzavřené montáže je vlhkost - pokud tam nějaká voda zkondenzuje, tak se hned tak neodpaří a ta elektronika bude v "parní lázni".
Preco vymyslas hluposti s indukciou v aute, na alektrinu by som dal chladnicku, horkovzduch, svetlo, nabijanie mobil, tablet a cerpadlo na vodu. Varenie plyn/benzin/uhlie. Ak to takto vyriesis a das tam 250-300ah lifepo4 tak natom vydrzis kludne aj 5 dni bez dobijania.Vladicek píše:To chlazení mě taky trochu překvapilo a to tomu jinak vůbec nerozumím.MadTom píše: 13 bře 2021 21:29 Což o tom, udělat to není problém, jestli máš na mysli to poskládat do auta a pozapojovat. "Vymyšlené" už to je. Ale využiješ to? .
...
Ve videu jsem to nezachytil, ale celkem by mě zajímalo, jak ty věci (měnič) co jsou v kufru pod podlahou chladí? Ono je to sice chlazené ventilátorem, ale ten horký vzduch se musí někam odvést a přivést "studený", jinak se to prostě upeče, nebo v lepším případě to jenom vypne tepelná ochrana a dojde k výraznému zkrácení životnosti. Druhá nevýhoda takto uzavřené montáže je vlhkost - pokud tam nějaká voda zkondenzuje, tak se hned tak neodpaří a ta elektronika bude v "parní lázni".
Ono je tam kolem toho docela dost prostoru, ale vzduch tam asi nijak neproudí.
Ohledně využitelnosti - na rovinu - určitě to nevyužiju na 100%, ale líbí se mi to a kdybych si kupoval jen věci, které využiju na 100%... :-D.
Ale důvod - nový def má menší kufr než D4. A tak když chci dovnitř nacpat víc věcí, tak třeba indukční vařič místo plynového do šuplíku může být vítáná úspora místa.
Prostě si říkám - v defu bude třeba myslet chytře a tohle řešení, kdy je vše pod podlahou je dobrý.
To je dobrá otázka! Až to budu vědět, dám to sem.
Jenže tohle má pro mě dvě nevýhody:matooo píše: 14 bře 2021 10:47 a vojdes sa do trebars 1500-2000 ojro ?
alebo ci tam nedat nejaku takuto vec jak pisal Maxel a nedobijat to v lete nejakym poriadnym solarnym panelom rozkladacim. auto v tieni a kabel s panelom na slnku.
https://m.alza.cz/ecoflow-river-600-max-d6230583.htm
Ne já to beru i od Komína jako relevantní otázku :-D.
Aha, tak co jsem koupil já, tam se vyměnit nedá.matooo píše: 14 bře 2021 11:10 baterka se da vymenit (6-7tis) za novou.
a 500 nabiti to mam na par let a stejne to pak bude zastarale![]()
Clanky z ciny tu predava dost ludi, kde nieje problem overit kapacitu a co sa tyka tych alternatorov, tak tam je podmienka DC DC nabijac ktory po nastartovani zacne nasilu cucat stavu zo startovacej baterky cim prinuti elektroniku spustit dobijanie alternatorom. Napr. nove iveco daily euro6 spusti alternator az ked ma startovacia bateria 11.7V [emoji848]MadTom píše:Na LiFePO z číny bych zatím spíš zapomněl, pokud nemáš nějakého odzkoušeného dodavatele - celkem bych očekával, že tě číňan bude chtít odrbat a baterka bude mít menší kapacitu, horší schopnost dávat proud a menší životnost. A protože zpátky mu to do číny určitě nepošleš, tak si koupíš drahou věc bez jakékoliv záruky. Bohužel.
Výhoda těchto baterií je jasná, pokud se šetří místo, tak je to celkem podstatná výhoda, ale pokud by měnič na 230V měl být jenom kvůli indukčnímu vařiči, tak bych doopravdy zvážil něco plynového - ono to vyjde ve výsledku podobně veliké ale cenově to bude úplně něco jiného. Hlavně ale, rezervní plynovou kartuši někam schováš, ale s vybitýma baterkama si neuvaříš ani kafe a hlavně ti přestane fungovat lednička a budeš mít teplé pivo nebo zkažené steaky. Pokud nechceš vařit uvnitř v autě a jezdit přes polovinu zeměkoule, tak bych nechal na vaření plyn nebo případně benzín, s tím že plyn je operativnější.
LiFePO baterku bych zvážil i ze samostatných článků - budou se dát po autě lépe rozstrkat, než někam cpát jednu velkou baterku.
Hlavně si ale rozmysli, jak velkou kapacitu potřebuješ - na ledničku, počítač, mobil a podobné, a jak dlouho chceš někde stát bez pohybu, a hlavně, za jak dlouho se ti to za jízdy dobije - ty inteligentní alternátory tím mohou celkem cvičit.