XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS
Moderátor: Miky_CZ
Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS
Ahoj,
Svetla: Pravda nijak jinak, nez empiricky - vlatni zkusenosti - jsem to nemeril. Me zkusenosti se shoduji s tim, co pisete.
Snizeni/zvyseni "v rovine" naklon svetel neovlivnuje.
I z logiky veci - ono doladit zmenu vysky auta +- par cm _v rovine_ na vzdalenost, kam svetla sviti (100m) by znamenalo zmenu uhlu svetla snad v setinach stupne.
Co svetla samozrejme roztreli je leveling, trailer asistent apod. Ovsem z logiky veci vyplyva, ze dostelovani svetel by melo spise pomahat, nez skodit, nicmene ani jeden z techhto rezimu neni nic s cim by clovek jezdil po silnici.
Elektronika svetel (spekuluji) asi nejak hlida pohohu auta z naklonoveho cidla a asi ji jeste kombinuje s vylozenim kol (LR EAS jednotka posila dale do systemu auta vysky kol).
Co ale mozne je, to si dovedu predstavit ze LR inzenyri udelali je, ze v packove poloze offroad se svetla sklopi malicko dolu. Coz se pri zvednuti Xlifterem na +55mm nestane - auto si mysli ze je "normal". Nicmene zmena na dosvit/oslneni do dalky bude zanedbatelna.
Zkusim to nekdy zmerit.
H.
Svetla: Pravda nijak jinak, nez empiricky - vlatni zkusenosti - jsem to nemeril. Me zkusenosti se shoduji s tim, co pisete.
Snizeni/zvyseni "v rovine" naklon svetel neovlivnuje.
I z logiky veci - ono doladit zmenu vysky auta +- par cm _v rovine_ na vzdalenost, kam svetla sviti (100m) by znamenalo zmenu uhlu svetla snad v setinach stupne.
Co svetla samozrejme roztreli je leveling, trailer asistent apod. Ovsem z logiky veci vyplyva, ze dostelovani svetel by melo spise pomahat, nez skodit, nicmene ani jeden z techhto rezimu neni nic s cim by clovek jezdil po silnici.
Elektronika svetel (spekuluji) asi nejak hlida pohohu auta z naklonoveho cidla a asi ji jeste kombinuje s vylozenim kol (LR EAS jednotka posila dale do systemu auta vysky kol).
Co ale mozne je, to si dovedu predstavit ze LR inzenyri udelali je, ze v packove poloze offroad se svetla sklopi malicko dolu. Coz se pri zvednuti Xlifterem na +55mm nestane - auto si mysli ze je "normal". Nicmene zmena na dosvit/oslneni do dalky bude zanedbatelna.
Zkusim to nekdy zmerit.
H.
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
- kaligula
- Příspěvky: 894
- Registrován: 10 říj 2012 09:45
- auto: Def110, F150, ex D3
- Bydliště: Dětmarovice
Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS
Mi to nedalo, a pri zmene z +25 na +55 se mi svetlo cca ve vzdalenosti 25 metru posune o cca 15 cm nahoru
- Lukasino
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS
Jako na zemi že je delší dosvit? Nebo na stěně a opravdu nahoru?
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
-
- Příspěvky: 15101
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS
15cm na 25m by odpovídalo zhruba 3cm na 5m délky auta (počítáno přes prsty), to už by mělo jít pěkně změřit jako různé změna vzdálenosti kola od blatníku.
Napadá mě ještě jedna věc - nesrovná se to po projetí auta? Tedy podobně jako když se nastavuje geometrie pod kola dají pohyblivé placky, aby se neměla snahu natahovat směrem do boku, ale byla v takové poloze, jako při jízdě.Tím že má auto polonápravy, tak ty rozhodně nechodí svisle nahoru a dolu, ale do určité míry se budou pohybovat buďto po kružnici nebo se po šikmo. V obou případech se bude trošku měnit rozchod kol.
Napadá mě najít rovný plac končící zdí, dát si tam zarážku a k ní dojet v přímém směru s různě nastavenou výškou podvozku a až potom porovnávat na zdi výšku, do jaké světla svítí. Jestli se bude lišit oproti změně výšky auta.
Napadá mě ještě jedna věc - nesrovná se to po projetí auta? Tedy podobně jako když se nastavuje geometrie pod kola dají pohyblivé placky, aby se neměla snahu natahovat směrem do boku, ale byla v takové poloze, jako při jízdě.Tím že má auto polonápravy, tak ty rozhodně nechodí svisle nahoru a dolu, ale do určité míry se budou pohybovat buďto po kružnici nebo se po šikmo. V obou případech se bude trošku měnit rozchod kol.
Napadá mě najít rovný plac končící zdí, dát si tam zarážku a k ní dojet v přímém směru s různě nastavenou výškou podvozku a až potom porovnávat na zdi výšku, do jaké světla svítí. Jestli se bude lišit oproti změně výšky auta.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- kaligula
- Příspěvky: 894
- Registrován: 10 říj 2012 09:45
- auto: Def110, F150, ex D3
- Bydliště: Dětmarovice
Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS
25 metru pred autem,mi stoji doma strom, na něm se promitne horizont osvitu, ktery se se zmenou vysky podvozku o 3 cm posune o 15 cm vertikalne, do dalky,nevim nemam tak velkou zahradu
-
- Příspěvky: 15101
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS
Zkus pár metrů couvnout a potom popojet zpět, jestli to bude svítit do stejné výšky.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS
Bych neřekl že to bude moc pac když jsem dal lift a větší kola bál jsem se ale nikoho jsem na plus 55 neoslnoval
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
-
- Příspěvky: 540
- Registrován: 16 črc 2015 22:57
Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS
Ja jezdím plus 55 po městě i mimo a nikdo na mě zatím neblikal takže za mně v pohodě. [emoji16][emoji16][emoji16]Rennie píše:Bych neřekl že to bude moc pac když jsem dal lift a větší kola bál jsem se ale nikoho jsem na plus 55 neoslnoval
Odesláno z mého SM-J730F pomocí Tapatalk
- Maxsel
- Příspěvky: 3660
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS
To, že se vodorovně, tedy horizontálně, prodlouží dosvit několikanásobně oproti kolmici je jasné, ale i kdyby to bylo 150x víc (cca odpovídá úhlu sklonu světel), neměla by to být podstatná vzdálenost (150x3=450) 4,5metru.
Z jednoduché logiky věci, pokud zvednu auto o 3cm, tak se v jakékoliv vzdálenosti na kolmé překážce může zvednout jen o ty 3cm. Pokud je to jinak, něco nefunguje...
- ladapes
- Příspěvky: 405
- Registrován: 10 led 2008 23:21
- tel.: 725*708*083
- auto: D4 5.0 V8
- Bydliště: Prachatice
Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS
D2, D1 Camel, D2 a teď D3
Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS
jj, oslovil me pred par dny Matthew Adby z UK, ze ho XLifter zajima a ze by okolo toho chtel udelat par videi na svuj Youtube kanal.
Pry jeste budou nasledovat dalsi "dily".
Pry jeste budou nasledovat dalsi "dily".
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS
a tady zase Glyn a jeho GON Granite & Marble Ltd youtube channel.
Je fajn, ze lidi to bavi natolik, ze tocej videa, vicemene sami od sebe
Je fajn, ze lidi to bavi natolik, ze tocej videa, vicemene sami od sebe
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
- DjALF
- Příspěvky: 1809
- Registrován: 26 dub 2007 02:34
- auto: Toyota LC 100
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS
Včera večer jsem na to zrovna koukal Propagace a recenzí není nikdy dostatek
Discovery I 300TDI "Užovka" - lehka OFF kosmetika "už EX"
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/
Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS
Tak jsem včera taky koupil. Uz se těším až to tam Hubert nainstaluje
LR D3 255 000km
- Honza_offroad
- Příspěvky: 613
- Registrován: 15 zář 2008 12:16
- tel.: 724 007 163
- auto: D2,D3,Def portal
- Bydliště: Pragl
- Kontaktovat uživatele:
Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS
Ja bych jeste rekl, ze do toho zasahuje ECU svetel, ze pri zmene vysky nastavuje sklon svetel... pokud to teda auto pozna, kdyz je tam XMadTom píše:15cm na 25m by odpovídalo zhruba 3cm na 5m délky auta (počítáno přes prsty), to už by mělo jít pěkně změřit jako různé změna vzdálenosti kola od blatníku.
Napadá mě ještě jedna věc - nesrovná se to po projetí auta? Tedy podobně jako když se nastavuje geometrie pod kola dají pohyblivé placky, aby se neměla snahu natahovat směrem do boku, ale byla v takové poloze, jako při jízdě.Tím že má auto polonápravy, tak ty rozhodně nechodí svisle nahoru a dolu, ale do určité míry se budou pohybovat buďto po kružnici nebo se po šikmo. V obou případech se bude trošku měnit rozchod kol.
Napadá mě najít rovný plac končící zdí, dát si tam zarážku a k ní dojet v přímém směru s různě nastavenou výškou podvozku a až potom porovnávat na zdi výšku, do jaké světla svítí. Jestli se bude lišit oproti změně výšky auta.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Prodej doplňků pro 4x4, profi Diagnostika LR, individuální úpravy výkonu, immo, omezovačů, EGR a pod...
www.toomich.cz www.adventure-land.cz
www.toomich.cz www.adventure-land.cz
Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS
Co nastane, kdyz na xlifteru je vybrán nějaký s programu výšky a otočím ovladačem výšky v aute Napr. na offroad? Navíc tovární programy mají svou výšku a rovnou jdou na offroad. Tuším MUD. Dekuji
LR D3 255 000km
- Lukasino
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS
Auto se zvedne ještě víc. Jen když máš ve standardu lift +75, tak po přechodu do offroadu se xlifter automaticky sníží na +55 jestli se nepletu
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
- Hubert
- Příspěvky: 2487
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS
Budeš si muset koupít žebřík aby jsi nastoupil do auta.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS
nebo tohle nech si prodlouzit nohy
-
- Příspěvky: 15101
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS
To je furt v pohodě. Hlavně když s takto zdviženým autem přijedeš ke tchyni, tak ona tam nejspíš nenastoupí, a pokud nevyměkneš, tak už ji nebudeš muset vozit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo