#103
Příspěvek
od Hanys_a_Kaca » 03 úno 2020 13:52
no regulátor je "za" motorem a drží tlak paliva "před sebou", tedy v motoru. Pokud protejká uvnitř nebo ven, tak je šance, že v motoru bude menší tlak, pokud se nějak přicpe, tak, by tam mohl být tlak větší a pokud zabrání půtoku, tak by se nafta mohla přehřát.
Mě to chcalo tak, že jsem se nakonec rozhodl celej regulátor vynechat. Kupodivu jeho polovina slouží pro vstup do motoru, to jsem zanechal. Větev, na který funguje samotnej regulátor je u 15p ta, která přichází podél motoru jakoby zepředu a pak jde samotným regulátorem do chladiče nafty. Vzhledem k tomu že td5 je schopná jet v podstatě i bez čerpadla paliva, dokud se nezavzdušní, tak jsem usoudil, že i skoro žádnej tlak je dostatečný, resp.: spíš než nějakej tlak je prostě potřeba zabezpečit "přítomnost" nafty na vstřikovačích, aby měly kde brát. Zabezpečit přítomnost nafty inženýr udělá tak, že zajistí nějaký její tlak, ale hodnota není až tak důležitá, pokud je nafta přítomná.
Takže jsem usoudil, že tu trubku z motoru (co jde u 15p zepředu - u 10p by to tak snadno nešlo) napojim rovnou na chladič nafty - koupil jsem kus palivové hadičky na benzince. Pokud bych měl podezření, že auto nemá dost tlaku, tak bych mohl tu hadičku třeba i skřípnout něčím, ale byl jsem celkem bez obav. Ona má celá ta trasa přes chladič zpět do nádrže taky nějakou "tlakovou ztrátu", takže v motoru pořád nějakej tlak bude, který je potřeba na tu cestu zpět, pokud čerpadlo tlačí. Fungovalo to bez sebemenšího projevu, chytalo to na brnk, i na plnou zátěž bez problému. Dojel jsem tak ze švédska a i v čr jsem tak docela dlouho jezdil, kdyby mi u řadicí páky neležel ten regulátor, jako připomínka, že to mám dořešit...