K těm pojistkám - v normálním autě je alternátor a jedna baterka. Pojistka, pokud na tomto spojení je, tak u baterky. Alternátor sice dá taky fůru proudu, ale když zastavím motor, tak nedává nic a hlavně, je někde hluboko u motoru, kde by to pojistce nedělalo dobře. Pokud přidám druhou baterku a spojím ji s tou první, tak ideální by bylo dát pojistku na tomto propojovacím kabelu na obě strany - je to pro případ prodření tohoto kabelu na kostru. Je to velmi nepraktické a pokud chci druhou baterku použít jako startovací nebo k navijáku, tak to ani moc fungovat nebude, protože pojistka bude tak 300-500 A. Raději v tomhle konkrétním případě ušetřit za pojistku a kabel a vše co je na něm (solenoid) dát tak, aby se to nemohlo prodřít a hlavně vést kabel tak, aby se nemohl jednoduše skřípnout při drobné nehodě. U silného kabelu to není vůbec jednoduché. Dobrej je na tohle Defender - dvě baterky v kastlíku vedle sebe.
Něco jiného ale bude kabel z motorového prostoru někam dozadu do kufru. Tady určitě přes pojistku přímo u baterky.
Praktická poznámka - když mi došla baterka pro ledničku po 3 dnech na pláži, tak jsem vytáhnul pojistku a kablík přepojil na druhou baterku. Zbývající den to v pohodě dalo. Lepším řešením je prostě pojistku přehodit, když na to dojde. Teplé pivo vážně není nic moc.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo