TD5 - problem s chladiacim systemom
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 15009
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 - problem s chladiacim systemom
Začnu někde od prostředka - ovládání navijáku se dá přemístit třeba tam, kde je normálně hever, nebo přesunout jednotku motoru do kabiny, jako to mám já, a ovládání dát místo ní. Vejde se tam i s elektronickým odpojovačem namísto ručně ovládaného bateriáku.
Elektrickej ventilátor - musí foukat tak, jako proudí vzduch přes chladiče náporem - tedy nasává skrz masku a profukuje vzduch do chladičů.
SPZ - já ji mám na pantech přes průvlak, v tvém případě přes rolny od navijáku.
Mechanickej ventilátor - když se motor netočí, tak jde rukou protočit, když se motor nechá chvilku točit, tak se tam líně převaluje a dá se zastavit i prstem, pro začátek raději cizím, nebo smotanýma novinama. Zkoušet až po chvíli chodu motoru, olej uvnitř viskózní spojky se musí nejdříve odstředit, aby se spojka uvolnila. Když se motor doopravdy zahřeje, mě se to podařilo jenom při vnější teplotě přes 35°C a jízdě do strmého kopce, tak mechanická vrtule začne zabírat naplno, a to je zvuk, jako když vedle přistává vrtulník. Hukot je slyšet i v autě za jízdy. Když v tu chvíli zastavíš a vystrčíš nohy z auta na zem, tak budeš cítit, jak ti na ně od motoru fučí horkej vzduch. Ten mechanickej ventilátor je o hodně výkonnější, než ten elektrickej.
Čidlo teploty - TD5ka jich má víc - teplota chladící vody, teplota nafty, teplota vzduchu ve filtrboxu - všechny jdou do řídící jednotky motoru a ta řídí budík "teploměru" na přístrojovce.
Když si řídící jednotka myslí, že je něco s teplotou špatně, tak natvrdo zapne elektrickej ventilátor, aby chránila motor jako takovej před přehřátím.
Neexistuje nic jako přímá vazba mezi čidlem teploty a budíkem, jednotka motoru, když nemá některé z čidel, tak ho umí "nahradit" tím co má na ostatních čidlech, s nějakým omezením.
Diagnostika - chce to něco, do TD5ku doopravdy umí a nevymýšlí si. Napíchnout za jízdy a podívat se na okamžité hodnoty teploty z jednotlivých čidel. Ideálně ve dvou lidech, aby jsi neskončil někde ve škarpě.
Při takto naloženém autě a navíc automatu, už to jde pěkně do výkonu a do tepla, tak už to "blokování" chladiče může vadit.
Elektrickej ventilátor - musí foukat tak, jako proudí vzduch přes chladiče náporem - tedy nasává skrz masku a profukuje vzduch do chladičů.
SPZ - já ji mám na pantech přes průvlak, v tvém případě přes rolny od navijáku.
Mechanickej ventilátor - když se motor netočí, tak jde rukou protočit, když se motor nechá chvilku točit, tak se tam líně převaluje a dá se zastavit i prstem, pro začátek raději cizím, nebo smotanýma novinama. Zkoušet až po chvíli chodu motoru, olej uvnitř viskózní spojky se musí nejdříve odstředit, aby se spojka uvolnila. Když se motor doopravdy zahřeje, mě se to podařilo jenom při vnější teplotě přes 35°C a jízdě do strmého kopce, tak mechanická vrtule začne zabírat naplno, a to je zvuk, jako když vedle přistává vrtulník. Hukot je slyšet i v autě za jízdy. Když v tu chvíli zastavíš a vystrčíš nohy z auta na zem, tak budeš cítit, jak ti na ně od motoru fučí horkej vzduch. Ten mechanickej ventilátor je o hodně výkonnější, než ten elektrickej.
Čidlo teploty - TD5ka jich má víc - teplota chladící vody, teplota nafty, teplota vzduchu ve filtrboxu - všechny jdou do řídící jednotky motoru a ta řídí budík "teploměru" na přístrojovce.
Když si řídící jednotka myslí, že je něco s teplotou špatně, tak natvrdo zapne elektrickej ventilátor, aby chránila motor jako takovej před přehřátím.
Neexistuje nic jako přímá vazba mezi čidlem teploty a budíkem, jednotka motoru, když nemá některé z čidel, tak ho umí "nahradit" tím co má na ostatních čidlech, s nějakým omezením.
Diagnostika - chce to něco, do TD5ku doopravdy umí a nevymýšlí si. Napíchnout za jízdy a podívat se na okamžité hodnoty teploty z jednotlivých čidel. Ideálně ve dvou lidech, aby jsi neskončil někde ve škarpě.
Při takto naloženém autě a navíc automatu, už to jde pěkně do výkonu a do tepla, tak už to "blokování" chladiče může vadit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: TD5 - problem s chladiacim systemom
Ja mám Webasto a ovládanie navijaku nad ním. Značku tak isto pred rolňami na pántoch.
Nie každý kto blúdi, je stratený...
-
- Příspěvky: 130
- Registrován: 02 lis 2017 18:12
- tel.: +421908470979
- auto: Discovery II TD5 Aut
- Bydliště: SK, BARDEJOV
Re: TD5 - problem s chladiacim systemom
Priestor na Hever mam plny mam tam natahanú kabelaž pre prídavné svelta a prívpody k navíjákom, čiže len preložiť jednotku ešte.....
Mechanicky ventilátor pri vypnutom motore pretočím, zastavovať som to skusal hned po nastartovaní.. skusim počkať a tak zastovať vrtulu ako sa to bude správať.
Čo sa týka budíka teploty tak fak sa mi to správalo tak, že ked som odpojil kábel od snímača teploty vody, ručíčka na budíku teplomera smadla na 0.
Diagnostika sice nevypisuje žiadnu chybu, žiadne čidlo, proste nič... ale neni to NANOCOM.
Auto ma podľa Techničáku važiť 2100 kg.. Moje vážilo 2300 kg, teraz váži cca 2700 kg...
Budem testovať a napíšem.. ale v prom rade musim dať prídavný budík na teplotu vody.
Mechanicky ventilátor pri vypnutom motore pretočím, zastavovať som to skusal hned po nastartovaní.. skusim počkať a tak zastovať vrtulu ako sa to bude správať.
Čo sa týka budíka teploty tak fak sa mi to správalo tak, že ked som odpojil kábel od snímača teploty vody, ručíčka na budíku teplomera smadla na 0.
Diagnostika sice nevypisuje žiadnu chybu, žiadne čidlo, proste nič... ale neni to NANOCOM.
Auto ma podľa Techničáku važiť 2100 kg.. Moje vážilo 2300 kg, teraz váži cca 2700 kg...
Budem testovať a napíšem.. ale v prom rade musim dať prídavný budík na teplotu vody.
-
- Příspěvky: 15009
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 - problem s chladiacim systemom
K té váze - to znám, my jsme na to plně naložení podstatně hůř.
K tomu přídavnému budíku na teplotu si rovnou pořiď i čidlo hladiny do expanzky, ať máš kontrolu, že je tam dost vody. Originál čidlo teploty vody má problém, že pokud vody ubude, tak to přestane měřit, protože čidlo je hodně nahoře.
K tomu přídavnému budíku na teplotu si rovnou pořiď i čidlo hladiny do expanzky, ať máš kontrolu, že je tam dost vody. Originál čidlo teploty vody má problém, že pokud vody ubude, tak to přestane měřit, protože čidlo je hodně nahoře.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 130
- Registrován: 02 lis 2017 18:12
- tel.: +421908470979
- auto: Discovery II TD5 Aut
- Bydliště: SK, BARDEJOV
Re: TD5 - problem s chladiacim systemom
Ok vyskušam.... ale voda nemyzne a mimochodom hladinu vody mam presne na tej obvodovej čiare čo je do okola celej nádržky, v hornej tretine nádržky. Je to OK, alebo veľa ?
Re: TD5 - problem s chladiacim systemom
Na expanzce je ryska kde má voda při studeném motoru být.
No a já to vidím jednoznačně vyčistí prostor před chladičem, vše ostatní už je jen jako bonus, ale problém ti nevyřeší.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
Re: TD5 - problem s chladiacim systemom
Je to kousek pod tím spojem, asi 1 cm ... je tam ryska ...
2023 LC 78 – Troopyna
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek
-
- Příspěvky: 130
- Registrován: 02 lis 2017 18:12
- tel.: +421908470979
- auto: Discovery II TD5 Aut
- Bydliště: SK, BARDEJOV
Re: TD5 - problem s chladiacim systemom
Ok dakujem.zatial za informacie
Re: TD5 - problem s chladiacim systemom
Ja bych si dovolil tema vyuzit k dotazu na ventilator. Pochopil jsem spravne, ze zadni ventilator se ma tocit az po zahrati motoru? Zjistil jsem, ze me jde hned po nastartovani, rukou s nim tocit jde a ma celkem odpor, zastavit za chodu ani nahodou.
Owner of British cars.
Rover75V6 (1999)
Rover420SDi (2000)
Rover XW 216 Coupe (1998)
Rover XW 200 Turbo Coupe (1996)
LR Discovery II Td5 (1999)
Rover75V6 (1999)
Rover420SDi (2000)
Rover XW 216 Coupe (1998)
Rover XW 200 Turbo Coupe (1996)
LR Discovery II Td5 (1999)
Re: TD5 - problem s chladiacim systemom
Pokud na studeném motoru nelze zastavit novinami tak je hydro spojka k.o.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
Re: TD5 - problem s chladiacim systemom
Dik, znova jsem to zkusil, zastavit nesla. Tak jsem ji sundal. Ze vecer objednám, ale ta puvodni se nejak sama opravila. Vratil jsem ji a ted jde zastavit i rukou. Budu to sledovat, jak dlouhe trvani to bude mit.//cloud.tapatalk.com/s/5e95e4620e0 ... WA0003.mp4
Owner of British cars.
Rover75V6 (1999)
Rover420SDi (2000)
Rover XW 216 Coupe (1998)
Rover XW 200 Turbo Coupe (1996)
LR Discovery II Td5 (1999)
Rover75V6 (1999)
Rover420SDi (2000)
Rover XW 216 Coupe (1998)
Rover XW 200 Turbo Coupe (1996)
LR Discovery II Td5 (1999)
- Miklosxxx
- Příspěvky: 1079
- Registrován: 27 říj 2016 15:20
- tel.: +421908968832
- auto: P38V8,L322V8
- Bydliště: Dolný Kubín
Re: TD5 - problem s chladiacim systemom
No pri nastartovani za studena je zopnuta po cca 1alebo 2minutach uz by sa mala rozopnut.To urcite pocut aj na zvuku ,intenzite fukania.
No nechap to tak ze ostane stat ona sa toci stale.
No pri zohriati auta ked na cca 30 sekund pridas na 2000 otaciek tak by hu malo znova zopnut.
Pri vypnutom motore za studena ma vrtula odpor a pri zohriatom mensi skoro uz ziadny.
Neviem ci som to vysvetlil systematicky ale za pokus to stalo
No nechap to tak ze ostane stat ona sa toci stale.
No pri zohriati auta ked na cca 30 sekund pridas na 2000 otaciek tak by hu malo znova zopnut.
Pri vypnutom motore za studena ma vrtula odpor a pri zohriatom mensi skoro uz ziadny.
Neviem ci som to vysvetlil systematicky ale za pokus to stalo
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic
Re: TD5 - problem s chladiacim systemom
Jasny, chapu. Nez jsem ji demontoval, tak jsem udelal 5min jizdu, a po kazde 1min jsem zkousel ji zastavit. Nesla.
Ted jsem to po znovunamontovani uz neohral, to az s tim nekde pojedu dal to odzkousim.
Ted jsem to po znovunamontovani uz neohral, to az s tim nekde pojedu dal to odzkousim.
Owner of British cars.
Rover75V6 (1999)
Rover420SDi (2000)
Rover XW 216 Coupe (1998)
Rover XW 200 Turbo Coupe (1996)
LR Discovery II Td5 (1999)
Rover75V6 (1999)
Rover420SDi (2000)
Rover XW 216 Coupe (1998)
Rover XW 200 Turbo Coupe (1996)
LR Discovery II Td5 (1999)
-
- Příspěvky: 15009
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 - problem s chladiacim systemom
Pokud umíš anglicky, tak popis jak to uvnitř viskospojky téhle vrtule funguje je v RAVE. Zjednodušeně - po nastartování se točí, protože ten hustej (viskózní) olej je steklej dole, postupně se ale odstředí a spojka povolí. Takže se nejdřív vrtule při volnoběžných otáčkách točí a potom se točí trošku méně. A dá se zastavit i prstem, nejlépe cizím. Když se spojka ohřeje a sepne úplně, tak je to hukot, jako když přistává vrtulník, je to slyšet i uvnitř auta a když vystoupíš, tak ti pod autem funí horký vzduch na nohy.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo