Stiplavy dym
Stiplavy dym
Caute. Mam taku vec. Ked idem niekam autom- Def 99, hlavne ked je teplo a mam dolu okna tak zvonka ide dnu taky dost stiplavy smrad. Aj pri 100kmh...dym nevidim len citim a po dlhej trase ma z toho uz boli hlava. Myslim ze z kurenia to nejde lebo pri zatvorenych oknach to tak necitit. Mi pride aj divne ze by sa to v takej ryhlosti dalo od vyfuku citit. Druha vec...neviem ci to s tym suvisi je, ze pri chladnom motore a jazde z kopca (brzdi motor bez plynu) je cely zadok v oblahu husteho bieleho dymu. V zabere ani na volnobeh nijak extra nedymi. Tah ma normalny podla mna. Precital som par vlaken kde sa spomina kvapkanie niecoho na vyfukovú cast ...to som vsak nenasiel. Nasiel ale pod krytmi priesaky pod tesneniami na motore. Pod autom sa kaluze nerobia ani za ten cas co ho mam...mesiac...nejak extra neubuda olej....chladiaca neviem povedat lebo neviem kolko bolo na zaciatku. Myslite ze by to mohol byt problem ze sa palivo zlymi tesneniami miesa s chladiacou?
Re: Stiplavy dym
Som si našiel stary príspevok. Za ten čas som už kadečo vyskúšal tak si odpoviem. Snáď to niekomu pomôže.
Ten smrad bol pre mňa dosť zlý. Odhodlal som sa teda dat auto do Valmez pánovi Peslovi na výmenu tesnenia na motore. Bavili sme sa o tom dymeni z kopca a on tvrdil ze motor je v super stave takže mechanická závada to nebude. Ďalej som sa o tom bavil s MadTomom a on sa prikláňa k nedobrej mape na chipe. Je to ale chyba ktorá ma trápi možno raz za mesiac tak budem riešiť na jar. Podstatnejšie pre mňa bolo, že smrad z kabíny ne zmizol úplne ani po pre tesnení. Musím ešte dodať že na kapote boli nad ustenim výfuku z motora čierne usadeniny tak to tam muselo unikat už nejakú dobu. Kedze nepomohlo hľadal som ďalej. Auto nekuril tak som sa rozhodol na zimu to opraviť. Kúrenie von a nový radiátor, tesnenie na bulkhead a termostat. Kúrenie kúri ale smrad sa trochu zhoršil. Vybral som ho teda 2.x. Pri vyberaní a rozobrani som zistil ze všetky tesnenia sú na prach... Aj tie na klapkach a urobil sa z nich čierny prášok. Dlhšiu dobu som cítil dráždenie na očiach a krku tak to pripisujem práve tomu. Otrhal som zvyšky, preplachol celú krabicu, nalepil nove tesnenia na klapky ale nejak výrazne to nepomohlo. Skúsil som teda drzinfikovat všetko ozonom a vedenie vzduchu dezinfekčným sprejom. Interiéru to pomohlo ale kúreniu nie. Už som zaspal mat pocit ze to mam len v hlave ale bol to smrad ktorý má fakt dosť dráždi a musel som stále niečo mat v ústach aby ho necítil. Iným ľuďom to tak nevadilo ale ne cestovali v tom aute tolko co ja. Cítili niečo ale nejak im to v tej krátkej chvíli nevadilo. Nedávno som ho zobral k jednému chalanovi co ich už mal par v garáži. Poprosil som ho nech si cuchne a povie mi co mu to pripomína. Všetko čo navrhol už bolo urobené. Vylúčili sme ale smrad výfuku, motora, chladiacej, ostala ešte možnosť skratu v palubke alebo kúrení. Nebol to typický smrad ako pri skrate ale pachuť to takú malo. Začal som teda skúšať. Zapchal prívod pod prístrojovku a jazdil. Bez smradu takže to muselo byt kúrenie. Odpojil som ventilátor a jazdil. Bolo toho menej ale bolo. Vybral som kúrenie teda už 3.x(uz to mam zmaknute za 10 minut). Úplne ho rozobral. Nechal bežať samotný motor... Nic. Ovoniaval som celú krabicu a potom aj plechové diely a zdá sa ze ten smrad zostal v krabici aj po oplachnuti. Aby som to nejak opísal tak smrdelo to ako mokré handry s mŕtvym zvieraťom a spaleninou. Najviac smrdela časť kde bolo pred tým nalepené tesnenie s bulkhead. Pravdepodobne ten lep. Smrdelo to za studena aj za tepla. Za tepla trochu intenzivnejsie, takže si myslím ze ten pach plechovej škatule ventilátor stále vhanal do kabiny. Včera som všetko by rušil. Odstránil všetky staré lepidlá a celé kúrenie nastriekal zvnútra ziareodolnou farbou a vypálil teplovznusnou pištoľou. Hermeticky uzavrel len s malým odtokom na prípadnú vodu. Skúška na studeno vyšla dobre. Som zvedavý na dlhšiu jazdu.
Ten smrad bol pre mňa dosť zlý. Odhodlal som sa teda dat auto do Valmez pánovi Peslovi na výmenu tesnenia na motore. Bavili sme sa o tom dymeni z kopca a on tvrdil ze motor je v super stave takže mechanická závada to nebude. Ďalej som sa o tom bavil s MadTomom a on sa prikláňa k nedobrej mape na chipe. Je to ale chyba ktorá ma trápi možno raz za mesiac tak budem riešiť na jar. Podstatnejšie pre mňa bolo, že smrad z kabíny ne zmizol úplne ani po pre tesnení. Musím ešte dodať že na kapote boli nad ustenim výfuku z motora čierne usadeniny tak to tam muselo unikat už nejakú dobu. Kedze nepomohlo hľadal som ďalej. Auto nekuril tak som sa rozhodol na zimu to opraviť. Kúrenie von a nový radiátor, tesnenie na bulkhead a termostat. Kúrenie kúri ale smrad sa trochu zhoršil. Vybral som ho teda 2.x. Pri vyberaní a rozobrani som zistil ze všetky tesnenia sú na prach... Aj tie na klapkach a urobil sa z nich čierny prášok. Dlhšiu dobu som cítil dráždenie na očiach a krku tak to pripisujem práve tomu. Otrhal som zvyšky, preplachol celú krabicu, nalepil nove tesnenia na klapky ale nejak výrazne to nepomohlo. Skúsil som teda drzinfikovat všetko ozonom a vedenie vzduchu dezinfekčným sprejom. Interiéru to pomohlo ale kúreniu nie. Už som zaspal mat pocit ze to mam len v hlave ale bol to smrad ktorý má fakt dosť dráždi a musel som stále niečo mat v ústach aby ho necítil. Iným ľuďom to tak nevadilo ale ne cestovali v tom aute tolko co ja. Cítili niečo ale nejak im to v tej krátkej chvíli nevadilo. Nedávno som ho zobral k jednému chalanovi co ich už mal par v garáži. Poprosil som ho nech si cuchne a povie mi co mu to pripomína. Všetko čo navrhol už bolo urobené. Vylúčili sme ale smrad výfuku, motora, chladiacej, ostala ešte možnosť skratu v palubke alebo kúrení. Nebol to typický smrad ako pri skrate ale pachuť to takú malo. Začal som teda skúšať. Zapchal prívod pod prístrojovku a jazdil. Bez smradu takže to muselo byt kúrenie. Odpojil som ventilátor a jazdil. Bolo toho menej ale bolo. Vybral som kúrenie teda už 3.x(uz to mam zmaknute za 10 minut). Úplne ho rozobral. Nechal bežať samotný motor... Nic. Ovoniaval som celú krabicu a potom aj plechové diely a zdá sa ze ten smrad zostal v krabici aj po oplachnuti. Aby som to nejak opísal tak smrdelo to ako mokré handry s mŕtvym zvieraťom a spaleninou. Najviac smrdela časť kde bolo pred tým nalepené tesnenie s bulkhead. Pravdepodobne ten lep. Smrdelo to za studena aj za tepla. Za tepla trochu intenzivnejsie, takže si myslím ze ten pach plechovej škatule ventilátor stále vhanal do kabiny. Včera som všetko by rušil. Odstránil všetky staré lepidlá a celé kúrenie nastriekal zvnútra ziareodolnou farbou a vypálil teplovznusnou pištoľou. Hermeticky uzavrel len s malým odtokom na prípadnú vodu. Skúška na studeno vyšla dobre. Som zvedavý na dlhšiu jazdu.
Re: Stiplavy dym
... Takze už nesmrdi
Re: Stiplavy dym
Ešte jeden výrazný prvok... V kúrení som menil aj radiátor. Po tom co som vyriesil všetky spomínané veci stále vychádzal z kúrenie vlastný zápach. Niekde som sa dočítal že radiátory majú na sebe nejakú úpravu pre skladovanie a vraj je dobre to vyčistiť nejakým prostriedkom. Tak som to teda znova vybral, demontoval radiátor a v zistil najskôr čistením vodného kameňa a potom tuším tekutým práci praskom pretože keď som skúšal ako smrdia tieto prípravky v horúcom prostredí vychádzal mi najlepšie. Po mesiacoch mam konečne kľud a môžem prejsť na nejaký ďalší problém v poradi
- Tazik1992
- Příspěvky: 1422
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Stiplavy dym
Máš výdrž a nezdolného ducha - to ještě s LR mockrát užiješ
Jakou si použil žáruvzdornou barvu ? Po vypálení horkovzduškou už do kabiny nesmrděla?
Jakou si použil žáruvzdornou barvu ? Po vypálení horkovzduškou už do kabiny nesmrděla?
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Kokesek
- Příspěvky: 4462
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stiplavy dym
Chlape tak to je pribeh....
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Stiplavy dym
Za ten pol rok co ho mam som si užil hodne príbehov. Na moju disko sa bude ale ešte dlho dotahovat:).
Nepamätám aká to bola farba ale klasická z obchodu s farbami. V spreji. Tu farbu po vypaleni vôbec necítiť. Ona ta škatuľa sa tak moc zase nezohrieva. Najväčším zdrojom pachu po repase bol nový radiator. Odporúčam ho pri výmene preplachnut zvonka aspoň vriacou vodou. Ani tesnenie na bulkhead nevonia ako fialky ale je to holt guma.