automaticke uzaverky diferencialu
Moderátor: Acon
-
- Příspěvky: 1279
- Registrován: 17 čer 2013 23:19
- tel.: 777667094
- auto: D1 300Tdi
- Bydliště: Morava
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Takže tenhle je LSD ? Ashcroft ATB samosvorný diferenciál,.... a zkušenosti,odolnost? Dík
- pojir
- Příspěvky: 2553
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: automaticke uzaverky diferencialu
LSD (limited slip differential) znamena totez, co samosvorny diferencial, takze ano, ten samosvorny diferencial je LSD
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
-
- Příspěvky: 1279
- Registrován: 17 čer 2013 23:19
- tel.: 777667094
- auto: D1 300Tdi
- Bydliště: Morava
Re: automaticke uzaverky diferencialu
jo,takže jinak,...lamelovej?
- pojir
- Příspěvky: 2553
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Ashcroft ATB by mel byt prave uplne stejny princip jako Detroit Truetrac. A musim se opravit, neni to torsen, je to "helical gear LSD", coz asi ani nejde prelozit a vypada to takhle:
kdezto torsen vypada takhle:
kdezto torsen vypada takhle:
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Ashcroft ATB je v principu šnekový diferenciál, stejně jako Truetrack nebo Quaife. Aschroft a Quaife mají těch šneků tuším 6 a Truetrack 3. Lamelovej samosvor do LR je tuším od KAMu - tam se do LR nápravy dá nakombinovat buďto 4 satelitový diferenciál, nebo to samé z lamelama nebo rovnou s uzávěrkou.
Vzhledem k dostupnosti dílů a podpoře, bych šel jednoznačně do Aschroftu (samosvor nebo uzávěrka) - odpovídají na emaily velice rychle. Nebo do výroby u nás. ARB nebo něco z USA na tom bude s podporou a dostupností dílů hůř.
Já jsem zvažoval 2 ATB, nakonec jsem vzal plné uzávěrky (do Defa). Do D2 by se mi líbily 3 samosvory - dělá se i do mezinápravového diferenciálu. Jel jsem s takovým autem a nějak to měl snahu jet úplně furt, v kombinaci s TC v D2 se nebylo o co starat.
Vzhledem k dostupnosti dílů a podpoře, bych šel jednoznačně do Aschroftu (samosvor nebo uzávěrka) - odpovídají na emaily velice rychle. Nebo do výroby u nás. ARB nebo něco z USA na tom bude s podporou a dostupností dílů hůř.
Já jsem zvažoval 2 ATB, nakonec jsem vzal plné uzávěrky (do Defa). Do D2 by se mi líbily 3 samosvory - dělá se i do mezinápravového diferenciálu. Jel jsem s takovým autem a nějak to měl snahu jet úplně furt, v kombinaci s TC v D2 se nebylo o co starat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Teda kombinacia samosvor a TC je v pohode?
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Nejenom v pohodě, ono se to u šnekového diferenciálu pěkně doplňuje. Šnekovej diferenciál "nefunguje" jako samosvorný diferenciál ve chvíli kdy jedno kolo není vůbec zatížené. V tu chvíli ale zabere TC, kolo přibrzdí a auto jede. A z druhé strany se to chová, jako by ten šnekovej diferenciál zvyšoval účinnost TC - to zabere a přibrzdí prokluzující kolo, aby se to neprokluzující také roztočilo. A tady tomu pomůže i diferenciál, takže se to chová, jako by to zase tak moc neklouzalo.
Nenajel jsem s tím moc, takže nemohu posoudit různé extrémní případy, jako boční náklony nebo jízda v zimě na ujetém sněhu nebo ledu. Taky neumím posoudit, jak to bude se životností.
A ještě by to mělo mít jednu výhodu - omezení vůlí v převodovém ústrojí.
Nenajel jsem s tím moc, takže nemohu posoudit různé extrémní případy, jako boční náklony nebo jízda v zimě na ujetém sněhu nebo ledu. Taky neumím posoudit, jak to bude se životností.
A ještě by to mělo mít jednu výhodu - omezení vůlí v převodovém ústrojí.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Macej
- Příspěvky: 469
- Registrován: 16 úno 2010 17:50
- tel.: 0944 528 535
- auto: 2xRRC
- Bydliště: Vchod Záhoria
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Presne kvôli tomu som sa na to pýtal - nebol som si istý či sa to kvôli takmer neustálemu ťahu nechová nejak nepríjemne. Ešte taký dotaz na praktické skúsenosti - ako to funguje v zime? Má to snahu byť viac pretáčavé alebo tým, že je to stále zamknuté sa to snaží vytláčať predok zo zákruty? Teda berme príklad niakeho ujazdeného snehu alebo ladu atp.... Mokrého asfaltu sa predsa nezlaknem keďže celú zimu jazdím na Té-trojkách
- Adam P.
- Příspěvky: 955
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
Re: automaticke uzaverky diferencialu
ahoj. uvažuju, že bych si tu AL ze vsetína dal na zadek. neplánujete taky někdo nákup, že bychom to objednali společně a měli to levnější?
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
-
- Příspěvky: 107
- Registrován: 24 bře 2010 12:11
- tel.: 723448406
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Zde je tedy v AJ pěkný přehled a vysvětlění uzávěrek (chvála tedy zněla hlavně na true track).
https://www.youtube.com/watch?v=Z7deg3E-h1s
Už jsem toho taky dost pročetl a dle mého názoru je ideální volbou TrueTrack a to i na obě nápravy. V 99 % případech to vyjede pak všechno. Ten kdo má TC pak má úplně vyhráno. Jen netuším, jak je to pak s vhodností uzamykání mezinápravového diferenciálu, aby se něco nerozlámalo. To by sem mohli přispět Ti, co to měli nebo mají, jak to používali a jestli s tím neměli nějaké neblahé zkušenosti. Dále i případně jak dlouho s tím jezdí, tedy něco i k živostnosti.
Samosvory, které jsou stále uzavřené a rozepínají se do zatáček nejsou vhodné pokud s tím taháte těžké věci, jinak je to také cesta s dalčím omezením (nelze vždy dát na obě nápravy).
https://www.youtube.com/watch?v=Z7deg3E-h1s
Už jsem toho taky dost pročetl a dle mého názoru je ideální volbou TrueTrack a to i na obě nápravy. V 99 % případech to vyjede pak všechno. Ten kdo má TC pak má úplně vyhráno. Jen netuším, jak je to pak s vhodností uzamykání mezinápravového diferenciálu, aby se něco nerozlámalo. To by sem mohli přispět Ti, co to měli nebo mají, jak to používali a jestli s tím neměli nějaké neblahé zkušenosti. Dále i případně jak dlouho s tím jezdí, tedy něco i k živostnosti.
Samosvory, které jsou stále uzavřené a rozepínají se do zatáček nejsou vhodné pokud s tím taháte těžké věci, jinak je to také cesta s dalčím omezením (nelze vždy dát na obě nápravy).
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Tak těžko rozlišovat co je ideální pro jednoho není vhodné pro dalšího. Řekl bych, že nápravová špéra je kompletní řetězec dalších navazující úprav na nápravě a v rozpočtu je třeba na to myslet. Já mám ARB na zadní nápravě, ale už nemám pevnostní poloosy a není to dobrý pocit když se drápeš hore kopcem skalnatým terénem auto naložený a ty jen čekáš kdy to povolí.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
-
- Příspěvky: 1279
- Registrován: 17 čer 2013 23:19
- tel.: 777667094
- auto: D1 300Tdi
- Bydliště: Morava
Re: automaticke uzaverky diferencialu
,Asi tak nějak.....
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: automaticke uzaverky diferencialu
O TT je tu niekde celé, informačne užitočné vlákno od Ivana Jezberu, človeka čo blbosť nikdy nenapísal. On sám mal TT na oboch nápravách D2, pred tým myslím, že aj na Defovi bez TCMilan Disco Rover píše: ↑06 bře 2017 17:26 Zde je tedy v AJ pěkný přehled a vysvětlění uzávěrek (chvála tedy zněla hlavně na true track).
https://www.youtube.com/watch?v=Z7deg3E-h1s
Už jsem toho taky dost pročetl a dle mého názoru je ideální volbou TrueTrack a to i na obě nápravy. V 99 % případech to vyjede pak všechno. Ten kdo má TC pak má úplně vyhráno. Jen netuším, jak je to pak s vhodností uzamykání mezinápravového diferenciálu, aby se něco nerozlámalo. To by sem mohli přispět Ti, co to měli nebo mají, jak to používali a jestli s tím neměli nějaké neblahé zkušenosti. Dále i případně jak dlouho s tím jezdí, tedy něco i k živostnosti.
Samosvory, které jsou stále uzavřené a rozepínají se do zatáček nejsou vhodné pokud s tím taháte těžké věci, jinak je to také cesta s dalčím omezením (nelze vždy dát na obě nápravy).
10s a mám to. viewtopic.php?t=5582
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
-
- Příspěvky: 107
- Registrován: 24 bře 2010 12:11
- tel.: 723448406
Re: automaticke uzaverky diferencialu
JJ, toto téma jsem pročetl, ale nenašel jsem, jak lze použít mezinápravovou uzávěrku s TrueTrack a jaká je zkušenost s životností, což může být pro někoho (i pro mě) rozhodující informace.
Díky všem co se podělí o tyto doplňující informace.
Díky všem co se podělí o tyto doplňující informace.
- pojir
- Příspěvky: 2553
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Myslim, ze takovou informaci ani nenajdes, protoze je to proste neco, na co se doposud nikdo neptal. Cim vic uzaverek, tim lip. Neni zadny duvod, aby pouziti jedne nejak vylucovalo pouziti druhe.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: automaticke uzaverky diferencialu
TrueTrack nebo jiný "lepší" diferenciál znamená, že se více síly dostane na kola a tedy i větší zatížení pro celé převodové ústrojí - prostě si to neproklouzne na odlehčeném kole, ale snaží se to točit kolem zatíženým.
U klasických plných uzávěrek se při běžném terénu aktivují uzávěrky postupně - mezináprava - zadní náprava - přední náprava. (výjimky jsou možné při specifických potřebách a problémech).
U samosvorů nebo automatů je to jednodušší - mohu uzavřít pouze mezinápravovou uzávěrku, tak ji prostě uzavřu, když vjedu do terénu, kde hrozí, že to bude klouzat. Nedělám to na pevném povrchu, kde by se kola začala přetahovat navzájem, protože by nebylo schopná si proklouznout ani o kousek, třeba při jízdě do zatáčky.
Ono nejhorší pro ty ozubená kolečka v diferenciálech je, když se začnou rychle protáčet - nejsou na to moc dělaná, umí se přidřít a potom se diferenciál může polámat. Navíc mezinápravový diferenciál je docela malá věc, která vyrovnává rozdíly mezi přední a zadní nápravou, takže když jedna hrabe a druhá stojí, tak se to celé řeší v něm. Ještě horší je, když si auto "skočí", zadní náprava na zemi stojí a přední se v letu roztočí. Po dopadu přední nápravy se celý šok snaží porovnat v mezinápravovém diferenciálu.
U klasických plných uzávěrek se při běžném terénu aktivují uzávěrky postupně - mezináprava - zadní náprava - přední náprava. (výjimky jsou možné při specifických potřebách a problémech).
U samosvorů nebo automatů je to jednodušší - mohu uzavřít pouze mezinápravovou uzávěrku, tak ji prostě uzavřu, když vjedu do terénu, kde hrozí, že to bude klouzat. Nedělám to na pevném povrchu, kde by se kola začala přetahovat navzájem, protože by nebylo schopná si proklouznout ani o kousek, třeba při jízdě do zatáčky.
Ono nejhorší pro ty ozubená kolečka v diferenciálech je, když se začnou rychle protáčet - nejsou na to moc dělaná, umí se přidřít a potom se diferenciál může polámat. Navíc mezinápravový diferenciál je docela malá věc, která vyrovnává rozdíly mezi přední a zadní nápravou, takže když jedna hrabe a druhá stojí, tak se to celé řeší v něm. Ještě horší je, když si auto "skočí", zadní náprava na zemi stojí a přední se v letu roztočí. Po dopadu přední nápravy se celý šok snaží porovnat v mezinápravovém diferenciálu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Co je taková životnost u off auta? Prostě každý kdo to tam namontuje počítá, že to je určitě lepší než standardní otevřený diferenciál. Prostě musí to vydržet minimálně 300t km při pravidelné péči.Milan Disco Rover píše: ↑07 bře 2017 14:13 JJ, toto téma jsem pročetl, ale nenašel jsem, jak lze použít mezinápravovou uzávěrku s TrueTrack a jaká je zkušenost s životností, což může být pro někoho (i pro mě) rozhodující informace.
Díky všem co se podělí o tyto doplňující informace.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
- Land Jirka
- Příspěvky: 3474
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Mezinápravovou uzávěrku je nutné zavřít vždy, kdy se vjede do terénu, tam kde hrozí, že budou prokluzovat kolaMilan Disco Rover píše: ↑07 bře 2017 14:13 JJ, toto téma jsem pročetl, ale nenašel jsem, jak lze použít mezinápravovou uzávěrku s TrueTrack a jaká je zkušenost s životností, což může být pro někoho (i pro mě) rozhodující informace.
Díky všem co se podělí o tyto doplňující informace.
Jinak si koledujete, že se satelitní kolečka v mezinápravovém diferáku při protáčení zadřou a praskne čep satelitních kol.
Tuto závadu opravuju hodně často.
S TrueTrackem to platí stejně!
U vojska se lepily nápisy na palubovku
Při vjezdu mimo silnici uzavři mezinápravový diferenciál!
Truetrak je na mé DII vepředu i vzadu už víc než 100000Km a funguje bezvadně
Vyjedu víc než stejný auta s ARB, hlavně to lépe v technických úsecích zatáčí.
Ani na sněhu, nebo ledu tam nepociťuji žádnou snahu auto tlačit rovně.
Ideální v kombinaci s TC
Na defíku mám 100% špéry, ale s truetrackem v DII projedu víc
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
- Adam P.
- Příspěvky: 955
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Ideální v kombinaci s TC
Na defíku mám 100% špéry, ale s truetrackem v DII projedu víc
no já to zrovna aktuálně hrozně řeším, šak víš, jirko a tohle je pro mě zajímavé info, hodně zajímavé! jenže já mám defíka bez ABS a TC. jak myslíš, že by byl ten TT pro mě vhodný? protože cenově mě asi vyjde stejně když bych dal TT na na obě nápravy jako když bych dal ARB jen na zadek. si teda myslím... dík.
Na defíku mám 100% špéry, ale s truetrackem v DII projedu víc
no já to zrovna aktuálně hrozně řeším, šak víš, jirko a tohle je pro mě zajímavé info, hodně zajímavé! jenže já mám defíka bez ABS a TC. jak myslíš, že by byl ten TT pro mě vhodný? protože cenově mě asi vyjde stejně když bych dal TT na na obě nápravy jako když bych dal ARB jen na zadek. si teda myslím... dík.
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
- Land Jirka
- Příspěvky: 3474
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Já bych třeba ARB na předek u defíka, nebo disco1a2 už nikdy nedal.
Zašpérovaný předek špatně zatáčí a nezpevněné poloosy a klouby jdou do kopru.
Na předku je podle mě ideální uzávěrka typu TrueTrack.
Na zadku je to o prioritách...
ARB často uchází a hází olej do komprasoru.
Možná je můj názor trochu deformovanej věčným řešením problému s ARB u zákazníků
Zašpérovaný předek špatně zatáčí a nezpevněné poloosy a klouby jdou do kopru.
Na předku je podle mě ideální uzávěrka typu TrueTrack.
Na zadku je to o prioritách...
ARB často uchází a hází olej do komprasoru.
Možná je můj názor trochu deformovanej věčným řešením problému s ARB u zákazníků
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431