Čerpadlo paliva TD5
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 15007
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Čerpadlo paliva TD5
To čerpadlo nemusí být špatné. Zkus ho vyčistit. Stačí potom na dráty od motoru přivést 12V a nechat ho ať tlačí. Nafta by z něj měla doopravdy stříkat.
A to černé na povrchu čerpadla můžou být saze protlačené ze spalovacího prostoru netěsnícími vstřikovači. Typická závada TD5ky - měděné těsnění a Okroužky.
A to černé na povrchu čerpadla můžou být saze protlačené ze spalovacího prostoru netěsnícími vstřikovači. Typická závada TD5ky - měděné těsnění a Okroužky.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 48
- Registrován: 25 zář 2015 17:45
- tel.: 777842015
- auto: discovery 2 td5
- Bydliště: Hlučín
Re: Čerpadlo paliva TD5
točí se ale má hrozný zvuk (v naftě), musí se sním klepnout aby se chytlo(asi uhlíky), to už neřeším, koupím nové, koupím i okroužky a podložky pod trysky. Napiš mi prosím jakou vůli, nebo jak seřídit trysky po zpětné montáži.DíkMadTom píše:To čerpadlo nemusí být špatné. Zkus ho vyčistit. Stačí potom na dráty od motoru přivést 12V a nechat ho ať tlačí. Nafta by z něj měla doopravdy stříkat.
A to černé na povrchu čerpadla můžou být saze protlačené ze spalovacího prostoru netěsnícími vstřikovači. Typická závada TD5ky - měděné těsnění a Okroužky.
-
- Příspěvky: 48
- Registrován: 25 zář 2015 17:45
- tel.: 777842015
- auto: discovery 2 td5
- Bydliště: Hlučín
Re: Čerpadlo paliva TD5
čerpadlo do nádrže jsem koupil stejné co tam bylo, VDO. nádrž jsem vyčistil a zkompletoval. vstřikovací trysky jsem přetěsnil, koupil jsem z časových důvodu nějakou levnou sadu na přetěsnění, snad to chvilku poběží, nicméně cu-čka jsem vyžíhal... uvidí se. auto běží, chytá na otáčku a čerpadlo je tichounké oproti původnímu které asi dobíhalo celých 3500km co auto mám... musím uznat že land rover je auto se kterým trávím opravdu dost času, skoro stejně v garáži jako za volantem...
- ladapes
- Příspěvky: 399
- Registrován: 10 led 2008 23:21
- tel.: 725*708*083
- auto: D4 5.0 V8
- Bydliště: Prachatice
Re: Čerpadlo paliva TD5
Ahoj, tak jsem také úspěšně vyměnil podávací čerpadlo v nádrži, podělím se tady o mou zkušenost. Původní čerpadlo bylo dosti hlučné, věděl jsem tedy že to to přijde brzy. Na konci svého fungování najednou auto ztratilo výkon a dostat jej do 3tis otáček skoro nebylo možné. Takhle jsem jezdil asi 14 dní a pak to přišlo, zacukalo a přestalo jet. Hodil jsem blinkr a naštěstí zrovna u benziny odstavil, než jsem zajistil odtah.
Pak došlo na demontáž, takže jsem vyndal koberec, abych se dostal k čerpadlu a když jsem v tom byl, vyndal tapec i koberec a řekl si že dám nové. (To bude až další fáze.)
Pracně miniflexou nařezal orezlé šroubky které nešly povoli a pak vykroutil ven a sundal dekl co je nad čerpadlem. Šrouby jsem koupil nové a dekl obrousil a stříknul základovkou.
Pak jsem poměrně lehce povolil velkou matici a vytáhl (zřejmě původní) čerpadlo. Ani to nebylo tak "zahumusené" jako jsem viděl někde jinde. (To si časem zrepasuji a bude náhradní.)
Poté jsem přivezl nové čisté čerpadlo (díky Hanys ) a pěkně posadil do nádrže včetně té debilní těsnící gumy. Debilní proto, že nasadit a zmáčknout čerpadlo tak aby šla chytit matice je
nadlidský úkol. Možná tak pro schwarzeneggera .....zkoušel jsem na tom stát, klečet, jednou rukou mačkat a druhou utahovat, ale nic, je to masakr. Po hodině a půl sprostých slov jsem se
odhodlal dojet do dílny a udělat si takový stahovák. A dobře jsem udělal. Stahovákem jsem krásně zamáčknul čerpadlo na těsnící gumu a pak OBĚMA rukama mohl matici chytit.
No takže mechanicky vše ok, víko jsem nechal otevřené abych viděl jestli bude ta guma těsnit a nasadil hadičky. Guma těsnila, ale auto nestartovalo.
Po několika "suchých" startech mi dojela baterka. Takže přes noc nabít a zítra to zkusím znova.
Druhý den jsem opět zkoušel nastartovat a nic. Před tím jsem nechal čerpadlo několikrát nasát(asi 10x), aby se systém odvzdušnil. Furt nic. Musel jsem přistavit druhé diesel auto, aby mi baterka vydržela ty starty. V nádrži jsem měl cca čtvrtku. Řekl jsem si, že dojedu pro naftu tím nic nezkazím, tak jsem dolil asi 15l, aby bylo něco přes půlku nádrže.
Opakoval jsem postup znova a přidal sešlápnutý pedál. Najednou to začalo trochu slibovat. Pak ještě několikrát to samé, kamarád mi fouknul do sání start sprej a po dalším dlouhém úsilí to baflo, běželo asi na 4 ale po pár minutách se vše srovnalo a vrní to jak má.
Takže resumé:
- Povolit převlečnou matici je sranda
- Utáhnou převlečnou matici je porod, proto doporučuji udělat přípravek který vám podrží čerpadlo zmáčknuté dole
- po výměně čerpadla je nejspíš dobré mít v nádrži dostatečné množství nafty
- první úspěšný start trvá fakt dlouho, takže se nezvdávat a startovat (zkusit s plynem a zkusit se start sprejem nebo něčím podobným hořlavým)
Takže LR zdar!
Pak došlo na demontáž, takže jsem vyndal koberec, abych se dostal k čerpadlu a když jsem v tom byl, vyndal tapec i koberec a řekl si že dám nové. (To bude až další fáze.)
Pracně miniflexou nařezal orezlé šroubky které nešly povoli a pak vykroutil ven a sundal dekl co je nad čerpadlem. Šrouby jsem koupil nové a dekl obrousil a stříknul základovkou.
Pak jsem poměrně lehce povolil velkou matici a vytáhl (zřejmě původní) čerpadlo. Ani to nebylo tak "zahumusené" jako jsem viděl někde jinde. (To si časem zrepasuji a bude náhradní.)
Poté jsem přivezl nové čisté čerpadlo (díky Hanys ) a pěkně posadil do nádrže včetně té debilní těsnící gumy. Debilní proto, že nasadit a zmáčknout čerpadlo tak aby šla chytit matice je
nadlidský úkol. Možná tak pro schwarzeneggera .....zkoušel jsem na tom stát, klečet, jednou rukou mačkat a druhou utahovat, ale nic, je to masakr. Po hodině a půl sprostých slov jsem se
odhodlal dojet do dílny a udělat si takový stahovák. A dobře jsem udělal. Stahovákem jsem krásně zamáčknul čerpadlo na těsnící gumu a pak OBĚMA rukama mohl matici chytit.
No takže mechanicky vše ok, víko jsem nechal otevřené abych viděl jestli bude ta guma těsnit a nasadil hadičky. Guma těsnila, ale auto nestartovalo.
Po několika "suchých" startech mi dojela baterka. Takže přes noc nabít a zítra to zkusím znova.
Druhý den jsem opět zkoušel nastartovat a nic. Před tím jsem nechal čerpadlo několikrát nasát(asi 10x), aby se systém odvzdušnil. Furt nic. Musel jsem přistavit druhé diesel auto, aby mi baterka vydržela ty starty. V nádrži jsem měl cca čtvrtku. Řekl jsem si, že dojedu pro naftu tím nic nezkazím, tak jsem dolil asi 15l, aby bylo něco přes půlku nádrže.
Opakoval jsem postup znova a přidal sešlápnutý pedál. Najednou to začalo trochu slibovat. Pak ještě několikrát to samé, kamarád mi fouknul do sání start sprej a po dalším dlouhém úsilí to baflo, běželo asi na 4 ale po pár minutách se vše srovnalo a vrní to jak má.
Takže resumé:
- Povolit převlečnou matici je sranda
- Utáhnou převlečnou matici je porod, proto doporučuji udělat přípravek který vám podrží čerpadlo zmáčknuté dole
- po výměně čerpadla je nejspíš dobré mít v nádrži dostatečné množství nafty
- první úspěšný start trvá fakt dlouho, takže se nezvdávat a startovat (zkusit s plynem a zkusit se start sprejem nebo něčím podobným hořlavým)
Takže LR zdar!
D2, D1 Camel, D2 a teď D3
- hifi
- Příspěvky: 508
- Registrován: 23 dub 2013 20:02
- tel.: 0944542144
- auto: D2 Td5 2004 automat
- Bydliště: Púchov
Re: Čerpadlo paliva TD5
praveze by v nadrzi malo byt co najmenej nafty aby ti to cerpadlo moc nevytlacalo hore pri utahovani. pred prvym startom musis najskor system odvzdusnit, inak v pohodeladapes píše: ...
Takže resumé:
- Povolit převlečnou matici je sranda
- Utáhnou převlečnou matici je porod, proto doporučuji udělat přípravek který vám podrží čerpadlo zmáčknuté dole
- po výměně čerpadla je nejspíš dobré mít v nádrži dostatečné množství nafty
- první úspěšný start trvá fakt dlouho, takže se nezvdávat a startovat (zkusit s plynem a zkusit se start sprejem nebo něčím podobným hořlavým)
Takže LR zdar!
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
-
- Příspěvky: 15007
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Čerpadlo paliva TD5
K tomu usazování čerpadla - buďto druhého člověka, co to násadou od velkého kladiva podrží zamáčknuté, nebo když není, tak fixa a na té matici i na nádrží si označit začátek závitu, aby ten hned správně chytnul.
Nafta v nádrži čerpadlo nezvedne, na to je jí trošku málo, ale pružiny, které ho přidržují přitlačené u dna v klidu ano.
Nafta v nádrži čerpadlo nezvedne, na to je jí trošku málo, ale pružiny, které ho přidržují přitlačené u dna v klidu ano.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Čerpadlo paliva TD5
...vidis to velmi cierne. Jednoznacne ti chyba prax. Casom ti to pojde sikovne.ladapes píše:Utáhnou převlečnou matici je porod
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- ladapes
- Příspěvky: 399
- Registrován: 10 led 2008 23:21
- tel.: 725*708*083
- auto: D4 5.0 V8
- Bydliště: Prachatice
Re: Čerpadlo paliva TD5
DanoDEF píše:...vidis to velmi cierne. Jednoznacne ti chyba prax. Casom ti to pojde sikovne.ladapes píše:Utáhnou převlečnou matici je porod
JJ to je pravda. Já si ale rád na všechno udělám cajk, (rovnák na vohybák DD ) ..takže příště budu mít na každou fázi nějaký udělátko
D2, D1 Camel, D2 a teď D3
- vladob8
- Příspěvky: 810
- Registrován: 19 kvě 2008 00:24
- tel.: +421905582959
- auto: D2 Td5
- Bydliště: Bratislava
Re: Čerpadlo paliva TD5
Robil som to prvy krat to utahovanie matice nad cerpadlom po demontazi cerpadla a islo to uplne lahucko. Musel tam byt nejaky iny problem co sa netykal Schwarzeneggera, podla mna..
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion
Re: Čerpadlo paliva TD5
delal jsem to xkrat a slo to v pohode, jen se musi nejdriv nasadit guma na nadrz a pak prostrcit cerpadlo. Davat to tam naraz z gumou bylo fakt na nejakeho silase...
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...
- Juri Toy
- Příspěvky: 398
- Registrován: 14 lis 2011 00:15
- tel.: 603338599
- auto: RRC V8,79, D2 98+03
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čerpadlo paliva TD5
Zdarec, mám dotaz. Přesně před rokem jsem koupil tady z fóra od KTMatej jeho Disco 2 v automatu r.v. 99 a naběháno má 320 000km. Jezdím s ní často a nechci tady malovat "čertem po zdi", ale zatím jsem na ni nemusel absolutně sáhnout. Matěj před prodejem udělal potřebné výměny náplní a řemenů. Už když mi ji prodával, bylo docela slyšet právě čerpadlo v nádrži. Do teď ale má pořád stejný zvuk a vše funguje jak má. Mám ho tedy radši vyměnit, nebo je to ok? Buď na diskárně už byly vychytány mouchy, nebo mám jen štěstí na auto? Díky J.
Juri (42)
RRC/3dv. 3.5 čtyřkvalt, r.v. 79
- Disco Td5 98 aut.
https://www.facebook.com/pripyat.a.ghost.town/
RRC/3dv. 3.5 čtyřkvalt, r.v. 79
- Disco Td5 98 aut.
https://www.facebook.com/pripyat.a.ghost.town/
- Balú
- Příspěvky: 767
- Registrován: 01 srp 2012 13:53
- tel.: +421903775011
- auto: LR DII 2003
- Bydliště: Púchov
Re: Čerpadlo paliva TD5
nic preventivne nemen ,auto ti pojde aj bez cerpadla ,iba sa nebude dat vytocit motor nad 2500 otacok a bude lenivsie ,normalne rano nastartuje a nudzovo dojde aj xy kilometrov ,ja som tri tyzdne jazdil bez cerpadla a zistil som to az ked som isiel na chatu a vybehol som z mesta a potreboval pridat gas ...
Re: Čerpadlo paliva TD5
Jen bych se zeptal - pri vymene podlozek a O krouzku vstriku davate OEM nebo originaly ? Lisi se vubec nejak ? A podlozky nechavate tak jak jsou nebo je žíháte ? Diky.
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...
-
- Příspěvky: 15007
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Čerpadlo paliva TD5
Já jsem to dělal jenom jednou a dal jsem obojí originál, cenovej rozdíl byl malej. A co jsem k tomu kde četl, tak s OEM měli někteří problém, kterej se vyřešil výměnou za originály.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Čerpadlo paliva TD5
Hm. Asi je fajn nevedieť, že to ide ťažko. Ja som čerpadlo menil a najhoršia práca bola dať z neho dolu tú plastovú vlnovcovú hadičku. Montáž čerpadla spať do nádrže už bola záležitosť pár minút.ladapes píše:...a pěkně posadil do nádrže včetně té debilní těsnící gumy. Debilní proto, že nasadit a zmáčknout čerpadlo tak aby šla chytit matice je
nadlidský úkol. Možná tak pro schwarzeneggera .....zkoušel jsem na tom stát, klečet, jednou rukou mačkat a druhou utahovat, ale nic, je to masakr. Po hodině a půl sprostých slov .....
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: 26 lis 2009 18:11
- tel.: 737103456
- auto: DII td5
- Bydliště: Svijany
Re: Čerpadlo paliva TD5
Ahoj,
mám takový problém s čerpadle paliva. Když natankuji plnou tak ujedu cca 600km vklidu a chcípne jako když dojde nafta. Na ručičce palivoměru je něco kolem čtvrtky. Stalo se u už někomu? Je to takové "na prd" hlídat kolik je ujeto km od natankování. Díky moc za rady
mám takový problém s čerpadle paliva. Když natankuji plnou tak ujedu cca 600km vklidu a chcípne jako když dojde nafta. Na ručičce palivoměru je něco kolem čtvrtky. Stalo se u už někomu? Je to takové "na prd" hlídat kolik je ujeto km od natankování. Díky moc za rady
Re: Čerpadlo paliva TD5
... moze byt krivo osadene osadene cerpadlo v nadrzi. V dne nadrze su take nerovnostie medzi ktore ma cerpadlo sadnut. Ak nesadne moze byt krivo lebo je na pruzinach. Moze byt krivo prave na tu stranu, ze sa potom plavak oprie o dno a ukazuje stvrtku lebo uz nema kam klesnut.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: 26 lis 2009 18:11
- tel.: 737103456
- auto: DII td5
- Bydliště: Svijany
Re: Čerpadlo paliva TD5
Ale v nádrži nafta je protože najedu jen tech 600km a klidným tempem
Re: Čerpadlo paliva TD5
... moze to suvisiet s tym osadenim lebo potom cerpadlo nejde az na dno nadrze a navyse je krivo.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
Re: Čerpadlo paliva TD5
muze byt klidne jen ohnuty ten drat od plovaku nebo vysazeny cely plast reostatu. Vim ze je to pakarna ale nejlepsi by bylo cerpadlo vyndat a vsechno vyzkouset venku. Nebo proste jak rucicka padne pod polovinu, dotankovavat...
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...