
Urcite neni malo tech, kteri by netouzili po Serii. Nekteri opravdu zapaleni pote hledaji a cekaji na tu spravnou prilezitost. Ja se musim otevrene priznat, ze jsem nikdy mezi inkriminovanou skupinu nepatril - Serie si tak nejak nasla me.
Vse zacalo vloni na zacatku leta nenapadnou cestou pro nahradni dily na mou krabici (Volvo 740, pro mistni komunitu “brichoplaz”, pripadne take “zadohrab”) k jednomu clenu Volvoklubu. Mezi dvema darci organu jiz zminovane svedske automobilky mu na zahrade nekolik let uspesne zarustal do kopriv Land Rover 88 series III. V danou dobu jsme jej s vdekem pouzili jako vesak na svrsky.
Do onech koncin jsem se pak vratil jeste nekolikrat, ze zminovaneho volvare se postupne stal kamarad, pricemz jsem pri kazde dalsi navsteve se vzrustajicim zajmem obchazel tu do hliny zarustajici “vec”. Nakonec slovo dalo slovo a ja se na Silvestra roku 2015 stal jejim majitelem.
Serii jsem pracovne pojmenoval dle mista nalezu “Koprivak”. Jedna se o verzi z beznzinovym 2 ¼ litrovym motorem, RHD, rok vyroby neznamy. Auto je stale na platnych britskych papirech, ktere se vsak zatim nepodarilo dohledat, MOT je samozrejme propadla. Puvodne s nim majitel dojel po vlastni ose z Anglie.
Toliko na uvod.
Rad bych “Koprivaka” uvedl do provozuschopneho a zaroven pokud mozno puvodniho stavu, proto bych rad pozadal mistni osazenstvo o nekolik rad:
1.Existuje nejake jednoznacne voditko podle ktereho se dopidit roku vyroby? Me pokusy z brouzdani po webech selhaly, nebot dle informaci ziskanych z internetu na zaklade registracni znacky by se melo jednat o rok vyroby 1981, coz neodpovida vyrobnimu stitku, ktery uvadi Chassis No. 90353045A. Ten ukazuje, ze by se melo jednat o vuz vyrobeny mezi lety 1972 az 1979. Nemuze byt onen rozdil zpusobeny tim, ze Koprivak opustil Solihull jako CKD? Lze se dopidit, kdy a kde ho kdo nakonec smontoval?
2.Co na auto nepatri cize co je potreba odstranit nebo naopak doplnit? Je mi jasne, ze rozhodne nejsou puvodni kola na kterych v soucasne dobe stoji a ktera zasadne degraduji moznosti v jizde po cemkoliv jinem, nez po asfaltu. Nenasla by se u nekoho z vas sada original 16-ti palcovych disku? Mel by pripadne nekdo zajem o stavajici disky?
3.Na co si dat pri oziveni pozor? Serie stala cca 6 let na miste, prozatim jsem v sobe nenasel odvahu pokusit se o start. Zatim jsem pouze opravil kabelaz, kterou prekousaly kuny a mysi a nechal zrepasovat predni kardanku, ktera lezela demontovana v kabine (vymena obou krizaku a drazkove hridele).
4.Jak dostat Koprivaka na znacky, tedy legalizovat? Puvodni UK papiry se nam bohuzel nepodarilo dohledat. Zadat o duplikat je pomerne problematicke, nebot dle infci uvedenych na formulari V62 musi mit zadatel (majitel na nehoz je vuz v Britanii registrovan) britskou adresu. Ma nekdo zkusenosti s “British Heritage Trust” a akceptaci jimi vydaneho”Heritage Certificate” ? Predpokladam, ze na klasicke “bile” znacky se mi ho asi dostat nepodari, v uvahu tedy prichazi pouze ty veteranske. Vi nekdo, na koho se v tomto pripade obratit?
Predem diky za info.