Gumy jsou Coopery ST Maxx. Momentalne s nimi laboruji, uz jsou na aute, ale nebylo to bez problemu. Tak chci usetrit praci pripadne dalsimu pacientovi.
Proc cooper ST / Maxx? (protoze jsou cool)
Tak asi kazdy ma sve preference. Ja jsem dojel predchozi General Grabber AT2, odjely toho dost, ale vydrz/odolnost me uplne neuchvatila. A v bahne se rychle zalepi. MTcka nechci, protoze jet na “vylet” = dopravit se tam x tisic km po afaltu. ST maxxy mi prijdou tak nekde mezi AT a MT. Recenze jsou na dobry, maj 3x zesilenou bocnici, vzorek ma 14,7mm a vypadaj cool. Takze zkusime…
http://us.coopertire.com/Tires/Light-Tr ... -MAXX.aspx
Rozmery v technicaku? (yes!)
Takto, vime, ze na technicak auto nejezdi, ale nechci riskovat pripadne pravni dusledky nehody s “nezpusobilym autem”, tj chci mit gumy zapsany ve VTP. A jde to – viz vlakno: viewtopic.php?f=14&t=11995&start=200
Pro zmateni nepritele ovsem “autorizovany zdroj” uvadi ze: ‘pro provoz v náročnějších podmínkách je schváleno použití pneumatik Cooper Discoverer M+S 265/70 R17 115S na ráfcích 8J x 17 ET40“ (to bude dulezite později)
Proc 265/70R17 a vejdou se na auto? (Vejdou, ale rezali jsme. A ne na ET40 ale na ET56)
Tak prece tam nacpeme nejvic co pujde, budeme vysoko, projedeme zverstva, muzeme machrovat na sousedy a vubec. Budeme in. Takze jo.
Vejdou se? Je kolem toho dost mlha. Je to hrana. Tady z fora je ma/mel tento rozmer XXX, Rudak a tusim jeste nekdo. Chlapi rikali ze se nevejdou. Ze je potreba auto zvednout. Ruda proberousil zadni podbeh tusim. Na UK foru infomaci hodne, ale nic jednoznacnyho. Uzitecna informace z australskyho fora – bez crcani se vejde 31,5” 265/70R17 je 31,6” ( https://tiresize.com/comparison/) - ovsem vyrobce uvadi 31,85” – coz uz trochu smrdi.
Jeste k tomu zvedani – osobne chci aby se pneu vesly i bez zvedani. Mluvim o podvozku na vzduchu. Nemusim tam mit velkou rezervu, ale chci jet po dalnici v normalni poloze, chci zajet do garaze v access poloze. V terenu si auto zvednu do offroadu, a pripadne jeste vyliftuju tahlama, nebo chytrou krabickou, ale i tak se kolo muze zarazit pri vykrizeni az do podbehu. A nechci mit lift nastalo – nepotrebuju a nechci vic opotrebovavat mechy, klouby atd. Takze se musi vejit
Takze co teda? Vejde se to? Nezbyva, nez to zkusit.
Od Hanyse jsem poridil disky 8Jx17ET40 (aby to teda bylo dle doporuceni vyrobce), nazuli jsme, (monstrkola), hodili na auto… A zase sme to shodili a vratili puvodni kola. Naprd. Nevesly se. Vsechno na tesno, zadek by jeste sel, ale predek uz pri mirnem natoceni drhnul – ca o 1,5 cm. Ne moc, ale ne malo. Dobre, drnul pouze spodni lem narazniku, takovy vcelku nepotrebny plast. Takze Flexa? Podumali jsme a kolegu napadlo pouzit disk s vyssim ET. Zkratim to, kluci prehazeli gumy na origo 17” LR disky s ET56 a vyrazne se to zlepsilo. Vnejsi rovina kol je ca o 3cm utopenejsi a drhne uz jen ca o 0,5cm. Na to ETcko jsem si to musel nakreslit aby to bylo uplne pochopitelne. Tedy flexa? Jo, ted uz jo. Resp. stacil nuz a maly kosmeticky zasah, ktery laik ani nepozna. Plus vymena sroubu, ktery drzi lem za placatejsi.
Vysledek - dobry:
Zatim to vypada dobre. Nic nedrhne. Ani v access poloze v plnem rejdu. V nejtesnejsim miste je asi cm rezerva – v normalni poloze. Ano, je to strasne malo, asi to chce opatrne. Do terenu ale bude auto o ca 10cm vyse a gumy se taky casem sjedou. Doporuceni vyrobce na ET40 disky jsem nepochopil, 7” fungujou taky a Cooper uvadi pro tenhle rozmer pneu rafek 7-9”, tedy ok. Jak se to bude chovat dal uvidime. Tak kdo bude resit, nevyhazujte zbytecne $ za disky a za nekolikere prehazovani gum…
A to jsem jeste neresil jestli se ten rozmer vejde jako rezerva pod auto.
A nebo nelaborovat a jit do 245/70/17 a je vyreseno. Je s tim fakt crcani.
Tak tak.
Honza.
PS: Hanys, nechces si koupit zpet svoje bejvalky disky?
