Herdek, Vodojem má na tom Patrolu 39" a jede mu to jako kráva..mi neřikej, že tohle klepátko bude mít problém s třiatřicítkama...landy heaven Mára píše:K 33 ti můžu říct to,že jsou už na to auto až moc... kamarád ma DI 300Tdi půjčil mi jí aby jsem jel na benzínu pro cigarety. Pocit zjízdy?? auto se sotva rozjíždí s křižovatek a máš pocit že máš bud zatahlou ručku nebo auto přibržduje, každý delší kopec za 4... Jak psali kluci bud def přídavka nebo jiný poměr..
Možný problém při zvednutí?
Moderátor: Acon
Re: Možný problém při zvednutí?
Re: Možný problém při zvednutí?
Rovnou myslíš koupit sadu? To chci, našel jsem v UK celou 2" sadu za 7,5, takže si dávám dohromady, co všechno potřebuju a pak si tam udělám výlet na víkend...MadTom píše:Na začátku jsem uvažoval stejně jako ty, dneska už bych to řešil rovnou, než do předělávat. A ušetřenej čas věnoval tomu ježdění.
U D2 změna kol z 235/70/R16 na 235/85/R16 a zvednutí zhruba o 5 cm bylo hodně znát. Ale je do toho potřeba započítat to, že ty původní kola měli méně vzorku, tlumiče byly na konci života, jedna přední pružina měla ulomenej skoro celej závit a druhá byla už taky unavená. Velkou část jsem vzal jako nutnou opravu a rozdíl mezi standardním dílem a něčím o kousek delším a lepším byl malej. Každopádně pružiny a tlumiče nebyly všechno - delší táhla stabilizátorů, zadní kardan bez hardyspojky, podloženej jeden crossmember, delší dorazy náprav, rozšiřovací podložky pod kola. A postupně výměny některých čepů a gum na podvozku, jak časem odcházejí, lepší tlumiče, protože ty levné to nestíhaly a už toho měly dost. A rozhodně ještě není hotovo, ještě chci vyřešit natočení nápravy, aby se srovnala geometrie.
Když se na to takto zpětně dívám, tak dát tam na začátku celou sadu bylo asi vážne lepší řešení, akorát jsem do toho tolik penž dát najednou nechtěl, a hlavně jsem nevěděl jednu věc, kolik to auto celé bude vážit - můj nejvetší problém u auta na výlety. Podle toho se musí dimenzovat pružiny a hlavně tlumiče.
Já se pokusím váhu udržet v rozumnejch mezích, ale počítám minimálně 300 kg plus (kola, zahrádka, pevnosťáky, hi-lift....)
koukám,koukám, ale moc rozumnej z toho nejsemMadTom píše:Ad velká kola - koukni se sem: http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... _calc.html
Docela dobrá kalkulačka na kontrolu zpřevodování a jeho změn. Hlavně tam mají všechny údaje od převodovek u zadané.
Tažný máme stejný, tuhle jsem z něj vypláchnul asi 10 kilo bahnalandy heaven Mára píše:Tak za mě já taky ladím RRC a dnes ti můžu říct že mi na RRC v bohatě stačí 2-lift... v zádu mám podložky 3cm takže tam mám 3-lif a snížené držáky tlumičů podložku tam mám kvůli tažnému mám tam takovou podstivou radlici... aby jsem všude nechytal za vanty a taky kvůli vleku když ho naložím aby auto bylo relativně v rovině když je auto bez vleku tak co je pravda tak je nakoplé jak dragstr a to se mi líbíjinak mám disky s ET-25 a pneu KM2 235/70R16 víc dát nemužu pak mi gumy trhají blatníky a lemy nechci páč je mi lito řezat do kastle... ted jak mi auto funguje jsem spokojen už jen dát do zádu špéru a mám po 2-letech odlazeno...
tady foto pro představu... 235/85R16 T3 dávám na origo diskách když se jede bláto. ale to je tak 2x za rok... jinak hobluji km2 235/70R16
Co je tam eště za upravy tak mám:
Přední kardan HD 30 stupnů
k dokonalosti chybí jen ta špéra do zádu.
o těch T3 jsem slyšel, že dost vydrží i na asfaltu, tak uvidim, jak to půjde...
Prosím Tě, ten přední kardan, co to znamená? Že je v příčný ose vyosenej o 30 stupňů směrem k rozvodovce?
K tý zadní špéře - přemejšlim o tom samoseru od Detroitu, ale to je hudba příštího roku
super, díkyKusto píše:Mám kola 255 85 16 přídavku z Defa a lift tak 3 možná 4 palce a ladím to už 2 roky, až bude chvíle čas rozepíšu se
Re: Možný problém při zvednutí?
no, ten kit vypadá libově...jenom teda přesahuje cenu auta asi o polovinudiscovery1liptov píše:Tiez som z riskom riesil tuto otazku 33 vojdu aj plus2 ked vyrezes lemy tzn. Som sa na 4plus vykaslal a radsej dam love na uzaveru:-) ale ten kit od extrem by stal za hriech:-)
- Mára-RRC
- Příspěvky: 1480
- Registrován: 16 pro 2012 17:23
- tel.: 773625346
- auto: 2x RRC
- Bydliště: Bor u Tachova
Re: Možný problém při zvednutí?
No Patrol to je přesně onoselkie píše:Herdek, Vodojem má na tom Patrolu 39" a jede mu to jako kráva..mi neřikej, že tohle klepátko bude mít problém s třiatřicítkama...
Ten kardan má uhel v kříži 30 stupnu origo má mít 20 stupnů. 30 stupnový je pevnostní ve skradce HD Hevy Duty- hevy dudy...
33 jsou znát uvidíš sám...
RRC 1993 200 Tdi. Když Klasiku tak Classika (My Devils Machine)
Zrozen k porážce žijící pro vítězství...
Zrozen k porážce žijící pro vítězství...
- gibson
- Příspěvky: 3319
- Registrován: 08 bře 2011 16:33
- tel.: +421907201052
- auto: D1, mini, L322 Tdv8
- Bydliště: stará ľubovňa
Re: Možný problém při zvednutí?
ono poznat uz 32ky ze to je o dost viac zdechle ako na 29kach
33ky si bez zmeny prevodov alebo rozvodovky nechcem predstavovat na ceste
33ky si bez zmeny prevodov alebo rozvodovky nechcem predstavovat na ceste
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk
Re: Možný problém při zvednutí?
33 jsou na na d1 podle mě bez "větších úprav" maximum, osobně sem nezaznamenal markantní rozdíl mezi 33x12,5 a 235/85.Oboji jede na prd.
každopadně def přidavka ti neřeší redukci, což třeba vadí mě.
každopadně def přidavka ti neřeší redukci, což třeba vadí mě.
discovery 1
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: Možný problém při zvednutí?
Než jsem zadřel motor,tak 33" v kombinaci s 300 TD a orig převodama nemělo chybu - po dálnici i 160Km/Hod bez problémů ....... prasklá hlava a spěch je vražedná kombinacegibson píše: 33ky si bez zmeny prevodov alebo rozvodovky nechcem predstavovat na ceste
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
-
MadTom
- Příspěvky: 15314
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Možný problém při zvednutí?
To co píše Ruda je krásné, D2 mi to s čipnutou TD5 dělá taky, ale není to ono, na to to auto doopravdy není dělané. Na druhou stranu, rozjezd z místa s původníma 29" kolama nebo s novýma 32" je dost velkej rozdíl. Na redukci to problém není - LR ji má hodně pomalou. A navíc jestli si to dobře pomatuju, tak Ruda má automat, a tam se ten rozjezd z místa tak neprojeví, u manuálu to znamená víc to držet přes spojku.
K tomu kalkulátoru - naklapat si tam sériové auto, tak jako ho vyrobili, a potom srovnávat, co udělají větší kola, jiné převody, jiná přídavná převodovka.
Srovnává to otáčky motoru a výslednou rychlost auta při různých rychlostních stupních. Pro normální ježdění bych začal třeba tím, co to udělá při 50 km/h a při 90 km/h - takové běžné rychlosti.
K tomu kalkulátoru - naklapat si tam sériové auto, tak jako ho vyrobili, a potom srovnávat, co udělají větší kola, jiné převody, jiná přídavná převodovka.
Srovnává to otáčky motoru a výslednou rychlost auta při různých rychlostních stupních. Pro normální ježdění bych začal třeba tím, co to udělá při 50 km/h a při 90 km/h - takové běžné rychlosti.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: Možný problém při zvednutí?
MadTom píše: jestli si to dobře pomatuju, tak Ruda má automat, a tam se ten rozjezd z místa tak neprojeví,
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
Re: Možný problém při zvednutí?
Citam, citam...a mam pocit, ze som na 1/4 mile foreselkie píše:Herdek, Vodojem má na tom Patrolu 39" a jede mu to jako kráva..mi neřikej, že tohle klepátko bude mít problém s třiatřicítkama...landy heaven Mára píše:K 33 ti můžu říct to,že jsou už na to auto až moc... kamarád ma DI 300Tdi půjčil mi jí aby jsem jel na benzínu pro cigarety. Pocit zjízdy?? auto se sotva rozjíždí s křižovatek a máš pocit že máš bud zatahlou ručku nebo auto přibržduje, každý delší kopec za 4... Jak psali kluci bud def přídavka nebo jiný poměr..
Moj nazor je, ze 300tdi bude na 33" chodit uplne normalne
Inak, to ze ten Patrol jede jak krava, znamena akoze dobre? Ak ano, tak by som si najprv zistil co v tom Patrole pomenil. Patrol je podla mna v tomto este horsi ako nase podochnute kone pod kapotami.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
Re: Možný problém při zvednutí?
naco chranis pevnostak?selkie píše: Tažný máme stejný, tuhle jsem z něj vypláchnul asi 10 kilo bahnaale hezky chrání zadní pevnosťák, tak ho tam asi nechám
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
Re: Možný problém při zvednutí?
Ten kit, ktory spominate je dizajnovany pre Defender. Uchyty zadnych tlmicov su ine. Neviem ci je moznost vyspecifikovat ten kit aj pre Disco1/RRC - tzn. nech dodaju ine zadne tlmice a uchyty (kedysi to mozne bolo...). Ak uz nie, tak je nutne vyrezat diery do blatnikov a rozlucit sa so zadnymi sedadlami.selkie píše:no, ten kit vypadá libově...jenom teda přesahuje cenu auta asi o polovinudiscovery1liptov píše:ale ten kit od extrem by stal za hriech:-)
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
- discovery1liptov
- Příspěvky: 1215
- Registrován: 23 bře 2012 22:15
- tel.: +421 911 156 390
- auto: Land Rover Defender
- Bydliště: Važec
Re: Možný problém při zvednutí?
Mas to tak ty teslo nie?:-)
Re: Možný problém při zvednutí?
JJ...preto to pisem. (i ked ja mam povodny Equipe4x4 a extreme4x4 (byvaly scorpion racing) je jeho kopia) Zadne tlmice su tak 15cm v interieridiscovery1liptov píše:Mas to tak ty teslo nie?:-)
V minulosti bola v ponuke verzia pre RRC a Disco1 s kratsimi tlmicmi a uchytom podobnym seriovemu. Teraz som to tam nevidel (ale nepozeral som nijako dokladne). Podvozok je to relativne dobry, ale ako to uz byva, aj tento uz je prekonany (aspon podla mna). Ale to sme uz v rovine detailov ako su moznosti ladenia, servisu a pod...
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
Re: Možný problém při zvednutí?
To nevim, zeptám se ho, až ho uvidimlandy heaven Mára píše:No Patrol to je přesně onoa jak často dělá homo-klouby či poloosy??
Ten kardan má uhel v kříži 30 stupnu origo má mít 20 stupnů. 30 stupnový je pevnostní ve skradce HD Hevy Duty- hevy dudy...![]()
33 jsou znát uvidíš sám...
jo hevy dudy, jasný, už chápu
Re: Možný problém při zvednutí?
ale tak to je mi jasný, že to nikdy takhle nepojede, ale to neznamená, že budu mít problém předjet traktor, to zase jako taky neteslo píše:Citam, citam...a mam pocit, ze som na 1/4 mile foreNase obludy jednoducho nebudu tak dynamicke ako vykonne osobaky. Chciet to od nich sice mozme, ale to aj tak vo finale narazime na to, ze aj pre nas (resp. minimalne pre vacsinu) platia fyzikalne a financne zakony
Moj nazor je, ze 300tdi bude na 33" chodit uplne normalne![]()
Inak, to ze ten Patrol jede jak krava, znamena akoze dobre? Ak ano, tak by som si najprv zistil co v tom Patrole pomenil. Patrol je podla mna v tomto este horsi ako nase podochnute kone pod kapotami.
Re: Možný problém při zvednutí?
no, vzhledem k převisu, jakej DI má...navíc nevim jak Tvůj, ale můj pevnosťák není žádná traverza, na tažným je "masa" mnohem víc, tak proč ho nevyužít...teslo píše:naco chranis pevnostak?pointa pevnostaku je, ze on ma prave chranit vsetko ostatne, ci?
- Mára-RRC
- Příspěvky: 1480
- Registrován: 16 pro 2012 17:23
- tel.: 773625346
- auto: 2x RRC
- Bydliště: Bor u Tachova
Re: Možný problém při zvednutí?
Věř že ne. Měl jsem srovnání 235/70R16 můj RRC 200Tdi a 33 DI 300Tditeslo píše: Moj nazor je, ze 300tdi bude na 33" chodit uplne normalne![]()
Řídil jsem oboje DI líná jak jsem psal, a v kopcích mi HARDYS s DI 300Tdi na 33 brzdil, skrátka mu to nejelo všude šel o kvalt dolů aby mi nebrzdil já všude za 5 a prst v nose. Prostě na 33 se potáhneš jak zatrolenej patrol... Ale každému dle jeho chuti
RRC 1993 200 Tdi. Když Klasiku tak Classika (My Devils Machine)
Zrozen k porážce žijící pro vítězství...
Zrozen k porážce žijící pro vítězství...
Re: Možný problém při zvednutí?
Vychadzam z toho, ze s kamaratom jazdime obaja 35" (aj cestne aj terenne). Ja RRC s V8 a 1.4 LT230 a kamarat Defa s 300tdi bez zmenenych prevodov. Ma sice trosku poladeny motor (cerpadlo a VNT turbo), ale chodi mu to velmi obstojne. Ale aby som porovnaval porovnatelne, tak tu mame aj seriovu (motoricky a prevodovo) D1 300tdi s 33" a tiez nemozem povedat, ze by mi vadilo, ze je lenivsia. Asi je to skor o subjektivnom ocakavani. Pre mna je jednotka lenivosti Range Rover P38 2.5 s automatickou prevodovkou, takze je mozne, ze latka je velmi nizkolandy heaven Mára píše:Věř že ne. Měl jsem srovnání 235/70R16 můj RRC 200Tdi a 33 DI 300Tditeslo píše: Moj nazor je, ze 300tdi bude na 33" chodit uplne normalne![]()
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
Re: Možný problém při zvednutí?
Myslim si, ze naraznik nemusi byt nutne traverza, aby bol pevny. Resp. pevnost naraznika nemusi 100-nasobne prevysovat pevnost sasov a uchytovselkie píše: no, vzhledem k převisu, jakej DI má...navíc nevim jak Tvůj, ale můj pevnosťák není žádná traverza, na tažným je "masa" mnohem víc, tak proč ho nevyužít...
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS