Technika jízdy s automatickou převodovku u DII Td5

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Technika jízdy s automatickou převodovku u DII Td5

#21 Příspěvek od dava » 06 čer 2015 13:30

No, vlek potáhnu až příští týden, jedem zas na závody s koňma, teď byla pauza. Proto jsem i měl čas měnit auto. Ale včera jsem se motal kolem Brněnský přehrady a je pravda, že jak se nedá jet trvale kolem 80, je lepší jezdit na tu 3 . Akorát je nešikovný, že se musí na zamknutí zrychlit cca k 80, ale pak už drží zamklej pěkně až do 50.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Technika jízdy s automatickou převodovku u DII Td5

#22 Příspěvek od dava » 12 črc 2015 18:15

:lol: no, tak měnič prostřední mám pod ponkem, jsem zvědav jak tam dlouho bude... bo si na to začínám zvykat. S vlekem to chce za 3, krom rychlých úseků, a jinak nebát se použít plynovej pedál a je dobře. Krátce mu dát čočku a pak ubrat po dosažení požadovaný rychlosti je asi nerozumější co jsem naznal. Nemá smysl držet 2200 otáček a čekat hodinu než se rozjede na 80, lepší mu dát rovnou 3000 a je to tam raz dva. Jezdím stále kolem 9 litrů, ale gumy furt holátka, na léto stačej.
Jsem zvědavej na zimu, teď se v zatáčkách na zamklým měniči udržím i díky ACE, ale myslím že to je nejrychlejší tereňák co jsem měl :mrgreen:
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Uživatelský avatar
Balú
Příspěvky: 767
Registrován: 01 srp 2012 13:53
tel.: +421903775011
auto: LR DII 2003
Bydliště: Púchov

Re: Technika jízdy s automatickou převodovku u DII Td5

#23 Příspěvek od Balú » 12 črc 2015 19:02

presne ako vravis netreba sa bat riadne pridat gas, nech sa ten menic cim skor zamkne ,robim to tak isto,len kua, ta spotreba mi nejak nekoresponduje z tvojou,ale to bude urcite upravami :wink:

Uživatelský avatar
hifi
Příspěvky: 508
Registrován: 23 dub 2013 20:02
tel.: 0944542144
auto: D2 Td5 2004 automat
Bydliště: Púchov

Re: Technika jízdy s automatickou převodovku u DII Td5

#24 Příspěvek od hifi » 12 črc 2015 21:00

dava píše::lol: ale myslím že to je nejrychlejší tereňák co jsem měl :mrgreen:
tak to tam rychlo supni ten stredny menic a remap a uvidis tu raketu :wait
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.

G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Technika jízdy s automatickou převodovku u DII Td5

#25 Příspěvek od dava » 13 črc 2015 00:03

Balú píše:presne ako vravis netreba sa bat riadne pridat gas, nech sa ten menic cim skor zamkne ,robim to tak isto,len kua, ta spotreba mi nejak nekoresponduje z tvojou,ale to bude urcite upravami :wink:
Určitě, šnorchl dělá litr, jestli máš a o gumách nemluvím... Proto taky vždycky když jde o naftu, tak uvádím na čem jezdím. Teď tam mám vyloženě cestovní a ještě fest sjetý kočárkový kola 235/70/16, tak je jasný že to sníží spotřebu výrazně. Zatím stačej, letos je takový sucho, že lesáci jezděj s Ducatem až na paseku po lince, kde jindy měla honičku čtyřkolka. Chci tam ale do zimy než začne bláto 245/75 BFG A/T, což jsou na spotřebu taky hodný gumy, tak uvidíme jak to pak bude vypadat.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Uživatelský avatar
nico
Příspěvky: 192
Registrován: 26 čer 2013 20:30
tel.: 00421905390514
auto: LD Discovery 2
Bydliště: Bratislava

Re: Technika jízdy s automatickou převodovku u DII Td5

#26 Příspěvek od nico » 15 črc 2015 08:00

Ahojte,
mal by som jednu otázku... Na redukcii máme možnosť manuálneho režimu, všakže, teda prevodovka nám dokáže držať rýchlosť, napr. dvojku bez toho aby poradila, resp. šla cez jednotku.
Znamená to, že je v tej chvíli menič uzamknutý?
:hmm:

Uživatelský avatar
ceco
Příspěvky: 10
Registrován: 21 srp 2012 01:49
auto: Discovery II Td5
Bydliště: BA

Re: Jak používat správně automatickou převodovku u DII Td5

#27 Příspěvek od ceco » 16 črc 2015 11:07

[quote="hifi"]na standardnom menici som raz skusal v februari na zimnych pneu 265/60 R18 so zahradkou po dialnici Puchov-BA-Puchov s tempomatom na 130km/h iba PU-BA a naspat uz bez tempomatu rychlostou cca 110-120km/h a vtedy mi vysla spotreba 14,5l :rock


chcem sa spytat ci mas tie gumy 265 60 18 na standardnom podvozku, nikde sa mi nikto nevie vyjadrit ci mi to bude suchat, aj mam standard dII vzadu vankuse, dik :hmm:

A nemusia sa ani ostani hanbit poradit :Sorry:

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Technika jízdy s automatickou převodovku u DII Td5

#28 Příspěvek od dava » 16 črc 2015 16:57

nico píše:Ahojte,
mal by som jednu otázku... Na redukcii máme možnosť manuálneho režimu, všakže, teda prevodovka nám dokáže držať rýchlosť, napr. dvojku bez toho aby poradila, resp. šla cez jednotku.
Znamená to, že je v tej chvíli menič uzamknutý?
:hmm:
Uzamknutý není, jen auto neřadí. Ani nevím jestli se někdy zamkne na M nebo ne, zatím jsem s tím nejel na redučku žádnou situaci, kde bych musel nechat motor pořádně zabrat... mám takovou břichoplazí diskošku teď.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Uživatelský avatar
hifi
Příspěvky: 508
Registrován: 23 dub 2013 20:02
tel.: 0944542144
auto: D2 Td5 2004 automat
Bydliště: Púchov

Re: Jak používat správně automatickou převodovku u DII Td5

#29 Příspěvek od hifi » 16 črc 2015 23:23

ceco píše:
hifi píše:na standardnom menici som raz skusal v februari na zimnych pneu 265/60 R18 so zahradkou po dialnici Puchov-BA-Puchov s tempomatom na 130km/h iba PU-BA a naspat uz bez tempomatu rychlostou cca 110-120km/h a vtedy mi vysla spotreba 14,5l :rock


chcem sa spytat ci mas tie gumy 265 60 18 na standardnom podvozku, nikde sa mi nikto nevie vyjadrit ci mi to bude suchat, aj mam standard dII vzadu vankuse, dik :hmm:

A nemusia sa ani ostani hanbit poradit :Sorry:
vtedy som mal este standard a tiez vankuse na origo diskoch. nesuchalo nic. keby si dal ale 3cm podlozky tak to uz asi potiz ked ti padne zadok.
teraz mam 2" lift na leto AT 265/70 R16 na diskoch BMW ET tusim 20 (Balu vie presne) a uz sa musel rezat kusok rohu na prednom narazniku a zasterka za prednymi kolesami na naslapoch natahovat dozadu, lebo pri vytacani to uz strajchalo. na zimu furt to iste 265/60 R18 na origo diskoch bez problema
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.

G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift

MadTom
Příspěvky: 15266
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Technika jízdy s automatickou převodovku u DII Td5

#30 Příspěvek od MadTom » 17 črc 2015 07:54

Jenom poznámka - mám na D2 kola 235/85/R16 a cca 5cm lift, a mimo jiné delší dorazy - osvědčily se, když mi vloni v Alpách prasknul měch a rezervní byl doma. Auto dojelo, nikde nic nedřelo. Původní dorazy byly kratší a hlavně tam už většinou byl jenom ten plech, bez gumy.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Technika jízdy s automatickou převodovku u DII Td5

#31 Příspěvek od dava » 18 črc 2015 19:58

No, tak když už jsme u gum, mám BFG A/T 265/75/16, mám je v prodeji, protože si myslím že na seriovým autě a origo ráfkách by mohly škrtat.
Má někdo vyzkoušený jak to je ? Potřebuju na zimu obout, protože budu muset do sajrajtu občas. BFG A/T se mi osvědčily na minulý diskošce. Ale ta byla na 2" podvozku, tuhle nechci zvedat.

Byl bych úplně spokojenej, kdybych je stáhl z prodeje a hodil na auto.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: Technika jízdy s automatickou převodovku u DII Td5

#32 Příspěvek od Benjamin » 19 črc 2015 11:46

Davo, mám stejný rozměr v MT KM2 a na seriovku by to určitě nešlo. Nevim, o kolik jsou ty AT nižší, ale zase tak velký rozdíl to asi nebude...
Naposledy upravil(a) Benjamin dne 19 črc 2015 13:46, celkem upraveno 1 x.
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

MadTom
Příspěvky: 15266
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Technika jízdy s automatickou převodovku u DII Td5

#33 Příspěvek od MadTom » 19 črc 2015 11:55

Mám sice 235/85/R16, ale i na autě zvednutém o 5cm je to občas nahraně. Zimní kola a BFG AT jsou v pohodě. Protektorované MTčka jsou o kousek větší, takže jedině bez podložek, jinak mají snahu škrtat k plastové prahy. Takže ty tvoje bez zvednutí auta podle mě ne. Navíc je třeba se ještě zamyslet, jestli už nejsou stářím unavené pružiny a auto není sedlé. A pokud tam máš vzadu měchy, tak co to udělá, když se vyfouknou - jestli to nebude někde drhnout.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
ceco
Příspěvky: 10
Registrován: 21 srp 2012 01:49
auto: Discovery II Td5
Bydliště: BA

Re: Technika jízdy s automatickou převodovku u DII Td5

#34 Příspěvek od ceco » 25 črc 2015 11:03

Problem je, že 255/55 18 som našiel iba Grabery AT2, so zimnými Cooper Discoverer m+s sport r16 som spokojny,tak som chcel vyskúšať Cooper AT3, lenže tie sú len 265 60 18 :Ale fuuj: , struny som menil pred troma rokmi, vankúše vymenené oba za posledné dva roky. Na rovine to asi šúchať nebude, ale v ľahkom teréne :cool :hmm:

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Technika jízdy s automatickou převodovku u DII Td5

#35 Příspěvek od Acon » 26 črc 2015 18:04

chlapi nebláznite, toto nie je téma o pneumatikách :wink:
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Technika jízdy s automatickou převodovku u DII Td5

#36 Příspěvek od dava » 26 črc 2015 19:32

Acon píše:chlapi nebláznite, toto nie je téma o pneumatikách :wink:
Správně, chtěl bych aby tu bylo max zkušeností s automaty v DII, poznámka o gumách byla původně v souvislosti s dosahovanými spotřebami na automatech.
Zkusím nechat gumy odmáznout adminama, aby to tu zůstalo o převodovkách, čisté pro ty koho by to mohlo zajímat.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Technika jízdy s automatickou převodovku u DII Td5

#37 Příspěvek od dava » 31 črc 2015 09:06

Jen dotaz:
po zamknutí měniče se mi ozve v tahu vibrace, taková je jako tlumená do podlahy. Mám špatný ložisko předního kola, to dneska vyměním, ale ta vibrace je cítit spíš jako uprostřed auta. Kardany vypadají OK, hardyna vypadá taky ok, ale je stará asi od nova, i když má jen 145 tisíc najeto. Dělá to spíš s vlekem nebo do kopce.
Nemá někdo zkušenost co to dělává, ať nemusím moc hledat?
Další věc, převodovka nebo ACE (asi) má takovej hydraulickej čerpadlovej zvuk, není to moc, ale v porovnání s manuálem je to docela slyšet v autě. Je to s otáčkama motoru, i na N nebo P, ale víc je slyšet na D nebo R. Olej i filtr měněný nedávno. Je to v normě?
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Uživatelský avatar
Balú
Příspěvky: 767
Registrován: 01 srp 2012 13:53
tel.: +421903775011
auto: LR DII 2003
Bydliště: Púchov

Re: Technika jízdy s automatickou převodovku u DII Td5

#38 Příspěvek od Balú » 31 črc 2015 11:08

ACE moze byt zdrojom roznych pazvukov,ja ho v aute rozhodne trosku pocujem,ale iba na volnobeh,ked pridam zvuk zmizne :wink: ,alebo pred zakrutou,ked ides v napr.v meste pomaly,pustis plyn,tak pazvuk sa objavi auto zatoci (nahne sa,ACE zafunguje)pazvuk zmizne,cize robi to ACE,no nieje to ziadna tragedia,nikto iny o tom ani nevie,to len ja mam taku deformaciu,ze pocujem aj co by som nemusel :roll: a robi to aj kamaratovo auto...
ACE mi ale minule vyrobilo dost pakaren nez som nato prisiel vocogou,opierala sa vysokotlaka trubka o vnutorny predny blatnik ,priserne to na volnobeh drncalo,stale to slo desi od spolujazdca a zpredu,trochu sa okosilo a zmizlo to ...skoro ma slak trafil nez som nato prisiel,tak skus pozriet aj tie trubky ci sa desi nedotykaju kasne,alebo ramu

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Technika jízdy s automatickou převodovku u DII Td5

#39 Příspěvek od Acon » 31 črc 2015 13:06

dava píše:Jen dotaz:
po zamknutí měniče se mi ozve v tahu vibrace, taková je jako tlumená do podlahy....
Nestraším, len mne to vibrovalo tiež tak nejako podobne, podozrievali všeličo možné, hlavne predný kardan. kríž (ktorý je tam dodnes) a nakoniec sa ukázalo že niekto kto robil niečo na automate ešte predchádzajúcemu majiteľovi nepostrehol, že ten trojuholníkový plech čo drží menič je mierne ohnutý, možno 1-2mm (údajne sa to stáva při nehodách) a nedoliehal na ten 1000hran. Postupne sa uvolňovali piliny a bolo vymalované. Po repase a výmenen meniča vrátane plechu vibrácie skončili.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Technika jízdy s automatickou převodovku u DII Td5

#40 Příspěvek od dava » 31 črc 2015 13:07

JJ, dík. Pravda že to asi jinak nikdo neslyší, akorát že já měl před tímhle manuál bez ACE, takže samozřejmě tam nic nevrčelo. Objednal jsem si filtr ACE, tak dám novej a uvidíme.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Odpovědět