Ahojte
mám problém s kontrolou trakce. Mám p38 z roku 99 a TC by mělo být min. na zadní nápravě.
kontrolka by se měla rozsvítit při startu (jakási kontrola) a zhasnout a následně při prokluzu kol.
Ani v jednom případě se mi nerozsvítí a ani prokluzující kolo se nepřibržďuje.
chtěl jsem najít pojistku, ale v manuálu jsem nenašel, kde by měla být. jsou tam pouze na ABS atd.
nebo nějaká jiná příčina???
Díky za rady. Honza
P 38 kontrola trakce
- Balu1989
- Příspěvky: 611
- Registrován: 30 zář 2013 10:44
- tel.: 725 594 313
- auto: D4
- Bydliště: Dobříčkov (Benešov)
P 38 kontrola trakce
PER ASPERA AD ASTRA
P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D
P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D
- Balu1989
- Příspěvky: 611
- Registrován: 30 zář 2013 10:44
- tel.: 725 594 313
- auto: D4
- Bydliště: Dobříčkov (Benešov)
Re: P 38 kontrola trakce
nikdo nic??? 

PER ASPERA AD ASTRA
P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D
P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D
-
- Příspěvky: 42
- Registrován: 28 črc 2012 10:51
- tel.: +420 775347939
- auto: ex Range Rover P38
- Bydliště: Frýdek Místek
Re: P 38 kontrola trakce
asi zbytečná otázka - ABS při brždění (např. na štěrku) funguje?
Na takhle obecnou otázku bude asi stejně obecná odpověď - jdi na diagnostiku. Nejrychlejší a nejlevnější nalezení příčiny.
Anebo můžeš jít do postupného proměřování podle elektro schématu, ale to je bez zkušeností z funkčností systému delší cesta (neříkám, že nezajímavá).
Z vlastní zkušenosti doporučuji tu diagnostiku.
Řešil jsem situaci, kdy se mi aktivovalo ABS při každém brždění. Zkoušel jsem na to přijít po chvilkách sám (potřeboval jsem jezdit) přávě přes postupné proměřování, ale neúspěšně.
BTW: nakonec to byl prasklý zubatý kroužek na homokineťáku, takže se to systému jevilo jako chybějící zub = zablokování kola na chvilku při každé jeho otáčce
Na takhle obecnou otázku bude asi stejně obecná odpověď - jdi na diagnostiku. Nejrychlejší a nejlevnější nalezení příčiny.
Anebo můžeš jít do postupného proměřování podle elektro schématu, ale to je bez zkušeností z funkčností systému delší cesta (neříkám, že nezajímavá).
Z vlastní zkušenosti doporučuji tu diagnostiku.
Řešil jsem situaci, kdy se mi aktivovalo ABS při každém brždění. Zkoušel jsem na to přijít po chvilkách sám (potřeboval jsem jezdit) přávě přes postupné proměřování, ale neúspěšně.
BTW: nakonec to byl prasklý zubatý kroužek na homokineťáku, takže se to systému jevilo jako chybějící zub = zablokování kola na chvilku při každé jeho otáčce
- Balu1989
- Příspěvky: 611
- Registrován: 30 zář 2013 10:44
- tel.: 725 594 313
- auto: D4
- Bydliště: Dobříčkov (Benešov)
Re: P 38 kontrola trakce
Děkuji za odpověď, zkusim to přes dIAg.
A ještě jedna otázka, asi blbá - je možnost, že bych měl auto bez TC?
beru podle workshop manualu:
The ETC control valves are optional on vehicles up to 99MY.
A ještě jedna otázka, asi blbá - je možnost, že bych měl auto bez TC?
beru podle workshop manualu:
The ETC control valves are optional on vehicles up to 99MY.
PER ASPERA AD ASTRA
P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D
P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D
- Stanislav Bedi
- Příspěvky: 111
- Registrován: 08 kvě 2012 13:21
- tel.: +421907444887
- auto: P38 2.5TD
- Bydliště: nitra
Re: P 38 kontrola trakce
Dnes som krizil napravy jedno kolo skoro vo vzduchu teda dve do kriza isiel som na ale 40cm kopec s jednym prednym kolesom a odlachcene koleso bolo dobrzdovane aspon to zadne to som vydel na svojej strane a tiez mi nic nesvieti ziadne tc ani ziadna kontrolka pri starte trakciu mam tiez asi len na zadok idealne by bolo dostat to kolo uplne do vzduchu ale bolo riadne aj teraz odlahcene
mam este jeden rrp38 a tam mi pri preklze hned pipne aj zasvieti aj napise nieco ale to je automat a ma trakciu na vsetky 4kola
mam este jeden rrp38 a tam mi pri preklze hned pipne aj zasvieti aj napise nieco ale to je automat a ma trakciu na vsetky 4kola
- Balu1989
- Příspěvky: 611
- Registrován: 30 zář 2013 10:44
- tel.: 725 594 313
- auto: D4
- Bydliště: Dobříčkov (Benešov)
Re: P 38 kontrola trakce
Děkuji, zkusím to ještě prozkoumat a pořádně vyzkoušet
PER ASPERA AD ASTRA
P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D
P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D
Re: P 38 kontrola trakce
nie vsetky naftove mali TC na zadnej naprave. zistis to podla cisla modulatora. u mna to bolo tak z v kastliku som mal riadiacu jednotku s TC ale abs modulator bol obyc. akonahle som prehodil modulator z jednej 4.6ky tak TC zacalo svietit, aj fungovat samozrejme 
