PRASKNUTÝ BLOK MOTORU-OPRAVA RANGE ROVER P38 4,6 HSE
PRASKNUTÝ BLOK MOTORU-OPRAVA RANGE ROVER P38 4,6 HSE
Rada nad zlato !
Oprava prasklín v bloku motora chemickou cestou,to je téma už dlhodobo diskutovaná a hlavne nedôverihodná.Ja môžem potvrdiť naozaj že opak je pravdou.Odstránenie parenia z výfukov,značnému úniku chladiacej kvapaliny a v neposlednej rade i tlakovaniu celého systému sa mi podarilo za pomoci jedinečného chemického prípravku na bázi aplikácie keramickej blomby v praskline bloku motora až do 0,5mm !!!
Dôvodom prečo to môžem s určitosťou tvrdiť je tá skutočnosť že som absolvoval výmenu oboch tesnení pod hlavami,ktoré boli ako prvé v podozrení pre úbytok a tlakovanie.Po nákladnej oprave sa nič nezmenilo !!!(oprava bola vykonaná dôkladne,nešetrilo sa ani na nových hlavových skrutkách,nový termostat ako aj zátka na expanznej nádobke) A všetko to bolo na nič !
Napokon som sa dopátral k prípravku ktorý vrele doporučujem.Od aplikácie som najazdil cez 15.000 km s mojim vozidlom,ktoré je naozaj permanenntne pod záťažou 3tonového prívesu.Od aplikácie hneď na tretí deň sa únik zastavil a sním aj tlakovanie systému.Hladina kvapaliny v nádržke sa nezmenila po celú dobu a to mám za sebou extrémne zaťaženia počas letnej sezóny v ktorej som absolvoval i dve cesty do Chorvátska,kde boli zápchy v tej najväčšej teplotnej špičke!
Popíšem postup ako som aplikoval prípravok Made in USA:
1 Do chladiaceho systému som pridal preplachovvý prípravok a nechal som ho pôsobiť v systéme 24H
2 Vypustil som chladiacu kvapalinu.
3 Prepláchol celý chladiaci systém počas naštartovaného motoru tzv preplavovaním
(spodnú hadicu od chladiča som z časti pootvoril zasunutím skrutkovača tak aby ce neho tiekol
taký istý prúd vody akým som do otvorenej nádržky napúšťal novú čistú vodu)
Preplach som robil tak dlho až kým sa nestratila úplne pena tvoriaca sa na základe účinku
preplachového prípravku(ktoréhokoľvek dostupného na trhu)Takto som dosiahol úplnú čistotu
systému od nemrznúcej zmesi.
4 Odstavil som kúrenie a to prepojením vstupu a výstupu hadicou medzi sebou.
5 Všetky hadice som utesnil a nalial destilovanou vodou spolu s keramickým prípravkom celý
chladiaci systém okrem kúrenia.(ktoré je odstavené mimo okruh)S takto naliatym systémom som
mal auto v prevádzke 12H(samozrejme ešte počas aplikácie sysém tlakoval avšak bolo evidentne
menšie parenie vo výfukovom systéme)
6 Vypustil komplet celý chladiaci systém od tejto kvapaliny.Poodpájal všetky možné hadice
chladiaceho systému a to tak aby otvory boli bližšie k otvorom v motore.Takto otvorený chladiaci
systém som ponechal po dobu 24H,počas ktorej sa účinne vytvorila blomba na inkliminovaných
miestach v útrobách bloku motora(reakcia prípravku so vzduchom)
7 Pozapájal všetky hadice včetne znovuzapojenia kúrenia do okruhu.Nalial a odvzdušnil chladiaci
systém a doplnil na prevádzkovú hladinu expanznú nádobku,zatvoril zátku a hotovo ! Takto
ošetrený/opravený motor si drží ustálenú hladinu chladiacel kvapalina bez potreby dolievania a
samozrejme i stála je i prevádzková teplota,ktorá po dôkladnom preplachu motora je niečo pod
úrovňou polovice prevádzkovej teploty.
8 "Skúška správnosti" tlakovania systému:Na druhý deň pri kontrole hladiny systému po otvorení
zátky expanznej nádobky sa nič nedej-žiadny pretlak,čo sa nedalo povedať v prípade pred touto
opravnou procedúrou.
P.S. odpojenie kúrenia a výmena termostatu sa doporučuje z dôvodu možnosti zablokovania
funkčnosti pohyblivých častí vchladiacom systéme ako sú ventil kúrenia a bimetal termostatu
Tento prípravok môžem teda doporučiť,je použiteľný aj ako prevencia i keď vám motor nevykazuje spomenuté chyby úniku a tlakovania.
Oprava prasklín v bloku motora chemickou cestou,to je téma už dlhodobo diskutovaná a hlavne nedôverihodná.Ja môžem potvrdiť naozaj že opak je pravdou.Odstránenie parenia z výfukov,značnému úniku chladiacej kvapaliny a v neposlednej rade i tlakovaniu celého systému sa mi podarilo za pomoci jedinečného chemického prípravku na bázi aplikácie keramickej blomby v praskline bloku motora až do 0,5mm !!!
Dôvodom prečo to môžem s určitosťou tvrdiť je tá skutočnosť že som absolvoval výmenu oboch tesnení pod hlavami,ktoré boli ako prvé v podozrení pre úbytok a tlakovanie.Po nákladnej oprave sa nič nezmenilo !!!(oprava bola vykonaná dôkladne,nešetrilo sa ani na nových hlavových skrutkách,nový termostat ako aj zátka na expanznej nádobke) A všetko to bolo na nič !
Napokon som sa dopátral k prípravku ktorý vrele doporučujem.Od aplikácie som najazdil cez 15.000 km s mojim vozidlom,ktoré je naozaj permanenntne pod záťažou 3tonového prívesu.Od aplikácie hneď na tretí deň sa únik zastavil a sním aj tlakovanie systému.Hladina kvapaliny v nádržke sa nezmenila po celú dobu a to mám za sebou extrémne zaťaženia počas letnej sezóny v ktorej som absolvoval i dve cesty do Chorvátska,kde boli zápchy v tej najväčšej teplotnej špičke!
Popíšem postup ako som aplikoval prípravok Made in USA:
1 Do chladiaceho systému som pridal preplachovvý prípravok a nechal som ho pôsobiť v systéme 24H
2 Vypustil som chladiacu kvapalinu.
3 Prepláchol celý chladiaci systém počas naštartovaného motoru tzv preplavovaním
(spodnú hadicu od chladiča som z časti pootvoril zasunutím skrutkovača tak aby ce neho tiekol
taký istý prúd vody akým som do otvorenej nádržky napúšťal novú čistú vodu)
Preplach som robil tak dlho až kým sa nestratila úplne pena tvoriaca sa na základe účinku
preplachového prípravku(ktoréhokoľvek dostupného na trhu)Takto som dosiahol úplnú čistotu
systému od nemrznúcej zmesi.
4 Odstavil som kúrenie a to prepojením vstupu a výstupu hadicou medzi sebou.
5 Všetky hadice som utesnil a nalial destilovanou vodou spolu s keramickým prípravkom celý
chladiaci systém okrem kúrenia.(ktoré je odstavené mimo okruh)S takto naliatym systémom som
mal auto v prevádzke 12H(samozrejme ešte počas aplikácie sysém tlakoval avšak bolo evidentne
menšie parenie vo výfukovom systéme)
6 Vypustil komplet celý chladiaci systém od tejto kvapaliny.Poodpájal všetky možné hadice
chladiaceho systému a to tak aby otvory boli bližšie k otvorom v motore.Takto otvorený chladiaci
systém som ponechal po dobu 24H,počas ktorej sa účinne vytvorila blomba na inkliminovaných
miestach v útrobách bloku motora(reakcia prípravku so vzduchom)
7 Pozapájal všetky hadice včetne znovuzapojenia kúrenia do okruhu.Nalial a odvzdušnil chladiaci
systém a doplnil na prevádzkovú hladinu expanznú nádobku,zatvoril zátku a hotovo ! Takto
ošetrený/opravený motor si drží ustálenú hladinu chladiacel kvapalina bez potreby dolievania a
samozrejme i stála je i prevádzková teplota,ktorá po dôkladnom preplachu motora je niečo pod
úrovňou polovice prevádzkovej teploty.
8 "Skúška správnosti" tlakovania systému:Na druhý deň pri kontrole hladiny systému po otvorení
zátky expanznej nádobky sa nič nedej-žiadny pretlak,čo sa nedalo povedať v prípade pred touto
opravnou procedúrou.
P.S. odpojenie kúrenia a výmena termostatu sa doporučuje z dôvodu možnosti zablokovania
funkčnosti pohyblivých častí vchladiacom systéme ako sú ventil kúrenia a bimetal termostatu
Tento prípravok môžem teda doporučiť,je použiteľný aj ako prevencia i keď vám motor nevykazuje spomenuté chyby úniku a tlakovania.
HYBRID Two mode Gasoline/LPG
- Stanislav Bedi
- Příspěvky: 111
- Registrován: 08 kvě 2012 13:21
- tel.: +421907444887
- auto: P38 2.5TD
- Bydliště: nitra
Re: PRASKNUTÝ BLOK MOTORU-OPRAVA RANGE ROVER P38 4,6 HSE
Super dobre vediet a napis potom ci ta nahodou nepockala vymena hlav alebo bloku myslim po dlksej dobe po roku
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6488
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: PRASKNUTÝ BLOK MOTORU-OPRAVA RANGE ROVER P38 4,6 HSE
Zní to zajímavě, byl bych nedůvěřivý, ale zkušenost nemám, tak dej vědět jak se to osvědčí časem a držim palce ať to maká...
-
- Příspěvky: 2721
- Registrován: 15 črc 2008 21:30
- tel.: 736769704
- auto: Discovery TD5,F2
- Bydliště: kousek od Nového Jičína
Re: PRASKNUTÝ BLOK MOTORU-OPRAVA RANGE ROVER P38 4,6 HSE
Zajímavé,je to na benzinové i dieslové motory??
- Mirko
- Příspěvky: 2816
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: PRASKNUTÝ BLOK MOTORU-OPRAVA RANGE ROVER P38 4,6 HSE
Zřejmě by to fungovalo i u Dieselů, ale tady konkrétně to vyřešilo známý problém prasklých bloků u benzinového Rover V8 s vrtáním od 94mm (tzn. obsah 3.9, 4.0 a 4,6)
Re: PRASKNUTÝ BLOK MOTORU-OPRAVA RANGE ROVER P38 4,6 HSE
Zatiaľ funguje tak ako má.Doliate 0,0 L chladiacej kvapaliny.
HYBRID Two mode Gasoline/LPG
- pooh
- Příspěvky: 708
- Registrován: 16 úno 2012 16:11
- tel.: +421905664537
- auto: P38 4.6 AB, L322 S/C
- Bydliště: Horné Mýto
Re: PRASKNUTÝ BLOK MOTORU-OPRAVA RANGE ROVER P38 4,6 HSE
Diagnostika P38, nastavenie a odblokovanie BeCM
- Pepan*
- Příspěvky: 63
- Registrován: 24 srp 2009 16:39
- auto: RR P38 4,6HSE
- Bydliště: Domažlice
- Kontaktovat uživatele:
Re: PRASKNUTÝ BLOK MOTORU-OPRAVA RANGE ROVER P38 4,6 HSE
No a já pořád nic. Objednal jsem přípravek na Ebay, zaplatil a čekal. Když se nic nedělo tak jsem to urgoval a pak mi přišla zpráva ,že se to zaseklo někde v Chicagu a vrátili mi peníze.
Tak teď nevím co dělat. Budu dál shánět a doufat že se to povede, nebo že mi někdo ochotný pomůže.
Tak teď nevím co dělat. Budu dál shánět a doufat že se to povede, nebo že mi někdo ochotný pomůže.
Pepan*
Re: PRASKNUTÝ BLOK MOTORU-OPRAVA RANGE ROVER P38 4,6 HSE
Skús ne týchto odkazoch
http://www.ebay.com/itm/P38-Range-Rover ... 3f0d3fb19f
http://www.ebay.com/itm/P38-RANGE-ROVER ... 35da9369ed
http://www.ebay.com/itm/P38-Range-Rover ... 3a7a2b6892
http://www.ebay.com/itm/P38-Range-Rover ... 3f0d3fb19f
http://www.ebay.com/itm/P38-RANGE-ROVER ... 35da9369ed
http://www.ebay.com/itm/P38-Range-Rover ... 3a7a2b6892
HYBRID Two mode Gasoline/LPG
- Pepan*
- Příspěvky: 63
- Registrován: 24 srp 2009 16:39
- auto: RR P38 4,6HSE
- Bydliště: Domažlice
- Kontaktovat uživatele:
Re: PRASKNUTÝ BLOK MOTORU-OPRAVA RANGE ROVER P38 4,6 HSE
Tak jsem to opět zkusil, objednal, zaplatil a přišla mi odpověď, že bude doručeno od 12.1. do 15.1. 2015 tak jsem se radoval. Dneska je už 19.1. a nic tak čekám.
Pepan*
Re: PRASKNUTÝ BLOK MOTORU-OPRAVA RANGE ROVER P38 4,6 HSE
Najazdených 30000km od aplikácie spomenutého prípravku,svedčí o jeho použiteľnosti pri odstránení známeho problému.Od aplikácie ubehlo 11mesiacov.Vonkajšie teplotné rozdiely sa pohybovali v rozmedzí +40 a -18°C.Motor pracuje bezo zmeny i naďalej.Čo viac dodať.(možná som mal šťastie alebo to má naozaj tak byť) Toĺko k danému problému.
- Přílohy
-
- 20150113_082320.jpg (90.66 KiB) Zobrazeno 16941 x
-
- 20150405_135636.jpg (44.43 KiB) Zobrazeno 16941 x
HYBRID Two mode Gasoline/LPG
- Pepan*
- Příspěvky: 63
- Registrován: 24 srp 2009 16:39
- auto: RR P38 4,6HSE
- Bydliště: Domažlice
- Kontaktovat uživatele:
Re: PRASKNUTÝ BLOK MOTORU-OPRAVA RANGE ROVER P38 4,6 HSE
To má tak někdo štěstí. Mně to nedoručili, tak jsem objednal znovu a zase čekám jestli se to povede.
Pepan*
-
- Příspěvky: 130
- Registrován: 14 úno 2011 17:01
- tel.: +421905640777
- auto: D1 300 Tdi AUTOMAT
- Bydliště: Rybník
Re: PRASKNUTÝ BLOK MOTORU-OPRAVA RANGE ROVER P38 4,6 HSE
Ja len že za tohoto LAKE ho by som dal aj ruku do ohna
- Pepan*
- Příspěvky: 63
- Registrován: 24 srp 2009 16:39
- auto: RR P38 4,6HSE
- Bydliště: Domažlice
- Kontaktovat uživatele:
Re: PRASKNUTÝ BLOK MOTORU-OPRAVA RANGE ROVER P38 4,6 HSE
Heuréka. Lahvičku jsem konečně dostal, provedl výplach, nalil jsem přípravek a teď jezdím. Ale už po pár hodinách jízdy motor míň tlakuje a už ani nedolévám destilku. Zítra vypustím a nechám reagovat se vzduchem podle návodu. Už teď jsem ale přesvědčen že to bude fungovat, takže jdu ze samé radosti na jedno.
Pepan*
Re: PRASKNUTÝ BLOK MOTORU-OPRAVA RANGE ROVER P38 4,6 HSE
Asi už viac nieje čo dodať Po tohoročnom extrémne teplom lete som dolial 0,5 L destilovanej H2O.V čase keď toto pridávam má už kilometrov viac nakoľko musím odpojť akumulátor tak sa TRIP 2 resetuje.
Teda takto ošetrený motor aj viac ako po roku funguje tak ako má.
T O Ľ K O K U D A N E J P R O B L E M A T I K E
Pre uistenie ešte foto a najazdených 40 000 km ....
Teda takto ošetrený motor aj viac ako po roku funguje tak ako má.
T O Ľ K O K U D A N E J P R O B L E M A T I K E
Pre uistenie ešte foto a najazdených 40 000 km ....
- Přílohy
-
- 20150914_192357.jpg (27.58 KiB) Zobrazeno 15573 x
HYBRID Two mode Gasoline/LPG
Re: PRASKNUTÝ BLOK MOTORU-OPRAVA RANGE ROVER P38 4,6 HSE
45 stupňov na slnku v Taliansku.....
- Přílohy
-
- 20150615_131330.jpg (42.49 KiB) Zobrazeno 15570 x
-
- 20150615_153503.jpg (105.71 KiB) Zobrazeno 15570 x
HYBRID Two mode Gasoline/LPG
Re: PRASKNUTÝ BLOK MOTORU-OPRAVA RANGE ROVER P38 4,6 HSE
Ahoj pánové. chci se zeptat jeslti je potřeba pro tuhle opravu nějaká konkrétní venkovní teplota ? Nebo to nerozhoduje a lze to dělat i v zimě a auto mít u toho venku ? Díky
Re: PRASKNUTÝ BLOK MOTORU-OPRAVA RANGE ROVER P38 4,6 HSE
V žiadnom prípade neaplikovať v mínusových teplotách ani okolo nuly ! Ideál 20 stupňov celsia.
HYBRID Two mode Gasoline/LPG