Freelander Td4 2005 už pár let vlastním a se spojkou jsem bojoval už od jeho 70 000km. Když nebudu psát o tom, že jsem musel vyrobit štelovací držák spojkováho pedálu, páč to "držení" jen za tyčku ze spojkového válce se brzo vysypalo, Tak musím napsat všem o tom, jak špatně je vyrobené hydraulické ložisko.-Přesněji ten plastový sráč, v ložisku samotném problém není.
Ložisko, které je součástí plastové části jenž se tlakem kapaliny od pedálu vysouvá je vlastně stále opřené do přítlačáku. Tím pádem se má snahu celá ta plastová část stále otáčet do strany. Aby se tak nedělo, jsou na jedné části vodící drážky a na druhé, pevné části hydraul. válečku vodící výstupky. Vlivem toho neustálého točení se velice brzy načnou vodící drážky v plastu úplně mimo a váleček začne postupně špatně chodit.
Taky jsem postupně měnil kapalinu, odvzdušňoval, demontoval a vyčistil hlavní spojkový válec, ale nakonec ten hlavní problém byl tady.
Nejhorší bylo, že vlivem toho vydření spojka někdy šla hůř někdy zase lépe, pedál pak zabíral až na podlaze, no prostě to drhlo pokaždé trochu jinak ale spojka šla fakt blbě.
Originál tam je Ap driveline, zrovna tak lamela i přítlačák. Chtěl jsem něco lepšího tak jsem objednal vše od Sachsu. Jaké bylo moje překvapení, když v krásných krabicích s nápisem Sachs byla opět spojka Ap, a ložisko Luk.....moc to nechápu, proč platíme za krabice?
Tohle s tím hydraulickým ložiskem je dost závažná konstrukční chyba a jako obyčejný zámečník nechápu, jak to může někomu procházet a dělat se to stále stejně. Asi jsem moc "obyčejnej" , nebo v tom je úplně něco jinýho


