Zapadl jsem, protáčení kol p38 4.6
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: 08 dub 2015 20:37
Zapadl jsem, protáčení kol p38 4.6
Ahoj kluci, jsem zde nový, možná otevírám téma které už tu bylo, ale nemohu ho najít tak se nezlobte. Mám p38 4.6 automat. Letos v zimě se mi na horách stalo, že jsem jeden den zaparkoval a druhý den už jsem nevyjel. Zkrátka točilo se jedno kolo vepředu a druhé vzadu TC blikalo jak o pouti. Nakonec mě museli vytáhnout což bylo ponižující. Auto mám už zhruba půl roku, předchozího majitele dlouho znám ostatně auto taky a na vlastní oči jsem viděl jak vyjíždí z daleko horších závějí. Poradili by jste mi prosím vás po čem jít, aby se podobný faux pas už neopakoval. Ještě jednou děkuji, a omlouvám se za možné znovu otevření starého fóra. Dík za odpověď Honza
- low
- Admin fóra
- Příspěvky: 4205
- Registrován: 04 led 2007 10:39
- tel.: +420 603462950
- auto: def 110 + L322
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapadl jsem, protáčení kol p38 4.6
Zkusils opravdu hodne pridat plyn aby TC fungovalo jak ma??
http://www.offg.cz expediční poradenství, offroad expedice na míru po celém světě, offroadškola, http://www.offroadskola.cz
- petr pp
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 19 zář 2013 16:06
- tel.: 0903790668
- auto: def 90
- Bydliště: Moravske Lieskove
Re: Zapadl jsem, protáčení kol p38 4.6
A co to malo podla teba robit



-
- Příspěvky: 22
- Registrován: 08 dub 2015 20:37
Re: Zapadl jsem, protáčení kol p38 4.6
Ahoj, trápil jsem to hodně až mi toho bylo líto. Teď se bojím pomalu přejet louku, aby měl měl kdo vytáhnout kdybych zapadl.
Re: Zapadl jsem, protáčení kol p38 4.6
Jak ses na tom s typem obuti a hloubkou dezenu? Kdyz ti nezabere guma tak ti je vse ostatni na prrr.......d 

„Kdokoliv obeznámený s předmětem uzná, že je to jasné selhání.“
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: 08 dub 2015 20:37
Re: Zapadl jsem, protáčení kol p38 4.6
Jsou tam Goodyear Wrangler, spíš hladší vzorek než ten do terénu. Vzorek ok . Jsem druhý majitel a vždycky se kupovali ty samé Goodyeary. Auto znám od vyroby viděl jsem ho vyjíždět i horší záležitost. Jsem z toho nešťastný nevím jestli dobře funguje mezinapravový diferenciál. Nebo jestli je zrada jinde.
Re: Zapadl jsem, protáčení kol p38 4.6
Zalezi co si predstavit pod pojmem hladsi. Hladky vzorek = problem s prenosem momentu na kluzkem povrchu.
„Kdokoliv obeznámený s předmětem uzná, že je to jasné selhání.“
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: 08 dub 2015 20:37
Re: Zapadl jsem, protáčení kol p38 4.6
Je to hladší vzorek, spíš bych ho přirovnal k vzorku na dálnici než do terénu, ale s tímhle vzorkem to nikdy nemělo problém.Vyjelo to všude bez problémů, myslel jsem že to má uzaverku na diferenciálu, ale co jsem se dočetl tak to vše řídí TC. Každopádně to teď neumí to co to umělou dříve.
- jbizik
- Příspěvky: 1984
- Registrován: 19 zář 2013 00:53
- tel.: +421907325338
- auto: D1 200tdi, L322 m62
- Bydliště: Slovenske Pravno okr.Turc.Teplice , Slovensko
Re: Zapadl jsem, protáčení kol p38 4.6
-to by si tu asi musel hodit neake foto z miesta činu -odkial si sa nemohol dostať aby to tu stalo za komentar. Ja mam momentalne MT pneu s dialničnym vzorom ( cca 5-6 mm), nemam žiadnu uzaveru , ani medzidif ,...ale muselo by to byť moc zle aby som sa nevyhrabal sam.
Ex- D2 4.0 V8 - LPG
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532
Re: Zapadl jsem, protáčení kol p38 4.6
No, moje poznatky k TC u DII:
TC chce mít poměrně v cajku brzdy, takže nezarezlý brzdiče a ne starou kapalinu, atd. Pak to maká jak má. Když jsou brzdy v bordelu , TC nefakčí, resp. teda není účinný. Použít spíš jedničku v horní řadě, nebo redukci nad 2, nízký otáčky kol jsou pro TC špatně.
No, a gumy na sníh samože zimní, ale to snad je jasný... nebo??
A nakonec: chce to počkat na reakci TC která není hned, při čekání držet rozumný otáčky, aby byl po ruce výkon až přijde reakce. Atypický chování, sedět pasivně a čekat s nohou na plynu co auto vymyslí... jsou to takový auta pro blondýny
TC chce mít poměrně v cajku brzdy, takže nezarezlý brzdiče a ne starou kapalinu, atd. Pak to maká jak má. Když jsou brzdy v bordelu , TC nefakčí, resp. teda není účinný. Použít spíš jedničku v horní řadě, nebo redukci nad 2, nízký otáčky kol jsou pro TC špatně.
No, a gumy na sníh samože zimní, ale to snad je jasný... nebo??
A nakonec: chce to počkat na reakci TC která není hned, při čekání držet rozumný otáčky, aby byl po ruce výkon až přijde reakce. Atypický chování, sedět pasivně a čekat s nohou na plynu co auto vymyslí... jsou to takový auta pro blondýny

No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
Re: Zapadl jsem, protáčení kol p38 4.6
Další věc pokud stojíš na místě a kola se protáčí tak se pod nimi vytvoří ledové plošky a stejně nevyjedeš. Víc plynu moc nepomůže.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
Re: Zapadl jsem, protáčení kol p38 4.6
habakuk píše:Další věc pokud stojíš na místě a kola se protáčí tak se pod nimi vytvoří ledové plošky a stejně nevyjedeš. Víc plynu moc nepomůže.

Ja by som skor poradil lepsie si vybrat miesto na parkovanie. Tzn. aby si mal unikovu cestu, nervat to za kazdu cenu ako frajerinu do zaveja, prip. si vyjazdit cestu a pod. To ze si videl nejake auto prechadzat ovela horsie zaveje je Tvoj subjektivny nazor, a skutocne podmienky a okolnosti boli ine (jednoducha matematika -vtedy preslo, teraz nie). Obrovsky rozdiel je ked je napr. auto rozbehnute.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
- Trewor - ségra
- Příspěvky: 251
- Registrován: 10 úno 2013 11:45
- auto: D2
- Bydliště: Praha
Re: Zapadl jsem, protáčení kol p38 4.6
Příště v podobný situaci vyzkoušej přibrzdit a naložit tomu.
Když odpor způsobený brzdama na všech kolech bude větší než odpor který působí na kolech které mají trakci, tak začnou hrabat všechny 4.
Pokud máš ročník -99 tak bude TC jen na zadní nápravě.
Funkčnost mezinápravy jde ozkoušet. Jedna náprava se hodí na válečky aby se mohla protáčet a druhá musí auto rozpohybovat. Jde ozkoušet i funkčnost TC když se hodí na válečky 3 kola a po chvíli protáčení těch tří by to jedno na zemi mělo zabrat(pokud ta náprava má TC). To by měli umět na STK kde maj válce pro 4x4. Ale mezináprava bude OK, když si psal že se točilo kolo vpředu i vzadu.
Když odpor způsobený brzdama na všech kolech bude větší než odpor který působí na kolech které mají trakci, tak začnou hrabat všechny 4.
Pokud máš ročník -99 tak bude TC jen na zadní nápravě.
Funkčnost mezinápravy jde ozkoušet. Jedna náprava se hodí na válečky aby se mohla protáčet a druhá musí auto rozpohybovat. Jde ozkoušet i funkčnost TC když se hodí na válečky 3 kola a po chvíli protáčení těch tří by to jedno na zemi mělo zabrat(pokud ta náprava má TC). To by měli umět na STK kde maj válce pro 4x4. Ale mezináprava bude OK, když si psal že se točilo kolo vpředu i vzadu.
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: 08 dub 2015 20:37
Re: Zapadl jsem, protáčení kol p38 4.6
teslo píše:habakuk píše:Další věc pokud stojíš na místě a kola se protáčí tak se pod nimi vytvoří ledové plošky a stejně nevyjedeš. Víc plynu moc nepomůže.
Ja by som skor poradil lepsie si vybrat miesto na parkovanie. Tzn. aby si mal unikovu cestu, nervat to za kazdu cenu ako frajerinu do zaveja, prip. si vyjazdit cestu a pod. To ze si videl nejake auto prechadzat ovela horsie zaveje je Tvoj subjektivny nazor, a skutocne podmienky a okolnosti boli ine (jednoducha matematika -vtedy preslo, teraz nie). Obrovsky rozdiel je ked je napr. auto rozbehnute.
Ahoj, tam kde jsem stál byli i jiné 4x4 (nějaký nový Jeep a starý Transportér Caravella syncro ta mě právě pak tahala ven) přes noc napadlo cca 20 cm sněhu Stoupání tam bylo víceméně nulové . Oni problém neměli. A neviděl jsem jiné auto vyjíždět horší věci. Bylo to tohle auto co mám teď já na gumach stejného výrobce a stejný typ. Jenom to bylo cca 6 let zpátky a taky tenkrát vvyparkovalo že zasnezeneho místa akorát napadlo víc sněhu.
Zkoušel jsem pribrzdovat kola jak nožní tak ruční brzdou.
Každopádně díky za rady zkusím až bude čas rozhodit brzdy a komplet to zrepasovat. Kdyby vás ještě cokoliv napadlo, třeba má ještě někdo nějaké jiné zkušenosti. Napište prosím. Zatím děkuji moc.
- Lukasino
- Příspěvky: 3983
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Zapadl jsem, protáčení kol p38 4.6
A co že to je za gumy? Hlavně stáří? Jestli to jsou nějaké staré puchry, tak také není co řešit... 

Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
- spata
- Příspěvky: 501
- Registrován: 29 led 2009 13:29
- tel.: 775664455
- auto: RANGE ROVER P38 TDS
- Bydliště: PRAHA
Re: Zapadl jsem, protáčení kol p38 4.6
Tohle je rozhodně zaležitost pneumatik,vzorek,hloubka,atd.
LAND ROVER JE AUTOMOBIL,OSTATNI JE POUZE DOPRAVNÍ PROSTŘEDEK. A ŘÍKÁM MU ARISTOKRAT,DĚLA MU TO DOBŘE.
- low
- Admin fóra
- Příspěvky: 4205
- Registrován: 04 led 2007 10:39
- tel.: +420 603462950
- auto: def 110 + L322
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapadl jsem, protáčení kol p38 4.6
to melo TC jen na zadni naprave?????Trewor - ségra píše:Příště v podobný situaci vyzkoušej přibrzdit a naložit tomu.
Když odpor způsobený brzdama na všech kolech bude větší než odpor který působí na kolech které mají trakci, tak začnou hrabat všechny 4.
Pokud máš ročník -99 tak bude TC jen na zadní nápravě.
Funkčnost mezinápravy jde ozkoušet. Jedna náprava se hodí na válečky aby se mohla protáčet a druhá musí auto rozpohybovat. Jde ozkoušet i funkčnost TC když se hodí na válečky 3 kola a po chvíli protáčení těch tří by to jedno na zemi mělo zabrat(pokud ta náprava má TC). To by měli umět na STK kde maj válce pro 4x4. Ale mezináprava bude OK, když si psal že se točilo kolo vpředu i vzadu.
http://www.offg.cz expediční poradenství, offroad expedice na míru po celém světě, offroadškola, http://www.offroadskola.cz
-
- Příspěvky: 173
- Registrován: 19 říj 2013 21:11
- auto: Range Rover 4.6 HSE
- Bydliště: Nové Mesto nad Váhom
Re: Zapadl jsem, protáčení kol p38 4.6
Základ všeho su priadne Gumy!!!!!! potom spravnu brzdovu kv. aby Tc správne fungovalo dobre brzdy resp. -platničky a nakoniec ten medzikus medzi sedačkov a volantom je tiež dôležitý
ale neber to v zlom ja som tiež velakrát zapadol
staršie ročníky mali Tc iba na zadnú napravu novsie na obe inak ono pomôže niekedy pridávat a brzdit zároven

staršie ročníky mali Tc iba na zadnú napravu novsie na obe inak ono pomôže niekedy pridávat a brzdit zároven

Z Land Roverom to bude vždy zážitok či už v teréne na ceste alebo v servise : )
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: 08 dub 2015 20:37
Re: Zapadl jsem, protáčení kol p38 4.6
Dík za rady kluci, to mě ani nenapadlo, že by to mohla způsobovat kapalina, tak se tam měnila naposledy snad na garančce. Stačí obyčejná Dot4 nebo je lepší nějaká speciální.
Re: Zapadl jsem, protáčení kol p38 4.6
P38 z prvních ročníků nemusí mít TC vůbec, byla jen za příplatek a to jen na zadek. Pokud kontrolka TC blikala, tohle konkrétní auto ji samozřejmě má, pokud je prefacelift, má ji jen na zadek.