TD5 - řídící jednotka - oprava

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
petrtri
Příspěvky: 17
Registrován: 20 říj 2011 22:10
auto: DII
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

#141 Příspěvek od petrtri » 05 črc 2014 21:01

Prodano mne, a jede moooc dobre. Tome par postrehu s merenim teploty zde http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 8&start=20.
Merit u EGR je blbost.
Discovery II Td5, JEEP ZJ 5,9 , NISSAN Patrol 3,0 vše upraveno.

Uživatelský avatar
macronera
Příspěvky: 338
Registrován: 05 pro 2009 15:35
tel.: 775651798
auto: DISCOVERY II,IV
Bydliště: Praha/Krkonoše
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

#142 Příspěvek od macronera » 24 črc 2014 07:51

chci se zeptat. je použitelná řj z motoru z discovery TD5 10P na motor 15P ? obě auta jsou se stejnou výbavou. díky
roubená chalupa v Krkonoších,posezení u kachlových kamen, sjezdovka s večerním lyžováním, Rodinné,skupinové a individuální rekreace http://www.ChalupaOrlice.cz , www.DoKrkonos.com

MadTom
Příspěvky: 15256
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

#143 Příspěvek od MadTom » 24 črc 2014 21:10

Novější jednotky - ty co mají v označení NNN se dají přeprogramovat - pro Euro3 potřebuješ jinou mapu (konfigurace jednotky), než pro Euro2. Starší jednotky - ty co mají v označení MSB se do Euro3 podle mě použít nedají - neviděl jsem žádnou, co by měla Euro3 mapy. A druhé omezení - jednotka z manuálu nejde dát do automatu, opačně to jde po drobné úpravě uvnitř jednotky.
Mám tady momentálně navíc jednu jednotku do manuálu, tu novější, upravenou na dvě mapy - takže třeba mapa cestovní a mapa když je potřeba více výkonu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

#144 Příspěvek od DanoDEF » 24 črc 2014 22:35

macronera píše:chci se zeptat. je použitelná řj z motoru z discovery TD5 10P na motor 15P ? obě auta jsou se stejnou výbavou. díky
... pouzitelna je ale nie je to idealne.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
kudrnac
Příspěvky: 540
Registrován: 05 lis 2006 20:18
tel.: 603 269 399
Bydliště: Břeclav
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

#145 Příspěvek od kudrnac » 30 črc 2014 12:01

Ahojte diagnostika ohlásila následující :
Injector 2 peak charge long logged
Fault detect with driver demand logged
Injector 3 short circuit detected logged
Prosím o překlad do seznamu náhradních dílů. Děkuji
Defender 110 TDi 300, Discovery DII, S I 107 SW

MadTom
Příspěvky: 15256
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

#146 Příspěvek od MadTom » 30 črc 2014 21:16

První a třetí chyba bych řekl že bude souhlasit s drátama mezi řídící jednotkou a vstřikovačema, druhá chyba - drivers demand souvisí s plynovým pedálem.
logged znamená že jsou to staré chyby - někdy někdo něco odpojoval a podobně.
pokud motor vrčí, tak vymazat a pokud se neobjeví znovu tak není co řešit. Pokud by se objevili, tak kontrola konektorů a drátů mezi řídící jednotkou a vstřikovačema / plynovým pedálem. Mohou to být zoxidované konektory.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mco
Příspěvky: 206
Registrován: 19 zář 2010 23:41
auto: D2 po FL,TD5,ZF-4
Bydliště: Čergov, SK

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

#147 Příspěvek od mco » 27 bře 2015 00:39

MadTom píše:Tak se mi v krátké době podařilo "opravit" dvě řídící jednotky motoru pro TD5ku - jedna byla uladěná softwarově a u druhé se oběvila chyba: FAULT 28-07 topside switch failed pre injection :D

A protože jsem šťoura a baví mě to, tak jsem si při této příležitosti docela prostudoval, jak vlastně ta jednotka funguje a ono je to celkem jednoduché. :D Navíc oproti jiným jednotkám (z jiných aut) jsou zde použité součástky s běžným označením, ke kterým se dají jak sehnat údaje, tak i vlastní součástky náhradní.
Docela by mě zajímalo, zda někomu doma neleží "vadná" jednotka a neměl by zájem mi ji poskytnout k dalším pokusům a studiu. Přednost mají jednotky přepisovatelné, protože do těch se většinou dá dostat software pro discovery a tím pádem je mám na čem otestovat.
Zdravim - diagnostika hlasi chyby:
Can has had reset failure. Logged
Topside switch failed pre injection. Logged

Co za problem to moze byt? DII 2003 TD5

MadTom
Příspěvky: 15256
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

#148 Příspěvek od MadTom » 27 bře 2015 08:43

To první nevím, ještě jsem to takto napsané nezahlédl.
To druhé znám - buďto je poškozená řídící jednotka z oblasti ovládání vstřikovačů, stává se to po její zatopení a bývá to opravitelné, nebo je problém s dráty mezi řídící jednotkou a vstřikovači - typicky špatný kontakt na vstřikovačích, nebo špatný kontakt v konektorech někde po cestě.

Projevuje se to nějak?

Tím že obě chyby jsou označené LOGGED, tak to znamená, že nastali už někdy dříve (i několik let, a třeba před opravou), kdyby to bylo aktuální tak je tam CURRENT.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MadTom
Příspěvky: 15256
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

#149 Příspěvek od MadTom » 27 bře 2015 09:16

Jestě k té první chybě - CAN sběrnice je u tohoto auta pouze mezi řídící jednotkou motoru a řídící jednotkou automatické převodovky. Takže problém někde tam.
Auto jezdí? Nebo je s ním nějaký problém? Z jaké řídící jednotky byly tyto chyby vyčtené?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mco
Příspěvky: 206
Registrován: 19 zář 2010 23:41
auto: D2 po FL,TD5,ZF-4
Bydliště: Čergov, SK

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

#150 Příspěvek od mco » 27 bře 2015 11:16

Pred mesiacom mi prestal fungovat 1 valec (typicke proiznaky - trasenie, divny zvuk motora, slaby vikon). Zasiel som do servisu, diagnostika im vraj ukazala problem na 1. valci. Tak ho vraj prehodili s niektorym na inej pozicii. Ca 2 tyzdne to slapalo ok, teraz podobny problem. Sice auto uz nestraca tak evidentne vykon, ani zvuk motora a chvenie niesu take dramaticke, ale nie je to ok

Tak som ho doma pripojil na iCar 930 giadnostiku. Ta vsak mala problem s vycitanim live dat (hodnoty z jednotlivych valcov sa nezobrazily, resp 0rpm)
Diagnostika motora (DIELES TD5) hlasi tie dve chyby:
Can has had reset failure. Logged
Topside switch failed pre injection. Logged

Ak su teda LOGGED, je mozne, ze to uz nie su aktualne zavady? i930 ich nedokaze zmazat...

Nejako sa mi nezda, ze by to bol problem samotheho vstreku, skor mi to pripada ako problem kabeloveho zvazku vstrekov, blby kontakt alebo olej v RJ/konektore.

Uživatelský avatar
mco
Příspěvky: 206
Registrován: 19 zář 2010 23:41
auto: D2 po FL,TD5,ZF-4
Bydliště: Čergov, SK

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

#151 Příspěvek od mco » 27 bře 2015 11:26

Tu su tie chyby z RJ:
tak kvalita je mizerna, ale v podstate su to tie dve chyby vyssie spomenute
A nulove, resp ziadne hodnoty z valcov
screenshot.271.jpg
screenshot.271.jpg (135.51 KiB) Zobrazeno 8590 x

MadTom
Příspěvky: 15256
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

#152 Příspěvek od MadTom » 27 bře 2015 12:08

Tu tvoji diagnostiku neznám, ale to co popisuješ je typický projev problémů s dráty mezi řídící jednou a vstřikovači - nejčastěji špatný kontakt v liště, co se připojuje přímo do vstřikovače.
TD5ka v live datech je schopná poslat do diagnostiky informaci o korekci časování jednotlivých vstřikovačů - je to změna v otáčkách, pro daný válec.
Nevím co ti měnili mezi sebou - prohazovali vstřikovače? To asi nepomůže. Pokud je to v konektorech, tak se to klidně může projevit až po ohřátí motoru - tohle to dělalo mě. Hromě toho, že motor neměl hladký chod tak to hůř jelo a podstatně vzrostla spotřeba. Doporučuju řešit, pokud motor vibruje víc než je normální, tak mu tourčitě neprospěje.
A než budeš něco rozebírat, doporučuju napíchnout na jinou diagnostiku (třeba Nanocom), která je na TD5ku ověřená, že funguje. Pokud je problém v drátu ke vstřikovači, tak by diagnostika mohla říct, i ke kterému.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mco
Příspěvky: 206
Registrován: 19 zář 2010 23:41
auto: D2 po FL,TD5,ZF-4
Bydliště: Čergov, SK

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

#153 Příspěvek od mco » 27 bře 2015 15:00

MadTom píše:Tu tvoji diagnostiku neznám, ale to co popisuješ je typický projev problémů s dráty mezi řídící jednou a vstřikovači - nejčastěji špatný kontakt v liště, co se připojuje přímo do vstřikovače.
TD5ka v live datech je schopná poslat do diagnostiky informaci o korekci časování jednotlivých vstřikovačů - je to změna v otáčkách, pro daný válec.
Nevím co ti měnili mezi sebou - prohazovali vstřikovače? To asi nepomůže. Pokud je to v konektorech, tak se to klidně může projevit až po ohřátí motoru - tohle to dělalo mě. Hromě toho, že motor neměl hladký chod tak to hůř jelo a podstatně vzrostla spotřeba. Doporučuju řešit, pokud motor vibruje víc než je normální, tak mu tourčitě neprospěje.
A než budeš něco rozebírat, doporučuju napíchnout na jinou diagnostiku (třeba Nanocom), která je na TD5ku ověřená, že funguje. Pokud je problém v drátu ke vstřikovači, tak by diagnostika mohla říct, i ke kterému.
Nazdar MadTome - tu diagnostiku som si zakupil u Eliotta - Terrafirma/iCarfsoft TF930. Je to origo naprogramovane pre LR a Jaguar. Mala by podporovat D II (citat a mazat chyby + live data)
http://www.terrafirma4x4.com/product_de ... 30&grp=436

Naposledy mi v servise prehodili vstreky 1<->3 (ich diagnostika im vtedy ukazovala problem s 1. vstrekom). Cielom bolo zistit, ci je to problem vstreku alebo kabelaze

Dnes som zasiel opat do servisu, tentokrat im hlasila problem na 2. vstreku. Teda najskor to bude kablami / elektrikou. Skusim teda naslepo vymenu kabloveho zvazku vstrekov. Je tu este dalsia moznost, ze je to problem kabelaze medzi RJ a motorom (k Nanocomu sa nedostanem - neviem o nikom na Slovensku v okoli Presova)

Co ma ale viac znepokojuje - su tie 2 chyby, ktore mi TF930 diagnostika vycitala z ECU
Can has had reset failure. Logged
Topside switch failed pre injection. Logged

Nasiel som niekoko prispevkov na nete, kde to opisovali ako 99% chybu samotnej ECU
Skusal som tie chyby mazat, diagnostika hlasi zmazane, nasledne ich vsak opat zobrazi

Dalsia vec je problem s live datami ECU - tie sa bug nezobrazuju vobec (valce 1-5), teplota, .. , pripadne zle (povedzme motor 4250 rpm on idle)
Ine live data - napr osvetlenie, stierace (elektrina) funguju spravne - to je ale ina jednotka. Obavam sa, ze to bude vacsi problem s RJ motora...

MadTom
Příspěvky: 15256
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

#154 Příspěvek od MadTom » 27 bře 2015 15:13

Já bych začal odjinud - TD5 není běžný motor typu VW koncern a většina i podstatně dražších diagnostik si s ním prostě neporadí. To co máš může být klidně stejný případ, i když píšou, že je na LR. TO samé píšou i u velký univerzálních diagnostik.
Proto říkám, napíchnout na diagnostiku, která LR doopravdy umí, a potom se uvidí. Zjišťovat problém se kabely ke vstřikovači tak, že vstřikovače přehodím je prasárna, protože řídící jednotka se problém s jedním vstřikovačem snaží kompenzovat vstřikovačem jiným. Takže stejně není co poznat.
Kabelová lišta ke vstřikům moc nestojí, k ní nové větnění pod víko ventilů a trošku dobrého motorového silikonu. Výměna je hotová za necelou hodinu.
Pokud to nepomůže, tak hledat dál.
Jinak v Košicích je DanoDEF, který s TD5kou umí, a to zase tak daleko není.
Řídící jednotky se nejvíce kazí potopením do vody i s autem, už jsem tu měl lidi, co to zvládli i opakovaně. :mrgreen:
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mco
Příspěvky: 206
Registrován: 19 zář 2010 23:41
auto: D2 po FL,TD5,ZF-4
Bydliště: Čergov, SK

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

#155 Příspěvek od mco » 27 bře 2015 16:12

TO s tym prehodenim vstrekov som si aj myslel, asi bude lepsie to vratit naspat? Nie su tie vstreky nejako naprogramovane (kazdy jened zvlast) v ECU?

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6539
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

#156 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 27 bře 2015 17:28

jo jsou tam jejich kody, nekdy maji kody shodne - resp jsou identicke jejich vlastnosti, jindy to opravdu chodi trochu lepe, pokud kody v RJ odpovidaji s temi, co jsou realne na valcich. A nemusi byt pravidelm, ze by bylo vsech pet vstrikovacu stejnych, tedy je opravdu mozne (a rozhodne zbytecne) si to trochu rozhodit tim, ze je prehodis. Jinak kabel ke vstrikovacim bych ani tak nemenil jako spis skontroloval a prihnul jeho kontakty. Proste shodit viko ventilu a sundat z kazdeho vstrikovace, prihnout ty plisky a zase nasadit, klidne to udelej i bez noveho tesneni pod viko, ono to trochu tesnit bude ikdyz to vratis se starym, jestli to pomohlo nebo ne poznas okamzite. pokud to pomohlo tak si treba za par dni pro pocit sucha a bezpeci klidne vymen to tesneni. Pokud to nepomuze, tak pod to viko stejne polezes jeste nekolikrat, tak to nevadi, ze tam bude stare tesneni. Az budes mit radost, ze z toho nechčije olej, tak si zkontroluj zadni hranu víka (nejblíže k oknu). drzim palce.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

MadTom
Příspěvky: 15256
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

#157 Příspěvek od MadTom » 27 bře 2015 20:08

Přesně tak - na vršku vstřikovače je kód, který se zadává do řídící jednotky. Jede to sice s jakýmkoliv kódem, ale když se tam dají ty správné, tak je největší šance, že motor poběží klidně.
Když jsem před nedávnem zkoušel jednu řídící jednotku po opravě, tak jsem tam ze zvědavosti zadal ty kódy za běhu motoru - po uložení kódů motor slyšitelně ztichnul.
Když se vstřikovače přehodí, je to třeba přeprogramovat v řídící jednotce. Že by dva měly stejné kódy jsem potkal jenom jednou. Ze zhruba 100 aut, co mi prošlo pod rukama.
Přehazovat zpět určitě ne - dokud se nezjistí, co tomu je. Každé vytažení vstřikovače je trošku risk - minimálně, že se zhorší těsnění vstřikovače v jeho uložení.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mco
Příspěvky: 206
Registrován: 19 zář 2010 23:41
auto: D2 po FL,TD5,ZF-4
Bydliště: Čergov, SK

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

#158 Příspěvek od mco » 27 bře 2015 22:51

Vdaka chlapi, vyskusam pocvicit s kabelovym zvazkom

Uživatelský avatar
mco
Příspěvky: 206
Registrován: 19 zář 2010 23:41
auto: D2 po FL,TD5,ZF-4
Bydliště: Čergov, SK

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

#159 Příspěvek od mco » 29 bře 2015 22:43

Takze vyzera to na kabelovy zvazok - po vymene ide (zatial) ako pila
V servise sa s tym nes.ali - na konektore chybali O kruzky, zvazok bol rozbity na mraky, strach pozriet na to veldielo

Co si sam nespravis to nemas, ziaden spolah...

MadTom
Příspěvky: 15256
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

#160 Příspěvek od MadTom » 29 bře 2015 22:53

No vidíš, ona je to docela typická závada. Já jsem pouze zmáčknul kontakty v konektorech a už několik let to v pohodě funguje. A chyby které řídící jednotka hlásila byly docela zajímavé.
A zkontroluj si, jestli ti dobře těsní víko ventilů - zvlášť vzadu, je to docela opruz, a když se to podcení, tak je olej schopný protéct až do spojky.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět