http://youtu.be/YJEZUC80c7c[/youtube]
Dakar, Silk Way, Africa Race
Moderátor: Miky_CZ
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dakar, Silk Way, Africa Race
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Re: Dakar, Silk Way, Africa Race
Ještě si dovolím přidat pár dalších citací na toto téma: toto je příspěvek Jiřího Vintra:Neklan píše:Dovolím si okopírovat jeden příspěvek z truck fóra. Jeden z přispěvatelů je teď v Holandsku na tradičním představení místních týmů před Dakarem a mluvil s Calvetem ohledně AL:
Právě jsme měli asi půlhodinový rozhovor s Fabienem a všechno se to točilo kolem Aleše. Pánové ten je na něj tak nasraný. Potvrdil přesně to co jsem tu již naznačoval co jsem mel jen zprostředkované. Takže Aleš skutečně obešel Fabiena a šel za Lavienem a vyhrožoval absenci jména Loprais. Ten mu řekl. Kdo ty jsi? Tvůj strýc to je pro mě osobnost, ale ty jsi nikdo. ........, dále říkal, že Aleš je pod drobnohledem a pokud bude neustále psát takové nesmysly tak se může stát že ho na Dakar příště nepustí vůbec . Nedodržuje žádné ústní dohody a pak se vymlouvá na to ze nemá nic oficiálně na papíře. Jen připomínám že cituji Fabiena Calveta...
Sorry pánové, ale myšlenka na to, že Calvet se bude veřejně zpovídat z toho, proč neudělil povolení pro jedno auto, je naprosto naivní. To je věc pořadatele, koho na start pustí a proč. Pokud by to někde měl vysvětlovat, byla by to jen jeho dobrá vůle. kromě toho výklad pravidla o kabinách kapotových trucků je každému zcela jasný, byl Calvetem vůči týmům opakovaně jasně vysvětlen a byl vysvětlen i týmu, jehož se to rozhodnutí týká (včetně toho, proč Iveco de Rooye pustil - byla mu doložena přítomnost kapoťáku s touto kapotou a touto kabinou v katalogu australského Iveca, ne jen dopis, že Iveco takové auto nevyrábí, ale na přání by bylo schopno ho sestavit). Ta mediální komedie se přesně v této formě dala očekávat a myslím, že čím víc se Aleš bude v tomhle tématu mediálně patlat, tím více se blíží k tomu, že mu někdo veřejně položí otázku, proč to neřekne tak, jak to bylo. I proto říká, že se soustředí na budoucnost a na závod, a dobře dělá.
Můžete si klidně myslet, že použití střední kabiny je menší výhoda proti jiným kombinacím komponent, které naopak povoleny jsou, a asi budete mít pravdu. Ale jakou kabinu může mít na Dakar Jamal, to všichni vědí (a ten dokument nejsou rules, co jste si stáhli z webu Dakaru, ale já ho taky nemám, týmy však ano). Milan Holáň chtěl na bonverácký Jamal taky dávat střední kabinu, nakonec však povolil a dal krátkou. Proto Bonver s kabinou potíže nemá. Důvodem opatření je to, aby se kategorie kamionů nepřesunula do uměle zrychlených kamionových buggy, které by tu soutěž příliš zrychlily a navíc vyhnaly daleko od siluet, které připomínají sériová auta. I proto chce mít Calvet v budoucnu rovné nástavby. Čím delší kabiny, tím více posez vzadu a tím víc těžiště vozu posunuté vzad. Není moc šancí, jak to regulovat, než tímhle a nebo úplným zákazem kapoťáků. Calvet dával všem poměrně jasný feedback, jak takové auto postavit.
... a tohle přímo odpověď Fabiena Calveta na FC dotaz ohledně nepovolení startu AL s Tatrou Queen69:
Milda, just to make short because I don't spend more than 10 min on FB per day !!!!
All informations concerning Jamal was done by Tatra. If Ales didn't use the correct cab, is not my fault !!!! One year to change one cab should be ok. He make a choose, it's is choose. I can be the bad boy, it's no problem for me I'm paid for that.
On the road, policemen are the bad boy, but are there to apply some rule. In any racing it's the same. If Ales want to turn in different way, it's is problem and I don't want any polemic. For me like for all the others technical responsible, all appear clear, he had possibility to change, he found a othe resolution, we are happy about that…. Regards
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250
Re: Dakar, Silk Way, Africa Race
Něco už jsem viděl v TV jak tam Loprais něco o tom povídal ale špatně se domluvím po našem, pak ještě nemnožko pa rusky a po anglicku zvládám blbě. Nešlo by to po našem pro stejně postižený 
Re: Dakar, Silk Way, Africa Race
Milda, just to make short because I don't spend more than 10 min on FB per day !!!!
All informations concerning Jamal was done by Tatra. If Ales didn't use the correct cab, is not my fault !!!! One year to change one cab should be ok. He make a choose, it's is choose. I can be the bad boy, it's no problem for me I'm paid for that.
On the road, policemen are the bad boy, but are there to apply some rule. In any racing it's the same. If Ales want to turn in different way, it's is problem and I don't want any polemic. For me like for all the others technical responsible, all appear clear, he had possibility to change, he found a othe resolution, we are happy about that…. Regards
Ve zkratce:
Milda odpovím rychle protože na fb netrávím vic než 10 min denně.!!!!
Všechny informace ohledně Jamala byly dodany tatrou v pořádku, To že aleš nepoužil správnou (patrně tovární), kabinu neni moje chyba(fabia), 1rok pro vyměnu jedne kabiny je dostatek času. Byla to jen jeho volba. mužu byt zly člověk, není v tom problém, vlastně jsem za to placený. Na silnici je zas zly policajt, ale i tak jsou tam dána nějáka pravidla jako při závodění. Pokud aleš chce jít jinou cestou, je to jeho problem, ja o tom nechci slyšet žadne diskuze, Pro mě jako i pro ostatní technicke komisaře je toto rozhodnutí v pořádku, aleš měl možnost to změnit, našel si jine řešení, my jsme za to rádi.
All informations concerning Jamal was done by Tatra. If Ales didn't use the correct cab, is not my fault !!!! One year to change one cab should be ok. He make a choose, it's is choose. I can be the bad boy, it's no problem for me I'm paid for that.
On the road, policemen are the bad boy, but are there to apply some rule. In any racing it's the same. If Ales want to turn in different way, it's is problem and I don't want any polemic. For me like for all the others technical responsible, all appear clear, he had possibility to change, he found a othe resolution, we are happy about that…. Regards
Ve zkratce:
Milda odpovím rychle protože na fb netrávím vic než 10 min denně.!!!!
Všechny informace ohledně Jamala byly dodany tatrou v pořádku, To že aleš nepoužil správnou (patrně tovární), kabinu neni moje chyba(fabia), 1rok pro vyměnu jedne kabiny je dostatek času. Byla to jen jeho volba. mužu byt zly člověk, není v tom problém, vlastně jsem za to placený. Na silnici je zas zly policajt, ale i tak jsou tam dána nějáka pravidla jako při závodění. Pokud aleš chce jít jinou cestou, je to jeho problem, ja o tom nechci slyšet žadne diskuze, Pro mě jako i pro ostatní technicke komisaře je toto rozhodnutí v pořádku, aleš měl možnost to změnit, našel si jine řešení, my jsme za to rádi.
Re: Dakar, Silk Way, Africa Race
Jenom zopakuji, co už tady bylo - Tatra ASO nepotvrdila, že by Aleš Loprais na své"Queen69" použil sériovou kabinu, což je dané předpisy. Tatra po medializování kauzy vydala ono už tady publikované prohlášení (http://www.tatra.cz/o-spolecnosti/tisk- ... cks-a-s-1/), ve kterém se od AL distancuje. Kapota Queen69 nemá s tou sériovou z Jamalu nic společného a na ni navazuje vlastní kabina ve středním provedení, což pro Jamal nebylo nikdy homologováno. Bonveráci proto pro své Jamalky použily kabiny v krátkém provedení.
Fabien Calvet pro poslední ročník udělil AL výjimku s tím, že do dalšího ročníku musí uvést kabinu do souladu s předpisy a on místo toho obešel Calveta a šel rovnou za ředitelem závodu s výhrůžkou, že hrozí absence slavného jména Loprais na výsledkové listině. Ten se mu v podstatě vysmál a pochopitelně se postavil za Calveta.
Fabien Calvet pro poslední ročník udělil AL výjimku s tím, že do dalšího ročníku musí uvést kabinu do souladu s předpisy a on místo toho obešel Calveta a šel rovnou za ředitelem závodu s výhrůžkou, že hrozí absence slavného jména Loprais na výsledkové listině. Ten se mu v podstatě vysmál a pochopitelně se postavil za Calveta.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250
- jardakar
- Příspěvky: 249
- Registrován: 08 lis 2009 16:07
- auto: Def 300TDi
- Bydliště: Jablonec n. N.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dakar, Silk Way, Africa Race
ThePreproloog se konal ve Valkenswaardu tento víkend před 24.000 diváky https://www.flickr.com/photos/janbarnie ... 879513804/ a video https://www.youtube.com/watch?v=ANZI0WhwL3I
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dakar, Silk Way, Africa Race
nuz toto je smutne! ale za vlastnu hlupost sa plati...Neklan píše:Jenom zopakuji, co už tady bylo - Tatra ASO nepotvrdila, že by Aleš Loprais na své"Queen69" použil sériovou kabinu, což je dané předpisy. Tatra po medializování kauzy vydala ono už tady publikované prohlášení (http://www.tatra.cz/o-spolecnosti/tisk- ... cks-a-s-1/), ve kterém se od AL distancuje. Kapota Queen69 nemá s tou sériovou z Jamalu nic společného a na ni navazuje vlastní kabina ve středním provedení, což pro Jamal nebylo nikdy homologováno. Bonveráci proto pro své Jamalky použily kabiny v krátkém provedení.
Fabien Calvet pro poslední ročník udělil AL výjimku s tím, že do dalšího ročníku musí uvést kabinu do souladu s předpisy a on místo toho obešel Calveta a šel rovnou za ředitelem závodu s výhrůžkou, že hrozí absence slavného jména Loprais na výsledkové listině. Ten se mu v podstatě vysmál a pochopitelně se postavil za Calveta.
Re: Dakar, Silk Way, Africa Race
... tak polemik je urcite dost.Neklan píše:Kapota Queen69 nemá s tou sériovou z Jamalu nic společného a na ni navazuje vlastní kabina ve středním provedení, což pro Jamal nebylo nikdy homologováno.
Prispevok konstruktera auta z "truck fora":
"Pozdravujem učastníkou tchto fóra a zároveň prajem všetkým pekný deň.
Technické predpisi kategorie "T4" ktoré boli v platnosti ked sa QEEN 69 konstruovala a stavala sú archivované, a pokial má niekto záujem tak si ich vie k naštudovaniu zabezpečiť.
Stručne k diskutovaným bodom :
a: predná kapota QEEN 69 vyrobená v seriovej forme , uskutočnené výkroje na podblatníky a chladenie , dlžka kapoty neupravovaná.
b:kabina QEEN 69 stredná pochadzajuca s koncernu výrobcu upravený stredovy tunel v rámci predpisov. / diely na stavbu vozidla majú byť vyrobené v rámci koncernu./
c:stavba vozidla konzultovaná a odsuhlasená TK.
Historia je historiou a budúcnosť otvorená."
Pravdu sa asi nikdy nedozvieme. nechajme polemiky a pozerajme sa dopredu s ocakavanim zaujimaveho preteku.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dakar, Silk Way, Africa Race
uz som sa skoro preluskal celou diskusiou na truck fore a mam pocit, ze to nie je take jednoznacne ako pise neklan, pripadne niektori na truckfore.
zjavne sa zmenili pravidla, ci uz tento rok alebo minuly, s tym ze kabina musela by homologovana na dany typ auta (co pri queen bola, kedze bola/je homologovana ako t815 a nie ako jamal). problem v tom, ze t815 nie je kapotovana a to vadilo calvetovi (ktory sa netaji svojim odporom voci kapotovanym truckom).
do toho zapada vyjadrenie tatry, ktora nechcela homologovat queen ako jamal so strednou kabinou. z viacerych diskusii vyplyva, ze stacilo potvrdenie tatry, ze jamal sa s touto kabinou predaval/mohol predavat. nikde sa nespomina seria alebo urcity pocet predanych kusov.
lopraisovci sa tak ocitli pred volbou - komplet prestavat auto na kratku kabinu alebo dufat v dalsiu vynimku. prestavat auto za rok a odladit ho bez silkway je s ich moznostami velky risk (vieme ake mali problemy minuly rok). tak dufali a dufali, ale calvet nepustil. chceli ho obist a dopadli este horsie.
mam taky pocit, ze kopec ludi sa tesi z toho ako dopadol loprais, ani nie kvoli pravidlam (ktore platia iba ked calvet chce) ale kvoli tomu, ze ho proste nemaju radi. ja mam vsak pocit, ze arogantne jednanie a urazeni mali chlapci boli na vsetkych troch zucastnenych stranach...
kazdopadne teraz ma loprais sancu ukazat co v nom je, ako v jazdcovi. ma skvele auto, silny tim a tak dobrych timovych kolegov akych este nemal!
zjavne sa zmenili pravidla, ci uz tento rok alebo minuly, s tym ze kabina musela by homologovana na dany typ auta (co pri queen bola, kedze bola/je homologovana ako t815 a nie ako jamal). problem v tom, ze t815 nie je kapotovana a to vadilo calvetovi (ktory sa netaji svojim odporom voci kapotovanym truckom).
do toho zapada vyjadrenie tatry, ktora nechcela homologovat queen ako jamal so strednou kabinou. z viacerych diskusii vyplyva, ze stacilo potvrdenie tatry, ze jamal sa s touto kabinou predaval/mohol predavat. nikde sa nespomina seria alebo urcity pocet predanych kusov.
lopraisovci sa tak ocitli pred volbou - komplet prestavat auto na kratku kabinu alebo dufat v dalsiu vynimku. prestavat auto za rok a odladit ho bez silkway je s ich moznostami velky risk (vieme ake mali problemy minuly rok). tak dufali a dufali, ale calvet nepustil. chceli ho obist a dopadli este horsie.
mam taky pocit, ze kopec ludi sa tesi z toho ako dopadol loprais, ani nie kvoli pravidlam (ktore platia iba ked calvet chce) ale kvoli tomu, ze ho proste nemaju radi. ja mam vsak pocit, ze arogantne jednanie a urazeni mali chlapci boli na vsetkych troch zucastnenych stranach...
kazdopadne teraz ma loprais sancu ukazat co v nom je, ako v jazdcovi. ma skvele auto, silny tim a tak dobrych timovych kolegov akych este nemal!
- jardakar
- Příspěvky: 249
- Registrován: 08 lis 2009 16:07
- auto: Def 300TDi
- Bydliště: Jablonec n. N.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dakar, Silk Way, Africa Race
Něco pro pamětníky legendární LIAZky 627 http://www.abicko.cz/clanek/precti-si-z ... oziva.html
Re: Dakar, Silk Way, Africa Race
na http://www.dakar.com/dakar/2015/us/ride ... html#ancre je už startovka. Samozřejmě se ještě něco může změnit, Aleš Loprais je tam např. uváděn s Tatrou, což víme, že je nesmysl, ale pro udělání si představy, jak to bude letos s konkurencí v jednotlivých kategoriích vypadat, to rozhodně stačí. Naše týmy jsou už na cestě do Le Havre na trajekt.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250
- erik
- Příspěvky: 2892
- Registrován: 16 říj 2006 19:00
- tel.: +421905448329
- auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
- Bydliště: skalica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dakar, Silk Way, Africa Race
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu
Discovery 3 ,bez skrabancu
- erik
- Příspěvky: 2892
- Registrován: 16 říj 2006 19:00
- tel.: +421905448329
- auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
- Bydliště: skalica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dakar, Silk Way, Africa Race
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu
Discovery 3 ,bez skrabancu
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: Dakar, Silk Way, Africa Race
Už se změniloNeklan píše:na http://www.dakar.com/dakar/2015/us/ride ... html#ancre je už startovka. Samozřejmě se ještě něco může změnit, Aleš Loprais je tam např. uváděn s Tatrou,
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
Re: Dakar, Silk Way, Africa Race
Paráda, tomuhle chlapíkovi já držím palceerik píše:a Marťas
https://www.youtube.com/watch?v=4fgRoujL0bw#t=402
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
- erik
- Příspěvky: 2892
- Registrován: 16 říj 2006 19:00
- tel.: +421905448329
- auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
- Bydliště: skalica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dakar, Silk Way, Africa Race
..u něvo nět mazgá, u něvo jest čipBenjamin píše:Paráda, tomuhle chlapíkovi já držím palceerik píše:a Marťas
https://www.youtube.com/watch?v=4fgRoujL0bw#t=402![]()
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu
Discovery 3 ,bez skrabancu
Re: Dakar, Silk Way, Africa Race
Tohle video je fakt pěkné, už jsem ho obdivoval na truck fóru.
No a pak mám dotaz: Je "jardakar" na Land Rover fóru totožný s "jardakar" na truck fóru? Pokud ano, tak je mi ctí přispívat do stejného vlákna s členem posádky prvního československého kamionu na Dakaru 1985.
No a když už jsme u toho, Liazka posádky Moskal, Joklík, Fencl, která při své premiéře na vzpomínaném Dakaru 19858 obsadila 13. místo mezi kamiony, byla zrekonstruována a 27.12.2014 vyráží do Dakaru znova. Měla by tam dorazit společně s účastníky Africa Race, ale závod jako takový nepojede. Více na http://www.senodakaru.cz/ .
No a pak mám dotaz: Je "jardakar" na Land Rover fóru totožný s "jardakar" na truck fóru? Pokud ano, tak je mi ctí přispívat do stejného vlákna s členem posádky prvního československého kamionu na Dakaru 1985.
No a když už jsme u toho, Liazka posádky Moskal, Joklík, Fencl, která při své premiéře na vzpomínaném Dakaru 19858 obsadila 13. místo mezi kamiony, byla zrekonstruována a 27.12.2014 vyráží do Dakaru znova. Měla by tam dorazit společně s účastníky Africa Race, ale závod jako takový nepojede. Více na http://www.senodakaru.cz/ .
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250
- jardakar
- Příspěvky: 249
- Registrován: 08 lis 2009 16:07
- auto: Def 300TDi
- Bydliště: Jablonec n. N.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dakar, Silk Way, Africa Race
"jardakar" je totožný. Tady je pár fotek z renovace LIAZu 627 https://www.facebook.com/media/set/?set ... 538&type=3
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6546
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Dakar, Silk Way, Africa Race
krásný vědět, že je o lízu postaráno... neni nahodou koupená přes bazar od katolické charity?