TD4 2.0 82kw nestartuje
Moderátor: Safraporte
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 26 říj 2013 21:40
- tel.: 605735693
- auto: Freelander
- Bydliště: Boskovice
TD4 2.0 82kw nestartuje
Dobrý večer, už jsem tady prošel hodně podobných témat ale na nic sem nepřišel. Mám Freelandera1 2005 2.0 td4 82kw a studeny mi to chytá na brnk teply jakš takš i když dýl točím ale jak to není ani teply ani studeny tak to chytne třeba až na potřetí. Diagnostika ok jediny co tam nesedí je teplota plnícího vzduchu ta ukazuje 124°c za teplyho i studenyho motoru což je blbost. čidlo sem vyměnil a pořád stejny. Potom sem měnil i čidlo teploty motoru kontrola kabeláže a pak přišla na řadu i řídící jednotka motoru a pořád stejná hodnota. Nesetkal se tady s tím někdo? Už to řeším skoro rok a dochází my nápady. Díky za tip
- Tazik1992
- Příspěvky: 1424
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: TD4 2.0 82kw nestartuje
Nikdo z Fríčkařů nezabral, tak alespoň nahodim drobné stéblo. Když si odmyslim tu nesedící hodnotu teploty nasávaného vzduchu, tak tušim, že na firemnim Fordu byla obdobná situace a skončilo to výměnou podávacího čerpadla. Ještě tomu s odstupem předcházela repase vstřikovačů. To Tě, ale nechci strašit, natož nabádat abys je hned měnil. Můžeš zkusit prohnat vstřiky čističem.
Další možností by mohlo být vadné čidlo polohy vačkového hřídele, které se využívá jen při startu. Je-li vadné může údajně ohřáté vykazovat chyby. Je to indukční snímač a pokud dojde dlouhodobým vystavením teplu třeba k poruše izolace mezi závity cívky proč ne. V níže uvedeném odkazu nějaký nešťastník řeší to co Ty. Pokud nejsi anglinář, tak ve zkratce. Závěr debaty už je sice nejednoznačný a neni mi úplně jasné jestli šel nakonec i do výměny vstřiků nebo čerpadla, ale vypadá to, že měl vadné možná i to čidlo. Testoval to jeho demontáží (při motoru ohřátém tak, že startování blbo) a jeho ochlazením pomocí chladícího spreje. Dal ho hned zpátky a motor chytal znatelně rychleji. Možná by stačilo jen ochladit místo upevnění čidla. Alespoň to můžeš zkusit. Taky se tam laborovalo se zaslepením EGR ventilu. Vyber si
http://www.landyzone.co.uk/lz/f9/td4-sl ... 97406.html
Free čidla
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... =7&t=25765
Další možností by mohlo být vadné čidlo polohy vačkového hřídele, které se využívá jen při startu. Je-li vadné může údajně ohřáté vykazovat chyby. Je to indukční snímač a pokud dojde dlouhodobým vystavením teplu třeba k poruše izolace mezi závity cívky proč ne. V níže uvedeném odkazu nějaký nešťastník řeší to co Ty. Pokud nejsi anglinář, tak ve zkratce. Závěr debaty už je sice nejednoznačný a neni mi úplně jasné jestli šel nakonec i do výměny vstřiků nebo čerpadla, ale vypadá to, že měl vadné možná i to čidlo. Testoval to jeho demontáží (při motoru ohřátém tak, že startování blbo) a jeho ochlazením pomocí chladícího spreje. Dal ho hned zpátky a motor chytal znatelně rychleji. Možná by stačilo jen ochladit místo upevnění čidla. Alespoň to můžeš zkusit. Taky se tam laborovalo se zaslepením EGR ventilu. Vyber si

http://www.landyzone.co.uk/lz/f9/td4-sl ... 97406.html
Free čidla
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... =7&t=25765
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 26 říj 2013 21:40
- tel.: 605735693
- auto: Freelander
- Bydliště: Boskovice
Re: TD4 2.0 82kw nestartuje
Díky za info. Snímač polohy vačky sem měnil taky a žádný rozdíl. Když to čidlo teploty plnícího vzduchu schladím tak na diagnostice klesne teplota ze 124°c na 96°c a níž to nedostanu. Ale je pravda že to chytá líp. Zkoušeli jsme dokonce s kámošem autoelektrikářem to čidlo úplně odstavit a tu teplotu stáhnout ručně potenciometrem ale šlo to jen na těch 96°c a níž sme to nedostali a proto jsme naznali že je to jednotka. Sehnal sem jinou ale změna žádná. Tomu čidlu něco brání aby šla ta teplota dolů ale co? Ještě se podívám na ty odkazy cos mi poslal a uvidím. Zatím dík
Re: TD4 2.0 82kw nestartuje
2 roky zpět takřka stejný problém po výměně čerpadla a repasy dvou vstřiků starty opět bez problémů
- Tazik1992
- Příspěvky: 1424
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: TD4 2.0 82kw nestartuje
Taky bych řekl, že k téhle metě bohužel klimus směřuje.tomT píše:po výměně čerpadla a repasy dvou vstřiků starty opět bez problémů
Docela by mě zajímalo jestli tady někdo měnil čidlo polohy vačkového hřídele. U jakéhokoliv LR. Myslim měnil odůvodněně nikoliv ze zoufalství.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 26 říj 2013 21:40
- tel.: 605735693
- auto: Freelander
- Bydliště: Boskovice
Re: TD4 2.0 82kw nestartuje
Dobře budu to směřovat na ro čerpadlo a vstřiky i když podle diagnostiky by to mělo být ok. Nevíte teda někdo kolik ma to čerpadlo dávat?
- Hunter
- Příspěvky: 1497
- Registrován: 22 bře 2007 01:04
- auto: Free I Td4 AT
- Bydliště: Jičínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: TD4 2.0 82kw nestartuje
A jde Ti to podavaci čerpadlo? Po otočení klickem (ne nastartování) musi byt slyšet. Tim bych začal.
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
Free Td4 2004 HSE automat
Re: TD4 2.0 82kw nestartuje
Na RJ motora je 5 konektorov, zaujíma ťa C0606 - ten stredný, a piny 28 a 32, to je čidlo ECT. Pri ohriatom motore na cca 80°C meraj na týchto pinoch pri odpojení od rj, má tam byť 1,48kOhm . Podľa ECT si rj zapína žhavenie. Čidlo teploty nas.vzduchu je v rámci MAFu, tam je test jednoduchý - odpojenie.
- Allan
- Příspěvky: 499
- Registrován: 23 dub 2009 21:40
- tel.: 731584386
- auto: Freelander 1
- Bydliště: Horní Moštěnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: TD4 2.0 82kw nestartuje
Ahoj takový trapný dotaz, když jsem otočil klíčkem tak mi něco pod kapotou zavrčelo .Teď nic tak by mě zajímalo zda to nemá něco podobného s tím mým problémem startování. Mám Freečko 1 DI
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 26 říj 2013 21:40
- tel.: 605735693
- auto: Freelander
- Bydliště: Boskovice
Re: TD4 2.0 82kw nestartuje
čerpadlo jede tím jsem začínal. Dnes nebyl čas bádat tak to nechám na středu a díky astero za tip proměřím to.
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 26 říj 2013 21:40
- tel.: 605735693
- auto: Freelander
- Bydliště: Boskovice
Re: TD4 2.0 82kw nestartuje
Zdravím všechny tak jsme dnes s kamošem postavily dva uplne stejny Freelandery vedle sebe napíchly na oba diagnostiku a nenasly jsme jednu jedinou chybicku. Oba dva maji stejny parametry jak v nizkotlaku tak ve vysokotlaku všechny čidla teploty... hlasi taky stejny hodnoty tak bych to na čerpadlo nevidel.Spíš bych se zaměřil na vstřiky a nebo sem dostal radu na EGR. Budu dál bádat a dám vědět 

- cesta
- Příspěvky: 546
- Registrován: 01 črc 2009 10:08
- auto: Freelander I TD4
- Bydliště: Koňakov-Český Těšín
Re: TD4 2.0 82kw nestartuje
Ahoj, teplotu vzduchu ti měří i váha vzduchu o ní myslím nepíšeš, že jsi ji zkoušel vyměnit. Nejsem si jistý, ale jak jsem s ní kdysi laboroval, tak nevadilo když byla odpojena při startu a chytalo to hned. Tak ji zkus pro začátek odpojit, jo a taky by mohla být jen špinavá ......Nebo si ji někde pujč na odzkoušení, originál je dost drahý tak ji hned nekupuj. Nemusí se demontovat celá stačí vytáhnout jen ten senzor, drží na dvou šroubech.
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001