Motor běží s benzínem na 3 válce, s LPG na 4 ...
Moderátor: Safraporte
Motor běží s benzínem na 3 válce, s LPG na 4 ...
Zdravím všechny kolem,
doufám, že mně pomůžete najít řešení mého problému:
Mám Free 1.8, 1998 benzín a LPG, najeto 130 000 km. Po startu na benzín jede motor na 3 válce v celém rozsahu otáček, teplotní čidlo za cca 2- 5 minut přepne na LPG a pak už běží všechny 4V, nebo aspoň necítím pokles výkonu. Automechanik měřil tlaky ve válcích, u 3. je jen,1 MPa, ostatní mají 1,3 MPa. Logicky (?) by neměl být problém ve vysokém napětí, provedl jsem ale preventivně výměnu svíček kabelů, palce a víčka rozdělovače. Automechanik doporučuje zkusit výměnu vstřikovače paliva u 3. V.
Máte prosím nějaký názor, zkušenosti ???????????????
Děkuji mnohokrát
Josef
doufám, že mně pomůžete najít řešení mého problému:
Mám Free 1.8, 1998 benzín a LPG, najeto 130 000 km. Po startu na benzín jede motor na 3 válce v celém rozsahu otáček, teplotní čidlo za cca 2- 5 minut přepne na LPG a pak už běží všechny 4V, nebo aspoň necítím pokles výkonu. Automechanik měřil tlaky ve válcích, u 3. je jen,1 MPa, ostatní mají 1,3 MPa. Logicky (?) by neměl být problém ve vysokém napětí, provedl jsem ale preventivně výměnu svíček kabelů, palce a víčka rozdělovače. Automechanik doporučuje zkusit výměnu vstřikovače paliva u 3. V.
Máte prosím nějaký názor, zkušenosti ???????????????
Děkuji mnohokrát
Josef
Re: Motor běží s benzínem na 3 válce, s LPG na 4 ...
To ze ti to jede na 3valce a na LPG na 4 mas vyzkousene i tim ze vytahnes kabel ke svicce na bezicim motoru? Abys neresil spatny beh (lambda nebo vaha), obe veci na LPG rady odejdou tak ze na benzin nejedes a na plyn bez problemu. Vetsina LPG instalaci je schopna bezet s mrtvou vahou nebo lambdou.
Plyn je daleko min nachylny na stav zapalovani (svicky, kabely...), ale pokud jsi je menil tak by problem nemel byt.
LPG zanasi cely spalovaci prostor vic nez benzin, obcas se zanese bud vstrikovac nebo zacne spatne rozprasovat. Jestli strika bo ne zjistis kdyz ho vytahnes a pokud vis kolik ma mit prutok neni problem zmerit jestli je OK. Taky poznas jestli rozprasuje, nebo kape. Menit vstriky jen proto ze by to jima mohlo byt je celkem draha sranda.
Jinak na zanesene vstriky pomaha obcas vyjet nadrz benzinu, nebo pouzit cistic vstriku. Nekter lidi maji osvedcene cisteni pomoci vody do sani beziciho motoru. Diky pridavani eko slozek se cely okruh s benzinem celkem rad zanasi a zarusta. Nadrz benzinu ti staci na X tydnu a nech si odstat benal s eko slozkou nekde 5 tydnu
Pak je to o tom jen prohnat vstrikama dostatek benzinu at se to procisti.
Kdyz jsem jeste jezdil na LPG tak jsem kazdy 2 mesic vyjel nadrz a dost to bylo poznat na spolehlivosti.
Plyn je daleko min nachylny na stav zapalovani (svicky, kabely...), ale pokud jsi je menil tak by problem nemel byt.
LPG zanasi cely spalovaci prostor vic nez benzin, obcas se zanese bud vstrikovac nebo zacne spatne rozprasovat. Jestli strika bo ne zjistis kdyz ho vytahnes a pokud vis kolik ma mit prutok neni problem zmerit jestli je OK. Taky poznas jestli rozprasuje, nebo kape. Menit vstriky jen proto ze by to jima mohlo byt je celkem draha sranda.
Jinak na zanesene vstriky pomaha obcas vyjet nadrz benzinu, nebo pouzit cistic vstriku. Nekter lidi maji osvedcene cisteni pomoci vody do sani beziciho motoru. Diky pridavani eko slozek se cely okruh s benzinem celkem rad zanasi a zarusta. Nadrz benzinu ti staci na X tydnu a nech si odstat benal s eko slozkou nekde 5 tydnu

Kdyz jsem jeste jezdil na LPG tak jsem kazdy 2 mesic vyjel nadrz a dost to bylo poznat na spolehlivosti.
- eliott
- Příspěvky: 11536
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor běží s benzínem na 3 válce, s LPG na 4 ...
Tak si dovolím to trochu uvést na pravou míru. To, že LPG není až tak závislý na funkci váhy vzduchu a L-sondy je pravda, nicméně citlivost na nesprávnou funkci zapalování je výrazně vyšší
Koždopádně, pokud je jistota, že problém dělá pouze válec č. 3, je nejjednodužší přehodit vstřik z válce 3 s jiným a sledovat, jestli se závada přenese spolu se vstřikem. Pak stačí vyměnit za použitý funkční a hotovo.

Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
Re: Motor běží s benzínem na 3 válce, s LPG na 4 ...
Moc děkuji za Vaše názory, o víkendu to vyzkouším, jak píšete. Kupovat vstřiky se mně nechce, to bude až poslední krok když nic nezabere.
Re: Motor běží s benzínem na 3 válce, s LPG na 4 ...
Tak jsem o víkendu vyměnil palivový filtr a teď má motor 3 stavy:
1. Po nastartování (benzín) nepravidelný chod cca jakoby na 3 válce, dusí se
2. Po krátkém zahřátí 2-3 minuty volnoběh běží zcela pravidelně (benzín), v tahu o poznání nižší výkon než na LPG, ale podstatně lepší než před výměnou benzín. filtru
3. Po přepnutí na LPG normální běh motoru
?????????????
1. Po nastartování (benzín) nepravidelný chod cca jakoby na 3 válce, dusí se
2. Po krátkém zahřátí 2-3 minuty volnoběh běží zcela pravidelně (benzín), v tahu o poznání nižší výkon než na LPG, ale podstatně lepší než před výměnou benzín. filtru
3. Po přepnutí na LPG normální běh motoru
?????????????
-
- Příspěvky: 460
- Registrován: 27 říj 2009 20:25
- tel.: 725722563
- auto: P38 4,6
- Bydliště: Křivoklátsko
Re: Motor běží s benzínem na 3 válce, s LPG na 4 ...
Špatnej benzín ??
- Tim
- Příspěvky: 1793
- Registrován: 16 kvě 2010 14:01
- tel.: 736287666
- auto: Free, Civic, Outback
- Bydliště: Marjánky
Re: Motor běží s benzínem na 3 válce, s LPG na 4 ...
Co benzínový čerpadlo?
No, i'm not on fucking FACEBOOK!!!
Motivační motto pro dnešní den: Vykašli se na motivační motta. Nalej si dobrou whiskey a pust si pořádnej metal!!!
Motivační motto pro dnešní den: Vykašli se na motivační motta. Nalej si dobrou whiskey a pust si pořádnej metal!!!
Re: Motor běží s benzínem na 3 válce, s LPG na 4 ...
Benzín jsme při výměně filtru v čerpadle odčerpali a doplnili čerstvým, tankuji vždy 1x měsíčně 5 litrů, takže jezdím na rezervu. Čerpadlo - snad ... Takže snad seženu měřák a zkusím změřit tlak na railu vstřikovačů, má být 3,5 bar ? Nebo jak jinak poznat, že čerpadlo funguje správně ?
- Tim
- Příspěvky: 1793
- Registrován: 16 kvě 2010 14:01
- tel.: 736287666
- auto: Free, Civic, Outback
- Bydliště: Marjánky
Re: Motor běží s benzínem na 3 válce, s LPG na 4 ...
Asi jedině změřit ten tlak, ale jak, to nevím 

No, i'm not on fucking FACEBOOK!!!
Motivační motto pro dnešní den: Vykašli se na motivační motta. Nalej si dobrou whiskey a pust si pořádnej metal!!!
Motivační motto pro dnešní den: Vykašli se na motivační motta. Nalej si dobrou whiskey a pust si pořádnej metal!!!
Re: Motor běží s benzínem na 3 válce, s LPG na 4 ...
Tak už jsem to našel - Fuel system- presure test - K 1.8, strana 19-2-5 RAVE, servisní postupy. Tak už jen sehnat ten měřák...
Re: Motor běží s benzínem na 3 válce, s LPG na 4 ...
A taky měřák za 700 Kč:
http://www.naraditechnik.cz/pristroj-pr ... nzinu.html
Origo LRT-19-004A je za 112 liber http://www.dingocroft.co.uk/acatalog/Other_tools.html.
Počkám až dorazí, to jsem teda zvědavý co na naměřím
http://www.naraditechnik.cz/pristroj-pr ... nzinu.html
Origo LRT-19-004A je za 112 liber http://www.dingocroft.co.uk/acatalog/Other_tools.html.
Počkám až dorazí, to jsem teda zvědavý co na naměřím
Re: Motor běží s benzínem na 3 válce, s LPG na 4 ...
Pravděpodobně opravdu čerpadlo,za studena potřebuje dodat větší množství paliva,Když se motor zahřeje pak už to stíhá.Navíc se to určitě zlepšilo po výměně filtru.Zkus alespoň 1x za rok aplokovat do benzínu přípravek na čistění pal.systému,za pár kaček pomáhá.Jinak LPG nezanáší karbonem motor,to poznáš,když měníš olej,při LPG je poměrně čistý.
- JakubDolezal
- Příspěvky: 411
- Registrován: 23 říj 2010 19:27
- tel.: 702091816
- auto: Discovery 2
- Bydliště: Kostelec nad Orlicí
Re: Motor běží s benzínem na 3 válce, s LPG na 4 ...
Ahoj vespolek. O víkendu jsem si přivezl domů další přírůstek zn. LR - Freečko 1.8 + LPG - se stejnou závadou, jako je popsáno již výše. Nejdříve jsme zkusili vyměnit vstříky - žádná změna. Pak jsme proměřili tlak z čerpadla - 2 bary. Takže dotaz - čerpadlo se musí vyměňovat celé, nebo lze nějakým způsobem repasovat?
LR Discovery 2 TD5
ex Defender 110HT 300TDi
ex Defender 110SW TD5
ex Defender 110HT 200TDi
ex Freelander I 1.8i
"... bez legií by nebylo Československa!"
TGM
ex Defender 110HT 300TDi
ex Defender 110SW TD5
ex Defender 110HT 200TDi
ex Freelander I 1.8i
"... bez legií by nebylo Československa!"
TGM
Re: Motor běží s benzínem na 3 válce, s LPG na 4 ...
Čerpadlo je v nádrži spolu s filtrem,zkus nejdřív vyměnit jenom filtr,ten není drahý a stejně bys ho měl měnit pravidelně.Bývá obyčejně tak zanesen že čerpadlo nestačí.Co se týká čerpadla tak stačí malý pokles a za studena to nenatočíš,je neopravitelné,to znamená nové nebo z vrakáče ale pak nepoznáš jestli tlačí a budeš se dohadovat kvůli vrácení,navíc za míň než polovinu nového ti ho neprodá.Vyměníš si to sám,jen opatrně ať nepolámeš úchyty na kleci ve které je usazen.
- JakubDolezal
- Příspěvky: 411
- Registrován: 23 říj 2010 19:27
- tel.: 702091816
- auto: Discovery 2
- Bydliště: Kostelec nad Orlicí
Re: Motor běží s benzínem na 3 válce, s LPG na 4 ...
y.sajty píše:Čerpadlo je v nádrži spolu s filtrem,zkus nejdřív vyměnit jenom filtr,ten není drahý a stejně bys ho měl měnit pravidelně.Bývá obyčejně tak zanesen že čerpadlo nestačí.Co se týká čerpadla tak stačí malý pokles a za studena to nenatočíš,je neopravitelné,to znamená nové nebo z vrakáče ale pak nepoznáš jestli tlačí a budeš se dohadovat kvůli vrácení,navíc za míň než polovinu nového ti ho neprodá.Vyměníš si to sám,jen opatrně ať nepolámeš úchyty na kleci ve které je usazen.
Díky za reakci! Filtr už je na cestě. Měl jsem dilema, zda-li vrakáč nebo nové, takže když filtr nepomůže, beru nové. Rozdíl je zanedbatelný - 7 stovek (náhrada samozřejmě). Čerpadlo jsem měl už včera venku, kontroloval jsem jenom sítko, jestli není zanesené.
LR Discovery 2 TD5
ex Defender 110HT 300TDi
ex Defender 110SW TD5
ex Defender 110HT 200TDi
ex Freelander I 1.8i
"... bez legií by nebylo Československa!"
TGM
ex Defender 110HT 300TDi
ex Defender 110SW TD5
ex Defender 110HT 200TDi
ex Freelander I 1.8i
"... bez legií by nebylo Československa!"
TGM
- JakubDolezal
- Příspěvky: 411
- Registrován: 23 říj 2010 19:27
- tel.: 702091816
- auto: Discovery 2
- Bydliště: Kostelec nad Orlicí
Re: Motor běží s benzínem na 3 válce, s LPG na 4 ...
Tak mám novou diagnózu freečka - po výměně pal. čerpadla. Při prvním startu (za studena na benzín) motor nastartuje stále jenom na 3 válce. Takže musím nastartovat na LPG. Při druhém a dalším startu na benzín to už nastartuje normálně. V čem je zakopaný pes? Třeba teplotní čidlo?
LR Discovery 2 TD5
ex Defender 110HT 300TDi
ex Defender 110SW TD5
ex Defender 110HT 200TDi
ex Freelander I 1.8i
"... bez legií by nebylo Československa!"
TGM
ex Defender 110HT 300TDi
ex Defender 110SW TD5
ex Defender 110HT 200TDi
ex Freelander I 1.8i
"... bez legií by nebylo Československa!"
TGM
Re: Motor běží s benzínem na 3 válce, s LPG na 4 ...
Pak už pouze zkontrolovat teplotní čidlo nasávaného vzduchu.Na LPG by to správně pokud je dobře seřízené nemělo při studeném motoru chytnout,snad jen při velkých vedrech.Proto pouvažuj zda máš řídící jednotku LPG opravdu dobře seřízenou.Lajcky řečeno na plyn se přepne až se pohne ručička na teploměru,jinak škube.
- JakubDolezal
- Příspěvky: 411
- Registrován: 23 říj 2010 19:27
- tel.: 702091816
- auto: Discovery 2
- Bydliště: Kostelec nad Orlicí
Re: Motor běží s benzínem na 3 válce, s LPG na 4 ...
y.sajty píše:Pak už pouze zkontrolovat teplotní čidlo nasávaného vzduchu.Na LPG by to správně pokud je dobře seřízené nemělo při studeném motoru chytnout,snad jen při velkých vedrech.Proto pouvažuj zda máš řídící jednotku LPG opravdu dobře seřízenou.Lajcky řečeno na plyn se přepne až se pohne ručička na teploměru,jinak škube.
Ahoj. Moc Ti děkuji za rady ohledně freečka. Mám ho cca měsíc a půl, tak se v tom hledám. Dám ho tedy na revizi k lpg technikovi, abych si s tím nelámal hlavu sám.
LR Discovery 2 TD5
ex Defender 110HT 300TDi
ex Defender 110SW TD5
ex Defender 110HT 200TDi
ex Freelander I 1.8i
"... bez legií by nebylo Československa!"
TGM
ex Defender 110HT 300TDi
ex Defender 110SW TD5
ex Defender 110HT 200TDi
ex Freelander I 1.8i
"... bez legií by nebylo Československa!"
TGM