Neštartuje, jebne ma...

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
Fofelko
Příspěvky: 14
Registrován: 15 úno 2014 13:56

Neštartuje, jebne ma...

#1 Příspěvek od Fofelko » 04 kvě 2014 06:15

Nazdar.
O5 raz má tento anglický kus plechu nejaký problém. Sadnem do auta, pretočím klučiky, zasvietia kontrolky, idem naštartovať, nič.. Len to tak divne cvakne dvakrát ale motor ani nepípne... Ako keby sa nespustil štartér.. ja už neviem, niekto skúsenosti, rady? ďakujem vopred
Freelander 1.8 rv 2000 :)

Fofelko
Příspěvky: 14
Registrován: 15 úno 2014 13:56

Re: Neštartuje, jebne ma...

#2 Příspěvek od Fofelko » 04 kvě 2014 06:30

VYRIEŠENÉ ! :) Pre všetkých čo im to robí, zoberte si malé kladivko a dobre potrieskajte po štartéri, naskočí to :) :D Raz darmo, Rusi vedeli ako sa opravujú veci :D
Freelander 1.8 rv 2000 :)

RBo
Příspěvky: 19
Registrován: 05 bře 2014 15:06
tel.: 0948939931
auto: Freelander, 1.8

Re: Neštartuje, jebne ma...

#3 Příspěvek od RBo » 05 kvě 2014 00:14

Nazdis, ja so to takto riesil podobne ako ty, az doslo na to, ze us nepomohlo ani to kladivko. Spociatku mi stacilo dlhsie podrzat klucik v polohe startovania, alebo trochu zakvendlovat s radiacou pakou a skusit znovu. Klepkanie po starteri klucom na kolesa zaberalo este asi mesiac.
Problem je v tom, ze ti nedostatocne vysuva pastorok. Je to z toho dovodu, ze pastorok je ukostreny cez uhliky kotvy rotora startera. A tie uz mas zrejme zodrane. Cize vyhodit starter, rozobrat a pajkou naletovat nove uhliky. Mne tam celkom dobre zapasovali uhliky na starter z Fordu Tranzit. Bol som v predajni uhlikov na startery a podla tvaru a rozmeru povodnych opotrebovanych uhlikov sme v roznych katalogoch postupne vytypovali tieto priblizne rovnake. Obsah motoru ani rocnik uz nepametam, ale Frod Tranzit ber ako dobre voditko. Su sice malinko tensie, ale to som vyriesil jemnym stlacenim vodiacich klietok kliestami tak aby v nich uhliky este chodili zlahka.
Inak ten pastorok je rieseny dost nestasne, mozno by bolo vhodne ho ukostrit priamo na kostru, ako je to riesene aj na inych autach. Ale na druhej strane takto mas aspon signal o uhlikoch ktore uz koncia a predides ich uplnemu zodratiu a tym mozno aj poskodeniu komutatora. Ja som ho mal v perfektnom stave, aj puzdra startera boli ok, a to uz mal nabehane cez 160-tis. Tak som bol spokojny ze menim iba uhliky.
Demontaz startera na freecku je uplna lahoda, nemusis sa valat pod autom, montujes si zhora cez otvorenu kapotu.
Inak pri zhadzovani vicka pod ktorym su uhliky daj pozor, su tam dva male srobky ktore maju taku gumickovu podlozku. Je to na to aby boli odizolovane od kostry pretoze drzia priamo klietku tych uhlikov a cez nu tecie startovaci prud. Ja som tam dal nove srobku s plechovymi podlozkami a startovanie bolo trochy slabsie nakolko to ciastocne skratovalo prud rotora cez tieto srobky. Nakoniec som ich vymenil, dal som tam fibrove podlozky, a starter tocil o poznanie lepsie. Nastastie sa mi to podarilo uz bez demontaze startera, ale bola to trochu pakaren.

Tak len tolko pre info, snad ti to nejak pomoze.

R.

Odpovědět