Narazniky, hluk a vačky.

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
Fofelko
Příspěvky: 14
Registrován: 15 úno 2014 13:56

Narazniky, hluk a vačky.

#1 Příspěvek od Fofelko » 03 dub 2014 16:49

Zdravím všetkých :) Chcel som sa spýtať na 3 veci. Chcel by som si dať prestriekať na FREE 1 nárazníky na matnú čiernu. Nepáči sa mi tá šedá či aká to je. Viete mi povedať, čo by to asi stálo? :)
A druhá: Motor dosť hučí, okolo 3500 otáčok sa to ozýva v celom aute, potom nad 4000 to prestane.. mysleli sme že by mohla byť doondená izolácia.. čo vy na to?
A na záver tretia: Na nete som našiel nejakú sadu 2 vačiek či čoho do motora na zvýšenie výkonu.. má niekto skúsenosti? :)
ďakujem :)
Freelander 1.8 rv 2000 :)

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2877
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Narazniky, hluk a vačky.

#2 Příspěvek od Mirko » 03 dub 2014 20:46

Ahoj,
na tvůj první dotaz asi jednoznačná odpověď může padnout jen v podobě cenové nabídky od někoho, kdo lakuje plasty. Je to hodně odvislé od toho jakou kvalitu chceš. Obvyklá cena je někde od 2-5 tisíc korun za lakovaný díl. Nárazníky freečka jsou celkem velké, takže spíše budeš u horní hranice. Pokud se ale ten plast bude muset předtím někde svařovat, tak by to o tuhle práci narostlo.
Na druhý dotaz neumím odpovědět.
A třetí dotaz - výkonové vačky se dělají do všeho možného, takže asi i do freečka, ale pokud se nechystáš stejně hrabat v motoru, tak bych se touto cestou nezabýval a napřed vyčerpal "neinvazivní" ostatní možnosti - čip, filtr, kvalitní zapalování, tankovat více oktánů atd. U dnešních elektronicky řízených vstřikování a zapalování můžeš nakonec jiným časováním vačky motor i tak zblbnout, že ti spadne do nouzového režimu a hotovo. Krom toho mi to přijde jako nesmyslná investice, když za stejný příplatek můžeš asi mít i freelandra s větším motorem...Nicméně tě od toho nechci úplně odrazovat. Sám se chystám na montáž ostré vačky příští týden, ale do osmiválce, který už má neoriginální vačku jejíž charakteristika mi nevyhovuje.

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2222
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Narazniky, hluk a vačky.

#3 Příspěvek od macejky1 » 03 dub 2014 21:53

Ahoj, driv nez budes ty narazniky lakovat tak nejdriv vyzkousej cernidlo na venkovni plasty. Treba od Turtle je velice kvalitni a stoji asi 200,- kc. Vysledek je prekvapive dobry. Plasty budou uplne cerne a vydrzi to cca pul roku. Treba s tim budes spokojenej a usetris nejaky zlataky.

Huceni neumim identifikovat. Napsal jsi moc malo voditek :-).

Ty ostre vacky nestoji moc a pridavaji udajne neco kolem 15-20 koni jestli si to dobre pamatuju. Ale pokud si je nevymenis sam tak se jeste prohnes v servise a jakmile do toho nekdo sahne tak se najde jeste par dalsich veci ktere by bylo dobre vymenit takze vysledna cena myslim za ty kone stat nebude. A presne jak pise Mirko jsou i jine zpusoby jak z motoru vyrazit par koni navic. Chip, vyfuk, sani, vysokooktanove palivo, .........
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2877
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Narazniky, hluk a vačky.

#4 Příspěvek od Mirko » 04 dub 2014 09:41

Ono právě s těma vačkama to není pouze situace "win-win" ale spíš "někde win - někde loose" - buď získáš těch 15-20 koní ve vysokých otáčkách a ztratíš krouťák vespod, nebo získáš krouťák vespod a ztratíš výkon "navrchu" nebo přidáš všude a budeš mít větší výkon, ale bude to i víc chlastat, nebo to delší otevření ventilu nepobere řídicí jednotka a bude chudá směs. Dále to může výrazně ovlivnit volnoběh a emise.

Uživatelský avatar
Zizal
Příspěvky: 336
Registrován: 04 srp 2013 19:39
auto: Freelander TD4
Bydliště: Havirov

Re: Narazniky, hluk a vačky.

#5 Příspěvek od Zizal » 04 dub 2014 16:56

Zalezi co to jsou za vacky. 16V motor ma od vyroby charakteristiku s vykonem nahore a to pro SUV, nebo off neni zrovna idealni. Posunout vykon jeste dal mi prijde silne neprakticke, pokud nechces zavodit. Pokud jde o vacky na kroutak odspodu tak bez upravy map pro konkretni vacky cekej akorat problemy.
Ten motor se pouzival i v roverech a MG. Ostre vacky chapu u MG F s stejnym motorem, lehoucke auticko, motor za sedackama, tam to muzes tocit jak cirkularku, ale ve freecku to hitparada nebude a asi to bude zrat nejen travu, ale i stromy kolem cesty

Odpovědět