Free 2002,TD4 chod motoru

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
akrij13
Příspěvky: 124
Registrován: 05 čer 2013 18:01
tel.: 605721321
auto: freelander,Octavka
Bydliště: Brno

Free 2002,TD4 chod motoru

#1 Příspěvek od akrij13 » 01 úno 2014 11:02

Ahoj, mám dotaz na TD4. Při studeném startu má motor cca 5-8 vteřin nepravidelný chod, potom se uklidní a vše ok, chytá ochotně hned. Přičítal jsem to možnému poklesu nafty, ale byl jsem postrašen, že u BMW se takto projevuje prokapávání nafty na vstřiku a může se časem propálit píst. Má někdo zkušenost?

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Free 2002,TD4 chod motoru

#2 Příspěvek od dava » 01 úno 2014 11:33

akrij13 píše:Ahoj, mám dotaz na TD4. Při studeném startu má motor cca 5-8 vteřin nepravidelný chod, potom se uklidní a vše ok, chytá ochotně hned. Přičítal jsem to možnému poklesu nafty, ale byl jsem postrašen, že u BMW se takto projevuje prokapávání nafty na vstřiku a může se časem propálit píst. Má někdo zkušenost?
Nenech se strašit... samože vstřiky je dobrý udržovat v cajku, taky žhavky a filtry, ale do 10 vteřin bych se z toho nekácel. Dej mu do jedný nádrže na delší trasu pořádnej nášup aditiva, já dávám od Wynns, jsou jediní v přísadách který mám pozitivně vyzkoušený. Na jednu 70 litrů nádrž naperu 2 lahvičky a je pokoj, na čas. ( u DII jsem dával 2 lahvičky na cca 3/4 nádrže, to stačí, pak ještě jednu do další plné). Sice tě to na pumpě vyjde skoro na pětikilo, ale to se asi snese. Dělám to jednou do roka, u každýho auta co jsem měl to něco pomohlo, hlavně u zakarbonovanech Patrolů, když s nima předchozí majitelé jezdili na spotřebu, čili pod otáčkama. A na auto mojí drahý polovičky, ta taky jezdí na volnoběh :envy .
Akorát teda žhavičkám to jaxi život nevrátí :mrgreen:
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Uživatelský avatar
akrij13
Příspěvky: 124
Registrován: 05 čer 2013 18:01
tel.: 605721321
auto: freelander,Octavka
Bydliště: Brno

Re: Free 2002,TD4 chod motoru

#3 Příspěvek od akrij13 » 01 úno 2014 12:32

aditiva dávám, nevím název ,jsou to nějaký norský, ale dle návodu výrobce tak štamprdli na nádrž. Rozpouští karbon, čistí vstřiky, zabraňuje zamrzání nafty uvádí výrobce, ale víc se ani dávat nemá.
Myslel jsem taky na žhaviče, ale kdyby byl nějakej špatnej, tak by asi nechytal na brnk, musel bych dýl točit.

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Free 2002,TD4 chod motoru

#4 Příspěvek od dava » 01 úno 2014 14:49

akrij13 píše:aditiva dávám, nevím název ,jsou to nějaký norský, ale dle návodu výrobce tak štamprdli na nádrž. Rozpouští karbon, čistí vstřiky, zabraňuje zamrzání nafty uvádí výrobce, ale víc se ani dávat nemá.
Myslel jsem taky na žhaviče, ale kdyby byl nějakej špatnej, tak by asi nechytal na brnk, musel bych dýl točit.
TD4 nevím, ale TD5 chytá i bez žhavení, a to tam jedna žhavka chybí už z fabriky :mrgreen:
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

janbro50
Příspěvky: 13
Registrován: 17 bře 2011 21:19

Re: Free 2002,TD4 chod motoru

#5 Příspěvek od janbro50 » 06 úno 2014 00:07

Na 99% to budú žhaviče. Mal som presne ten istý problém, chytalo na brnk, 5 - 10 sekúnd nepravidelný chod, ešte aj zadymilo. Už som uvažoval nad vstrekovačmi ale nakoniec to boli dva žhaviče. Motor si prižhavuje v zime ešte aj pár sekúnd po štarte takže preto ten nepravidelný chod pri zlých žhavičoch.

Uživatelský avatar
akrij13
Příspěvky: 124
Registrován: 05 čer 2013 18:01
tel.: 605721321
auto: freelander,Octavka
Bydliště: Brno

Re: Free 2002,TD4 chod motoru

#6 Příspěvek od akrij13 » 11 úno 2014 12:22

Díky. Ještě jsem se na žhaviče nedíval, ale na foru jsem četl, že se blbě mění, jeden je snad za naftovým čerpadlem, který se musí vymontovat. Je to pravda? A co po zpětné montáži čerpadla, nehrozí něco? Kromě toho že se zavzdušní.

astero
Příspěvky: 209
Registrován: 25 dub 2013 09:53
auto: Ex Free, Evoque

Re: Free 2002,TD4 chod motoru

#7 Příspěvek od astero » 11 úno 2014 14:59

Na motore TD4 je možné vymeniť všetky 4 žhaviče bez demontáže čerpadla . Problém občas nastane s ich povolením. Treba s citom, nie to hneď urvať. Mne TD4 po naštartovaní beží blbo aj dve minúty, ale to bude spôsobené jedným vstrekom, ktorý sa pravdepodobne úplne nezavrie, pretože to desne dymí od nespálenej nafty.

janbro50
Příspěvky: 13
Registrován: 17 bře 2011 21:19

Re: Free 2002,TD4 chod motoru

#8 Příspěvek od janbro50 » 11 úno 2014 21:40

Problém s výmenou by nemal byť žiadny, stačí len zhodiť sanie. A pred výmenou treba dobre zohriať motor, potom idú ľahšie povoliť.

Uživatelský avatar
akrij13
Příspěvky: 124
Registrován: 05 čer 2013 18:01
tel.: 605721321
auto: freelander,Octavka
Bydliště: Brno

Re: Free 2002,TD4 chod motoru

#9 Příspěvek od akrij13 » 12 úno 2014 11:53

Díky za rady, tak jsem klidnější.

Odpovědět