MOPADŽI píše:
![Ano :yes](./images/smilies/Skypesmilies/smile_yes.gif)
To je krásné a správné
![Souhlas :nod](./images/smilies/Skypesmilies/smile_nod.gif)
Ale nějak to nebere konce. Ted aktuálně jsem demontoval hlavu, kvůli spotřebě oleje a kouření. Očekával jsem že v opravně hlav potvrdí moji myšlenku, že olej se do spalovaciho prostoru dostává hlavně přes vodítka sacích ventilů. Nicméně mi technik řekl (aniž by hlavu viděl a stav mohl posoudit), že není možné, aby se přes ventily dostalo do motoru nějak zásadni množství oleje. (Turbem nejde, je nové a suché.) Je prý evidentní ,že jsou zapečené, nebo opotřebované pístní kroužky.
Dotaz na odborníky motoráře: Na válcích je vidět původní honování. Můžou být i přesto kroužky opotřebované ? Pokud ano, je vhodné vyměnit pouze je, bez výbrusu válců a kliky ? Klikovka, resp ložiska na ní jsou na tom asi tak, že při protáčení motoru starterem zhasne kontrolka mazání a motor při tom neběží. Tlak mazání za studena cca 3,8 MPa, za provozni teploty 1,5- 1,8 MPa max. Z toho usuzuju, že s ložisky na klice to ještě není tak zlé a nové kroužky (a obnovu původní komprese) by mohla ustát.
Poslední dotaz- když je hlava dole, mohl bych pisty vytahat horem bez demontáže motoru z auta ? Nebude tam nějaký háček kvuli kterému to nepůjde ?