Pri pátraní, ako správne kontrolovať MAF som okrem iného našiel zaujímavý popis MAF od Bosch a Pierburg, myslím že to môže hodne pomôcť.
Tu je link
http://www.auto-consulting.it/DWN/Mass_ ... sensor.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Pre jednoduchý test, či MAF funguje, je potrebné merať napatie na výstupe. MAF na TD4 je za filtrom - google ukáže presne. Konektor pre Bosch je osadený nasledovne
1) Temp.sens (2,75V pri asi 14°C)
2) Napájanie žhavenia 14V
3) GND
4) Referencia 5V
5) Výstup
Na piny sa ťažko pripája, sú v hermetickom kryte. Riešim to napichnutím kábla ihlou. Pre MAF Bosch je napatie pri voľnobehu (Idle) 2,2V, pri zvyšovaní otáčok musí stúpať. Pokiaľ napatie pri voľnobehu sedí, je vysoká pravdepodobnosť, že bude MAF v poriadku. Pre 100%kontrolu MAF sa musí vykonať kontrola s kalibrovaným prietokom vzduchu, to je v domácich podmienkach problém, ale výsledky by sa mali zhodovať s grafom v odkaze.
Elektrické prispôsobenie pri použití inej MAF je v závere dokumentu.
Ja na záver pripojím ešte jeden odkaz, kde sa popisuje provizorne nahradenie vadnej MAF. Využije sa referenčné napatie znížené o úbytok na dióde, teda cca 4,7V. To pre RJ znamená prietok vzduchu takmer na maxime a dovolí pri vyšších otáčkach vyššie dávky paliva. S týmto stúpne spotreba o cca 10%, ale do času, než si kúpite nový MAF je to lepšie riešenie ako dusiť motor nízkou dávkou paliva.
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... hlight=maf" onclick="window.open(this.href);return false;
MAF senzor a jeho testy
Moderátor: Safraporte
-
- Příspěvky: 15264
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: MAF senzor a jeho testy
Pěknej popis - jenom k tomu testování - první problém je udělat dost silnej proud vzduchu - auto ho prostě nacucne hodně. Co se týče kalibrace, tak jedno z řešení je zapojit za sebe dobrou a zkoušenou váhu vzduchu a porovnat hodnoty.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo