F1 Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Moderátor: Safraporte
- macejky1
- Příspěvky: 2222
- Registrován: 18 lis 2008 13:06
- tel.: 736245909
- auto: EX Freelander, RRC
- Bydliště: Trebíc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Podle me se ti nacnula ta spodni miska kdyz jsi ji mel namontovanou obracene a tlumic to ni klepal. No a casem se dira v te spodni misce roztahla tak ze ji tlumic projel. Nebo praskla. To uvidis az to rozdelas.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
- fugín
- Příspěvky: 2300
- Registrován: 13 lis 2011 21:56
- tel.: 777001161
- auto: ex free 1,8/Disco2
- Bydliště: opatovice nad labem
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
no uvidím až to hodím na zvedák,dík za mejlamacejky1 píše:Podle me se ti nacnula ta spodni miska kdyz jsi ji mel namontovanou obracene a tlumic to ni klepal. No a casem se dira v te spodni misce roztahla tak ze ji tlumic projel. Nebo praskla. To uvidis az to rozdelas.
EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Nechal jsem si menit tlumice v servisu a taky to skoncilo viz odkaz:
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =7&t=18931" onclick="window.open(this.href);return false;
zapomneli tam dat tu podlozku jak uvadi Cesta na vykresu. Mozna se u Tebe nejak vyzvejkala....
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =7&t=18931" onclick="window.open(this.href);return false;
zapomneli tam dat tu podlozku jak uvadi Cesta na vykresu. Mozna se u Tebe nejak vyzvejkala....
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993
Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)
Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993
Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)
Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)
- macejky1
- Příspěvky: 2222
- Registrován: 18 lis 2008 13:06
- tel.: 736245909
- auto: EX Freelander, RRC
- Bydliště: Trebíc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Zdravím pánové.
Před časem jsem tady pár lidem slíbil že jim udělám podložky na jedničkový Freečka. Bylo to už před delší dobou takže se všem dotčeným kterým jsem je slíbil velice omlouvám ale jak kvůli pracovnímu vytížení tak i díky nějakým "nepříjemnostem" v osobním životě jsem se k tomu prostě dřív nedostal.
Minulý víkend jsem měl konečně trochu času a chuti a udělal jsem 4 sady na výšku 52mm a jednu sadu 42mm. Takže prosím lidi se kterými jsem se domluvil aby se, pokud o ně mají ještě zájem, ozvali třeba přes SZ a já vám je konečně pošlu.
Díky za pochopení a za trpělivost. Jasně, že pokud je už teď někdo nechcete tak se nic neděje.
Před časem jsem tady pár lidem slíbil že jim udělám podložky na jedničkový Freečka. Bylo to už před delší dobou takže se všem dotčeným kterým jsem je slíbil velice omlouvám ale jak kvůli pracovnímu vytížení tak i díky nějakým "nepříjemnostem" v osobním životě jsem se k tomu prostě dřív nedostal.
Minulý víkend jsem měl konečně trochu času a chuti a udělal jsem 4 sady na výšku 52mm a jednu sadu 42mm. Takže prosím lidi se kterými jsem se domluvil aby se, pokud o ně mají ještě zájem, ozvali třeba přes SZ a já vám je konečně pošlu.
Díky za pochopení a za trpělivost. Jasně, že pokud je už teď někdo nechcete tak se nic neděje.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Zdravím, tak jsem si konečně našel čas na montáž podložek vyrobených od Fugína, čímž mu vřele děkuji za krásnou práci, a chci se zeptat... Když jsem zkoušel nasadit podložku na př. tlumič, narážela mi tyč řízení na rám při svěšeným kolu. Nechce se mi do toho zasahovat flexou, mám obavy že mi to začne ještě ke všem ,,běžným strastem,, reznout. Jak se to dá vyřešit? uvažuji že raději nechám tyč řízení aby si časem udělala místo sama.. ale rád bych byl za nějaké tipy, rady, zkušenosti. díky 

- macejky1
- Příspěvky: 2222
- Registrován: 18 lis 2008 13:06
- tel.: 736245909
- auto: EX Freelander, RRC
- Bydliště: Trebíc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Otvor v plechu vyrezat flexou az po nosnik a zastrikat bodynou. To uplne staci.
Veliky fajnsmekri si tam jeste davaji takovou "podkovu" z tenkyho nerezovyho plechu aby se sroub na cepu rizeni "sklouznul" po tom nerezu. Ale nutny to neni.
A pokud to chces mit uplne tip top tak prevarit paku rizeni ktera je na tlumici o kousek vys. A do toho upraveneho mcphersonu si koupit novou vlozku tlumice. Dela to treba koni a neni to drazsi nez origo tlumic.
Veliky fajnsmekri si tam jeste davaji takovou "podkovu" z tenkyho nerezovyho plechu aby se sroub na cepu rizeni "sklouznul" po tom nerezu. Ale nutny to neni.
A pokud to chces mit uplne tip top tak prevarit paku rizeni ktera je na tlumici o kousek vys. A do toho upraveneho mcphersonu si koupit novou vlozku tlumice. Dela to treba koni a neni to drazsi nez origo tlumic.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
- fugín
- Příspěvky: 2300
- Registrován: 13 lis 2011 21:56
- tel.: 777001161
- auto: ex free 1,8/Disco2
- Bydliště: opatovice nad labem
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Je zajímavý jak tahle sada putuje
. Vyrobil jsem podle macejkyho dokumentace pouze 2 sady,jednu pro sebe a jednu pro Michalu. Ale ta si to nakonec rozmyslela a dokonce před nedávnem free prodala,pak je měl Tim a nakonec je máš na autě ty. Tak ať slouží
. Jinak flexa je nejrychlejší a osvědčený způsob jak udělat dostatek místa,matně si vzpomínám že mě poblíž místa řezu vedly nějaký kabely nebo co to bylo.....tak bacha.


EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Děkuji, už jsem to vyřezal, sice ještě málo, budu muset zabrat trošku víc. Teď mám landíka na geometrii, protože jí tu nemám a předek se logicky po montáži podložek stal ,,trošku,, rozbíhavej
Tak pak když tak pošlu nějaký foto
A mimochodem zadní podložky jsem tam zvládnul dát i bez demontáže tlumičů 



- fugín
- Příspěvky: 2300
- Registrován: 13 lis 2011 21:56
- tel.: 777001161
- auto: ex free 1,8/Disco2
- Bydliště: opatovice nad labem
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Tak kde jsou ty fotky?plSa píše:Děkuji, už jsem to vyřezal, sice ještě málo, budu muset zabrat trošku víc. Teď mám landíka na geometrii, protože jí tu nemám a předek se logicky po montáži podložek stal ,,trošku,, rozbíhavejTak pak když tak pošlu nějaký foto
A mimochodem zadní podložky jsem tam zvládnul dát i bez demontáže tlumičů
Nějak nechápu tvoji poslední větu. Proč demontovat z celý sestavy tlumič? Kdyby si tam přidával zátěžovky,tak bych to chápal jako že bez sundání pružiny,ale to by si tam tu přídavnou pružinu zase nedostal

EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
- macejky1
- Příspěvky: 2222
- Registrován: 18 lis 2008 13:06
- tel.: 736245909
- auto: EX Freelander, RRC
- Bydliště: Trebíc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Asi to myslel tak ze nepovoloval tlumice dole na mc phersonu ale jen ty tri srouby nahore a nasazoval to cely v podbehu. Podle me zadna velka vyhra. Ja ty dva spodni srouby vzdycky rsci vyndam a srouby a podlozky nasazuju v klidu na stole. Kazdymu to holt vyhovuje jinak.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
- fugín
- Příspěvky: 2300
- Registrován: 13 lis 2011 21:56
- tel.: 777001161
- auto: ex free 1,8/Disco2
- Bydliště: opatovice nad labem
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
No jestli je to takhle tak to klobouk dolů. V tom případě smekám a kolegovi začnu říkat (Kaprfíld). Když si představím jak to tam po tom povolení těch tří matic visí a ten manipulační prostor....dvě ruce je málo. Já to prostě sundal celý a v klidu stáhnul origo pružinu,namontoval Mad,sesadil,navlíkl podložku a šup s tím zpatky. Jediný co jsem ojebal na zadku bylo že jsem byl línej rozdělávat brzdový trubky,tak jsem to (oko) co je trubička vedená sprostě fiknul pilovým listem a šroubení nerozdělával,pak jsem to jednoduše narovnal do původní podoby,natřel zinkovou barvou a hotovo. Ale je fakt že kolega asi zátěžovky nedával. To říkám furt: Češi jsou prostě geniální 

EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Omlouvám se za spoždění, vůbec nestíhám. Ano, dělal jsem to přesně jak píše macejky, jen jsem povolil nahoře ty 3 matice co drží celý tlumič a mezerou mezi tlumičem a podběhem jsem tu podložku tam nějak nacpal :-D a to z důvodu co popisuje fugín, tj že jsem nechtěl dělat cokoliv s brzdovýma trubkama.. Když se vyndá plastový podběh, jdou tam ty podložky celkem dobře napasovat, nejhorší je dotáhnout štefty tou horní dírou kde je uchycený tlumič.
fotky jsou tu: http://www.prntscr.com/1dcsvs" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.prntscr.com/1dct84" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.prntscr.com/1dctec" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.prntscr.com/1dctse" onclick="window.open(this.href);return false;
fotky jsou tu: http://www.prntscr.com/1dcsvs" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.prntscr.com/1dct84" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.prntscr.com/1dctec" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.prntscr.com/1dctse" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
A zátěžovky jsem opravdu nedával, nemám peněz nazbyt.. nic méně až budu v budoucnu řešit pružiny z důvodu třeba prasknutí nějaké stávající pružiny, budu o zátěžových pružinách uvažovat.. Teď jsem šťastný za trochu větší průchodnost na horách v zimním období, to byl hlavní důvod liftu. :-D
- fugín
- Příspěvky: 2300
- Registrován: 13 lis 2011 21:56
- tel.: 777001161
- auto: ex free 1,8/Disco2
- Bydliště: opatovice nad labem
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Pěkný
,hlavně aby ty štefty byly řádně utažený.

EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: 09 úno 2013 17:50
- tel.: +421918711930
- auto: 2 di 99 free 5
- Bydliště: KALONDA
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
No ja som sa tiež uspesne zodvihol hned sa mi veselsie beha do lesa a za rybami. Bohuzial aj u mna sa objavili vibrace spominane v minulych prispevkoch skoro vo vsetkych rychlostiach pri prudsom pridani plynu.Este som nebol na geometrii dufam ze sa to ztrati je to dost neprijemne.Na tej fotodok.su označene sroby na nastavenie odklonu kolies,to asi nie je na vsetkych modeloch ja to tam nemam 2d 99.Inak som spokojny dakujem.
- macejky1
- Příspěvky: 2222
- Registrován: 18 lis 2008 13:06
- tel.: 736245909
- auto: EX Freelander, RRC
- Bydliště: Trebíc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Ty šrouby si musíš koupit. Mají je třeba i v Auto Kelly. Bez nich ti geometrii nikdy správně neseřídí.cemouš píše:No ja som sa tiež uspesne zodvihol hned sa mi veselsie beha do lesa a za rybami. Bohuzial aj u mna sa objavili vibrace spominane v minulych prispevkoch skoro vo vsetkych rychlostiach pri prudsom pridani plynu.Este som nebol na geometrii dufam ze sa to ztrati je to dost neprijemne.Na tej fotodok.su označene sroby na nastavenie odklonu kolies,to asi nie je na vsetkych modeloch ja to tam nemam 2d 99.Inak som spokojny dakujem.
A na tu geometrii si zajeď co nejdřív. Po zvednutí je opravdu hodně rozhozená, hlavně sbíhavost přední nápravy.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Zdarec zasejc po delší době
sem se tudle zamyslel a napadlo mi jak je na tom ten Tagrův Free - už dokončil úpravy nebo skončil v propadlišti dějin?
dobrou..

sem se tudle zamyslel a napadlo mi jak je na tom ten Tagrův Free - už dokončil úpravy nebo skončil v propadlišti dějin?
dobrou..
- macejky1
- Příspěvky: 2222
- Registrován: 18 lis 2008 13:06
- tel.: 736245909
- auto: EX Freelander, RRC
- Bydliště: Trebíc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Taky by mě to zajímalo. Tagra jsem neviděl od jara a jeho Freečko ještě dýl.
Myslím, že myšlenka je pořád ještě živá ale realizace se opět odložila protože se Tagrovy rozrostla rodina a kromě jiného řeší i bydlení atd.
Můj osobní názor je ale takový, že to auto buď nebude v kupě nikdy a nebo ještě za dlouhou dobu.
A za ty náklady co v něm skončily se nikdy nevyplatí i kdyby pak fungovalo v rámci možností dobře třeba dalších 10 let.
Myslím, že myšlenka je pořád ještě živá ale realizace se opět odložila protože se Tagrovy rozrostla rodina a kromě jiného řeší i bydlení atd.
Můj osobní názor je ale takový, že to auto buď nebude v kupě nikdy a nebo ještě za dlouhou dobu.
A za ty náklady co v něm skončily se nikdy nevyplatí i kdyby pak fungovalo v rámci možností dobře třeba dalších 10 let.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
- tagr
- Příspěvky: 2254
- Registrován: 18 lis 2009 06:49
- auto: Freelander 2004
- Bydliště: PRAHA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Ahoj, zatím se jen potkávám, něco jsem dodělal ( prodloužená přední ramena, zadní nárazník se zásobníkem na vzduch a ochranou boků ),ale jak správně píše Macejky - tímto zdravím a omlouvám se že nezavolám
, ale nějak se poslední dobou potkávám s prací- nevím co dřív a ještě k tomu škola , 1,5 úvazku práce a stěhování jak do jiné dílny s autem, tak i ordinace ..... Prostě není čas, snad přes zimu to bude lepší a konečně taky vyjedu .

Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.
- macejky1
- Příspěvky: 2222
- Registrován: 18 lis 2008 13:06
- tel.: 736245909
- auto: EX Freelander, RRC
- Bydliště: Trebíc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Asi už jsem vopravdu úplně blbej ale na co proboha potřebuješ zásobník na vzduch v zadním nárazníku ??tagr píše:Ahoj, zatím se jen potkávám, něco jsem dodělal ( prodloužená přední ramena, zadní nárazník se zásobníkem na vzduch a ochranou boků ),ale jak správně píše Macejky - tímto zdravím a omlouvám se že nezavolám, ale nějak se poslední dobou potkávám s prací- nevím co dřív a ještě k tomu škola , 1,5 úvazku práce a stěhování jak do jiné dílny s autem, tak i ordinace ..... Prostě není čas, snad přes zimu to bude lepší a konečně taky vyjedu .
Chvíli jsem nad tím přemýšlel ale nepřišel jsem na nic smysluplnýho.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom