Aktualizace navigace + zápach při jízdě do kopce

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
zata
Příspěvky: 273
Registrován: 15 črc 2013 12:13
auto: D4, Citigo
Bydliště: Ústí n/L

Re: Aktualizace navigace + zápach při jízdě do kopce

#21 Příspěvek od zata » 27 srp 2013 13:04

Hýta píše:
zata píše:Jéé, prosím, nemáš v elektronické podobě český manuál na Free 2 TD4 2.2, 118KW, r.v. 2008. Mám k autu skoro všechnu dokumentaci, ale český manuál ne. Jen takovou českou "rychlokuchařku" a tam není nic zajímavého. Děkuji.
V elektronické podobě mám jen EN verzi. Ale pokud se matně pamatuji, tak tady na fóru před delší dobou kolovala česká verze. Já se tenkrát z cvičných důvodů prokousával anglickou (to jsem ještě fríčko neměl) :)
A mohu zatim alespon poprosit o EN verzi? Dekuji. Petr
ex Audi80, ex Fabka, ex Oktávia 2, ex Oktávia 3, ex E46ci, ex FL2, ex P38, ex XJ8, ex D4

Uživatelský avatar
Hýta
Příspěvky: 98
Registrován: 29 bře 2012 21:17
auto: Free, D3
Bydliště: okolí Pardubic

Re: Aktualizace navigace + zápach při jízdě do kopce

#22 Příspěvek od Hýta » 27 srp 2013 14:41

zata píše: A mohu zatim alespon poprosit o EN verzi? Dekuji. Petr

Tady to je:
http://ulozto.cz/xQ2c8X51/land-rover-fr ... ndbook-pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

http://ulozto.cz/xcUHMhTk/land-rover-fr ... -guide-pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Ať slouží :Pohoda:

PS: Většina uživatelských návodů pro LR se dá stáhnout tady http://topix.landrover.jlrext.com/topix ... lookupForm" onclick="window.open(this.href);return false;

Kami
Příspěvky: 69
Registrován: 31 črc 2013 08:42
Bydliště: Hradec Kralove

Re: Aktualizace navigace + zápach při jízdě do kopce

#23 Příspěvek od Kami » 27 srp 2013 14:54

Mas stejny manual jako ja..

A i tady uplne vespod stranky vidim, ze se zobrazi DPF Full..

A motor pozna, kdy je na to vhodna doba - plne zahraty motor, delsi dobu vyssi rychlost.

Jemu se to projevuje na kratkych trasach.. a regenerujici filtr bys podle zapachu temer poznat nemel..

Rychlost je dana zejmena kvuli otackam, dava to v tu dobu podstatne bohatsi smes zamerne, aby v nem "vyhorel" bordel.. ale z toho jsou proste jen dalsi saze, tam neni moc, co by smrdelo jako spojka..

No muj nazor.. nejdriv bych sel po tech brzdach nebo kousle tahlo od rucky a palici se oblozeni

Uživatelský avatar
zata
Příspěvky: 273
Registrován: 15 črc 2013 12:13
auto: D4, Citigo
Bydliště: Ústí n/L

Re: Aktualizace navigace + zápach při jízdě do kopce

#24 Příspěvek od zata » 27 srp 2013 15:22

Hýta píše:
zata píše: A mohu zatim alespon poprosit o EN verzi? Dekuji. Petr

Tady to je:
http://ulozto.cz/xQ2c8X51/land-rover-fr ... ndbook-pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

http://ulozto.cz/xcUHMhTk/land-rover-fr ... -guide-pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Ať slouží :Pohoda:

PS: Většina uživatelských návodů pro LR se dá stáhnout tady http://topix.landrover.jlrext.com/topix ... lookupForm" onclick="window.open(this.href);return false;
Paráda, děkuji moc! Ta první kniha mi chyběla.
ex Audi80, ex Fabka, ex Oktávia 2, ex Oktávia 3, ex E46ci, ex FL2, ex P38, ex XJ8, ex D4

Uživatelský avatar
Hýta
Příspěvky: 98
Registrován: 29 bře 2012 21:17
auto: Free, D3
Bydliště: okolí Pardubic

Re: Aktualizace navigace + zápach při jízdě do kopce

#25 Příspěvek od Hýta » 27 srp 2013 15:28

Kami píše:Mas stejny manual jako ja..

A i tady uplne vespod stranky vidim, ze se zobrazi DPF Full..

A motor pozna, kdy je na to vhodna doba - plne zahraty motor, delsi dobu vyssi rychlost.

Jemu se to projevuje na kratkych trasach.. a regenerujici filtr bys podle zapachu temer poznat nemel..

Rychlost je dana zejmena kvuli otackam, dava to v tu dobu podstatne bohatsi smes zamerne, aby v nem "vyhorel" bordel.. ale z toho jsou proste jen dalsi saze, tam neni moc, co by smrdelo jako spojka..

No muj nazor.. nejdriv bych sel po tech brzdach nebo kousle tahlo od rucky a palici se oblozeni
Já to pochopil tak, že "DPF Full" se zobrazí v případě, že auto nemá šanci provést regeneraci (kratké jízdy, nezahřeje se) a filtr je plný. Ve standardní provozu (ze zkušenosti stačí cca 20km jízda) se filtr regeneruje aniž by to hlásil :)

Rychlost si myslím s otáčkama moc nesouvisí (mám na mysli manuální převodovku), protože 48 km/h můžeš jet na 2 nebo na 4 a otáčky budou jinde. Zvýšení teploty ve výfukovém potrubí a tedy i v DPF by mělo být dosaženo dodatečným vstřikováním nafty do válců, které nezvýší výkon ani otáčky jen víc rozpálí výfukové plyny.

Jinak jsem tu hlášku "DPF full" ještě neviděl (naštěstí) :cool

Kami
Příspěvky: 69
Registrován: 31 črc 2013 08:42
Bydliště: Hradec Kralove

Re: Aktualizace navigace + zápach při jízdě do kopce

#26 Příspěvek od Kami » 27 srp 2013 15:43

Co vim ze servisu, tak DPF je regeneruje pomerne hodne malo..

Jinak by to negativne ovlivnovalo spotrebu, tim padem emise a DPF tam je, aby ty emise byly nizke..

Tedy az pokud senzory zjisti, ze spalinam se nechce vem (tohle je samozrejme velmi zjednodusene) zacne se s regeneraci.

Treba u nove A6 s V6 TDi, rok 2010, to je pri normalnim stylu jizdy poprve tak po 60tis km a pak tak cca kazdych 50tis km..

pokud poletis po dalnici v lete 200kmh, tak si udelas regeneraci vlastne sam a kdyz jezdis dalnici casto rychleji, dostanes se na prvni regeneraci i treba po 150tis, protoze ho stihas vypalovat sam..

DPF dela problem zejmena pokud auto jezdi kratsi trasy, zejmena po meste, s automatem a levnou naftou.. to je pro DPF strasna kombinace.. pokud jezdis svizne delsi trasy o DPF v podstate nevis..

Uživatelský avatar
Hýta
Příspěvky: 98
Registrován: 29 bře 2012 21:17
auto: Free, D3
Bydliště: okolí Pardubic

Re: Aktualizace navigace + zápach při jízdě do kopce

#27 Příspěvek od Hýta » 27 srp 2013 21:22

No podle toho co píšou tady: http://www.landyzone.co.uk/lz/f9/dpf-wo ... 396-2.html" onclick="window.open(this.href);return false; se DPF regeneruje po ujetí 300-900km (jsou to samozřejmě neověřené informace, ale sedí to s mojí zkušeností z provozu fríčka).

Zata psal, že ten smrad cítil při výjezdu do kopce poměrně malou rychlostí. Tak bych si tipnul, že ty brzdy to asi nebyly a spis bych podezíral ten DPF.

To, že se na regeneraci filtru zbytečně spaluje nafta každých cca 500km je právě ten ekologický nesmysl (slušně řečeno :cool )

Kami
Příspěvky: 69
Registrován: 31 črc 2013 08:42
Bydliště: Hradec Kralove

Re: Aktualizace navigace + zápach při jízdě do kopce

#28 Příspěvek od Kami » 27 srp 2013 21:34

Tak jestli to dela kazdych tisic, to to asi udelali britove nekde chybu..

Myslim, ze zrovna soudruzi z NDR v Audi to udelali lepe...

Ale stejne si myslim, ze za podminek, co psal by se to proste spustit nemelo.. ale je to holt Made in UK a tam si asi vymysleli sve reseni :Ja blb:

Uživatelský avatar
Zizal
Příspěvky: 336
Registrován: 04 srp 2013 19:39
auto: Freelander TD4
Bydliště: Havirov

Re: Aktualizace navigace + zápach při jízdě do kopce

#29 Příspěvek od Zizal » 27 srp 2013 22:18

Nechci ti kazit iluze ale regenerace DPF je fakt kolem 1000km max i u Audiny a dalsich znacek. Nepletes si to s aktivnima systemama s mocovinou nebo servisem DPF? Na sluzebakach (passat, ale stejny 2.0 TDi jak Audi) je to kolem 1000km a nez jsem DPF ztratil z Alfy tak to bylo i casteji, protoze uz byl zaneseny.

Uživatelský avatar
zata
Příspěvky: 273
Registrován: 15 črc 2013 12:13
auto: D4, Citigo
Bydliště: Ústí n/L

Re: Aktualizace navigace + zápach při jízdě do kopce

#30 Příspěvek od zata » 28 srp 2013 07:45

No já nevím. Fakt jsem jel pomalu, max. 35km/h a do prudkého kopce a podruhé pomalu po louce, na které jsem zastavil, smrdělo to a pak se rozjel, ujel cca 8km po asfaltce k baráku a bylo po smradu. Žádná kontrolka nesvítila a vůz byl před tím na diagnostice a vše ok.
ex Audi80, ex Fabka, ex Oktávia 2, ex Oktávia 3, ex E46ci, ex FL2, ex P38, ex XJ8, ex D4

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2760
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re: Aktualizace navigace + zápach při jízdě do kopce

#31 Příspěvek od cyril » 28 srp 2013 12:00

Myslím, že DPF to nebyl. Máme to samé Free 2 doma a vždy vypaluje jenom při vyšších rychlostech a když je dostatečně zahřátý. Jinak se nespustí. Proto v městském provozu, kdy se často díky okolnostem v dopravě nemohl dostat na provozní otáčky a teplotu, nespustil vypalování a začal hlásit nejprve zanesený DPF a potom, když jsme nevjeli na dálnici aby se vypálil, zapnul nouzový režim motoru. Ten sám přejde po několika kilometrech, nebo jsem jej nuloval diagnostikou. Jak jsem psal v jiném vlákně, byl jsem ale na jaře na svolávačce - přehrání řídící jednotky automatické převodovky, kde byl u Free 2 zohledněn převažující městský provoz a DPF filtr nám od té doby do nouzáku motor už nikdy neposlal. V každém případě není vypalování nikdy cítit jak popisuješ. A to ani v zimě, ani v létě. Takže bych šel po seklých brzdách, nebo případně po úniku kapalin z míst, která měli mechanici oddeklovaná při servisu.

Kami
Příspěvky: 69
Registrován: 31 črc 2013 08:42
Bydliště: Hradec Kralove

Re: Aktualizace navigace + zápach při jízdě do kopce

#32 Příspěvek od Kami » 28 srp 2013 13:30

Mam mimojine i Audi V6 2.7TDi s DPF v automatu, rok 2010 a o regeneraci nikdy nevim, ze by probihala..

Ta "vetsi" probiha az po zminenych xdesitkach tisic..

A jak psal cyril, nesmrdi, ani neni moc duvod, proc by mela..

A hlavne v podminkach co pises se proste regenerace nespusti..

Mohlo se stat, ze neco kape na svody nebo Ti na ne neco omylem nalili nebo napatlali v servise.

Zkusil bych jestli se treba nekouse tahlo rucky a nekde to nepribrzduje..

Nebo jeste jsem jednou zazil takovy prima zapach nebo hodne palena spojka, kdyz tesne u motoru chcipla mys.. smrdelo to jak spojka, kdyz se poradne zahrala :cool

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3669
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Aktualizace navigace + zápach při jízdě do kopce

#33 Příspěvek od Maxsel » 03 říj 2013 11:55

zata píše:No já nevím. Fakt jsem jel pomalu, max. 35km/h a do prudkého kopce a podruhé pomalu po louce, na které jsem zastavil, smrdělo to a pak se rozjel, ujel cca 8km po asfaltce k baráku a bylo po smradu. Žádná kontrolka nesvítila a vůz byl před tím na diagnostice a vše ok.
Píšeš, že je to při jízdě do nebo z kopce a že jezdíš s navoleným Terrain Response. U toho se podle volby programu aktivuje HDC a pokud k tomu přidáš TC, je možné, že ten smrad jde od brzd. Je při těch jízdách cítit, že si systém přibržďuje kola v prokluzu nebo že se při sundání nohy z plynu snaží HDC auto pod určitou rychlostí přibrzdit?
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Odpovědět