http://www.kmracing.cz/aktualita-detail ... nou-buginu
Z tohoto linku je patrné, že letos budeme mít na americkém Dakaru zastoupení v kategorii aut. Pepa Macháček se ve finále rozhodl pro dvoumístnou francouzskou buggy MD Optimus a jak sám říká, jede se hlavně učit s cílem dojet do cíle. Je to středně velká buggy s motorem Nissan V6 4,0 l za zadní nápravou a pohonem zadních kol.
Jinak Dřevohostický Offroadsport Mirka Zapletala startoval i na Marocké Rally, za volanty "Hummerů" H3 s motory Toyota byli ovšem stejně jako na Silk Way Kazaši. O startech na Dakaru nebo Africa Race zadím žádné zprávy nemám. Sám Zapletal startoval na poslední CCR v Polsku, porazil Adama Malysze na Toyotě Overdrive a stal se mistrem Polska.
Je známo, že Tomáš Tomeček jede opět na Africa Race, jeho každoroční soupeřka Elizabet Jacinto vyhrála Marockou Rally a porazila i MANy VEKA Eurol Teamu. Zatím se nic neví o případném startu nějakého Kamazu na AER. Stejně tak se neví, jestli Kamazy nasadí na americkém Dakaru nové menší motory nebo pojedou s osmiválci s restriktory.
U De Rooyů i MAN Veka Eurol Teamu se testovalo, jinak nevím nic.
KM Racing pojede jako loni s dvěma Liazy. Valtr má nový motor Gyrtech/CAT (Buggyra), stejný jako v Bonveráckých Tatrách, Vildman má zatím v "Líze" pořád velký Deutz. Koho nasadí Bonver nevím, Ardavichus je asi jistý, jestli pojede Polák Szutkowski nebo Vrátný, nevím. Nikde se nepíše, že by stavěli další Tatru kromě té Kolomého. Na té se vývojově podílí jak přímo vývojové oddělení Tatry, tak Buggyra a prý pojede ve společných barvách Buggyra / Bonver.
Loprais testuje kapotovou Tatru ("Queen 69") s "malým" motorem MKR/Renault a po Silk Way by už měla být vychytaná. Stejně jako na Silk Way nasadí i (Princeznu) T 815 s velkým motorem Deutz a v ní posádku Tománek / Kašpárek / Honda.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250