Děkuji všem za případné rady, porady a infa. Petr
Track control
-
Petr Corwin
- Příspěvky: 148
- Registrován: 14 úno 2013 07:42
- tel.: 722 949 240
- auto: Land Rover Defender
- Bydliště: Prameny 18, Prameny
- Kontaktovat uživatele:
Track control
Zdravím všechny a mám dotaz - jak přesně funguje systém track control (TC) na Defendru? Mám LR Defender 110 z roku 2004 s motorem Td5, vybavený jak ABS, tak i s TC. Nejsem si zcela jist, narozdíl od ABS
, jak lze využívat tento systém, tedy TC a ve kterých situacích je nápomocen. Vypnout nejde, nebo jsem nenašel ten správný čudlík.(?)
Děkuji všem za případné rady, porady a infa. Petr
Děkuji všem za případné rady, porady a infa. Petr
vše je jenom sen.....jenom Defender je opravdový
Re: Track control
TC - Traction control - kontrola trakcie sa používa ako náhrada, resp. doplnok k mechanickej uzávierke diferenciálu, alebo lsd (diferenciál s obmedzenou svornosťou).
Funkcia: voľne sa točiace koleso (bez trakcie) sa spomalí krátkou aplikáciou bŕzd, čím sa presmeruje väčší krútiaci moment na stojace koleso (s trakciou). Výhoda oproti 100 percentnej uzávierke diferenciálu je v tom, že zatáčanie vozidla je ľahšie, takže TC systém môže byť trvale zapnutý (vytvára menej napätia v pohonnej sústave).
zdroj: http://en.wikipedia.org/wiki/Traction_control_system" onclick="window.open(this.href);return false;
Funkcia: voľne sa točiace koleso (bez trakcie) sa spomalí krátkou aplikáciou bŕzd, čím sa presmeruje väčší krútiaci moment na stojace koleso (s trakciou). Výhoda oproti 100 percentnej uzávierke diferenciálu je v tom, že zatáčanie vozidla je ľahšie, takže TC systém môže byť trvale zapnutý (vytvára menej napätia v pohonnej sústave).
zdroj: http://en.wikipedia.org/wiki/Traction_control_system" onclick="window.open(this.href);return false;
-
MadTom
- Příspěvky: 15314
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Track control
Vypnout doopravdy nejde - me to na D2 nevadí, zažil jsem zatím dvě situace, kdy by to bylo lepší - jednou při rozjezdu v hlubokém sněhu - mělo ao snahu auto zastavit. Stačilo si kousek couvnout a rozjet se s víc přidaným plynem. A potom v hlubokým písku - ale tam si nejsem jistej, jestli bych se bez TC vůbec pohnul, protože to auto se i díky tomu pomalu sunulo dopředu - což byl i záměr.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Track control
MadTom píše:Vypnout doopravdy nejde - me to na D2 nevadí, zažil jsem zatím dvě situace, kdy by to bylo lepší - jednou při rozjezdu v hlubokém sněhu - mělo ao snahu auto zastavit. Stačilo si kousek couvnout a rozjet se s víc přidaným plynem. A potom v hlubokým písku - ale tam si nejsem jistej, jestli bych se bez TC vůbec pohnul, protože to auto se i díky tomu pomalu sunulo dopředu - což byl i záměr.
Co vyndat pojistku? A myslím teoreticky, že pokud bych potřeboval auto rozhoupat třeba v hlubším blátě tak by tc také mohlo být na obtíž...
-
MadTom
- Příspěvky: 15314
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Track control
Vyndat pojistku zamozřejmě jde, ale zároveň se vypne ABS. A to už záleží na každém uživateli, co vlastně chce.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo