Cely problem mi nastal po prichode zo servisu. Mam TD4, 2004 v automate.
Povodne som ziadal vymenit olej v motore, IRD, diferenciale a v prevodovke, pozriet v zadu silentblok ktory akosi buchal a pytal som sa na moznu pricinu ze cez leto mi zrejme pada nafta a ked dlho stojim na slnku, musim motor viac krat pretocit aby natocil.
Stalo sa ze mi povedali ze prevodovy olej neni dobre menit, lebo vraj sa potom zvikne rozpadnut prevodovka koli poodlamovanemu uhliku. Takze olej v prevodovke sa vynechal. Neskor volali vraj nasli predne loziska v zlom stave a teda ze ich vymenia. Potom vraj domceky boli rozpadle a ze ich vymenia. Pritom pred rokom som bol u p. Balaza s visko a vravel ze su v poriadku. Rovnako som pri ich obhliadke nevidel ziadny problem. Servisu to ale vadilo. Nevadi, vymenit, stalo sa. Potom vraj zle startovanie bolo koli zlym zhavicom. Vraj vymenia vsetky. Neskor volali vraj niektory nejde von ale nakoniec sa podarilo a su vraj vymenene. Btw. cez zimu som nemal nikdy problem so startovanim. Myslim ze zhavicom nic nebolo, len chceli zarobit. Ale budis. Chcel som aktivovat denne svietenie. Pri preberani auta, sa technik divil, preco tie svetla sami nezapli, vraj to robili. Prebral som to i tak. Vysledok toho vsetkeho ?
Oleju v motore ozaj pribudlo, ale na mierke je cierny jak uhel. Neviem ci to je v proriadku, ale budis.
Prevodovka radi tichsie a kludnejsie. To by bolo ok.
Ale... motor ide strasne lenivo. Viem ze ked bol motor zahriaty, nebolo problem dosiahnut 160km a islo by aj viac. Proste to tahalo. Teraz pri odchode zo servisu som z toho ledva dostal max 140km/h po dvojhodinovej jazde. Dalsia vec, za studena to taha strasne pomaly. Ako automat reaguje neskor. Obvzlast studeny. Ale da sa vytocit i tak. Teraz pri rozbiehani za studena sliapnem pedal na podlahu a chvilu nic a potom pomale rozbiehanie. Aj celkovo motor ide akoby s obmedzovacom otacok. Rucne ho nakvaltujem, aby to neziapalo o dusu, lebo je problem sa zaradit na cestu. A predbiehanie za studena ? Nemozne. Veeelmi pomale rozbiehanie. Samozrejme ked je motor ohriaty, reaguje lepsie, ale isto to neni ten vykon co bol pred zasahom servisu. Viem ako mi tahal motor ci za studena, ci za tepla. Teraz je to nieco uplne ine. A to som mal a mam zaslepeny EGR ventil.
Startovanie za studena zacalo tiez blbnut. Resp. dlho musim tocit motor. Aspon 4-6 pretoceni.

Pozeral som pod kapotu. Hadicky drzia. Vymienali podtlakovu hadicku do EGR zaslepky.
