
Free 1 TD4 - zlobí startování
Moderátor: Safraporte
Re: Free 1 TD4 - zlobí startování
No ked maš špatne žhaviče tak ti ten kabel moc nepomože
.

Re: Free 1 TD4 - zlobí startování
Tak to vypadá, ta anabáze končí. Kamarád měl stejné problémy jako já, teplé a studené starty měl bez problémů, ale jak teplota klesla na něco mezi, tak ani prd. Měl na kaši žhavící svíčky. Vyměnil je a nastavili jednotku tak aby žhavily při každém startu a má pokoj.
Já mám žhavičky taky v prdeli, podle odběru 20Am a navíc jsem měl na prd baterii, takže se žhavení nekonalo. Baterii jsem vyměnil (svíčky ještě ne, příští týden je to čeká) a teď třikrát otočím klíčem na asi deset sekund, ovšem bez startu a auto chytne. To kdy a kolik má žhavit, se nastaví v řídící jednotce, nebo se nějak upraví teplotní senzor?? Dík
Já mám žhavičky taky v prdeli, podle odběru 20Am a navíc jsem měl na prd baterii, takže se žhavení nekonalo. Baterii jsem vyměnil (svíčky ještě ne, příští týden je to čeká) a teď třikrát otočím klíčem na asi deset sekund, ovšem bez startu a auto chytne. To kdy a kolik má žhavit, se nastaví v řídící jednotce, nebo se nějak upraví teplotní senzor?? Dík
- cesta
- Příspěvky: 546
- Registrován: 01 črc 2009 10:08
- auto: Freelander I TD4
- Bydliště: Koňakov-Český Těšín
Re: Free 1 TD4 - zlobí startování
Já mám jednu v pytlli na 3 válci, ale žádné takové problémy nemám.Co jsem četl o žhavičkách tak to žhavení zapíná podle teploty motoru, čím větší mínus tím delší čas žhavení. Při plusu žádné žhavení. Dokonce dožhavujou aj když motor běží pokud je moc v mínusu teplota.Ale to se teď bavím o mrazech .V sobotu bylo -20 a parchanta jsem vubec nenatočil.
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001
Re: Free 1 TD4 - zlobí startování
To máš pravdu, ale já podle všeho mám v pytli 2. Když je motor studený tak to asi ty dvě utáhnou, ale když je ohřátý "napůl" tak dostanou befel žhavit míň a zřejmě to nezvládnou napoprvé. Usuzuji podle toho, že po třetím nažhavení motor jede.
Re: Free 1 TD4 - zlobí startování
Měl jsem podobný problém, auto startovalo plně zahřáté krátce po zhasnutí motoru (např. tankování) a nebo až po uplném schládnutí! Jinak motor v pohodě. Diagnostika nic nenašla. Až na radu klukú od BMV jsem nechal vyměnit čidlo polohy vačky (cca 3500 Kč) a bylo po problému!
Re: Free 1 TD4 - zlobí startování
Mě auto začne samo žhavit pokud teplota klesne pod 10stupňů. Čím nižší je teplota, tím to žhaví déle(aspoň podle kontrolky). A i pokud nenažhavím, páč parkuju v teplé garáži a když to náhodou nechám venku a ze zvyku hned otočím klíčem, čili nestihne žhavit, chytne taky i když je pod nulou. Sice musí motor udělat o nějakou otáčku více, než nabrnkne, ale jde to.
To já jen tak, že žhavičema to bude těžko, pokud je motor trochu ohřátý, musí chytnout na brnk i bez žhavení.
To já jen tak, že žhavičema to bude těžko, pokud je motor trochu ohřátý, musí chytnout na brnk i bez žhavení.
Re: Free 1 TD4 - zlobí startování
Ještě dodávám,že to velice snadno odzkoušíš a to v době kdy nechce nastartovat čidlo vyndáš a schladíš ho např. mraznička,já to řešil chladícím gelem zakoupeným v lekárně.
Potom ihned 100% start!

Re: Free 1 TD4 - zlobí startování
S tím čidlem polohy vačky. Proč by to auto nemělo jet? Když jsem s tím byl já na diagnostice, tak to ukázalo nějakou chybu v něm, čidlo bylo vyčištěno (asi kontakty, opravuje mi to strejda, tak nemám důvod mu nevěřit) ale potom, při dalších pokusech o start a dalších diagnostikách už bylo v pohodě. Žádnou chybu to nehodilo. Vyměnil mi snímač vysokého tlaku, žhavičky, měl jsem baterii na kaši a to tak, že po desátem pokusu o start byla v prdeli a ZATÍM mám klid. Ale iluze si nedělám, ono se zasejc něco vysere
A s tím žhavením, to auto, žhaví ještě cca10 sekund po startu, když je velká zima. Jak už jsem psal, měl jsem baterii, žhavičky, snímač vysokého tlaku v prdeli. A zasraný čidlo polohy vačky. Třeba ten můj problém má na svědomí souhra těchto poruch. Kdo ví
Já ne
Díky za posty, kdyby měl někdo další problém se startem, tak to pište sem. Ať to je na jednom místě.
Roverům zdar.

A s tím žhavením, to auto, žhaví ještě cca10 sekund po startu, když je velká zima. Jak už jsem psal, měl jsem baterii, žhavičky, snímač vysokého tlaku v prdeli. A zasraný čidlo polohy vačky. Třeba ten můj problém má na svědomí souhra těchto poruch. Kdo ví





Díky za posty, kdyby měl někdo další problém se startem, tak to pište sem. Ať to je na jednom místě.
Roverům zdar.
Re: Free 1 TD4 - zlobí startování
Ale já nikde nezmiňoval, že auto nejede nebo nejelo, bavíme se o startu motoru.
- cesta
- Příspěvky: 546
- Registrován: 01 črc 2009 10:08
- auto: Freelander I TD4
- Bydliště: Koňakov-Český Těšín
Re: Free 1 TD4 - zlobí startování
Já už tam namontoval tady tento předehřev na 220V http://www.predehrevmotoru220v.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mám ho odzkoušený při -18 stupních ,funguje paradně, je namontovaný na výstupní hadici od topení tam kde je ten odvzdušňovací šroub.
V motoru mám i namontovyný proudový chránič abych se mohl připnout odkudkoliv a být v klidu kdyby se náhodou něco stalo se spírálou nebo čerpadlem. Po cca. 1 hodinovém nahřívání žhavičky ani nazapnou a start na první šup jak v létě a do 5km už jsem byl na pracovní teplotě.
Mám ho odzkoušený při -18 stupních ,funguje paradně, je namontovaný na výstupní hadici od topení tam kde je ten odvzdušňovací šroub.
V motoru mám i namontovyný proudový chránič abych se mohl připnout odkudkoliv a být v klidu kdyby se náhodou něco stalo se spírálou nebo čerpadlem. Po cca. 1 hodinovém nahřívání žhavičky ani nazapnou a start na první šup jak v létě a do 5km už jsem byl na pracovní teplotě.
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001
Re: Free 1 TD4 - zlobí startování
Promiň, blbě jsem to napsal. Takže, proč by nemělo startovat??jocker píše:Ale já nikde nezmiňoval, že auto nejede nebo nejelo, bavíme se o startu motoru.
Re: Free 1 TD4 - zlobí startování
Takže porucha odstraněna. Vadné čidlo pozice vačky. U elliota objednáno, blaskově dodáno, ihned namontováno a frýda je opět platným členem domácnosti.



