Free 1 TD4 - zlobí startování

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
sonorek
Příspěvky: 232
Registrován: 21 bře 2012 11:56
auto: FreeLander 2.0 TD4

Free 1 TD4 - zlobí startování

#1 Příspěvek od sonorek » 10 říj 2012 14:58

Zdravím. Potřeboval bych poradit. Typ Freečka je v popisu. Nechce mi startovat. Můžu jezdit třeba týden bez sebemenšího problému a potom začne zlobit při startování. Myslel jsem, že padá nafta, nechal jsem o chvilku déle běžet čerpadlo a naskočil. Za dva dny už nepomohlo ani to. Musel mě tatík s Nisanem odtáhnout, páč jsem vzteky vybil baterku. (ta potupa)
Baterii jsem druhý den dobil a motor nastartoval bez nejmenších problémů. Já mám to auto rád, čili mu hodně odpustím, ale baba začíná nadávat. Říkali mi, že to může být ucpaný filtr, když ho nechám stát, tak nafta proteče. vím prd.
Poradíte mi?? Díky.
Naposledy upravil(a) Safraporte dne 20 lis 2012 17:01, celkem upraveno 2 x.
Důvod: upraven nadpis

Uživatelský avatar
Distruptor
Příspěvky: 154
Registrován: 30 bře 2009 04:29
auto: Freelander, D4?
Bydliště: SR

Re: blbne a blbne

#2 Příspěvek od Distruptor » 10 říj 2012 21:49

Ked to znova nepojde nastartovat vyskusaj silno pobuchat na plastovy kryt podvozku za pravym zadnym kolesom. Ak potom naskoci je to pomocne palivove cerpadlo. Na Slovensku od k**... 400€ na anglickom ebayi 100€ aj s postou.
Land Rover FREELANDER Td4, HSE, 5dv, 2005, automat

Uživatelský avatar
sonorek
Příspěvky: 232
Registrován: 21 bře 2012 11:56
auto: FreeLander 2.0 TD4

Re: blbne a blbne

#3 Příspěvek od sonorek » 11 říj 2012 06:33

Dík. Vyzkouším.

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 546
Registrován: 01 črc 2009 10:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: blbne a blbne

#4 Příspěvek od cesta » 11 říj 2012 06:47

Ahoj,ty čerpadla jsou 2 primární v nádrži a sekundární je buď v motoru u filtru, nebo jak píše Distruptor u zadního kola, podle roku výroby. Jestli Ti můžu poradit tak jak nepůjde nastartovat ,zbytečně ho nemorduj a běž si poslechnout ty čerpadla jestli obě běží.U mě byly už krátké uhlíky a to čerpadlo pak jednou jede a nejede.Jinak tam myslím musí být tlak za filtrem kolem 4bar a ten je snímaný na čidlu taky na fitru. Pokud je nízký tak nenastartuješ, jen točíš motor.
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

Uživatelský avatar
sonorek
Příspěvky: 232
Registrován: 21 bře 2012 11:56
auto: FreeLander 2.0 TD4

Re: blbne a blbne

#5 Příspěvek od sonorek » 11 říj 2012 08:12

To druhé u filtru jde, je slyšet z kabiny. Leda by bylo v pytli to v nádrži. Až se to pokaká tak pod to vlezu. Na diagnostice se ukáže, že to čerpadlo je v ...?
Má ta řídící jednotka nějakou paměť? Myslím, jestli diagnostika ukáže poruchu s čerpadlem třeba z minulého měsíce??

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 546
Registrován: 01 črc 2009 10:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: blbne a blbne

#6 Příspěvek od cesta » 11 říj 2012 09:13

No tak chytrá asi nebude, aby řekla něco o čerpadlech ,ale ten nízký tlak v primárním okruhu by tam asi zaznamenaný měl být. Jinak to čerpadlo z nádrže jde slyšet když zvedneš zadní sedadla.
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

Uživatelský avatar
sonorek
Příspěvky: 232
Registrován: 21 bře 2012 11:56
auto: FreeLander 2.0 TD4

Re: blbne a blbne

#7 Příspěvek od sonorek » 11 říj 2012 09:18

Dík. Ještě něco, dá se opravit??

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 546
Registrován: 01 črc 2009 10:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: blbne a blbne

#8 Příspěvek od cesta » 11 říj 2012 09:19

Jo když tak je radši zvedni teď a poslechni si ho jak zní dokud jede, než potom až to nepůjde nastartovat, pak si člověk už není jistý jestlí slyší to přední nebo jede zadní v nádrži. Může jet hodně potichu.
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 546
Registrován: 01 črc 2009 10:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: blbne a blbne

#9 Příspěvek od cesta » 11 říj 2012 09:26

Pokud by to bylo to čerpadlo v nádrži tak nové originál kolem 12000kč,OM myslím kolem10000Kč, náhražka kolem 6000kč. Nebo pokud si chceš pohrát tak jde sehnat jen to vlastní čerpadlo(motorek)a ten myslím kolem 3000Kč už si nejsem tak jistý s těma cenama, ale daleko od pravdy nebudu.To čerpadlo je vlastně jen plastový válec s ukazatelem paliva uvnitř je ten motorek.
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

Uživatelský avatar
sonorek
Příspěvky: 232
Registrován: 21 bře 2012 11:56
auto: FreeLander 2.0 TD4

Re: blbne a blbne

#10 Příspěvek od sonorek » 11 říj 2012 09:35

Sakra to jsou ceny :cry

Díky.

Uživatelský avatar
sonorek
Příspěvky: 232
Registrován: 21 bře 2012 11:56
auto: FreeLander 2.0 TD4

Re: blbne a blbne

#11 Příspěvek od sonorek » 11 říj 2012 09:48

Díval jsem se na ten anglický e-bay a našel jsem toto
https://signin.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI. ... saveon%3D2

Je to ono??

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 546
Registrován: 01 črc 2009 10:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: blbne a blbne

#12 Příspěvek od cesta » 11 říj 2012 10:13

Tady by mělo být všechno kolem čerpadla v nádrži kukni
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... %8Derpadlo" onclick="window.open(this.href);return false;
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

Uživatelský avatar
sonorek
Příspěvky: 232
Registrován: 21 bře 2012 11:56
auto: FreeLander 2.0 TD4

Re: blbne a blbne

#13 Příspěvek od sonorek » 11 říj 2012 10:46

Dík. Mluvil jsem s jedním mechanikem a ten mi nasadil brouka do hlavy, že jsou v pytli vstřiky. To by mne asi odnesli nohama napřed.

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 546
Registrován: 01 črc 2009 10:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: blbne a blbne

#14 Příspěvek od cesta » 12 říj 2012 06:00

Šak jsi říkal, že to auto když ho nastartuješ jede normálně tak jaké vstřiky. Zajeď někde do land roveru na diagnostiku ať máš jistotu ať to něděláš stylem pokus -omyl a je to. Jinak to jak to popisuješ, je podobné tomu co to dělalo mně a bylo to tím čerpadlem v nádrži, teda mimo to startování až do vybití baterie :)
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

Uživatelský avatar
sonorek
Příspěvky: 232
Registrován: 21 bře 2012 11:56
auto: FreeLander 2.0 TD4

Re: blbne a blbne

#15 Příspěvek od sonorek » 12 říj 2012 07:15

Taky jsem se mu za to vybití baterie omluvil :Sorry:
Dnes jedu na diagnostiku, tak uvidím.
Díky za rady.
Dám vědět, jak jsem dopadl. (doufám, že ne jak sedláci u Chlumce)

PS: Podle toho, co píšeš, mám dojem, že ze mne chtěl vytáhnout prachy. Tvrdil mi, že na 90% to jsou vstřiky. A z 90% LandRoverů Freeček co dělal to vstřiky byli. Jenže co vím, tak v širém okolí jsou pouze tři kusy, z nichž je jeden benzín, jiné nepotkávám a z toho je jeden můj.

Uživatelský avatar
dabartos
Příspěvky: 838
Registrován: 14 srp 2011 13:08
auto: DI-200TDI , Free 1.8
Kontaktovat uživatele:

Re: blbne a blbne

#16 Příspěvek od dabartos » 15 říj 2012 21:13

Vstřiky to můžou dělat. Tečou do přepadů.
http://WWW.DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
sonorek
Příspěvky: 232
Registrován: 21 bře 2012 11:56
auto: FreeLander 2.0 TD4

Re: blbne a blbne

#17 Příspěvek od sonorek » 16 říj 2012 12:42

To auto jede normálně. Mám za to, že když se poserou vstřiky, tak nejedeš nebo jedeš, ale blbě.

Uživatelský avatar
dabartos
Příspěvky: 838
Registrován: 14 srp 2011 13:08
auto: DI-200TDI , Free 1.8
Kontaktovat uživatele:

Re: blbne a blbne

#18 Příspěvek od dabartos » 16 říj 2012 13:34

Když myslíš.......
http://WWW.DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
sonorek
Příspěvky: 232
Registrován: 21 bře 2012 11:56
auto: FreeLander 2.0 TD4

Re: blbne a blbne

#19 Příspěvek od sonorek » 17 říj 2012 07:51

Tak jsem autíčko strčil mému osobnímu mechanikovi (strejčkovi) Ten zjistil, nějaký zasraný filtr, jekési čidlo v .... a zpětná klapka v .... prý by to nemělo být drahé. Hurá. Už mi ta moje Fritéza chyběla.

Uživatelský avatar
sonorek
Příspěvky: 232
Registrován: 21 bře 2012 11:56
auto: FreeLander 2.0 TD4

Re: blbne a blbne

#20 Příspěvek od sonorek » 18 lis 2012 15:06

Zdravím. Tak další problém se startováním, ale je nějaký divný. Pokud auto jízdou ohřeju na těch jeho 90° a nějakou chvilku jedu, tak po vypnutí motoru startuji bez problémů, ale pokud se ohřeje na nějakých 40-50-60, tak po vypnutí ta nějakých 10 minut, už nemám šanci nastartovat, pouze až motor vychladne, rafička na budíku musí být minimálně na spodní rysce. Pak chytne bez problému. Při nastartování nekouří. Byl jsem s tím na diagnostice a tam mi se mi ukázalo snížení udržovacího tlaku z nějakých 200atm na devadesát + nějaký další bezvýznamný hlášky. Domluvili jsme se, že to vše smaže a měl jsem přijet za 14 dní. Za tu dobu byl friťák v truc modu 3x. Ale na diagnostice se neukázalo nic. Všechno v normě. motor je v naprostém pořádku, emise v pořádku.
Poradíte?
Dík.

Odpovědět