Freelander 2.0TD r.v.2000 SERVO

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pavko222
Příspěvky: 35
Registrován: 28 čer 2012 19:48
auto: Freelander 2.0TD
Bydliště: Hodonin,Nasavrky,Chrudim a momentalne Prachovice

Freelander 2.0TD r.v.2000 SERVO

#1 Příspěvek od pavko222 » 19 črc 2012 21:51

Ahoj vsem.Nresil nekdo z vas zavadu kapajciho olej do posilovace rizeni?Tece to nekde pod alternatorem a po nem to pomalinku kape na zem.mam poderzeni na tu gumovou hadicku ze dna nadobky.bohuzel se k tomu mistu nemuzu dostat tak resim bud zkusit vymontovat alternator anebo rozebrat predni masku a vyndat chladic.dokaze nekdo z vas poradit?moc dekuji za vsechny napady

Uživatelský avatar
pavko222
Příspěvky: 35
Registrován: 28 čer 2012 19:48
auto: Freelander 2.0TD
Bydliště: Hodonin,Nasavrky,Chrudim a momentalne Prachovice

Re: Freelander 2.0TD r.v.2000 SERVO

#2 Příspěvek od pavko222 » 23 črc 2012 21:42

Opravdu nikdo neporadi jak se dostat k servu?

milmil
Příspěvky: 29
Registrován: 28 čer 2009 21:42

Re: Freelander 2.0TD r.v.2000 SERVO

#3 Příspěvek od milmil » 24 črc 2012 13:19

No nekdo poradi, prave jsme to o vikendu delal.... je to skoro "trivka" ;-) no pro mne asi tak den prace.
(postup pro auto s klimou a bez ABS, 2.0 DI - rok 98/99)
ABS by mohlo situaci zkomplikovat protoze je mozna neco "navic" v teto casti motoroveho prostoru.

Nejprve shodit remen(zespoda je dostupna napinaci kladka), pak odmontovat alternator (samozrejme se to jednoduse pise hur udela)
Sundas horni podporu alternatoru (mozna ti pri manipulaci pomuze vyndat i drzak na mnerku oleje)
Nezapomenou pred vyndavanim alternatoru odpojit "minus" baterie
Alternator ma na sobe vakuovou pumpu(u remenice) ke ktere vedou 3 hadicky/trubicky
- jedna je nahore tu sundas celkem v pohode (podtlak na posilovac brzd) - ale mozna ji budes muset nahradit(bude se rozpadat)
- druha je kovova trubicka vedouci nekam do bloku motoru(asi podtlak v bloku motoru ?) jde pri trose sikovnosti odmontovat stranovym klicem
- treti je opet do bloku motroru (mozna vraci "nasaty" olej ? ) - rozhodne mi z toho pri spatnem utesneni tekl.... ja ji "utrhl" a musel jsme ji nastavovat.
(vakuova pumpa jde od alternatoru oddelit ale mne se nepodarilo alternator z te hridele v omezenem prostoru sundat)
- pak vyndat spodni sroub drzici alternator (musi se nejprve sundat tlakova hadice ze servopumpy tou mensi matici na hadici protoze brani vyndani toho sroubu ale treba mate kliku a buude z druhe strany) a samozrejme vyndat ten alternator (nezapomenout odpojit kabely - ridici i silove)

Pak nastava druhe kolo souboje ;)
Servo pumpa je pridelana 4ma sroubama a pokud nemas vyndanej motor ;) na stul budes muset sloziteji sundavat remenici.
Jak na to ?
- Podlozit motor heverem a prizvednout(pozor nutno podlozit necim vhodnym aby nedoslo k poskozeni vany) nebo zvednout za oko ktere je zezhora na motoru(to je spravny postup).
- uvolnit levy horni zaves (3 srouby na bloku motoru a 1 sroub na "silent blok" kloubu mezi tlumicem a motorem a matku na druhem silenbloku ktera kouka smerem nahoru a je k ni primontovan i drzak na hadice)
- prizvednout motor tak aby bylo mozne postupne povolit torx srouby na remenici, sundat remenici (jezek v kleci hadr pokud nechcete zvedat moc ten motor)
- no a dale uz se dostanete ke zbylim 4 sroubum a pomocnemu drzaku servo pumpy. (doporucuji si zapamatovat jak tam byl ten pomocny drzak, tim se zkrati cas pro opetovnou montaz)
- ja jsem pri te prilezitosti vymenil i vodni pumpu ktera je namontovana z druhe strany toho podpurneho bloku a je roztacena vyustenim hridele servopumpy.

"chutovka" je zejmena ta demontaz a opetovna montaz spodni hadicky k vakuove pumpe.
Manipulaci s motorem na heveru je potreba provadet opatrne (spodni zaves je relativne "volny" a to co je na druhe strane neudrzi motor v ose takze pri opetovne montazi je pak potreba si nejak vypomoci napr druhym zvedakem a aby byl motor pootocen ve spravne uhlu nebo ho zvedat zvrchu za manipulacni oko.

K tomu je vhodne upozornit ze jsem mel/mam sundany kardan takze netusim jestli nevadi pri zvedani motoru, ale asi by to vadit nemelo (je to jen o kousek).


Na zaver je vhodne konstatovat ze mne to pomohlo jen castecne - tece mi i tlakova hadice :?
Mimochodem muze tect i netlakova podavaci hadice v mem pripade byla na obou konci dost uvolnena.

Jeste jsme nevymenil remen protoze tam ten novy nemohu dostat (je moc tvrdej ten strarej kterej je dobre promasten olejem tam jde celkem lehce a nemel jsme uz cas se tim zdrzovat a stejne jeste utika olej tou tlakovou hadici)
Zrejme takto promasteny remen neutahne klimu ale to mi nevadi protoze se stejne neda spustit (asi uz je tam malej tlak).

Hodne zdaru Milan

Uživatelský avatar
pavko222
Příspěvky: 35
Registrován: 28 čer 2012 19:48
auto: Freelander 2.0TD
Bydliště: Hodonin,Nasavrky,Chrudim a momentalne Prachovice

Re: Freelander 2.0TD r.v.2000 SERVO

#4 Příspěvek od pavko222 » 24 črc 2012 16:58

Moc dekuju.Nadhernej navod-podle toho to musi zvladnout kazdej.Mam podezreni jen na uvolnenou hadici ale uvidime az to rozeberu.urcite se ozvu a napisu co bylo za zavadu

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2222
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Freelander 2.0TD r.v.2000 SERVO

#5 Příspěvek od macejky1 » 24 črc 2012 20:27

Já když měnil komplet všechny hadice od serva tak jsem nad tím docela dlouho špekuloval a nakonec jsem se rozhodnul udělat to přes masku. Přišlo mi to jednodušší a i když přístup nebyl úplně ideální za jedno odpoledne bylo hotovo.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
pavko222
Příspěvky: 35
Registrován: 28 čer 2012 19:48
auto: Freelander 2.0TD
Bydliště: Hodonin,Nasavrky,Chrudim a momentalne Prachovice

Re: Freelander 2.0TD r.v.2000 SERVO

#6 Příspěvek od pavko222 » 24 črc 2012 23:25

myslis masku a pak chladic?

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2222
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Freelander 2.0TD r.v.2000 SERVO

#7 Příspěvek od macejky1 » 26 črc 2012 21:04

Maska s nárazníkem dolů, chladiče jen povolit a vyndat z držáků - neodpojovat hadice ani nevypouštět vodu. Na a se správným nářadím se to dalo zvládnout. Byl jsem línej sundávat alternátor a vývěvu.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

starec62
Příspěvky: 117
Registrován: 21 bře 2012 10:52
auto: Free Di 3dv.
Bydliště: Nitra

Re: Freelander 2.0TD r.v.2000 SERVO

#8 Příspěvek od starec62 » 26 črc 2012 21:45

Nazdar.Samozrejme to teče aj mne.Kupoval si nove hadice,alebo si si dal vyrobit?Kolko ta to stalo?

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2222
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Freelander 2.0TD r.v.2000 SERVO

#9 Příspěvek od macejky1 » 29 črc 2012 17:26

starec62 píše:Nazdar.Samozrejme to teče aj mne.Kupoval si nove hadice,alebo si si dal vyrobit?Kolko ta to stalo?
Nechal jsem si je udělat. Stálo to pár korun, přesně to už nevím.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

milmil
Příspěvky: 29
Registrován: 28 čer 2009 21:42

Re: Freelander 2.0TD r.v.2000 SERVO

#10 Příspěvek od milmil » 30 črc 2012 10:24

V patek jsem nechaval predelava prvni kus tlakove hadice za cerpadlem. Stalo to cca 100-200kc (pouzili puvodni "sroubeni").
Realizoval jsem to "za jizdy" 8)
Prilej jsme Feeckem do Arkovu (v Slatinanech smerem na Chrudim). Odchyt jednoho z mistnich kouzelniku na hydrauliku a ukazal na hadici se slovy umis ? On ze nevi jestli bude mit stejny sroubeni, ale ze jestli staci zachovat puvodni at to vyndam a za 15 min jsem mel hadici jako novou ... (teda hadice byla opravdu nova)
Takze s vyndanim hadice, opravu, namontovanim dolitim oleje a uklidem vytekleho oleje cca hodinka....

Jo pak je jeste dobry odmastit remenice a idealne vymenit remen (muze zacit klouzat az se prepali - mne se zatim jeste neprepalil ale klouze a klimu utahne jen kdyz ma dobrou naladu ;)

Jinak hadice na posilovac se daji vyndat a zandat bez rozebirani cehokoliv ostatniho jen to chce trochu trpelivosti a vhodne naradi...
(teda alespo na to mem strepu - 2.0Di rok 99 s klimatizaci a bez abs)

Uživatelský avatar
pavko222
Příspěvky: 35
Registrován: 28 čer 2012 19:48
auto: Freelander 2.0TD
Bydliště: Hodonin,Nasavrky,Chrudim a momentalne Prachovice

Re: Freelander 2.0TD r.v.2000 SERVO

#11 Příspěvek od pavko222 » 30 črc 2012 19:48

Do Arkovu to mam kousek.Odkud jsi a co mas za stroj?treba se potkavame
milmil píše:V patek jsem nechaval predelava prvni kus tlakove hadice za cerpadlem. Stalo to cca 100-200kc (pouzili puvodni "sroubeni").
Realizoval jsem to "za jizdy" 8)
Prilej jsme Feeckem do Arkovu (v Slatinanech smerem na Chrudim). Odchyt jednoho z mistnich kouzelniku na hydrauliku a ukazal na hadici se slovy umis ? On ze nevi jestli bude mit stejny sroubeni, ale ze jestli staci zachovat puvodni at to vyndam a za 15 min jsem mel hadici jako novou ... (teda hadice byla opravdu nova)
Takze s vyndanim hadice, opravu, namontovanim dolitim oleje a uklidem vytekleho oleje cca hodinka....

Jo pak je jeste dobry odmastit remenice a idealne vymenit remen (muze zacit klouzat az se prepali - mne se zatim jeste neprepalil ale klouze a klimu utahne jen kdyz ma dobrou naladu ;)

Jinak hadice na posilovac se daji vyndat a zandat bez rozebirani cehokoliv ostatniho jen to chce trochu trpelivosti a vhodne naradi...
(teda alespo na to mem strepu - 2.0Di rok 99 s klimatizaci a bez abs)

Uživatelský avatar
pavko222
Příspěvky: 35
Registrován: 28 čer 2012 19:48
auto: Freelander 2.0TD
Bydliště: Hodonin,Nasavrky,Chrudim a momentalne Prachovice

Re: Freelander 2.0TD r.v.2000 SERVO

#12 Příspěvek od pavko222 » 04 srp 2012 17:54

milmil píše:No nekdo poradi, prave jsme to o vikendu delal.... je to skoro "trivka" ;-) no pro mne asi tak den prace.
(postup pro auto s klimou a bez ABS, 2.0 DI - rok 98/99)
ABS by mohlo situaci zkomplikovat protoze je mozna neco "navic" v teto casti motoroveho prostoru.

Nejprve shodit remen(zespoda je dostupna napinaci kladka), pak odmontovat alternator (samozrejme se to jednoduse pise hur udela)
Sundas horni podporu alternatoru (mozna ti pri manipulaci pomuze vyndat i drzak na mnerku oleje)
Nezapomenou pred vyndavanim alternatoru odpojit "minus" baterie
Alternator ma na sobe vakuovou pumpu(u remenice) ke ktere vedou 3 hadicky/trubicky
- jedna je nahore tu sundas celkem v pohode (podtlak na posilovac brzd) - ale mozna ji budes muset nahradit(bude se rozpadat)
- druha je kovova trubicka vedouci nekam do bloku motoru(asi podtlak v bloku motoru ?) jde pri trose sikovnosti odmontovat stranovym klicem
- treti je opet do bloku motroru (mozna vraci "nasaty" olej ? ) - rozhodne mi z toho pri spatnem utesneni tekl.... ja ji "utrhl" a musel jsme ji nastavovat.
(vakuova pumpa jde od alternatoru oddelit ale mne se nepodarilo alternator z te hridele v omezenem prostoru sundat)
- pak vyndat spodni sroub drzici alternator (musi se nejprve sundat tlakova hadice ze servopumpy tou mensi matici na hadici protoze brani vyndani toho sroubu ale treba mate kliku a buude z druhe strany) a samozrejme vyndat ten alternator (nezapomenout odpojit kabely - ridici i silove)

Pak nastava druhe kolo souboje ;)
Servo pumpa je pridelana 4ma sroubama a pokud nemas vyndanej motor ;) na stul budes muset sloziteji sundavat remenici.
Jak na to ?
- Podlozit motor heverem a prizvednout(pozor nutno podlozit necim vhodnym aby nedoslo k poskozeni vany) nebo zvednout za oko ktere je zezhora na motoru(to je spravny postup).
- uvolnit levy horni zaves (3 srouby na bloku motoru a 1 sroub na "silent blok" kloubu mezi tlumicem a motorem a matku na druhem silenbloku ktera kouka smerem nahoru a je k ni primontovan i drzak na hadice)
- prizvednout motor tak aby bylo mozne postupne povolit torx srouby na remenici, sundat remenici (jezek v kleci hadr pokud nechcete zvedat moc ten motor)
- no a dale uz se dostanete ke zbylim 4 sroubum a pomocnemu drzaku servo pumpy. (doporucuji si zapamatovat jak tam byl ten pomocny drzak, tim se zkrati cas pro opetovnou montaz)
- ja jsem pri te prilezitosti vymenil i vodni pumpu ktera je namontovana z druhe strany toho podpurneho bloku a je roztacena vyustenim hridele servopumpy.

"chutovka" je zejmena ta demontaz a opetovna montaz spodni hadicky k vakuove pumpe.
Manipulaci s motorem na heveru je potreba provadet opatrne (spodni zaves je relativne "volny" a to co je na druhe strane neudrzi motor v ose takze pri opetovne montazi je pak potreba si nejak vypomoci napr druhym zvedakem a aby byl motor pootocen ve spravne uhlu nebo ho zvedat zvrchu za manipulacni oko.

K tomu je vhodne upozornit ze jsem mel/mam sundany kardan takze netusim jestli nevadi pri zvedani motoru, ale asi by to vadit nemelo (je to jen o kousek).


Na zaver je vhodne konstatovat ze mne to pomohlo jen castecne - tece mi i tlakova hadice :?
Mimochodem muze tect i netlakova podavaci hadice v mem pripade byla na obou konci dost uvolnena.

Jeste jsme nevymenil remen protoze tam ten novy nemohu dostat (je moc tvrdej ten strarej kterej je dobre promasten olejem tam jde celkem lehce a nemel jsme uz cas se tim zdrzovat a stejne jeste utika olej tou tlakovou hadici)
Zrejme takto promasteny remen neutahne klimu ale to mi nevadi protoze se stejne neda spustit (asi uz je tam malej tlak).

Hodne zdaru Milan

tak jsem dneska sundal naraznik,odpojil chladic od klimatizace a vyndal ho ven.druhej chladic za nim jsem jen povolil a trochu vyhnul do boku abych poradne videl na tu hadici.jenze ke sve smule jsem zjistil ze servo je ze dvou casti mezi kterejma je nejaky tesneni a v tech mistech to tece.takze asi budu muset postupovat podle tveho navodu a vyndat motor a bych to servo nejak vyndal a dal tam jiny tesneni.Ach jo

Odpovědět