Tak už jsem se na toto téma vzdělal. Možná už to všichni víte, ale Forest-Rover byl postavený pro britskou lesnickou komisi jako vozidlo pro přejezd těžkého terénu. Dovoluje působivé křížení náprav, řízení však bylo "nejisté" a bylo třeba stanovit limit pro rychlost vozidla na silnicích (maximální rychlost je uváděna 45-55 km/h).
Správný/úplný název je Roadless Traction (výrobcem byla firma Roadless Traction Ltd., Hounslow, Middlesex) Forest-Rover (typ). Motor byl standardní benzínový 2,25 l (byl postaven také jeden s dvoulitrovým dieselem), standardní převodovka z SII (suffix 'c'), nádrž o kapacitě 68 litrů, nápravy vyrobené firmou Kirkstall Forge Engineering Ltd. Leeds (3.6:1 ratio with 3.6:1 planetary hub gears), ráfky z traktorů Ferguson s upravenými středy a pneumatikami 11.20" x 28" (jako možnost byly k dispozici i pneumatiky 10.00" x 28" nebo 13.5" x 28"), rozchod vpředu 76 palců, tj. 193 cm, vzadu 66 palců, tj. 167,6 cm (širší rozchod vpředu měl umožnit lepší poloměr otáčení). Uzávěrky diferenciálů nebyly montovány. Výroba začala roku 1961 (poté, co firma Land-Rover konverzi oficiálně posvětila), v letech 1963 a 1964 byly Land-Rover exportovaný do Kanady konvertován podobně také pro kanadskou lesnickou komisi, údajně to však není přímo Roadless-Traction, jinde se tvrdí, že se jednalo o stavebnici Forest-Roveru sestavenou v Kanadě.
Vyrobeno bylo pouze 9 kusů (ale také 15 sad náprav) této specifikace. Objevuje se i údaj o 20 kusech a o tom, že první vyrobené kusy měly modifikované nápravy GMC a modifikované bubnové brzdy z traktorů značky Ferguson.
Australská konverze pro provoz v australských Snowy Mountains (při budování tamní vodní elektrárny a přehrady na zachytávání vody z tajícího sněhu - mimochodem měli také Series I a je o tom krásné video) měla standardní diferenciály a nápravy se samodomo podložkami umožňujícími použití velkých kol a pneumatik z traktorů Ferguson.
Na internetu se objevuje pán z Falklandských ostrovů, jehož rodina si Forest-Rover pořídila jako nový (tehdy stál 2300 liber, tj. téměř třiapůlnásobek ceny běžné 88" a víc než mnohé běžné traktory) a stále ho vlastní. Jeho otec byl na dnu otevřených dveří pořádaném firmou Land-Rover u Solihullu (ve starých filmech je tam vidět Cuthbertson, jak projíždí opravdu VELKOU kaluží) a nakonec si vybral místo Cuthbertsonu Forest-Rovera. Prý je dobře, že si jeho otec nepořídil Cuthbertson, protože ty potvory si dávají spojky k snídani a na otočení potřebují fotbalové hřiště na šíř
Ten pán píše o tom, jak dříve, když z města k farmám ještě nevedly silnice, čekali lidi v zimě ve městě na jeho otce, až se vypraví směrem ke své farmě, aby mohli co nejdál jet za ním v koloně a aby je vytáhl, když ve sněhu zapadnou
Jejich auto má prý "deluxe cab", s plachtou vzadu, Capstan winch a držákem na rezervu - pořád má ještě původní Dunlopy a na nich ještě dvě třetiny vzorku
Různé zdroje se v údajích liší, ale pokusil jsem se dát dohromady to, co se opakuje alespoň ve dvou z nich. Tady je ještě pár fotek pro krytena, aby mohl začít už letos

SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"