Tak jsem se dotázal přímo na ČESMADu:
From:
rent@igetra.com [mailto:
rent@igetra.com]
Sent: Sunday, November 25, 2007 10:38 PM
To:
sdruzeni@cesmad.com
Subject: Dotaz - zpoplatnení vozidla s TZ
Dobrý den,
obracím se na Vás, jako zástupce instituce, která mi snad dokáže poradit.
Můj problém spočívá, že naše firma je majitelem SUV vozu ( nicméně v TP má
zapsáno kategorie N1 - nákladní vůz skříňový ), který má tažné zařízení a
v TP má zapsanou maximální možnou váhu soupravy 4.020 kg. Dle NElogičnosti
bych údajně měl od 1.1.2008 zakoupit dálniční známku jako vozidlo těžší
než 3,5 tuny a údajně od 1.1.2009 bych měl být zpoplatňován elektronickým
mýtem. Jelikož se mi toto zdá absurdní, avšak nikdo mne nedokáže
odpovědět, tak se obracím na Vaše sdružení, které s tím má určité
zkušenosti ( viz. akce Dvanáctituna ). Děkuji za zodpovězený dotaz a jsem
s pozdravem.
David Koubovský, jednatel IGETRA, s.r.o.
A zde je odpověď:
Dobrý den,
podle informací Ministerstva dopravy nemusí být v případě vozidel do 3,5 t
se závěsným zařízením a největší přípustnou hmotností nad 3,5 t dálniční
známka 3,5 až 12 t. Důvodem je časové zpoplatnění narozdíl od výkonového,
kdy vozidla do 12 t se závěsem elektronickému mýtu podléhají. Toto tvrzení
se ovšem opírá pouze o výklad zákoná, nikoli o jednozančné znění a proč je v
jednom případě výklad jiný než ve druhém nedokáže nikdo odpovědět.
V případě výkonového zpoplatnění vozidel nad 3,5 t od 1.1. 2009 bude
rozhodující novela zákona o pozemních komunikacích a prováděcí vyhláška o
mýtu - tyto přepdisy by už měly jednoznačně definovat povinnost zpoplatnění.
Jejich text se v současné době připravuje a bude schvalován v prvním čtvletí
příštího roku. Osobně předpokládám podobné kriterium jako v Rakousku, tedy
rozhodující bude největší přípustná hmotnost sólo vozidla.
S pozdravem
Vladimír Kydlíček
Vedoucí školícího střediska
ČESMAD BOHEMIA
Nad Sokolovnou 117/1, 147 00 Praha 4
tel: 241 040 167, fax: 241 040 180
mobil: 731 131 367
www.prodopravce.cz