jdeKubaVondal píše:Můžu se jen zeptat?? Dnes jsme řešili takovou blbost. Jestli jde za jízdy u automatu zařadit neutrál.. Prostě blbost, akorát nás to jen zajímalo.. Tak jak to je teda??![]()
automat a nebo manuál??
Moderátor: Miky_CZ
Re: automat a nebo manuál??
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
- KubaVondal
- Příspěvky: 506
- Registrován: 08 pro 2008 21:42
- tel.: 739458752
- auto: Disco Td5
- Bydliště: Meziříčko-Letovice
Re: automat a nebo manuál??
Super, děkuju. Měl sem teda pravdu..

EX D1 300Tdi Velryba nyní DII Td5 r.v.99 zatím v sérii obutá na Cooper A/T3 + pár hřebců navíc
Re: automat a nebo manuál??
Ale nedelej toKubaVondal píše:Super, děkuju. Měl sem teda pravdu..![]()
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: automat a nebo manuál??
V žiadnom prípade to nepraktikovať. Pozri http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... +automatom" onclick="window.open(this.href);return false;Benjamin píše:jdeKubaVondal píše:Můžu se jen zeptat?? Dnes jsme řešili takovou blbost. Jestli jde za jízdy u automatu zařadit neutrál.. Prostě blbost, akorát nás to jen zajímalo.. Tak jak to je teda??![]()
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: automat a nebo manuál??
Jj a nedělej to 
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
- DjALF
- Příspěvky: 1811
- Registrován: 26 dub 2007 02:34
- auto: Toyota LC 100
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: automat a nebo manuál??
Kluci ti radí dobřeBenjamin píše:Jj a nedělej to
Discovery I 300TDI "Užovka" - lehka OFF kosmetika "už EX"
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/
- KubaVondal
- Příspěvky: 506
- Registrován: 08 pro 2008 21:42
- tel.: 739458752
- auto: Disco Td5
- Bydliště: Meziříčko-Letovice
Re: automat a nebo manuál??
Ne ne, nebojte se.. nebudu to zkoušet.. Ale šlo jen o debatu a já řikal že to jde... neříkal sem že to udělám

EX D1 300Tdi Velryba nyní DII Td5 r.v.99 zatím v sérii obutá na Cooper A/T3 + pár hřebců navíc
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: automat a nebo manuál??
Ona Tá ZFka má takú ako keby volnobežku. takže z kopca ak je odomknutý menič, tak padnú otáčky a auto ide z kopca ako keby na voľnobeh. Aj keď pri vyšších rýchlostiach to úplný voľnobeh nie je. No v meste pri dojazdoch na križovatky a pod. je to skoro ako N.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- KubaVondal
- Příspěvky: 506
- Registrován: 08 pro 2008 21:42
- tel.: 739458752
- auto: Disco Td5
- Bydliště: Meziříčko-Letovice
Re: automat a nebo manuál??
Jo, přesně tak. Otáčky jdou na volnoběh při puštění plynu. To se mě moc líbí. A jde tím spotřeba dolů?? když to běží jakoby naprázdno?
EX D1 300Tdi Velryba nyní DII Td5 r.v.99 zatím v sérii obutá na Cooper A/T3 + pár hřebců navíc
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: automat a nebo manuál??
Čo myslíš?KubaVondal píše:.... A jde tím spotřeba dolů?? když to běží jakoby naprázdno?
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: automat a nebo manuál??
nie, spotreba stupa lebo auto nebrzdi motorom. tym padom musi motor pohanat palivo a nie zotrvacnost auta samotneho. v reale to spravi mozno az 0.5% na spotrebe:-)KubaVondal píše:Jo, přesně tak. Otáčky jdou na volnoběh při puštění plynu. To se mě moc líbí. A jde tím spotřeba dolů?? když to běží jakoby naprázdno?
- KubaVondal
- Příspěvky: 506
- Registrován: 08 pro 2008 21:42
- tel.: 739458752
- auto: Disco Td5
- Bydliště: Meziříčko-Letovice
Re: automat a nebo manuál??
taky sem si myslel že právě spotřeba dolů nejde.. To je jediný co mě na tom automatu mrzí a zároveň se mi to líbí, páč to jede pořád a nemusim přidávat.. Ale jestli si to vezme 10l nebo 10.5l na 100.. To už nevadí..
EX D1 300Tdi Velryba nyní DII Td5 r.v.99 zatím v sérii obutá na Cooper A/T3 + pár hřebců navíc
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: automat a nebo manuál??
Na voľnobehu má motor spotrebu tak 0,6-0,9l podľa toho, či je zapnutá klíma lebo nie. Navyše u PD motorov ak je motor čo len trochu poháňaný zotrvačnosťou tak je spotreba 0 na rozdiel od CR. Takže určite je spotreba nižšia ako keď udržujem rýchlosť plynom. Pri vyšších rýchlostiach, kedy sú otáčky aj na ten "voľnobeh" vyššie ako skutočný voľnobeh, tak je spotreba 0. Ten automat len málokedy ide na úplne voľnobežné otáčky.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: automat a nebo manuál??
vsetky auta s elektrickym vstrekovanim maju pri brzdeni motorom spotrebu 0, ci je to CR, PD, EFI, FSI...Acon píše:Na voľnobehu má motor spotrebu tak 0,6-0,9l podľa toho, či je zapnutá klíma lebo nie. Navyše u PD motorov ak je motor čo len trochu poháňaný zotrvačnosťou tak je spotreba 0 na rozdiel od CR.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: automat a nebo manuál??
CR určite nemá. Stále prepúšťa minimálne množstvo paliva. Ako je to s benzínovým palivovým systémom neviem, no CR nikdy nejde za 0. Už si nepamätám dôvod, na školení som bol v čase keď sa CR zavádzal do série čo bolo v 98-00"
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: automat a nebo manuál??
urcite nie, nema na to dovod. prejde do ineho rezimu prevadzky a prestane vstrekovat. tak vravelo nase skolenie:-)Acon píše:CR určite nemá. Stále prepúšťa minimálne množstvo paliva. Ako je to s benzínovým palivovým systémom neviem, no CR nikdy nejde za 0. Už si nepamätám dôvod, na školení som bol v čase keď sa CR zavádzal do série čo bolo v 98-00"
su specialne situacie, ked ti tam vstrekuje aj pri volnobehu, ale vtedy sa vacsinou jedna o regeneraciu filtrov.
Re: automat a nebo manuál??
visby píše:urcite nie, nema na to dovod. prejde do ineho rezimu prevadzky a prestane vstrekovat. tak vravelo nase skolenie:-)Acon píše:CR určite nemá. Stále prepúšťa minimálne množstvo paliva. Ako je to s benzínovým palivovým systémom neviem, no CR nikdy nejde za 0. Už si nepamätám dôvod, na školení som bol v čase keď sa CR zavádzal do série čo bolo v 98-00"
su specialne situacie, ked ti tam vstrekuje aj pri volnobehu, ale vtedy sa vacsinou jedna o regeneraciu filtrov.
CR ide na zotrvačnosti za nulu, pokial neklesnú otáčky pod 1500-1800 rpm, potom začne vstrekovať velmi malé množstvo kvoli vyrovnaniu chodu motora
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: automat a nebo manuál??
tie otacky mi pridu trochu vysoke ale moze byt.raven.99 píše:CR ide na zotrvačnosti za nulu, pokial neklesnú otáčky pod 1500-1800 rpm, potom začne vstrekovať velmi malé množstvo kvoli vyrovnaniu chodu motora
na skoleni nam vraveli, ze vstrekovanie posudzuje ECU podla momentu ktory si vypocitava (zaporny ked brzdis motorom). pri tak vysokych otackach by mal mat motor vyrovnany chod, cize kludnit ho vstrekmi by nemalo velky vyznam...
skor by som videl vyznam v tom, ze robi nejake predvstreky aby bola spalovacia komora pripravena na pridanie plynu, pripadne aby zabranili kolisaniu teplot. ale taketo detaily sa k nam nedostanu;-)
ale urcite to bude tak male mnozstvo, ze to nestoji za rec...
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: automat a nebo manuál??
No, pri maloobjemových motoroch do cca 3L, je to cca 0,2l/h
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: automat a nebo manuál??
to mi pride strasne vela, skusim si najst k tomu detaily...Acon píše:No, pri maloobjemových motoroch do cca 3L, je to cca 0,2l/h
edit:
cez vikend som sa na to kukol, CR 3.0 od audi ma pri brzdeni motorom spotrebu 0.0l/100km cez vsetky otacky, to iste CR 2.0 of fordu.
v dokumentoch som nenasiel ziadnu zmienku o vstrekovani v tomto rezime a popravde ma ani nenapada preco by nieco malo byt vstrekovane (kompenzacie rozdielnych momentov na valcoch nemusis robit, kedze su v motore zaporne momenty)