... v podstate mas pravdu. Prax vsak ukazala, ze v skutocnosti to nefunguje. (ču-čuť...Acon píše: Ide o to, že s tak naloženým autom (expedícia?) ma nenapadnú také kúsky. Vychádzam z toho, že koniny sa vystrájajú na ľahko a na výlete sa hladá cesta menšieho odporu.
Navijáky
Moderátor: Acon
Re: Navijáky
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
Re: Navijáky
Ja mam v zadu 4.5t a už neraz sa pekne naduval . Najhorsia situacia nastane ked zistis že si dal slaby navijak a ušetril 70 euro .

. tel 0905532342 bratislavsky kraj mail info@atlascamper.sk
Re: Navijáky
.DanoDEF píše:... v podstate mas pravdu. Prax vsak ukazala, ze v skutocnosti to nefunguje. (ču-čuť...Acon píše: Ide o to, že s tak naloženým autom (expedícia?) ma nenapadnú také kúsky. Vychádzam z toho, že koniny sa vystrájajú na ľahko a na výlete sa hladá cesta menšieho odporu.(to poznaju iba zainteresovani))
niečo mi to hovori- to ču-čut- al neviem si spomenuť- neni to že /ešte trochu?
. tel 0905532342 bratislavsky kraj mail info@atlascamper.sk
Re: Navijáky
... ak zrealizujete co si spominal teda UA a D... tak spoznas.patrik píše: niečo mi to hovori- to ču-čut- al neviem si spomenuť- neni to že /ešte trochu?
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5773
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: Navijáky
je tu jeste ale druha vec, kterou jeste nikdo z vas nezminil a to napajeni toho zadniho navijaku, je dost daleko od baterky takze to bude chtit poradne kabely, odpojovac a pro jistotu aji pojistky, nechtel bych zazit aby ty kabely zacly pod/v celem aute horet, proto bych asi volil slabsi navijak a daji se sehnat 200A pojistky pro autohifi ale stoji docela ranec, ale to uz je tema vice pro Madtoma
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
Re: Navijáky
... to je kapitola sama o sebe a ver, ze je prebadana.Miky_CZ píše:je tu jeste ale druha vec...
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
Re: Navijáky
AAAA teraz som si spomenul - rychlo rychloDanoDEF píše:... ak zrealizujete co si spominal teda UA a D... tak spoznas.patrik píše: niečo mi to hovori- to ču-čut- al neviem si spomenuť- neni to že /ešte trochu?
. tel 0905532342 bratislavsky kraj mail info@atlascamper.sk
Re: Navijáky
...patrik píše: AAAA teraz som si spomenul - rychlo rychlo![]()
![]()
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5773
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: Navijáky
to rad slysim, taky mam casem v planu navijak aji vzadu:-)DanoDEF píše:... to je kapitola sama o sebe a ver, ze je prebadana.Miky_CZ píše:je tu jeste ale druha vec...
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Navijáky
stále tak trochu uvažujem nad nejakým kladkovým systémom, ktorým by sa dalo lano potiahnuť pod podvozok z predného navijáku. No asi je to na vytriezvenie.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: Navijáky
... to by si to lano tam musel mat vzdy natiahnute tak ako to maju specialy v kritickej situacii uz bude neskoro.Acon píše:stále tak trochu uvažujem nad nejakým kladkovým systémom, ktorým by sa dalo lano potiahnuť pod podvozok z predného navijáku. No asi je to na vytriezvenie.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Navijáky
to je riešiteľné. Môže tam byť nonstop natiahnuté 5m pomocné lano na ktoré sa v prípade núdze zavesí hák a vytiahne sa dozadu.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
-
MadTom
- Příspěvky: 15314
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Navijáky
Acon - tak jednodché to nebude - to lano pod autem musí mít perfektní vedení, aby něco nepoškodilo a aby z něho nespadlo, když auto sedne na břicho nebo se do spodku drbne nějakým šutrem, nebo bude lano povolené. To si dovedu předastavit - vodící oka a v některým místech třeba i kladky, ale s oky, aby z nich lano nespadlo. Nedovedu si představit, jak skrz to tahám nějaký hák nebo oko na konci lana - to vedení by muselo mít velmi velké díry a tan hák nebo oko nějaké náběhy, aby se to neseklo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Navijáky
nemusí sa to ťahať aj s hákom. Hák sa dá predsa jednoducho zhodiť a potiahnuť len lano a hák zasa nahodiť. Lano by samozrejme muselo byť vedené v nejakých okách čo najvyššie pod karosériou. Tie oká by mohly biť na nejakých gumách alebo pružinách aby sa v prípade ťahu s navijákom dokázalo natiahnuť priamo. Inak by bolo zatiahnuté niekde v bezpečí. Ale ako som povedal, netuším, či je to realizovateľné, len skúšam, či nejde ušetriť nejaké € a kg.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: Navijáky
... pre amaterske ucely neskutocne komplikovane a ta uspora nebude tak citelna. Pri dvoch spravne zvolenych navijakoch mam navyse k dispozicii i nahradne diely v pripade nudze.Acon píše:...netuším, či je to realizovateľné, len skúšam, či nejde ušetriť nejaké € a kg.
... taketo riesenie sa pouziva pri stavbe specialu ale ani tam sa nejedna o jednonavijakove riesenie.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
MadTom
- Příspěvky: 15314
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Navijáky
Vždyť jsem psal - hák nebo oko. Hák shodím, zůstane oko, které musím nějak spojit s tím protahovacím lanem - oproti rozměru lana jako takového, bude tato spojená sestava o dost větší. To už dooprady systém že naviják na pevno a lano na pevno protažené a třeba i upevněné na druhém konci auta, při každém použití si to trošku povolím a nasadím kladku a potom můžu fungovat. Pod autem vede lano, které může být dobře vedené - aby nevyskočilo a aby se to vedení neucpalo někde blátem. Nedávno to tady proběhlo na fotce tuším nějaké série. Bude to nejspíš lehčí než dva navijáky, nebudu muset tahat dvoje dráty, ale navíjet budu pokaždé nejspíš přes kladku a pokud se mi jeden naviják pokazí, tak mám tuplem smůlu.
Navíc výhoda dvou samostatnách navijáků se občas projeví při potřebě průjezdu po svahu - vpředu se tahám a vzadu popouštím, aby mi celé auto bokem nesjelo dolů. Já jsem se tak kdysi tahal s patrolem, když se pode mnou utrhla cesta - jenom předním navijákem bych se vytáhnul kolmo do kopce a potom skončil. Takhle jsem si zadek držel druhým navijákem a pomalu ho popouštěl a vytáhnul jsem se na zbytek cesty skoro rovně.
Navíc výhoda dvou samostatnách navijáků se občas projeví při potřebě průjezdu po svahu - vpředu se tahám a vzadu popouštím, aby mi celé auto bokem nesjelo dolů. Já jsem se tak kdysi tahal s patrolem, když se pode mnou utrhla cesta - jenom předním navijákem bych se vytáhnul kolmo do kopce a potom skončil. Takhle jsem si zadek držel druhým navijákem a pomalu ho popouštěl a vytáhnul jsem se na zbytek cesty skoro rovně.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Navijáky
Presne ta tieto situacie mam 2 navijaky
.
. tel 0905532342 bratislavsky kraj mail info@atlascamper.sk
- tagr
- Příspěvky: 2254
- Registrován: 18 lis 2009 06:49
- auto: Freelander 2004
- Bydliště: PRAHA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Navijáky
Ad Mad tom, ty jsi taky slušný divočák

Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.
-
MadTom
- Příspěvky: 15314
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Navijáky
Jakej divočák, to bylo pracovně a ta cesta byla podmáčená a prostě i s autem ujela. Takže místo abych ten den pracoval, tak jsem navijákem vytrhl pár malých stromků, než jsem se přivázal k nějakým větším a několik hodin jsem blbnul s lanama a řetězama, než jsem se dostal ven. Druhá možnost byla několik km pěšky do údolí, sehnat traktor a vyjet to s ním vytáhnout. Každopádně ten den už jsem nepracoval, protože vytáhnout se dozadu nešlo a projet to znovu opačně taky ne, takže jsem potmě ještě bloudil horama a hledal kudy to objedu. Netušil jsem, že většina cest je slepejch. Už bych to nechtěl zažít znovu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- tagr
- Příspěvky: 2254
- Registrován: 18 lis 2009 06:49
- auto: Freelander 2004
- Bydliště: PRAHA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Navijáky
Tak to Ti věřím
já to myslel v dobrém, že to byla fuška si umím představit 
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.