Prosím o Vaše zkušenosti při extrémní zimě, sněžení atd.
Moderátor: Safraporte
- Milan Svátek
- Příspěvky: 12
- Registrován: 03 pro 2008 17:03
- tel.: 603877880
- auto: Freelander II 092008
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Prosím o Vaše zkušenosti při extrémní zimě, sněžení atd.
Rád bych se optal všech, jak přežili, popřípadě přežívají současnou zimu a sníh. Mě můj Freelander 2008 trochu, ale malinko, zklamal. V pátek, kdy byla v Brně a okolí kalamita a přívaly sněhu nebraly konce, jel jsem tahat auta v okolí Brna. Co šlo, to jsem ven dostal. Projížděl jsem vysoké hromady sněhu, jako nic. Uvízl jsem jedině tehdy, pokud bylo sněhu tolik, že jsem zůstal viset na břiše. Nakonec jsem zůstal uvězněn mezi autobusem a dvěma dalšími auty. Jediná šance, jak odsud ven bylo přes strouhu na pole, ale to nebylo moc zmrzlé. Bez problémů jsem přejel strouhu a na poli jsem cca po 500m zapadl opět do hodně sněhu v kombinaci s blátem. Nebylo možné vyjet a pohon všech kol a nové zimní gumy, ale seriové, nepomohl. Zahrábl jsem se. No nic, měl jsem řetězy, takže jsme se vykopali, nasadili řetězy, naložily do auta další uvězněné řidiče, kteří nechali auta na silnici do dalšího dne a chtěli jsme vyjet. Stáli jsme tam zapadení asi již 3-4 hodiny a z boku na stranu řidiče bičoval neustále sníh s větrem, přímo na sání. Proto, když jsem chtěl s řetězy vyjet, nebylo to možné. Auto ztratilo otáčky a nešlo přes 2000ot. Málem mne kleplo. Napadlo mne, že je to sání. Rozdělali jsem ho, byl roztrhnutý vzduchový filtr, jak byl plný sněhu, tak ho sání vprostřed otočilo směrem do turba a drátek na váze vzduchu byl obalený ledem, takže nepouštěl dost nafty pro motor. Očistili jsme a pak jsme již relativně v pohodě mohli jezdit a rozvážet lidi po vesnicích. Překvapilo mne to, že to není vyřešené přímo od LR. Nemáte s tím někdo nějakou zkušenost? Další věcí je to, že mám manuál a myslel jsem, že mi chytne auto od spojky, jak jsem se musel mockrát vyhrabávat z nevyhrabatelného. Strašný smrad po dobu dvou dní v kabině a kouř zpod kapoty. Nevím, jestli by to u automatu bylo stejné. Tím myslím to vyhrabávání se. Jinak auto je super a nic jiného nechci. Jenom malý kufr, takže příště DISCOVERY 4 na 100%.
-
- Příspěvky: 75
- Registrován: 02 bře 2009 13:21
- Bydliště: Kamenický Šenov
Re: Prosím o Vaše zkušenosti při extrémní zimě, sněžení atd.
Myslím,že si toho s tím autem dokázal dost. Je to jen SUV,ne offroad. Spojka je tam slabá a je fakt,že začne smrdět často. Jestli chceš dělat machra a vytahovat celou vesnici ze sněhu,pak si budeš muset koupit jiný stroj!!!
- Milan Svátek
- Příspěvky: 12
- Registrován: 03 pro 2008 17:03
- tel.: 603877880
- auto: Freelander II 092008
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prosím o Vaše zkušenosti při extrémní zimě, sněžení atd.
Děkuji za reakci. Machra dělat nepotřebuji, ale připadalo mi to správné, když už jsem se tam připletl, tak vyzkoušet, co zvládne. Jaký stroj si měl konkrétně na mysli? Díky Milanmichal3475 píše:Myslím,že si toho s tím autem dokázal dost. Je to jen SUV,ne offroad. Spojka je tam slabá a je fakt,že začne smrdět často. Jestli chceš dělat machra a vytahovat celou vesnici ze sněhu,pak si budeš muset koupit jiný stroj!!!
- macejky1
- Příspěvky: 2222
- Registrován: 18 lis 2008 13:06
- tel.: 736245909
- auto: EX Freelander, RRC
- Bydliště: Trebíc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prosím o Vaše zkušenosti při extrémní zimě, sněžení atd.
Co treba lehce upravenou DII.Milan Svátek píše:Děkuji za reakci. Machra dělat nepotřebuji, ale připadalo mi to správné, když už jsem se tam připletl, tak vyzkoušet, co zvládne. Jaký stroj si měl konkrétně na mysli? Díky Milanmichal3475 píše:Myslím,že si toho s tím autem dokázal dost. Je to jen SUV,ne offroad. Spojka je tam slabá a je fakt,že začne smrdět často. Jestli chceš dělat machra a vytahovat celou vesnici ze sněhu,pak si budeš muset koupit jiný stroj!!!


EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
-
- Příspěvky: 75
- Registrován: 02 bře 2009 13:21
- Bydliště: Kamenický Šenov
Re: Prosím o Vaše zkušenosti při extrémní zimě, sněžení atd.
promiň,toho machra jsem nemyslel zle. Ano,DII toho vydrží určitě víc. Jinak bych si vsadil i na Patrola. Ale to už jsme někde jinde
- Milan Svátek
- Příspěvky: 12
- Registrován: 03 pro 2008 17:03
- tel.: 603877880
- auto: Freelander II 092008
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prosím o Vaše zkušenosti při extrémní zimě, sněžení atd.
Neboj, pochopil jsem to, nemáme důvod se nikdo urážet navzájem, takže jsem to samozřejmě nijak nevztahoval na sebe. Jinak jsem se dnes díval na YOUTUBE a některé jízdy, to je až těžko uvěřitelné, co to dokáže. Milanmichal3475 píše:promiň,toho machra jsem nemyslel zle. Ano,DII toho vydrží určitě víc. Jinak bych si vsadil i na Patrola. Ale to už jsme někde jinde
Re: Prosím o Vaše zkušenosti při extrémní zimě, sněžení atd.
Na Patrola bych si rozhodně nevsadil.Milan Svátek píše:Jinak bych si vsadil i na Patrola. Ale to už jsme někde jinde


Defender 90 200Tdi "ZEBRA" / Range Rover L322 V8 4.4 / Series III 109" 2.25l exMOD "VOJÁK" + Sankey Trailer Narrow Track
servisuje http://www.OWR.cz
servisuje http://www.OWR.cz
- Mahatma
- Příspěvky: 283
- Registrován: 13 pro 2007 19:23
- tel.: jedině Xperia Z1c
- auto: Disco 3
- Bydliště: Ostrava
Re: Prosím o Vaše zkušenosti při extrémní zimě, sněžení atd.
Nechci machrovat, ale během kalamity jsem byl na horách s Freelanderem a shodou okolností i s Landcruiserem 95. Nevím, jestli to bylo lepšíma gumama nebo nižší vahou, ale v hlubším sněhu byl Freelander lepší, Landcruiser měl tendenci se zahrabávat. Možná, že je to i člunovitým předkem Freelandera, hrne sníh do strany. Je fakt, že když oba dva opravdu zapadly, pak redukce a uzávěrky na Landcruiseru ho vyhrabaly a Freečko nemělo šanci.
Co se týče startování, tak musím smeknout před Lancruiserem, má 12 roků a 350000km na hřbetě a žhaví tak 2s, Freelander asi 6s. Je ale fakt, že Landcruiser má dvě baterky.
Co se týče startování, tak musím smeknout před Lancruiserem, má 12 roků a 350000km na hřbetě a žhaví tak 2s, Freelander asi 6s. Je ale fakt, že Landcruiser má dvě baterky.
- Maxsel
- Příspěvky: 3669
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prosím o Vaše zkušenosti při extrémní zimě, sněžení atd.
Já mám benzíňáka, tak nemůžu sloužit, protože jsem zatím neměl problém. Minulý týden tu ale za mnou byl kluk s Terranem II na Matador Izzardech a ve sněhu se tam kam já s Freečkem nedohrabal ani s redukcí...
-
- Příspěvky: 70
- Registrován: 01 bře 2009 00:01
- tel.: c902 )))
- auto: PAJERO 2.8TD
- Bydliště: BRNO
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prosím o Vaše zkušenosti při extrémní zimě, sněžení atd.











Re: Prosím o Vaše zkušenosti při extrémní zimě, sněžení atd.
no free je suv to je jasne ale offroad je asi iba toto a stroje podobne http://www.youtube.com/watch?v=OL4pd8XPVWg
ostatny sa na offroad iba hraju
ostatny sa na offroad iba hraju

-
- Příspěvky: 75
- Registrován: 02 bře 2009 13:21
- Bydliště: Kamenický Šenov
Re: Prosím o Vaše zkušenosti při extrémní zimě, sněžení atd.
to jako srovnáváš offroad s lakatošem? to pak srovnáváš trabanta s, no stačí třebe i free.
- Mahatma
- Příspěvky: 283
- Registrován: 13 pro 2007 19:23
- tel.: jedině Xperia Z1c
- auto: Disco 3
- Bydliště: Ostrava
Re: Prosím o Vaše zkušenosti při extrémní zimě, sněžení atd.
Jenže já právě srovnával. A překvapivě jsou situace, kdy je v terénu SUV lepší než Offroad. Ono jde spíš jen o pocit, nakonec Offroad dojede dál, ale na tom čerstvém sněhu prostě Freečko jelo pořád hezky rovně a plynule a Landcruiser pořád někam sklouzával a zase se vyhrabával.
-
- Příspěvky: 75
- Registrován: 02 bře 2009 13:21
- Bydliště: Kamenický Šenov
Re: Prosím o Vaše zkušenosti při extrémní zimě, sněžení atd.
Ja spousta věcí,proč to takhle může být. Pneu,řidič atd. Taky free váží stejně jako octávie a offroad je vždy minimálně nad 2t. Každý máme jinou zkušenost,ale souhlasím,že free vyjede mezi SUV asi fakt nejvíc. Ale tahač to fakt není. Jestli ovšem nechceš měnit stále spojku.
- Mahatma
- Příspěvky: 283
- Registrován: 13 pro 2007 19:23
- tel.: jedině Xperia Z1c
- auto: Disco 3
- Bydliště: Ostrava
Re: Prosím o Vaše zkušenosti při extrémní zimě, sněžení atd.
Gumama to asi nebylo, obě auta měla standardní zimní obutí, i když Landcruiser je má tuším o nějaký ten cm užší. Spíš tu hraje roli váha (Lanďák je cca o 600 kg těžší) a hlavně rozměry, Landcruiser je Delší vyšší a užší.
- Milan Svátek
- Příspěvky: 12
- Registrován: 03 pro 2008 17:03
- tel.: 603877880
- auto: Freelander II 092008
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prosím o Vaše zkušenosti při extrémní zimě, sněžení atd.
Tak to mám asi offroad, vážím 2045kg, dle svého TP, právě jsem se do něj díval.michal3475 píše:Ja spousta věcí,proč to takhle může být. Pneu,řidič atd. Taky free váží stejně jako octávie a offroad je vždy minimálně nad 2t. Každý máme jinou zkušenost,ale souhlasím,že free vyjede mezi SUV asi fakt nejvíc. Ale tahač to fakt není. Jestli ovšem nechceš měnit stále spojku.

1825kg, dle také mého TP, Octavia combi.

Jinak je to jasné, kde není váha, tam nic neurveš.
Byl jsem o víkendu v Čechách a zase jsem se přimotalk vytahování auta. Bylo to nějaké SUV od Subaru, či co, moc jsem se na to nekoukal. Bylo napadeno tak 10cm čerstvého sněhu a na silnici pod tímto sněhem hodně ujetý sníh. Proto ho PAJERO, které tam bylo nevytáhlo. Zapřáhli jsme se na něj ve dvou. 1. PAJERO, já mezi nimi a jelo to ze struhy, jako po másle. Síla všech už byla znát. To PAJERO se bez pomoci jen bezvládně motalo po silnici a klouzalo mu to. Prostě pořád platí, že ve dvou až třech se to vždy lépe táhne.


- tagr
- Příspěvky: 2254
- Registrován: 18 lis 2009 06:49
- auto: Freelander 2004
- Bydliště: PRAHA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prosím o Vaše zkušenosti při extrémní zimě, sněžení atd.
No já jel ten zasbněžený pátek a po dálnici kde spousta aut v příkopu tak já mastil jak za sucha 110
, sních po tom co napadla ta zmražka v sopbotu a neděli tak 30 cm v pohodě na louce a místama jsem projel i 45 cm závěj , ale rozjetý - automat stupěň 2 otáčky na 2300 a prorazilo to zhruba 6m dlouhou závěj jak nic , ale na dvoujnásobku délky by jsem asi zapad, jinak fakt do 30 cm a zimních gumách se dá jet , ale jet ne zastavovat to je pak potíž. pak jsem to jel dokola znova a byl to klídek i se zastavováním
. S 400 kg votíkem jsem se prodral vším tím sněhem v pohodě
a protože automat nemá spojku tak se nekouřilo
, asi je fakt lepší automat než klasika protože třeba v tom sněhu za 1 se zahrabete moc otáček a sních potřebuje aby se to valilo ne hrabalo
jinak mám 17" 225/55 a gumy tak na 50% vzorku , jel jsem fakt nacpaný k prasknutí a TC si jen tak problikávalo 






Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.
Re: Prosím o Vaše zkušenosti při extrémní zimě, sněžení atd.
..no jo o tom žádná ale s tou konfigurací co jsem napsal musí bejt ten článek už celkem velký jelito aby neprojelowaltr666 píše:ONO TO VĚTŠINOU NENÍ O TOM CO JAKE AUTO MA ZA VÝBAVU JESTLI MÁ REDUKCE A UZÁVĚRKY ALE VETŠINOU JE ROZHODUJÍCÍ TEN ČLANEK MEZI SEDADLEM A PEDÁLY
![]()
---POKUD TEN JE O NICEM TAK MUŽE BÝT AUTO TŘEBA Z NASA
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()


..lítal jsem minulou zimu s neupravenym 4runnerem a projel víc jak patrol asi proto, že je lehčí a mrštnější

Defender 90 200Tdi "ZEBRA" / Range Rover L322 V8 4.4 / Series III 109" 2.25l exMOD "VOJÁK" + Sankey Trailer Narrow Track
servisuje http://www.OWR.cz
servisuje http://www.OWR.cz
Re: Prosím o Vaše zkušenosti při extrémní zimě, sněžení atd.
Zatím jsem při jízdě na sněhu nenarazil na něco co můj FR nevyjede. Bydlím v Krkonoších a ze začátku zimy jsem skoro každý den, když jsem jel z práce, zkoušel s příbývajím sněhem co vyjedu. Jeden kopeček za barákem je opravdu extrém, auto hrabalo, ale jelo furt.
Občas jezdím na chalupu do Špindlu (Přední Labská). Bouda je v zimě přístupná pouze skútrem, na silvestra (cca. 20cm) jsem vyjel. Na kopci bylo ještě jedno auto, Campo na řetězech...FR bez...
Nedalo nám to a zkoušeli jsme vyjet ještě výš, prudké stoupání po sjezdovce, odhadoval jsem kudy vede cesta, místy jsem se prohrabal na podklad, ale opět to jelo furt. Tohle bylo asi maximum co jsem zkusil, více nepotřebuji, je dobré vědět co auto dokáže, standardě ho tedy využiju tak na 30%.
Při normálním ježdění po silnici také super. Jízda je čitelná. Při prudším projetí zatáčky lehce přetáčivé (lehčí zadek i přes menší přenos výkonu na zadní nápravu). Při podobné jízdě s octavií jsem měl problémy udržet ji na silnici, chytala divné vibrace a stávala se neovladatelná. Řízený smyk s ní nešel, s FR v pohodě.
Občas jezdím na chalupu do Špindlu (Přední Labská). Bouda je v zimě přístupná pouze skútrem, na silvestra (cca. 20cm) jsem vyjel. Na kopci bylo ještě jedno auto, Campo na řetězech...FR bez...
Nedalo nám to a zkoušeli jsme vyjet ještě výš, prudké stoupání po sjezdovce, odhadoval jsem kudy vede cesta, místy jsem se prohrabal na podklad, ale opět to jelo furt. Tohle bylo asi maximum co jsem zkusil, více nepotřebuji, je dobré vědět co auto dokáže, standardě ho tedy využiju tak na 30%.
Při normálním ježdění po silnici také super. Jízda je čitelná. Při prudším projetí zatáčky lehce přetáčivé (lehčí zadek i přes menší přenos výkonu na zadní nápravu). Při podobné jízdě s octavií jsem měl problémy udržet ji na silnici, chytala divné vibrace a stávala se neovladatelná. Řízený smyk s ní nešel, s FR v pohodě.
Re: Prosím o Vaše zkušenosti při extrémní zimě, sněžení atd.
Já jsem ZATÍM projel taky všechno
Ale největší problém mám vyjet z garáže
( taková bobová dráha )
Jinak pneu dělá moc, vyzkoušel jsem si to minulou zimu s původníma pneu, to jsem uvízl na poli.
A v současným obutí ( i když ne úplně ideálním, bo su to univrzaly ) je to o mnohem lepší!
+ gumy AT univerzály do kopce!
- gumy AT univerzály z kopce a rychle do zatáček!

Ale největší problém mám vyjet z garáže

Jinak pneu dělá moc, vyzkoušel jsem si to minulou zimu s původníma pneu, to jsem uvízl na poli.
A v současným obutí ( i když ne úplně ideálním, bo su to univrzaly ) je to o mnohem lepší!
+ gumy AT univerzály do kopce!
- gumy AT univerzály z kopce a rychle do zatáček!
Ex: Free II 2,2 TD4, Disco II 4,0 V8, Disco III 2,7 TDV6