D2 - ACE a jeho testování
Napsal: 01 kvě 2015 19:41
Protože mě opět začalo zlobit ACE, a to tak, že chvilku funguje v pohodě a chvilku vůbec, a toto se objevilo vloni a samo to zmizelo, a nově nedávno, a už to nemíní samo zmizet, tak jsem se musel trošku více ponořit do toho, jak ACE v detailu funguje.
První problém diagnostiky je, že Nanocom Evolution co mám sice čte live data a chyby, ale chyby čte špatně. A live data jsou v případě, že ACE je "v poruše" jsou také k ničemu, protože systém je bez napájení.
1. zkontrolovat, že hlavní relé je v pořádku a je sepnuté - pokud není v pořádku, nebo není sepnuté, tak live data nejsou k ničemu - systém je bez napájení. Relé je v motorovém prostoru a je spínané řídící jednotkou ACE - když se nějakou chybou rozsvítí kontrolka ACE, tak to relé odpojí.
2. pokud chceme live data a relé je neaktivní, tak ho vyndat a hlavní kontakty nahradit tvrdou propojkou - pustit do ACE napájení. Následně se dá zacvičit jak výstupy pro jednotlivé ventily, tak odečíst hodnoty z akcelerometrů a z čidla tlaku.
3. v mém případě to vypadá na vadné čidlo tlaku (pressure transducer) - umřelo postupně na několikrát, pravděpodobně do něj zatekla voda, protože konektor, který je zalisovaný, má být ještě těsněný epoxidovým lepidlem (?), ale to mám na několika místech odpadlé. Za studena funguje, po ohřátí nic.
4. pro ověření jsem nejdřív proměřil dráty mezi řídící jednotkou a čidlem - jsou celkem 3, jestli nejsou přerušené nebo zkratované. Potom jsem si mezi zem a výstup čidla připojil voltmetr (běžný digitální multimetr). Za předpokladu, že ACE relé je sepnuté, nebo nahrazené propojkou, je na čidle napájení napětí 5V. Výstupní napětí v případě že motor běží a auto jede rovně je zhruba 0,3V, v případě jízdy do zatáčky stoupalo až na 2V (klidná jízda). Poté co se čidlo ohřálo (celá hydraulika ACE normálně hřeje), výstupní mi výstupní napětí kleslo skoro na nulu, a pod 0,05V řídící jednotka ACE vyhodila chybu - příliš nízký tlak.
5. Diagnostika - Nanocom Evolution vypsal jedinou chybu - Fault 04-07 - electrical fault in directorial control valve 1 - to by souviselo s ovládání jednoho s elektromagnetů na kostce - tady chyba není, dráty jsou v pohodě. Diagnostila u Cyrila vyhodila 2 chyby - Selhal test hlavního relé - to je v pořádku, relé bylo vyjmuto, Signál tlaku mimo rozsah - to odpovídá malému výstupnímu napětí z čidla. Vloni jsem měl ještě půjčené Hawkey od Visbyho a to ukazovalo chyby také správně, ale protože se to samo opravilo, asi tehdy čidlo vyschlo, tak jsem na skutečnou závadu nepřišel.
Celý systém ACE je jednoduchý, ale protože řídící jednotka při jakékoliv chybě vypne napájení, tak se dost špatně hledají chyby.
Součástí kostky ACE jsou 3 elektromagnetické ventily - 2 nahoře pouští tlak do pístnic - jede pro naklonění doleva a druhý doprava - obě pístnice jsou spojené dohromady. Třetí ventil umístěný směrem dozadu auta, řídí tlak v hydraulice. A poslední věc je tlakové čidlo, kterým si systém snímá tlak a podle něj jej ventilem reguluje. Největší problém je asi koroze trubek a následné opravy, kdy to v kostce netěsní.
Zespodu kostky je ještě filtr - ten jsem vloni vyndal, vyčistil WDčke (prostříknul přímo sprejem - je čistý) a vyfoukal vzduchem. A dal v klidu zpět.
Snad tento popis pomůže. Pokud bude mít někdo další poznatky z oprav, tak je doplňujte. Jízda s ACE a bez ACE je docela rozdíl, zvlášť když se to dá srovnávat během chvilky.
První problém diagnostiky je, že Nanocom Evolution co mám sice čte live data a chyby, ale chyby čte špatně. A live data jsou v případě, že ACE je "v poruše" jsou také k ničemu, protože systém je bez napájení.
1. zkontrolovat, že hlavní relé je v pořádku a je sepnuté - pokud není v pořádku, nebo není sepnuté, tak live data nejsou k ničemu - systém je bez napájení. Relé je v motorovém prostoru a je spínané řídící jednotkou ACE - když se nějakou chybou rozsvítí kontrolka ACE, tak to relé odpojí.
2. pokud chceme live data a relé je neaktivní, tak ho vyndat a hlavní kontakty nahradit tvrdou propojkou - pustit do ACE napájení. Následně se dá zacvičit jak výstupy pro jednotlivé ventily, tak odečíst hodnoty z akcelerometrů a z čidla tlaku.
3. v mém případě to vypadá na vadné čidlo tlaku (pressure transducer) - umřelo postupně na několikrát, pravděpodobně do něj zatekla voda, protože konektor, který je zalisovaný, má být ještě těsněný epoxidovým lepidlem (?), ale to mám na několika místech odpadlé. Za studena funguje, po ohřátí nic.
4. pro ověření jsem nejdřív proměřil dráty mezi řídící jednotkou a čidlem - jsou celkem 3, jestli nejsou přerušené nebo zkratované. Potom jsem si mezi zem a výstup čidla připojil voltmetr (běžný digitální multimetr). Za předpokladu, že ACE relé je sepnuté, nebo nahrazené propojkou, je na čidle napájení napětí 5V. Výstupní napětí v případě že motor běží a auto jede rovně je zhruba 0,3V, v případě jízdy do zatáčky stoupalo až na 2V (klidná jízda). Poté co se čidlo ohřálo (celá hydraulika ACE normálně hřeje), výstupní mi výstupní napětí kleslo skoro na nulu, a pod 0,05V řídící jednotka ACE vyhodila chybu - příliš nízký tlak.
5. Diagnostika - Nanocom Evolution vypsal jedinou chybu - Fault 04-07 - electrical fault in directorial control valve 1 - to by souviselo s ovládání jednoho s elektromagnetů na kostce - tady chyba není, dráty jsou v pohodě. Diagnostila u Cyrila vyhodila 2 chyby - Selhal test hlavního relé - to je v pořádku, relé bylo vyjmuto, Signál tlaku mimo rozsah - to odpovídá malému výstupnímu napětí z čidla. Vloni jsem měl ještě půjčené Hawkey od Visbyho a to ukazovalo chyby také správně, ale protože se to samo opravilo, asi tehdy čidlo vyschlo, tak jsem na skutečnou závadu nepřišel.
Celý systém ACE je jednoduchý, ale protože řídící jednotka při jakékoliv chybě vypne napájení, tak se dost špatně hledají chyby.
Součástí kostky ACE jsou 3 elektromagnetické ventily - 2 nahoře pouští tlak do pístnic - jede pro naklonění doleva a druhý doprava - obě pístnice jsou spojené dohromady. Třetí ventil umístěný směrem dozadu auta, řídí tlak v hydraulice. A poslední věc je tlakové čidlo, kterým si systém snímá tlak a podle něj jej ventilem reguluje. Největší problém je asi koroze trubek a následné opravy, kdy to v kostce netěsní.
Zespodu kostky je ještě filtr - ten jsem vloni vyndal, vyčistil WDčke (prostříknul přímo sprejem - je čistý) a vyfoukal vzduchem. A dal v klidu zpět.
Snad tento popis pomůže. Pokud bude mít někdo další poznatky z oprav, tak je doplňujte. Jízda s ACE a bez ACE je docela rozdíl, zvlášť když se to dá srovnávat během chvilky.