Pls help - Topeni / Kurenie TD5
Pls help - Topeni / Kurenie TD5
ahoj som cerstvy vysmiaty majitel DEF TD5 r.v. 2000/160000km mam ho cca 2 tyzdne postupne sa zmierujem so vsetkym, ono to zas neni vobec tak hrozne len je mi hrozne zima, kuril/topil asi tri dni potom prestal, presuvam packy hore dole, hlavne dole a on stale klimuje /klimu nemam/
teploty OK tak prva tretina az polovica, a je to pri kazdej rychlosti ci 20 alebo 100 furt/porad nic len zima a teploty v podstate drzia, inak vsetko OK, tak vas prosim o radu co dalej, myslim ze nieco nebude v poriadku, vopred dakujem
teploty OK tak prva tretina az polovica, a je to pri kazdej rychlosti ci 20 alebo 100 furt/porad nic len zima a teploty v podstate drzia, inak vsetko OK, tak vas prosim o radu co dalej, myslim ze nieco nebude v poriadku, vopred dakujem
- maky
- Příspěvky: 185
- Registrován: 05 říj 2008 13:36
- tel.: 0903312465
- Bydliště: Slovensko - Dolný Kubín
ano defkovia kuria velmi slabo tento problem riesimie tak isto aj mi uz od kupi ciastocne sa to vyriesilo bufikom . kurenie sme mali rozobrate uz 3x preplachli sme radiator vsetko precistili ale defo nekuri akurat mam dotaz dole pri nohach u spolujazca,kde je motor na ventilator a klimu je to na pocit strasne horuce ruka sa tam neda udrzat a z otvorov pod celnym sklom stale fuci studeni vzduch hm neviete nahodou ci tam nechyba nejaka odrazka alebo nieco podobne co ten vzduch odraza aby isiel ku sklu??? jedna sa o td5 s klimou (tu by som najracej vyhodil v defiku uplne zbytocna vec)
defík nie je auto - defender je životný štýl
este by som predsa doplnil moju otazku, lebo hladal som na fore odpoved a nenasiel. Ak by pripadne niekto mal podobny problem bol by som rad za kazdy nazor, mne ten def proste spociatku celkom spolahlivo kuril, len z nicehonic prestal, inak vsetko ide ok, tak som chcel vediet ci tam mozno neni niekde nejaka klapka, ktora mozno prestala fungovat a pod. DIKY
- maky
- Příspěvky: 185
- Registrován: 05 říj 2008 13:36
- tel.: 0903312465
- Bydliště: Slovensko - Dolný Kubín
ano su tam 2 klapky (teda ak mas nad kolenami ten panel kde je ovladanie na klimu a ventilator a su na nom 4 vetraky)ked te panel odkrutis(2x srobka na pravej 2x na lavej strane a jedna v strede nad poistnou skrinkou tak sa dostanes ku klapkamstifle píše:este by som predsa doplnil moju otazku, lebo hladal som na fore odpoved a nenasiel. Ak by pripadne niekto mal podobny problem bol by som rad za kazdy nazor, mne ten def proste spociatku celkom spolahlivo kuril, len z nicehonic prestal, inak vsetko ide ok, tak som chcel vediet ci tam mozno neni niekde nejaka klapka, ktora mozno prestala fungovat a pod. DIKY
defík nie je auto - defender je životný štýl
- Jenda
- Příspěvky: 3573
- Registrován: 22 lis 2007 21:58
- tel.: 775 391 907
- auto: 110
- Bydliště: Praha-Smetanova lhota
...jen takova doplnujici otazka,co teplota motoru
Rucicka se nikdy neprehoupne pres pulku,vetsinu casu je pod pulkou.
To ja jen jestli je termostat ok
Honza
Rucicka se nikdy neprehoupne pres pulku,vetsinu casu je pod pulkou.
To ja jen jestli je termostat ok
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info
http://www.christophermccandless.info
je možné že tam máš v chl.soustavě bublinu.Nalej expanz.nádrž do plna nastartuj a povol plastový šroubek na hadici.nachází se v pravo silná horní hadice od chladiče.Topení musí být otevřené.Musí to jen odlejvat ne bublat.Několikrát to opakuj.Když to bude bublat stále je možně že těsnéní pod hlavou je KO.
- maky
- Příspěvky: 185
- Registrován: 05 říj 2008 13:36
- tel.: 0903312465
- Bydliště: Slovensko - Dolný Kubín
preteka ono dole pri spolujazcovych nohach je to celle horuce ako keby ho ten teply vzduch nechcelo odrazit alebo mu daco brani ale neviem cokarel334 píše:Taky se podívej zda vůbec protýká voda radiátorem topení.prostě sundej jednu hadici a nastartuj.Moc tam tlak není jen to slabě teče na volnoběh.
defík nie je auto - defender je životný štýl
- IvanM
- Příspěvky: 258
- Registrován: 14 dub 2009 21:56
- tel.: 603158801
- auto: DEF110
- Bydliště: Humpolec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
Ahoj,
navážu na tohle vlákno, protože mám problém dost podobnej:
Auto netopí
...teda topí až při vyšších otáčkách, pak to valí celkem dost. Ale problém je že když hrkám po městě, nebo někde v terénu, kde ty otáčky nejsou zrovna nejvyšší, to prostě fouká studenej vzduch. Mám nezávislý topení, ale neni namířený na okna, takže vlastně topim nezávislym, a do toho foukám na okna ventilátorem, aby se nemlžily...
Otázky mám následující:
1, Zvyšuje vodní pumpa otáčky s motorem?
2, Maj se kde/čím ucpat trubky s vodou do topení?
3, Podle mě (resp. Honzana ) to může bejt nějak zarostlej výměník. Jde vyčistit? Nebo novej? Jaká je cena?
4, Má smysl nějaká tepelná izolace na ty krabici, kde se ohřívá vzduch?
5, Zapoměl jsem ještě na něco?
Dík za odpovědi.
I.
navážu na tohle vlákno, protože mám problém dost podobnej:
Auto netopí
...teda topí až při vyšších otáčkách, pak to valí celkem dost. Ale problém je že když hrkám po městě, nebo někde v terénu, kde ty otáčky nejsou zrovna nejvyšší, to prostě fouká studenej vzduch. Mám nezávislý topení, ale neni namířený na okna, takže vlastně topim nezávislym, a do toho foukám na okna ventilátorem, aby se nemlžily...
Otázky mám následující:
1, Zvyšuje vodní pumpa otáčky s motorem?
2, Maj se kde/čím ucpat trubky s vodou do topení?
3, Podle mě (resp. Honzana ) to může bejt nějak zarostlej výměník. Jde vyčistit? Nebo novej? Jaká je cena?
4, Má smysl nějaká tepelná izolace na ty krabici, kde se ohřívá vzduch?
5, Zapoměl jsem ještě na něco?
Dík za odpovědi.
I.
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
Vodní pumpa je hnaná řemenem spolu s alternátorem a dalším, takže se zvýšení otáček moturu se točí rychleji.
Výměník se může zanést - nejčastěji vodním kamenem. Nevím z čeho je dělanej ten v autě, ale u plynového kotle doma, jsem to nechal vyčistit - napojili to na čerpadlo a prohali to kyselinou, která ten vodní kámen (v principu vápenec) rozpustila, výměník byl ale měděnej.
Otázkou je, jestli je motor dost teplej, pokud jedeš na volnoběh, nebo prostě jak má malou spotřebu tak produkuje méně odpadního tepla a tím pádem se ti zavře termostat. TO by jsi poznal, když budeš stát na místě a ono to začne topit, pokud roztočíš motor aspoň na 2000otáček.
Ještě může mít vodní pumpa ojetou vrtulku či jak se to jmenuje a blbě čerpat, to by se ale nejspíš projevovalo v létě přehříváním motoru, nebo možná taky ne, pokud to bude jenom trochu.
Výměník se může zanést - nejčastěji vodním kamenem. Nevím z čeho je dělanej ten v autě, ale u plynového kotle doma, jsem to nechal vyčistit - napojili to na čerpadlo a prohali to kyselinou, která ten vodní kámen (v principu vápenec) rozpustila, výměník byl ale měděnej.
Otázkou je, jestli je motor dost teplej, pokud jedeš na volnoběh, nebo prostě jak má malou spotřebu tak produkuje méně odpadního tepla a tím pádem se ti zavře termostat. TO by jsi poznal, když budeš stát na místě a ono to začne topit, pokud roztočíš motor aspoň na 2000otáček.
Ještě může mít vodní pumpa ojetou vrtulku či jak se to jmenuje a blbě čerpat, to by se ale nejspíš projevovalo v létě přehříváním motoru, nebo možná taky ne, pokud to bude jenom trochu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
... v zime na volnobeh motor evidentne chladne tym padom prestava kuritMadTom píše: Otázkou je, jestli je motor dost teplej, pokud jedeš na volnoběh, nebo prostě jak má malou spotřebu tak produkuje méně odpadního tepla a tím pádem se ti zavře termostat. TO by jsi poznal, když budeš stát na místě a ono to začne topit, pokud roztočíš motor aspoň na 2000otáček.
... pozor u TD5 rozsah teplot od 80 do cca 115 stupnov na budiku nespozorujes proste sa rucicka ani nepohne.MadTom píše: Ještě může mít vodní pumpa ojetou vrtulku či jak se to jmenuje a blbě čerpat, to by se ale nejspíš projevovalo v létě přehříváním motoru, nebo možná taky ne, pokud to bude jenom trochu.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- Jenda
- Příspěvky: 3573
- Registrován: 22 lis 2007 21:58
- tel.: 775 391 907
- auto: 110
- Bydliště: Praha-Smetanova lhota
Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
...nehlede na to ze spalovani u Td5 je uz je z tech pokrocilejsich systemu a tedy nevznika az tak velke ,,odpadove teplo" dik splodinam a nedokonalemu spalovani.Ty vychytanejsi auta uz musi mit i vodnika(webasto) ktere jede jen prihrev motoru aby se dostal do provozni teploty
Honza
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info
http://www.christophermccandless.info
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
A nebo mívají příhřev motoru elektrický - takovej kovovej válec v němž jsou našroubované žhavící svíčky a protéká tím chladící voda. V tomto případě pak nejde o předehřátí studeného motoru, ale o jeho rychlejší ohřátí na provozní teplotu. To je holt nevýhoda nových dieseleových motorů. Teda kromě toho, že jsou oproti benzínovýmm větší a těžší, takže déle trvaá, než se to železo nebo hliník ohřeje.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo