Stránka 1 z 2

Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu

Napsal: 27 pro 2018 16:32
od HST
Ahoj,

D3, 2.7D TDV6 vstřiky.
Nějaký mám už unavený, nanocom na volnobeh ukazuje následující hodnoty (Myslím, že se to jmenuje nějak ala Injector flow rate, resp. cylinder ballancing offset)
Cyl. 1 a cyl 5 jsou docela nahore.
EGR mam zaslepene.

Co myslíte? Nechat? Resit? Vymenit 1 a 5?
Dekuju!
Honza

Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu

Napsal: 27 pro 2018 16:54
od Hanys_a_Kaca
Já teda d3 viděl jenom zvenku, ale tak nějak celkově bych se hodnotama korekcí na volnoběh moc nezabýval. Je to až k nevíře, jak zapeklitej stav běhu motoru je z pohledu regulace zrovna volnoběh. Koukni, jak ty hodnoty vypadjí v nějakém setrvalém stavu jiném, než je volnoběh. Ono se to snadno řekne, ale hůř udělá (klidná jízda třeba do kopce a spíš dva lidi v autě), ale rozhodující je, jak se to chová v nějaké relativně konstantní zátěži. Ber to jako názor, podložený to nemám prakticky ničím.

Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu

Napsal: 27 pro 2018 17:45
od HST
rozumim ti a rad bych videl cisla i v zatezi, ale ta diagnostika je prestane merit jakmile jde motor do otacek. Jestli je to na strane prijemce (nanocom) nebo vydejce (elektronika motoru) netusim. Proste slapnes na plyn a vsude ja najednou tusim 999.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk


Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu

Napsal: 27 pro 2018 17:50
od mipr
Honzo, vstreky ven a sup na tester. Hodnoty nejsou dobre. Rekl bych az hranicni... Dobre/nove vstrekovace maju minimalny rozdiel v korekcnych hodnotach...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu

Napsal: 27 pro 2018 18:43
od kupec18
Až na to že tohle ti nic neřekne o tom jestli jsou špatné vstřiky, protože uplně stejně to mužu dělat třeba horší kompres válce atd.
Ta jednotka to upravuje podle uhlového zrychleni kliky, takže do toho mluví víc věcí.

S nanocomem nemam zkušenost ale tohle je nějaké bezrozměrné číslo takže, nevím jak z toho kdo pozná jak veliky je to rozdil. A určitě to nebude třeba mg/vstř.

Neřešit a jezdit, a pokud bys chtěl být jooo puntlich tak bych je vytahl všechny a dal otestovat, až potom dělal závěry

Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu

Napsal: 27 pro 2018 18:59
od MadTom
A než je vyndáš a dáš někam na zkušebnu, tak si zjistit, co stojí zánovní/repasované vstřikovače. A hlavně, zda jsou na danou zkušebnu dobré reference.

Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu

Napsal: 27 pro 2018 23:49
od Kokesek
Ja bych rekl ze 1a6 jsou nejlepsi. Ostatni ctyri pokulhavaji v uhlovem zrychleni valcu. Ale neber to jako konstantu. Jedine test na bosch stanici. Resp siemens hartridge stanice ti povi pravdu. A pokud nevyjdou tak te zajima o kolik a kde.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu

Napsal: 01 led 2019 10:37
od HST
Ahoj, dik za komentare, tohle je zajimava debata.

Ten offset - ja to chapu tak, ze cim vyssi cislo, tim horsi vstrik (blbe/malo vstrikuje, takze elektronika koriguje aby funel vic). To cislo chapu jako rekneme korekci v promile (1000 = 100.0%) - tam kde vstrik dava malo, tak se prida a adekvatne se ubere ostatnim, aby vsechny valce meli stejny vykon...?

Kokesku, proc myslis ze 1 a 6 je nejlepsi? 1 ma offset naopak dost vysoko?

Jinak samozrejme muzu vymenit vstriky za novy, dat do toho 6x 7000,- nebo kolik stoji a rict si super.
Ale:
- co jsou hranicni hodnoty? Nekde jsem cetl ze "spravne" je rozdil tak ca do hgodnoty 10 mezi valci?
- maji takhle "hodne rozjety" vstriky vliv na spotrebu? Vyrazny vliv?
- muze to mit vliv na zivotnost motoru (jako ze treba vstrik rozprasuje jen na jednu stranu atd? )

Proste otazka je, jestli to vubec ma smysl resit. Jestli neni lepsi nechat to dozit, az to prekroci kritickou mez a pak holt vstriky koupit novy, nebo resit repas.

Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu

Napsal: 01 led 2019 10:37
od HST
Jinak doporucite nejakou test stanici v Praze?
Diky H.

Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu

Napsal: 01 led 2019 18:04
od Kokesek
Podle hodnoty to mas otacky. Jestli by se jednalo o korekce tak nestartujes. Ty muzou byt max treba do 25jednotek (nekdy miligramu). Ale ve stovkach jsou otacky tedy uhlove zrychleni (resp. teoreticka ucinnost jednotl. valcu).


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu

Napsal: 01 led 2019 19:50
od HST
Jeste doplnim, soucasny najezd na diskutovanem motoru je ca 205.000 km.

Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu

Napsal: 01 led 2019 23:01
od Hubert
Ono ti ty hodnoty co naměří dignostika nemusí vůbec nic o vstřikách vypovědět. Hraje zde roli i komprese jednotlivých válců. Motor sice v tomto testu obsluhuje všechny vstřiky stejně aby si dopočítal tolerance. Pokud by jsi přeházel vstřiky mezi sebou můžeš zjisiti více, ale já bych to rozhodně nedělal.
Pokud bude nějaký vstřik mimo realitu myslím že by dignostika vyhodila chybu vstřiku. Motor si totiž čas od času sám přenastavuje korekce na časování a dávku vstřiku.
Bez přezkoušení na stolici je to zde jenom věštění. Ale nedělej si iluze pokud je dají na stolici a budou mýt kalibrační hodnoty zjistíš že všechny jsou KO. Dle slova technika co dělá CR vsřiky tak zcela běžně po 30 tis. km jsou hodnoty mimo nastavovací hodnoty, ale motor jede úplně bez problémů.
Ale furt tu zůstává otázka zda pro klid duše to řešit či ne.

Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu

Napsal: 29 led 2020 17:02
od Balu1989
Ahoj
tak jak to nakonec dopadlo? diag ukázala offset na č.4 1,3 na ostatních plus mínus kolem 1
Díky Honza

Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu

Napsal: 08 dub 2020 16:09
od HST
:)) no u me to dopadlo... mam v supliku 4 repasovane vstiky od Kokeska a v motoru stale ty puvodni... a jezdim. Bez obtizi.
Rozhodl jsem se hledat klid duse v jinych oblastech :D

Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu

Napsal: 10 srp 2020 11:43
od p3gasso
HST píše: 08 dub 2020 16:09 :)) no u me to dopadlo... mam v supliku 4 repasovane vstiky od Kokeska a v motoru stale ty puvodni... a jezdim. Bez obtizi.
Rozhodl jsem se hledat klid duse v jinych oblastech :D
Super, ja som v rozmedzí 998 - 1029 a to som to chcel riešiť. Takže presúvam to na neurčito. :D

Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu

Napsal: 16 pro 2020 20:49
od kaligula
Ja jsem v rozmezi 850-1100 a hlavne motor v nouzaku a chyba P2290

Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu

Napsal: 17 pro 2020 07:30
od Marty_LR
Ahoj, dělám v Diesel servisu v Hostivicich. Jestli chceš, klidně mě je dovez a vyzkoušíme.

604 853 426

Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu

Napsal: 17 pro 2020 07:48
od kaligula
díky, ale to mám trochu z ruky, pořeším to někde v místě bydliště

Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu

Napsal: 17 pro 2020 09:05
od Marty_LR
Chápu. Popřípadě se dá přes pobočky stahlgruber poslat k nám. Nicméně korekce ti nic neřeknou - jak už tu zaznělo několikrát je to součet mnoha faktorů.

Ale pokud ma auto 200 000+, hodnoty nebudou v toleranci, což ale neznamená že nebudou fungovat. Třeba nižší dávky v plné zátěži dejme tomu o 1-2 mm3 nemá de facto vliv.

Re: Discovery 3 TDV6 Vstřiky - korekční hodnoty - kdy už je to na výměnu

Napsal: 15 led 2021 19:42
od HST
Tak na poslednim servisu 4 vstriky, ktere jsem mel od Kokeska, vymeneny. Uz byly fakt spatny. Nalet 250 tisic.
Auto ted v zime uz skoro nestartovalo.
Po vymene vse ok, chyta krasne.