Stránka 1 z 1

P38 - stále topí

Napsal: 13 úno 2018 09:49
od ed123
Ahoj,
prosím o radu, proč má P38 2.5DSE stále v interiéru topí. Ofuky fungují, regulace ventilátoru také, ale teplota nikoliv. Na displeji si mohu navolit co chci ale stále to maximálně topí.
Díky.

Re: P38 - stále topí

Napsal: 13 úno 2018 11:09
od teslo
nesvieti na displeji kurenia taka knizocka s vykricnikom?

Re: P38 - stále topí

Napsal: 13 úno 2018 19:26
od OC
Někdo zkušenější mne opraví, pokud kecám; ale podle mně dostupných informací je u P38 obecně problém v tom, že ti kašpaři v Solihullu kchatovali kchosty, a krom jiného ušetřili na ozubených kolečkách serv topení; ta jsou nejenže z plastu, ale dokonce z mizerného plastu.

Takže zuby odcházejí, a klapky neklapou, jak by měly.

Knížka to doprovázet může, ale taky nemusí. Nic jiného než výměna to — nakolik mi je známo — neřeší.

(Sám mám přesně týž problém, už asi popáté.)

Re: P38 - stále topí

Napsal: 13 úno 2018 20:40
od tom199
Ještě případně teplotní čidlo na trubkách co jdou do radiátoru...

Re: P38 - stále topí

Napsal: 01 úno 2019 18:08
od redbus
čau, mám ten samej problém. Topení jede pořád na plný pecky, na display je knížka a vykřičník. Dá se to teda nějak řešit, nebo to mám rozebrat?

Re: P38 - stále topí

Napsal: 02 úno 2019 17:19
od uhlic
Mne zatial len jedna strana chladi :chuckle

Len vymena.......ale niekde som videl ze sa tie ozubene plastove kolecka daju vymenit za kovove alebo sa mi to len snivalo?

Re: P38 - stále topí

Napsal: 02 úno 2019 18:40
od Daim0nd
Mám také problém s topením, ale s opačným projevem. Auto topí málo a když se nastaví max teplota a foukání, tak topení ochladí celý chladící systém(když se stojí na místě, po městě také, ale na dálnici už to nedokáže) Když jsem jel na hory tak topení na max a v autě zima, ale dokonce jak klesala teplota venku tak to bylo poznat i vevnitř auta. Motor byl zahřátý na provozní teplotu.
Má P38 také ventily topení nebo jak to spropadené topení funguje???

Re: P38 - stále topí

Napsal: 03 úno 2019 10:42
od pooh
Daim0nd píše: 02 úno 2019 18:40 Mám také problém s topením, ale s opačným projevem. Auto topí málo a když se nastaví max teplota a foukání, tak topení ochladí celý chladící systém(když se stojí na místě, po městě také, ale na dálnici už to nedokáže) Když jsem jel na hory tak topení na max a v autě zima, ale dokonce jak klesala teplota venku tak to bylo poznat i vevnitř auta. Motor byl zahřátý na provozní teplotu.
Má P38 také ventily topení nebo jak to spropadené topení funguje???
nefunguje ti kolobeh na vetve kurenia, pravdepodobne to nieco blokuje. Preto ked na dialnici toci motor vyssie otacky - tym aj cerpadlo - zlepsi sa vymena vody vo vetve a dokaze lepsie kurit. Bud mas zaneseny chladic, hadice, alebo upchaty termostat, a pod. treba to riadne preskumat.

Re: P38 - stále topí

Napsal: 03 úno 2019 11:36
od Daim0nd
S chladičem jsem se už pokoušel něco dělat:
E7E20EFE-EB6A-4B35-BFAC-EA745C75F80D.jpeg

Nejdříve 20 minut čistým lihem a pak 30 minut nakou sragorou přímo na chladiče.
Něco z toho i vypadlo a zacalo to o neco vic topit ale i tak žádná sláva... :(
Jinak jak vodní pumpa tak termostat jsou nové.

Re: P38 - stále topí

Napsal: 03 úno 2019 14:34
od pooh
Daim0nd píše: 03 úno 2019 11:36
skus kontrolovat teplotu s infrateplomerom, a zistit kde to neide...

Re: P38 - stále topí

Napsal: 03 úno 2019 23:25
od kapr
ahoj, zde je zhruba systém HEVAC: http://www.stockholmviews.com/p38/ najeď na: "Nejběžnější a nejobtížnější problém Range Rover P38, HEVAC" .
obrázek "Na palubě motoru Range Rover P38 je směs motoru a zpětné vazby" je schéma zapojení motůrku a zpětných vazeb ( potenciometrů ), motůrky jsou svorky
11 - 12 ( levý motor ), 9 - 10 ( pravý motor ) a 6 - 16 ( motor pro foukání sklo až nohy ), vždy je to černý a hnědý drát, změnou polarity ( + / - ) motůrek, když je dobrý, zavírá - otevíra ( je to slyšet, v případě když jsou zuby vymleté, je jedno jestli v motůrku, nebo v ovládání topení - jenom točí, nedojede do krajní polohy, nebo zuby přeskakují - taky je to slyšet ) - po vytažení HEVACu druhá svorkovnice vlevo, 12V kabelem přímo z baterky - pozor na zkrat, do svorkovnice - kontakty jsou po stranách, se dá dostat na sprosťáka rozkleplým hřebíčkem, tak se dá nastavit ručně topení pravé a levé strany s foukáním třeba na sklo a nohy... zbytek podle návodu.

Re: P38 - stále topí

Napsal: 25 lis 2019 22:05
od uhlic
ahojte, bez zakladania novej diskusie pisem sem. Vie niekto kde by som vedel kupit tuto novu hadicu na vodu? Pripadne cely set hadic NOVYCH? Dakujem

Re: P38 - stále topí

Napsal: 25 lis 2019 22:06
od uhlic
Je to 2.5td a mam to tam bez toho T kusu mieste kde sa stretavaju tie 3 hadice. Chcem to vymenit preto lebo mi tecie hadica ktora usti smerom do vnutra auta do radiatora. Tecie v mieste kde sa nasuva na kovocu trubku ktora ide z radiatora do motoroveho priestoru i ked je pomerne hlboko zasunuta do tej gumovej. Svorka je tam tiez ale tecie aj tak a zacala mi tiect voda do interieru auta k noham spolujazca a vlhkost nerobi dobre RJ. :-)

Re: P38 - stále topí

Napsal: 26 lis 2019 11:11
od teslo
hladaj PN: AWR1103, AWR1103, PCH116060, PCH124750
moznosti je kopa