Stránka 1 z 1

Free palubní počítač

Napsal: 28 led 2015 09:44
od akrij13
Ahoj , zajímala by mě jedna věc, kdo máte Free I 2,0 TD4 s palubním počítačem, který já bohužel nemám. U Škodovky když jedu z kopce pod kvaltem bez plynu, jedu za 0, na neutrál cca 0,6 l. Funguje to u Fríčka 2002 taky tak, nebo mám s kvaltem bez plynu nějakou spotřebu? Asi vyšší než na neutrál.

Re: Free palubní počítač

Napsal: 30 led 2015 13:17
od akrij13
Nikdo neví?

Re: Free palubní počítač

Napsal: 30 led 2015 14:07
od dandee
Skusime logicky.Ked mas motor nastartovany,a teda ked vrčí,vzdy mas nejaku spotrebu.Vzdy tam ide palivo,dochadza k spalovaniu,a teda ubuda.A nie , ze mas nulu spotrebu. To ani skodovka nedokaze.Na to nepotrebujes pocitac. Samozrejme ked mas neutral,je ina spotreba ako pri zaradenom stupni.
Uz trochu skuseny sofer ide z kopca so zaradenym stupnom,a brzdi motorom.

Re: Free palubní počítač

Napsal: 31 led 2015 09:41
od Karab
dandee píše:Skusime logicky.Ked mas motor nastartovany,a teda ked vrčí,vzdy mas nejaku spotrebu.Vzdy tam ide palivo,dochadza k spalovaniu,a teda ubuda.A nie , ze mas nulu spotrebu. To ani skodovka nedokaze.Na to nepotrebujes pocitac. Samozrejme ked mas neutral,je ina spotreba ako pri zaradenom stupni.
Uz trochu skuseny sofer ide z kopca so zaradenym stupnom,a brzdi motorom.
Co je na tom logicke????
on sa snaď pytal, na spotrebu ked brzdi motorom a tam 0 je, a je to jedna ci toje skodovka, alebo Dacia.

Re: Free palubní počítač

Napsal: 01 úno 2015 20:54
od dandee
Ma 0 spotrebu,ked brzdi motorom??????Ked je motor nastartovany???? Ty kokso......

Re: Free palubní počítač

Napsal: 02 úno 2015 07:32
od Krasty
Tak na te uvaze neni nic spatneho. Kdyz jede auto z kopce a nechas zarazenou rychlost, tak kola pohani motor a ciste teoreticky by motor nemel potrebovat palivo, na druhou stranu si myslim, ze se tam drobet spaluje v urcitich chvilich, ale je to tak par deci na 100 km.

Re: Free palubní počítač

Napsal: 02 úno 2015 08:28
od MadTom
Doplním - u karburátorového motoru a starých dieselů, tam vždy nějaké palivo šlo, u nových aut, s elektricky řízeným vstřikováním benzínu nebo nafty, je elektronika schopná přívod paliva úplně zastavit - a to v případě, že se jede z kopce a brzdí motorem.
Takže už jde jenom o to, jak je to u daného motoru řešeno.

Re: Free palubní počítač

Napsal: 02 úno 2015 08:34
od astero
A je to závislé aj na otáčkach motora, keď sa blížia k voľnobežným tak sa tam tej nafty prileje.

Re: Free palubní počítač

Napsal: 02 úno 2015 08:58
od akrij13
Dandee: opravdu u oktávky při jízdě z kopce s rychlostí jedeš za 0, na neutrál za 0,5 , zase dojedu dál. Proto mě zajímá jak je to u Fríčka. Předpokládám, že to asi neumí jezdit s kvaltem s kopce za 0. Ptám se, protože jezdím do práce denně 25 km, tak polovinu do kopce a rovina. S oktávkou za cca 5,5l. Z práce z kopce a rovina cca 4 ,7l. U fríčko to nejsu samozřejmě schopnej změřit. Nestěžuju si na spotřebu, dlouhodobě jezdím teď v zimě cca 8,7 l/100. Ale zajímalo by mě jak to je. Stejně neujedu s kvaltem, nebo bez něj tolik jako s Octávkou, protože točím i zadek a tím samozřejmě brzdím.

Re: Free palubní počítač

Napsal: 13 bře 2015 16:50
od tagr
u free td4 je to stejne, při brždění motorem se nic nespaluje, jakmile šlápneš na plyn, nebo spojku jde tam palivo

Re: Free palubní počítač

Napsal: 14 bře 2015 19:25
od Dandy008
Karburátory a klasická čerpadla Diesla měli spotřebu vždy, ale el. vstřikovače se při bržděni motorem zastaví spalováním na nulu..

Re: Free palubní počítač

Napsal: 14 bře 2015 23:24
od jarmik
je to neuvěřitelný ale jak se píše, při jízdě z kopce s zařazenou rychlostí bez plynu spotřeba 0, bez zařazený rychlosti 0,5 tak to ukazuje pal. počítač na WW caddy-nafta r.v. 2012

Re: Free palubní počítač

Napsal: 16 bře 2015 07:58
od akrij13
Tagr: dík, to jsem potřeboval potvrdit

Re: Free palubní počítač

Napsal: 16 bře 2015 11:11
od dandee
A cisto teoreticky,ked sa pri elektrickom vstrekovani vypina privod paliva pri zaradenom kvalte a zjazdu z kopca,teoreticky motor zhasne,potom ked sa sliapne na plyn , palivo sa zase vstrekne a motor naskoci, neposkodzuje sa napr. taky katalyzator? Pretoze auta s katalyzatorom sa podla priruciek nedoporucuje roztlacat alebo roztahovat , a toto je predsa taky isty pripad,ked sa vlastne startuje ako pri roztahovani.

Preto mi nepasuje,ze by sa uzatvaral privod paliva,/vtedy motor zhasne/.