Stránka 1 z 3

Elektrika v Defu

Napsal: 27 říj 2014 21:57
od Lochy
Potřeboval bych poradit, kterým směrem se vydat...trochu mi začíná vadit, že když rozsvítím světla, tak zpomalí ventilátor topení nebo stěrače, a to že intenzita světel souvisí s otáčkami motoru... a to nemluvím o tom, že včera nesvítila pravá půlka auta, ráno bez jakéhokoliv zásahu to zase svítí normálně...jasně je to Def a má svoje vrtochy, ale už je zima a je potřeba svítit, topit, stírat. Nejsem žádněj trikář, ale myslím, že to nebude nic fatálního, oxidace,, kostry, altik? potřeboval bych spíš nápady kudy se vydat :-)

Re: Elektrika v Defu

Napsal: 27 říj 2014 22:13
od kupec18
Asi bych zkusil změřit ten altik, na volnoběh by měl davat určo 13-14voltu. Změříš to rovnou na baterce multimetrem.

A zkusil podotahovat kontakty kostry atd,, i na tom altiku

Re: Elektrika v Defu

Napsal: 27 říj 2014 22:14
od Hanys_a_Kaca
kostry, kostry, kostry...

Re: Elektrika v Defu

Napsal: 27 říj 2014 22:15
od Sláma Karel
Určitě kostra.
Stačí vzít startovací kabel a propojit motor z karosérií. A budeš vědět hned.

K :dance

Re: Elektrika v Defu

Napsal: 27 říj 2014 22:17
od Lochy
to mne taky napadlo, kde všude jsou kostry?

Re: Elektrika v Defu

Napsal: 27 říj 2014 23:10
od Lochy
Bulkhead, převodovka?

Re: Elektrika v Defu

Napsal: 27 říj 2014 23:11
od Tazik1992
Hlavní body cca takhle
Defik kostry hlavni.jpg

Re: Elektrika v Defu

Napsal: 27 říj 2014 23:16
od Lochy
jo tohle jsem myslel, díky

Re: Elektrika v Defu

Napsal: 01 lis 2014 19:36
od Lochy
Je normální, že hlavní kabel kostry od baterky k převodovce je v místě uchycení k rámu bez izolace?

Re: Elektrika v Defu

Napsal: 01 lis 2014 19:47
od DanoDEF
Lochy píše:Je normální, že hlavní kabel kostry od baterky k převodovce je v místě uchycení k rámu bez izolace?
... no ved tam mas nalisovane ocko ktore je prisrubovane k ramu a kabel pokracuje k red prevodovke. Tak pod tym ockom musi byt odizolovany

Re: Elektrika v Defu

Napsal: 01 lis 2014 19:50
od kupec18
Lochy píše:Je normální, že hlavní kabel kostry od baterky k převodovce je v místě uchycení k rámu bez izolace?
Je, zkus jak psal slama vem startovaci kabel a připoj motor nebo - pol baterie ke kastli a uvidíš.

Re: Elektrika v Defu

Napsal: 01 lis 2014 19:53
od Lochy
jasne, vyzkouším, jde o to že ten kabel je bez izolace minimálně dva centimetry na obe strany od ocka a je to tam dost zelené...

Re: Elektrika v Defu

Napsal: 01 lis 2014 20:20
od kupec18
mužeš sundat a očistit, ale ja to mam taky tak. Teda myslim odizolovane

Re: Elektrika v Defu

Napsal: 02 lis 2014 12:26
od Lochy
Zkouška startovacím kabelem proběhla bez jakéhokoliv výsledku, ale při nastartovaném motoru je napětí na baterce přes 18V, takže to vypadá na relé, nebo alternátor...asi
Kontrolka baterky při nastarovaném motoru na volnoběh svítí, musím prošlápnout plyn, aby zhasla...

Re: Elektrika v Defu

Napsal: 02 lis 2014 19:56
od lopik
ak je tam 18V tak to je zlý regulátor napätia, nie je to drahá záležitosť, zisti aký máš typ alternátora a podľa toho kúpiť a vymeniť čím skôr, lebo prídeš o baterku...

Re: Elektrika v Defu

Napsal: 02 lis 2014 20:22
od Lochy
Dopracoval jsem se ke stejnemu zaveru. Dekuju

Re: Elektrika v Defu

Napsal: 02 lis 2014 20:25
od MadTom
A pokud máš baterku, která není dolévací, tak je nebo v krátké době bude po ní. Hermetické baterky nesmí začít plynovat, protože se trhne pojistná membrána a ztrácí se voda, kterou není jak dolýt.

Re: Elektrika v Defu

Napsal: 16 lis 2014 21:19
od Lochy
Tak jsem vyoperoval altik a chci se zeptat, zda je v pořádku, když je zapojený jen jeden odrušovací kondenzátor, druhý není k ničemu připojen viz šipka

Re: Elektrika v Defu

Napsal: 16 lis 2014 21:51
od Tazik1992
U altíku bývá jeden. Možná následek nadměrného pití whisky :D

Re: Elektrika v Defu

Napsal: 16 lis 2014 22:23
od Lochy
O ne...prostudoval jsen asi tisic fotek na netu a ten druhy byva zapojeny na kolik oznaceny w...je jich nejak moc podtypu :-)