Defender TD5 - problém pri štartovaní

D, TD, TDI, TD5
Zpráva
Autor
matus368
Příspěvky: 42
Registrován: 23 lis 2012 13:18

Defender TD5 - problém pri štartovaní

#1 Příspěvek od matus368 » 18 říj 2014 16:41

Nazdar . V poslednom čase mávam problém so štartovaním. Postupne otačam kľucikom a v polohe pre žavenie sa mi spod sedačky spolujazdca ozývajú škripľavé zvuky. Tým zvukom je na príčine žlté relatko s ktorym to pri tej polohe klučika vybruje a vtedy sa štartovanie nepodarí i ked štartér pekne točí ale motor sa vobec neozve. Chviľku však počkám a potom motor v pohode naskočí. Je podľa Vás problém len v tomto "bazmeku" alebo to má hlbší súvis s niečim druhým? Diki
Obrázek
Naposledy upravil(a) matus368 dne 18 říj 2014 22:38, celkem upraveno 1 x.

matus368
Příspěvky: 42
Registrován: 23 lis 2012 13:18

Re: Defender TD5 - problém pri štartovaní

#2 Příspěvek od matus368 » 18 říj 2014 17:40

Tak problem v kratkom case vygradoval a motor uz nechce naskocit vobec. Tu chybu signalizuje bzuciace relatko. Ked vymenim lave za prave nemeni sa nic. Dve ralatka pokazene asi nebudu. S cim to moze suvisiet? diki

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5100
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Defender TD5 - problém pri štartovaní

#3 Příspěvek od DanoDEF » 18 říj 2014 19:43

No nemozes ich zamenit jedno je "main relay" teda hlavne rele a druhe rele je pre cerpadlo.
To co ti bzuci skus nahradit novym pripadne si vypozicaj rele od poistiek pri riadiacej pake. Este skus skontrolovat v tej petici relatka ci nie su opalene resp uvolnene kable.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
SJ410
Příspěvky: 638
Registrován: 12 lis 2010 07:13
tel.: 602130723
Bydliště: Plzeň-sever

Re: Defender TD5 - problém pri štartovaní

#4 Příspěvek od SJ410 » 18 říj 2014 22:22

K čemu tam je ta druhá řídící jednotka?
Už radši na nic...

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5100
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Defender TD5 - problém pri štartovaní

#5 Příspěvek od DanoDEF » 18 říj 2014 22:23

SJ410 píše:K čemu tam je ta druhá řídící jednotka?
... ABS/TC
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
SJ410
Příspěvky: 638
Registrován: 12 lis 2010 07:13
tel.: 602130723
Bydliště: Plzeň-sever

Re: Defender TD5 - problém pri štartovaní

#6 Příspěvek od SJ410 » 18 říj 2014 22:25

Jo, díky. To nemám... :mrgreen: :mrgreen:
Už radši na nic...

matus368
Příspěvky: 42
Registrován: 23 lis 2012 13:18

Re: Defender TD5 - problém pri štartovaní

#7 Příspěvek od matus368 » 18 říj 2014 22:36

Diki Dano zajtra rano skusim. Aj ked dušička je mala. Ozančenie maju tie relatka uplne rovnake stale to ktore bolo vľavo (na fotke v kružku) bzučí.
Dam vediet

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5100
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Defender TD5 - problém pri štartovaní

#8 Příspěvek od DanoDEF » 18 říj 2014 22:38

matus368 píše:Diki Dano zajtra rano skusim. Aj ked dušička je mala. Ozančenie maju tie relatka uplne rovnake stale to ktore bolo vľavo (na fotke v kružku) bzučí.
Dam vediet
... nemozes skusat "krizovy test" na dvoch dolezitych veciach.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
knedlousek
Příspěvky: 1325
Registrován: 09 led 2011 20:30
tel.: 732 515 067
auto: Def110,D2,Free1,RR
Bydliště: Stráž nad Nežárkou

Re: Defender TD5 - problém pri štartovaní

#9 Příspěvek od knedlousek » 18 říj 2014 22:47

Jak píše Dano, pokud potřebuješ tak si to relátko puč před řadící pákou jsou tam minimálně dvě, který nejsou ke startu vůbec třeba. Mimochodem už sem vyškolenej a tohle relátko je jedna z věcí, který mám neustále jedno náhradní v autě.
LR Defender 110 Td5 (1999)
LR Discovery 2 Td5 (2004)
LR Freelander 2.0di (2000)
RR L322 3.0 Td6 (2006)
Jeep Willys MB (1944)
Suzuki Samurai (?)

matus368
Příspěvky: 42
Registrován: 23 lis 2012 13:18

Re: Defender TD5 - problém pri štartovaní

#10 Příspěvek od matus368 » 19 říj 2014 10:41

Dneska rano som to skušal s relatkami od riadiacej paky a ziadna zmena. Akurat pri prvom pokuse relatko bzučalo nejak menej a na sekundu sa motor chytil no ihned sam zhasol. Potom sa relatko vlavo začalo opäť hrať na čmeliaka a motor si ani neštekol. Kontakty relatiek v dobrej kondicii.

MadTom
Příspěvky: 14995
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender TD5 - problém pri štartovaní

#11 Příspěvek od MadTom » 19 říj 2014 11:02

Bych to tipnul na stejný probém co jsem měl u 130ky - ohnilé konektory pod palubovkou - jsou tak spojovací hřebínky a já jsem jich polovinu musel vystříhat dopryč, protože nekontaktovaly. A stejně tak 3 z 5 patic do relátek. Mě teda nefungovaly světla, ale párkrát to ani nechtělo startovat.
Část těch hřebínků (anglicky header) byla ohnilá a část už natavená.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5100
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Defender TD5 - problém pri štartovaní

#12 Příspěvek od DanoDEF » 19 říj 2014 11:39

... hrabat sa v elektrike chce aspon nejake skusenosti. Krizovy test sluzi iba na overenie komponentu teda relatka. Ak relatko bzuci moze byt samotne rele vadne alebo ovladanie relatka. Ak si tam dal druhe - overene dobre rele tak bude asi problem v ovladani. Mozes este kusom dratu prepojit silove kontakty rele.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

matus368
Příspěvky: 42
Registrován: 23 lis 2012 13:18

Re: Defender TD5 - problém pri štartovaní

#13 Příspěvek od matus368 » 19 říj 2014 12:48

Tak ako Dano vidis aj podla mojho prveho krizoveho testu z elektiky som laik no s tym ovladanim relatka by som to este skusil ak mi povies kde ho najdem. Co sa silovych kontaktov tyka tie som napriamo nespojil ale odbalil som relatko a natvrdo pritlacil jazycek - bez efektu. Ked sa vsak sadam do auta a medz skulinkou palibovky a laveho stlpika vidim dost pohrdzavene srobky ako madtom pise asi by ani revizia kontaktov pod palubovkou nebola na skodu..

matus368
Příspěvky: 42
Registrován: 23 lis 2012 13:18

Re: Defender TD5 - problém pri štartovaní

#14 Příspěvek od matus368 » 23 říj 2014 21:34

Tak som dneska trocha skusil pátrať po probléme...
Po 3 dnovej odmlke žiadna zmena, relátko bzučí ako bzučalo. Akurát, že keď som auto presúval do garáže v polohe predok dole kopčekom som dostal nutkanie skusiť to este raz a auto chytilo na brnk. Hladina nafty niečo pod polkou. Zašiel som si s nim teda v pohode ten kúsok do garáže odstavil ho na rovnej ploche a dalsi pokus o startovanie sa uz nepodaril pre rovnakú príčinu. Skusil som pozrieť pod prístrojovku či tam nebude nejaká kalamita ako písal MadTom avšak tam naoko žiadna zloba v podobe hrdze vlhkosti a podobnych pričin zlých kontaktov zatiaľ neuraduje. Ked som prepojil silove kontakty relatka tak ziadna zmena akurat tichucka rezonancia spod palubovky no tu som nevypatral neozvya sa pravidelne. Inač okrem daakych zafušovaných kontaktov ventilatora a voľne odpojeneho kontaktu pri spínačke žiadny rozruch. Všetko pevné čisté .. Nemoze byť príčina povedzme na strane čerpadla?
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5100
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Defender TD5 - problém pri štartovaní

#15 Příspěvek od DanoDEF » 24 říj 2014 19:15

... aky model Defendera mas resp rok vyroby ?
... ked otocis klucik do polohy aby sa rozsvietili kontrolky zasvieti zhavenie resp "check engine" ?
... ked otocis klucik do polohy aby sa rozsvietili kontrolky pocujes hucat cerpadlo ?
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

matus368
Příspěvky: 42
Registrován: 23 lis 2012 13:18

Re: Defender TD5 - problém pri štartovaní

#16 Příspěvek od matus368 » 25 říj 2014 14:16

Opravujem sa je to 2002 rocnik.
Ked je klucik v polohe pre rozsvietenie kontroliek zhavenie sa nerozsvieti, resp ked sa lepsie pozriem Chcelo by sa ale len tak miniaturne blika presne v rytme bzuciaceho relatka.
Co sa cerpadla tyka ziadne zvuky nevyda. Ked to 1x zo 100 raz naskocit chce, vtedy kontrolka zhavenia aj chcek engine svieti normalne od cerpadla pocut male zahucanie a chyti krasne na brnk.
Dneska som prezrel vsetky kontakty a kable vsetko v norme akurat v cervenom konektore riadiacej jednotky bol olej - asi v takom mnozstve ze spodna rada konektorov zatopena. poriadne som to vycistil ale zmena nenastala. Neviem odkial sa tam ten olej zobral ake cosi nie dobre...
Este mi zostava snad pozriet cerpadlo no ten pristup uff nadrz dole?? Rezat nechcem,...
Naposledy upravil(a) matus368 dne 25 říj 2014 16:58, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
iYary
Příspěvky: 577
Registrován: 01 pro 2013 21:19
tel.: 6O2791O2O
auto: ex. Defender 11O Td5
Bydliště: Troppau

Re: Defender TD5 - problém pri štartovaní

#17 Příspěvek od iYary » 25 říj 2014 15:11

U mě otočím kličky do první polohy svítí žhavení a po cca 5 sec zhasne, po celou dobu jde slyšet čerpadlo v nádrži. Po zhasnutí žhavení otočím klíček do druhé polohy a hned chytne. Ten olej v ŘJ mají všichni, jde to po káblech z motoru, když to vyměníš stane se to zase ... někdo ty svazky zaletuje a už se to nestane - prý.


Jarda
Naposledy upravil(a) iYary dne 31 říj 2014 06:13, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5100
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Defender TD5 - problém pri štartovaní

#18 Příspěvek od DanoDEF » 25 říj 2014 17:03

matus368 píše:Opravujem sa je to 2002 rocnik.
Ked je klucik v polohe pre rozsvietenie kontroliek zhavenie sa nerozsvieti
... to by odpovedalo tomu, ze riadiaca jednotka nema napajanie a bzuci ti hlavne rele aby sme sa uistili, ze ti bzuci hlavne rele je potrebne skontrolovat farby vodicov v pätici toho relatka. Mali by tam byt hrube kable hnedy s oranzovym pasikom, hnedy s zelenym pasikom a tenke hnedy, modry s cervenym pasikom. Skus skontrolovat.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

matus368
Příspěvky: 42
Registrován: 23 lis 2012 13:18

Re: Defender TD5 - problém pri štartovaní

#19 Příspěvek od matus368 » 25 říj 2014 19:01

Takze troška sme pokročili
Príznaky zostávaju rovnaké akurát metoda pokus omyl odhalila, že ked nasilu prstom zopnem spínaciu časť relátka, ktoré je na obrázku nižšie odbalené predtým, ako otočím klučikom do polohy pre zhavenie, chvilku to chce bzucat, ale potom normalne zopne, naskočí žhavenie, počujem čerpadlo a motor normálne naskočí. Takto to zatial zakazdym pokusom fungovalo. Ak však najskôr otočím klučom a potom ho spojim prstom stale bzučí a "nechytí" sa do zopnutej polohy. Funguje to len ked ho manualne nasilu zopnem pred otocenim kluca.
Obrázek
Danodef:
Viem s určitostou povedat, ze bzučí to relátko ktoré vidno na fotke odkryté. V patici k nemu su kable hneda, hnedo zeleny, hnedo modry, hnedo orandzovy.
Susedne zlte relatko ma farby 2x fialovo biela (tieto su aj o niečo hrubšie), hnedo orandzova, modro fialova.
Dalej viem, že v momente, ked sa s mojim pricinenim rozhodne to odbalene relatko fungovat a zopne sa, tak počujem citim a vidim male preblesknutie, ako zoplo aj to druhe zlte na obrazku neodbalene relatko vpravo a motor naskoči a beží.

Našielm som na nete elektricku schemu (1999) pre defender td5 a podľa nej mi ta farebna kombinacia žlteho relatka (na obrazku neodbaleneho) sedí na relatko palivovej pumpy.
K čomu však potom bude to "odbalené" relátko? Je hlavne a vedľajšie?
Naposledy upravil(a) matus368 dne 25 říj 2014 19:14, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5100
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Defender TD5 - problém pri štartovaní

#20 Příspěvek od DanoDEF » 25 říj 2014 19:12

... to neodbalene rele je rele pre palivoce cerpadlo
... to odbalene rele je hlavne rele napajajuce riadiacu jednotku motora
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Odpovědět