Levne upravy DI do pouště

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
KDante
Příspěvky: 32
Registrován: 15 lis 2008 14:20
auto: Discovery I 300TDi
Bydliště: Brno

Levne upravy DI do pouště

#1 Příspěvek od KDante » 15 srp 2010 12:42

Příští rok plánuji vydat se Afrikou od severu k jihu a to místy i hodně přes poušť. Po zkušenostech z Maroka a Ruska vím, že moje Discovery na 235/85/R16 má v písku velké potíže, protože i na gumách (BFG MT) upuštěných na 0,8-1atm se to prostě nechce rozjet. Z celkové trasy cca 20000km se však po písku jezdí jen asi 1500km. Hledám tedy nejlevnější řešení, jak problém vyřešit.

Co mě napadlo:
* koupit nové (stejně musím) BFG AT o rozměrech 235/75/R16 - menší, budou se líp rozjíždět
* odlehčit auto - jenže co z něj vyházet? Žádný navijáky a podobný hlouposti nemám
* vyměnit převody diferenciálu za 3,9:1 - získám originál převody, auto se bude lépe rozjíždět, ale po zbylých 19000km zase pojede pomaleji, navíc je to na mě dost drahé.
* zvýšit výkon motoru - jo, ale jak to nevím, EGR je venku a motor podle všeho jezdí pěkně.

BTW na jaké otáčky jezdíte s Discovery po dálnici? Na mych pneumatikach točím při 100km/h nějakých 2200ot. Na normálních to musí být tak 2500ot. a to už je přece strašný rachot. Nedovedu si to představit při maximálce 148km/h.
LR DI 300TDi Morocco Expedition

Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 2732
Registrován: 14 bře 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

Re: Levne upravy DI do pouště

#2 Příspěvek od masar » 15 srp 2010 14:07

Nevím zda je to 100% pravda :roll: , ale někde jsem slyšel že do sněhu i písku jsou vhodné široké gumy? :think (z fotek offroadu na Islandu to taky vyplývá).
Land Rover Discovery 2 Td5

Uživatelský avatar
Josef-Z (Jugin)
Příspěvky: 697
Registrován: 25 črc 2008 22:27
tel.: 773492666
auto: Discovery 300TDi
Bydliště: Slatinky

Re: Levne upravy DI do pouště

#3 Příspěvek od Josef-Z (Jugin) » 15 srp 2010 15:52

Hojas, to by chtělo určitě širší pneu, 235 je žiletka tak na asfalt nebo trochu do lesa :), ne do písku. Vyděl bych to na 265\70 16 nebo 265\75 16 a výkon, to je prostě 300TDi :mrk . Za málo peněz tak KN filtr, silikonové hadice saní, el. ventilátor topení a poslední tlumič výfuku nahradit trubkou, moc to stejně nejde poznat :sleep . Pak už to půjde asi do peněz :cash :cash :cash .
Discovery 300 TDi automat alijaz: "cihla" na cestování to nejlepší!

KDante
Příspěvky: 32
Registrován: 15 lis 2008 14:20
auto: Discovery I 300TDi
Bydliště: Brno

Re: Levne upravy DI do pouště

#4 Příspěvek od KDante » 15 srp 2010 16:19

Jugin píše:Hojas, to by chtělo určitě širší pneu, 235 je žiletka tak na asfalt nebo trochu do lesa :), ne do písku. Vyděl bych to na 265\70 16 nebo 265\75 16 a výkon, to je prostě 300TDi :mrk . Za málo peněz tak KN filtr, silikonové hadice saní, el. ventilátor topení a poslední tlumič výfuku nahradit trubkou, moc to stejně nejde poznat :sleep . Pak už to půjde asi do peněz :cash :cash :cash .
Sirsi gumy urcite pomahaji a taky je hodne upustit pomaha (vyzkouseno), otazka, jestli kdyz budu kupovat novy koupit teda rovnou sirsi nez 235, to se me zase nevejdou do podbehu ne? 265 me prijde uz silene siroky. Jede to potom vubec po silnici?

Elektricky ventilatory udajne nemusi stihat v pousti, kn filtr, fajn vec do lesa, ale na poust, kde se prasi jak .... je nepouzitelny, silikonove hadice sani se resily tady v jinem topicu a pry je to stejne jako normalni. Tlumic vyfuku by pomoct mohl, ale kolik to bude?
LR DI 300TDi Morocco Expedition

Uživatelský avatar
turby
Příspěvky: 330
Registrován: 10 črc 2010 19:20
tel.: 602681051
Bydliště: Dřísy, Praha Východ

Re: Levne upravy DI do pouště

#5 Příspěvek od turby » 15 srp 2010 16:41

Tlumic ti moc k vykonu nepomuze...

Jsi si opravdu jisty ze pojedes cistym, sypkym piskem 1500km? pokud jsem nechtel jet pres duny, vzdycky se relativne pevna casta nasla i za cenu nejake te zajizdky. Kudy ze to chces jet do JARu? Ja se tam taky chystam, ale az za dva roky.
BMW R1150GS, BMW F650GS Dakar, KTM 250 EXCF, Honda CB600F Hornet a ted uz i LR Defender 110 300TDi neb me uz nebavi neustale moknout :-)

KDante
Příspěvky: 32
Registrován: 15 lis 2008 14:20
auto: Discovery I 300TDi
Bydliště: Brno

Re: Levne upravy DI do pouště

#6 Příspěvek od KDante » 15 srp 2010 16:59

turby píše:Tlumic ti moc k vykonu nepomuze...

Jsi si opravdu jisty ze pojedes cistym, sypkym piskem 1500km? pokud jsem nechtel jet pres duny, vzdycky se relativne pevna casta nasla i za cenu nejake te zajizdky. Kudy ze to chces jet do JARu? Ja se tam taky chystam, ale az za dva roky.
No to je prave to, jedna z variant cesty je pres Lybii primo do Sudanu, coz je relativne sypky pisek. Da se to objet po tvrdem pres Egypt. Ono na opravdu totalne sypke duny to auto fakt neni, chybi mu asi tak 100 koniku, aby zvladalo.
Variant trasy mame ale i tak vice a zatim jsou v rozmysleni (asi pul roku), protoze ted jsem se soustredil na Rusko.

1) CZ, Rakousko, Itálie --> Trajekt do Tunisu (Napoli - Tunis), Tunis, Lybie, Sudán, Etiopie, Keňa, Tanzánie, Zambie, Namibie, JAR
2) CZ, SK, Madarsko, Srbsko, Makedonie, Řecko --> trajekt do Egypta (Pireas – Rhodos – Port Said), Egypt, Sudán, Etiopie, Keňa, Tanzánie, Zambie, Namibie, JAR
3) CZ, SK, Madarsko, Srbsko, Bulharsko, Turecko, Sýrie, Izrael (Jordánsko), Egypt, Sudán, Etiopie, Keňa, Tanzánie, Mozambik, JAR, odtud zpět letadlem a auto lodí do Hamburku.

Stejne teda ted uvazujeme, ze to z ruznych duvodu o rok posuneme a pojedeme jen do Jizni Ameriky, ale i tak casu na pripravu neni nikdy dost :-).

Jinak teda moje zkusenosti z pisku s timto autem a koly jsou dost priserne, protoze jakmile zacne pisek hlubsi 10cm, tak to proste nejede, kdyz jsou ostre vrcholky i treba nizkych dun, ktere clovek nemuze prejet 50 (cca na trojku), tak se to zastavi, zabori a odmita to jet :-(
LR DI 300TDi Morocco Expedition

Uživatelský avatar
Josef-Z (Jugin)
Příspěvky: 697
Registrován: 25 črc 2008 22:27
tel.: 773492666
auto: Discovery 300TDi
Bydliště: Slatinky

Re: Levne upravy DI do pouště

#7 Příspěvek od Josef-Z (Jugin) » 15 srp 2010 18:16

Trochu je potřeba zaříznout blatník aj u 235\85 16. Uvidím co MT 265\75 16 udělá až v terénu, ještě jsem s něma nikde nebyl. Když je šnorchl tak sy myslím že nebude problém z pískem a KN filtrem. 300 TDi je hlavně spolehlivá a na svou dobu výroby to je moc dobrý motor. Vyráběly se i větší 6 válce a byly slabší u jiných značek. Nebo koupit nějaký kit na zvýšení výkonu ale to je tak 30 000kč a víc :S .
Discovery 300 TDi automat alijaz: "cihla" na cestování to nejlepší!

Uživatelský avatar
Tonny
Příspěvky: 1449
Registrován: 03 pro 2009 16:28
auto: Def 110
Bydliště: Praha

Re: Levne upravy DI do pouště

#8 Příspěvek od Tonny » 16 srp 2010 00:38

na poušti jsem sice ještě nebyl, ale podle toho co jsem kde četl bych doporučil asi tohle....
třeba 31x10,5x15 BFG AT nebo něco podobnýho... určitě bych nevolil hrubej MT vzor...
snorchel - na převoz použij kobru a na místě přehodit za cyklon
k výkonu: zahod katalizátor a zadní tlumič, vyhoď EGR
dej tam 2"kit (to je desítka kč) a vem si sebou hromadu náhradních dílů jako řemeny, kladky, altík, pumpu atd..
jestli tam dáš el. ventilátor, vem si sebou určitě jako náhradní i tu mechanickou vrtuli, protože když ti zdechne jsi v pí**
to že se off vozidla odlehčují znamená že se sundají pevnostní nárazníky co váží každej 100kg, zahrádky, navijáky a podobný,,,
naviják je ti tam stejně na nic, důležitější je sebou dynamická kurta a mít ji kam na autě přidělat :-)
sice mě tady sice někdo opraví, ale.... :-)
Def 110 ???, RR 3,6 TDV8, EX D2 TD5, EX Def 90 300TDi, EX Disco 300TDi
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... hp?t=29054

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Levne upravy DI do pouště

#9 Příspěvek od RudaK » 16 srp 2010 05:54

KDante píše:Jinak teda moje zkusenosti z pisku s timto autem a koly jsou dost priserne, protoze jakmile zacne pisek hlubsi 10cm, tak to proste nejede, kdyz jsou ostre vrcholky i treba nizkych dun, ktere clovek nemuze prejet 50 (cca na trojku), tak se to zastavi, zabori a odmita to jet :-(

Jízda je hlavně o kolech . Čím vyšší bočnice tím líp ( kvůli upouštění ) A taky celková váha . Moje zkušenost s jízdou po písku : D III má myslím dostatečný výkon a přesto mě to moc nejezdilo,bo sem měl pneu s výškou bočnic " 55 " , no a u těch se nedalo moc upustit . Auta s vysokýma bočnicema na pneu jezdili,jak po pevným i s menším výkonem motoru . V neposlední řadě je umění po písku jezdit ( to se ale naučíš jen tam .... :Sorry: ) .
Výkonu motoru sice není nikdy dost , ale dá se jezdit i tak ( pokud nechceš závodit ) . Toť můj názor,který jsem toho po písku moc nenajezdil a se aji moc nenaučil..... :blush
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2871
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

Re: Levne upravy DI do pouště

#10 Příspěvek od erik » 16 srp 2010 09:40

* Nechej si 235x85x16 - nebo 7.5 / 16.....20 km od baraku bych klidne zkousel 35" a v klidne jizde po rovinkach na zasnezenych planich i 44" - 0,3 bar :hmm:
* Z pisku si nedelej starost, pri 0.8 bar ti to pojede -mej strach spis z kamenitych cest - pisek je rekreace
* Spolehlivost auta je nejdulezitejsi a siroke gumy, tezke auto etc, jsou rizika
* lehke auto bez navijaku a pancerovani
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

KDante
Příspěvky: 32
Registrován: 15 lis 2008 14:20
auto: Discovery I 300TDi
Bydliště: Brno

Re: Levne upravy DI do pouště

#11 Příspěvek od KDante » 16 srp 2010 10:38

erik píše:* Nechej si 235x85x16 - nebo 7.5 / 16.....20 km od baraku bych klidne zkousel 35" a v klidne jizde po rovinkach na zasnezenych planich i 44" - 0,3 bar :hmm:
* Z pisku si nedelej starost, pri 0.8 bar ti to pojede -mej strach spis z kamenitych cest - pisek je rekreace
* Spolehlivost auta je nejdulezitejsi a siroke gumy, tezke auto etc, jsou rizika
* lehke auto bez navijaku a pancerovani
Ja se pisku nebojim, ja jsem chytil tchoře :). Ne vážně. Moje zkušenosti s 235x85x16 a 300tdi jsou opravdu takove, ze s nalozenym autem v pisku se neni schopna rozjet. Jakmile ji rozjedu na 3 uz jede v pohode, ale casto se stane, ze bud neni schopna se rozjet, nebo se po rozjeti mezi prerazeni 1 a 2 je schopna zastavit. Nejhorsi jsou ostre duny (ty velike nepocitam, tam nejezdim), kde na vrcholu musi clovek hodne pribrzdit, protoze nevidi co je za ni. Tim padem zustane stat na vrcholku a i hodne pres spojku je problem to rozjet. Gumy upoustim tak na 0.8 bar.

Ty mas nekde u baraku moznost zkouset jizdu v hlubokem pisku?
LR DI 300TDi Morocco Expedition

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2816
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Levne upravy DI do pouště

#12 Příspěvek od Mirko » 16 srp 2010 13:14

Tak je to holt charakteristika naftového turbo motoru - dole níc, nahoře níc moc :mrk Ale někdy stačí poladit čerpadlo (a turbo) od někoho kdo umí. U 2 takto poladěných 200 TDi, které máme doma, to opravdu dělalo nebe a dudy. Dělal nám to zkušený chlap specializovaný jen na motory v Kunštátě a auta následně chlastali měřitelně míň a jeli měřitelně líp.
Co se týká odlehčování - nepodceňoval bych interiér: krom zadních sedaček vyhodit všechny koberce vč. zvukové izolace, vzadu výplně dveří, zbytečné plastové kryty, u 2-dveřovýho přehodit sklápěcí mechanizmus sedaček za nesklopný vč. sedaček ze 4-dveř. nebo rovnou nějaký závodní "mušle", možná bych sáhl i na motůrky zadních oken a zadního stěrače (stejně tam neprší), repráky, prostě radikální diéta á la Colin Chapman.
Mirko

Uživatelský avatar
turby
Příspěvky: 330
Registrován: 10 črc 2010 19:20
tel.: 602681051
Bydliště: Dřísy, Praha Východ

Re: Levne upravy DI do pouště

#13 Příspěvek od turby » 16 srp 2010 13:21

panove, zacalo to cestou od severu k jihu afriky, odlehcovani tu neni zrovna na miste. teda pokud nebudou v Ethiopii kupovat cele nove vybaveni...

jedna vec je blbnout tyden v maroku s prazdnym autem a druha je prejet celou afriku s plne nalozenym autem. nicit si auto v dunach hned na zacatku cesty neni zrovna rozumne.

ten izrael si ve variante 3 vyskrtni pokud chces jet pres sirii. jinak si osobne myslim, ze vyhnout se trajektu a vzit to po pevnine je lepsi.
BMW R1150GS, BMW F650GS Dakar, KTM 250 EXCF, Honda CB600F Hornet a ted uz i LR Defender 110 300TDi neb me uz nebavi neustale moknout :-)

KDante
Příspěvky: 32
Registrován: 15 lis 2008 14:20
auto: Discovery I 300TDi
Bydliště: Brno

Re: Levne upravy DI do pouště

#14 Příspěvek od KDante » 16 srp 2010 14:10

turby píše:panove, zacalo to cestou od severu k jihu afriky, odlehcovani tu neni zrovna na miste. teda pokud nebudou v Ethiopii kupovat cele nove vybaveni...

jedna vec je blbnout tyden v maroku s prazdnym autem a druha je prejet celou afriku s plne nalozenym autem. nicit si auto v dunach hned na zacatku cesty neni zrovna rozumne.

ten izrael si ve variante 3 vyskrtni pokud chces jet pres sirii. jinak si osobne myslim, ze vyhnout se trajektu a vzit to po pevnine je lepsi.
Izrael i Syrie se daji zvladnout, akorat musis mit 2 platne pasy. To je sice trochu potiz, ale sikovny cesky clovek si umi poradit :-). Trajekt je varianta aby clovek jel o kousek min, setril auto a v pripade potreby se mohl vratit jinou cestou.

Mozna ze by bylo lepsi nicit auto v dunach az na konci cesty, ale ne vse je vzdy optimalni. Navic dle mych zkusenosti jsou v africe lidi schopni opravit cokoli cimkoli a pokud je to Defender (a tim padem i vetsina DI), tak je to uplne bez problemu. Vcetne dilu.
LR DI 300TDi Morocco Expedition

Uživatelský avatar
turby
Příspěvky: 330
Registrován: 10 črc 2010 19:20
tel.: 602681051
Bydliště: Dřísy, Praha Východ

Re: Levne upravy DI do pouště

#15 Příspěvek od turby » 16 srp 2010 15:44

varianta s 2 pasy, carnety a tak podobne je bezva, co k tomu dodat :hi
BMW R1150GS, BMW F650GS Dakar, KTM 250 EXCF, Honda CB600F Hornet a ted uz i LR Defender 110 300TDi neb me uz nebavi neustale moknout :-)

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2871
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

Re: Levne upravy DI do pouště

#16 Příspěvek od erik » 16 srp 2010 15:59

Nejhorsi jsou ostre duny (ty velike nepocitam, tam nejezdim), kde na vrcholu musi clovek hodne pribrzdit, protoze nevidi co je za ni.....[/quote]

http://www.youtube.com/watch?v=R0TFuV9nRhg" onclick="window.open(this.href);return false; -od 51 s do 59 s ...


Ty mas nekde u baraku moznost zkouset jizdu v hlubokem pisku?[/quote]

... jo. Slovenska Sahara http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... ra#p132571" onclick="window.open(this.href);return false;
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
KRANG
Příspěvky: 1491
Registrován: 16 črc 2007 19:49
Bydliště: Praha

Re: Levne upravy DI do pouště

#17 Příspěvek od KRANG » 16 srp 2010 16:10

KDante píše:
Izrael i Syrie se daji zvladnout, akorat musis mit 2 platne pasy. To je sice trochu potiz, ale sikovny cesky clovek si umi poradit :-). .
Druhej pas neni problém, taky ho mám.
Občanovi, který je držitelem platného cestovního pasu, lze vydat další cestovní pas jen v odůvodněných případech : odůvodněným případem se rozumí například vyřízení vízových záležitostí souvisejících s cestou do zahraničí, jestliže občan cestovní doklad naléhavě potřebuje k jiné cestě do zahraničí.
Defender 90 200Tdi "ZEBRA" / Range Rover L322 V8 4.4 / Series III 109" 2.25l exMOD "VOJÁK" + Sankey Trailer Narrow Track
servisuje http://www.OWR.cz

KDante
Příspěvky: 32
Registrován: 15 lis 2008 14:20
auto: Discovery I 300TDi
Bydliště: Brno

Re: Levne upravy DI do pouště

#18 Příspěvek od KDante » 16 srp 2010 16:21

KRANG píše:
KDante píše:
Izrael i Syrie se daji zvladnout, akorat musis mit 2 platne pasy. To je sice trochu potiz, ale sikovny cesky clovek si umi poradit :-). .
Druhej pas neni problém, taky ho mám.
Občanovi, který je držitelem platného cestovního pasu, lze vydat další cestovní pas jen v odůvodněných případech : odůvodněným případem se rozumí například vyřízení vízových záležitostí souvisejících s cestou do zahraničí, jestliže občan cestovní doklad naléhavě potřebuje k jiné cestě do zahraničí.
Dobrý diky chlapi, ale toto tu řešit nemusíme, to mě problém s jízdou v písku nevyřeší :D.

BTW. Slovenske Pisky vypadaji dost dobre, skoda jen, ze mam prorazeny podbeh a vypadlou baterku... To se asi nezucastnim (a to to mam skoro za barakem). Asi se tam neda dostat na trenin, ze :D
LR DI 300TDi Morocco Expedition

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Levne upravy DI do pouště

#19 Příspěvek od Miloš II » 16 srp 2010 17:37

Dobrý diky chlapi, ale toto tu řešit nemusíme, to mě problém s jízdou v písku nevyřeší :D.

Tu je něco http://web.me.com/taniyamorris/CaTs_Itc ... pment.html" onclick="window.open(this.href);return false; k "výbavě" do Afriky, ale do Afriky se nejezdí stříhat špéry atd. všude jsou cesty tak proč chceš pořád do písku? :mrgreen: pokud máš na mysli tenhle tak není problem :cool http://www.mesto-pisek.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;, a nebo jak píše Erik .....Senice tento víkend (těžko na cvičišti lehko v boji) jak pravil klasik :Pohoda: MIloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

KDante
Příspěvky: 32
Registrován: 15 lis 2008 14:20
auto: Discovery I 300TDi
Bydliště: Brno

Re: Levne upravy DI do pouště

#20 Příspěvek od KDante » 16 srp 2010 18:37

Miloš II píše:Dobrý diky chlapi, ale toto tu řešit nemusíme, to mě problém s jízdou v písku nevyřeší :D.

Tu je něco http://web.me.com/taniyamorris/CaTs_Itc ... pment.html" onclick="window.open(this.href);return false; k "výbavě" do Afriky, ale do Afriky se nejezdí stříhat špéry atd. všude jsou cesty tak proč chceš pořád do písku? :mrgreen: pokud máš na mysli tenhle tak není problem :cool http://www.mesto-pisek.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;, a nebo jak píše Erik .....Senice tento víkend (těžko na cvičišti lehko v boji) jak pravil klasik :Pohoda: MIloš II
Asi se budu muset nechat povozit od nekoho v poradnym piskovisti. Protoze jinak neni mozny, ze by nikdo nemel problem s tim, ze se mu auto v pisku skoro nerozjede (podle rad to tak vypada :-)
LR DI 300TDi Morocco Expedition

Odpovědět