Stránka 18 z 62
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 03 led 2019 10:57
od masar
Doufám, že registr vozidel je dostatečně hodnověrný zdroj dat.
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 03 led 2019 11:01
od marianh
Na cudzojazycnych forach prebiehaju podobne diskusie a dopracovali sa napriklad k cislu 11%.
(pomer predanych aut/odidenych kluk zozberany z niekolko firiem)
Nam to samozrejme nikak nepomoze, ale len tak pre zaujimavost - jedna firma na NZ pracuje na konverzii LR3 s Lexus V8 motorom.
Detaily neviem, kedze u nas by to aj tak neslo nechcelo sa mi citat.
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 03 led 2019 11:53
od eliott
20 motorů prodaných nových, 20 motorů opravených (většina zase padla znovu v rozmezí 5 - 15 tis. km) , 10 aut dělali v místním zastoupení, než krachlo. (odchylka +- 1) . Počítáno od roku 2011.
Kompresory podvozku asi tři prodané a tři na servisu, pokud se včas vymění prasklé víčko vysoušeče, tak drží (víčko měněné asi u 40 aut).
Ano, vše se posledních 15 let vyrábí jen na chvíli, takže proč si nepřiznat, že ten motor je právě v tomto duchu konstruován a stojí za hovno !! Jako strojař si za tím stojím.
Stále tvrdím, že D3 D4 stojí za hovno,protože padají motory a přesně proto si ji nekoupím. Nejde jen o cenu opravy, která je záměrně nesmysl (proč jinak by skokově zdražili motory o 100% chvíli po té, co na trh přišla D4 ???) , ale o komplikace s tím spojené. Až mi motor padne na cestě na hory někde v noci na dálnici a než přijede odtahovka, tak mě smete kamion se spícím turkem za volantem, bude pozdě. Jasně, nemám čekat v autě , ale za svodidly, to se třeba cestou na Brenner bude v -20 čekat náramně. Nemluvě o zkažené dovolené... Prostě auto, kterému nemohu věřit, protože vím, že má nevyzpytatelnou konstrukční vadu, mi do baráku nesmí. Problém je, že každý si potřebuje masírovat ego v moderním autě, já mám naštěstí tuto etapu života za sebou a vesele si budu jezdit v P38 a D2 dokud mi to EU nezakáže...
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 03 led 2019 12:09
od eliott
marianh píše: ↑03 led 2019 11:01
Na cudzojazycnych forach prebiehaju podobne diskusie a dopracovali sa napriklad k cislu 11%.
(pomer predanych aut/odidenych kluk zozberany z niekolko firiem)
Nam to samozrejme nikak nepomoze, ale len tak pre zaujimavost - jedna firma na NZ pracuje na konverzii LR3 s Lexus V8 motorom.
Detaily neviem, kedze u nas by to aj tak neslo nechcelo sa mi citat.
To odpovídá i mému odhadu výše. Jakékoli číslo v celých procentech je kastrofa.
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 03 led 2019 12:20
od marianh
eliott píše: ↑03 led 2019 11:53dokud mi to EU nezakáže...
Co moze byt skor nez nam bude mile...
Uz terajsie diesel zakazy sa prejavuju na cenach jazdenych D3/D4.
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 03 led 2019 12:43
od Rennie
Všichni tady pláčete
jak Patrolisti. Jestli to nebude částečně i tím že ty motory někdo prostě užene páč s tím jezdí jako dobytek? Já sám jsem to řešil na naší poslední naftě JGCH WJ 2,7 CRD. Sice se neposrala klika ale i tak servis té popelnice tenkrát vyšel na cca 180tis a vím a přiznávám že to byla má vina. Od té doby nám nafta nesmí do baráku
A kdokoli kdo touží po D3 nebo 4 má možnost si ji koupit v benzínu
sice bude jezdit dráž na km ale nebude mít takovýho strašáka
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 03 led 2019 12:51
od eliott
marianh píše: ↑03 led 2019 12:20
eliott píše: ↑03 led 2019 11:53dokud mi to EU nezakáže...
Co moze byt skor nez nam bude mile...
Uz terajsie diesel zakazy sa prejavuju na cenach jazdenych D3/D4.
Nejde o jen palivo, ale o emisní normu, takže časem asi půjdou i po benzínech...
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 03 led 2019 12:59
od marianh
Renie, to bola aj moja velka chyba z neznalosti ze som nezhanal benzin.
Ale tu v AT boli na predaj iba diesel, benzin ani 1x, clovek nevedel a teraz je uz neskoro.
Aj kvoli tomu som zmenil rozhodnutie a neprerobil som to auto na "cestovny special".
Ako bezne pracovne auto super, kym jazdi lepsie sa neda, ale na jazdy daleko budem musiet najst nieco ine. Len neviem co.
Eliott, ano, pride aj na benzin. Biznis treba podporovat, stare auta blokuju zisky
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 03 led 2019 13:05
od Rennie
marianh píše:Renie, to bola aj moja velka chyba z neznalosti ze som nezhanal benzin.
Ale tu v AT boli na predaj iba diesel, benzin ani 1x, clovek nevedel a teraz je uz neskoro.
Aj kvoli tomu som zmenil rozhodnutie a neprerobil som to auto na "cestovny special".
Ako bezne pracovne auto super, kym jazdi lepsie sa neda, ale na jazdy daleko budem musiet najst nieco ine. Len neviem co.
Eliott, ano, pride aj na benzin. Biznis treba podporovat, stare auta blokuju zisky
Ono tech benzínu moc neni ale daji se najít jen cena je oproti naftovym temer dvojnásobná
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 03 led 2019 13:12
od marianh
Pre mna je uz na benzin verziu neskoro. D3 ceny isli tu u nas dole, za malo sa mi tu moju predavat nechce vzhladom na to v akom dobrom stave je takze sanca ze sa preda je mala. A bez predania terajsej benzinovu kupovat nebudem, uz teraz mame viac aut ako soferov. Tj budem cakat "kym to pride". Co uz, za chyby sa plati. Aspon ze kym to pride tak sa na tom jazdi super. Ak vydrzi este aspon zo 3 roky tak to uz ani nebude az tak velmi boliet.
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 03 led 2019 13:20
od xxx
eliott píše: ↑03 led 2019 11:53
20 motorů prodaných nových, 20 motorů opravených (většina zase padla znovu v rozmezí 5 - 15 tis. km) , 10 aut dělali v místním zastoupení, než krachlo. (odchylka +- 1) . Počítáno od roku 2011.
Kompresory podvozku asi tři prodané a tři na servisu, pokud se včas vymění prasklé víčko vysoušeče, tak drží (víčko měněné asi u 40 aut).
Ano, vše se posledních 15 let vyrábí jen na chvíli, takže proč si nepřiznat, že ten motor je právě v tomto duchu konstruován a stojí za hovno !! Jako strojař si za tím stojím.
Stále tvrdím, že D3 D4 stojí za hovno,protože padají motory a přesně proto si ji nekoupím. Nejde jen o cenu opravy, která je záměrně nesmysl (proč jinak by skokově zdražili motory o 100% chvíli po té, co na trh přišla D4 ???) , ale o komplikace s tím spojené. Až mi motor padne na cestě na hory někde v noci na dálnici a než přijede odtahovka, tak mě smete kamion se spícím turkem za volantem, bude pozdě. Jasně, nemám čekat v autě , ale za svodidly, to se třeba cestou na Brenner bude v -20 čekat náramně. Nemluvě o zkažené dovolené... Prostě auto, kterému nemohu věřit, protože vím, že má nevyzpytatelnou konstrukční vadu, mi do baráku nesmí. Problém je, že každý si potřebuje masírovat ego v moderním autě, já mám naštěstí tuto etapu života za sebou a vesele si budu jezdit v P38 a D2 dokud mi to EU nezakáže...
vidíš, opravoval jsi cca 50 motorů za 8let, to není tak hrozné
a polomotor z D3 skokově zdražili asi proto, aby to nikdo po příchodu D4 neopravoval, ale koupil ve většině případů nové auto.
A když vlezete na fórum jiné značky, dojdete ke stejnému závěru, že si auto od nich nekoupíte
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 03 led 2019 13:38
od eliott
xxx píše: ↑03 led 2019 13:20
vidíš, opravoval jsi cca 50 motorů za 8let, to není tak hrozné
a polomotor z D3 skokově zdražili asi proto, aby to nikdo po příchodu D4 neopravoval, ale koupil ve většině případů nové auto.
A když vlezete na fórum jiné značky, dojdete ke stejnému závěru, že si auto od nich nekoupíte
No mě to přijde strašné, je to totiž podobné číslo, jako u starých Rover V8 , u kterých je konstrukční vada potvrzená. TD5tek jsme dělali asi 8 a M57 jeden (myslím motory komplet KO)
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 03 led 2019 14:24
od Acon
Mal som D2, potom zasa D2 a teraz D4. Aktuálne 250 000km s pôvodným motorom. O problémoch som vedel a váhal som co L322 alebo D3/4. No som skrátka Discopozitív a
nerozkážeš. Tak uvidím. Rozvody porobené, olej mením po 10tis a som nízkootáčkový takže väčšinou sa aj pri rozjazde zmestim do 2000ot. Do akej miery to oddiali problém neviem, no nebojím sa vyraziť ani na Balkán. Čo má prísť, príde
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 03 led 2019 15:15
od marwak
masar píše: ↑03 led 2019 10:57
Doufám, že registr vozidel je dostatečně hodnověrný zdroj dat.
Registr vozidel je určitě hodnověrný zdroj. Ale co přesně ty údaje v tabulce znamenají? Aktuálně registrovaný počet vozidel podle let registrace? Nebo celkový počet vozidel registrovaných v jednotlivých letech? V prvním případě k dopočtení celkového počtu chybí vozidla, která byla registrována v minulosti a dnes už nejsou (prodej, odpis atd.), v druhém případě potom zase není jasné, kde je překryv (pokud by to bylo celek za příslušné typy v konkrétních letech, tak auta, co jsou tam více let, tak tam budou započtena víckrát). Ale jinak je to velmi zajímavá tabulka...
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 03 led 2019 16:50
od masar
Je to počet provozovaných vozidel k 30.6.2017 podle počtu registrací v jednotlivých letech. Takže možnost 1). Tzn. že tam chybí do úplné statistiky vozidel, přesně jak píšeš, ta která byla v průběhu let 2004 - 6/2017 odhlášena/vyřazena, což statistiku poruchovosti vylepšuje a zároveň chybí i vozidla přihlášená resp. asi spíš už jen dovezená 6/2017- doposud, což statistiku zhoršuje.
Je tam toho víc podle čeho se to dá zkoumat, ale s ohledem na jednoznačný zadávání značky/modelu se to nedá úplně přesně rozlišit (kolik z toho je D3, D4 nebo RRS).
https://www.mdcr.cz/Statistiky/Silnicni ... 31-6-2017)
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 03 led 2019 17:55
od marwak
masar píše: ↑03 led 2019 16:50
Je to počet provozovaných vozidel k 30.6.2017 podle počtu registrací v jednotlivých letech. Takže možnost 1). Tzn. že tam chybí do úplné statistiky vozidel, přesně jak píšeš, ta která byla v průběhu let 2004 - 6/2017 odhlášena/vyřazena, což statistiku poruchovosti vylepšuje a zároveň chybí i vozidla přihlášená resp. asi spíš už jen dovezená 6/2017- doposud, což statistiku zhoršuje.
Je tam toho víc podle čeho se to dá zkoumat, ale s ohledem na jednoznačný zadávání značky/modelu se to nedá úplně přesně rozlišit (kolik z toho je D3, D4 nebo RRS).
https://www.mdcr.cz/Statistiky/Silnicni ... 31-6-2017)
Každopádně je to alespoň něco a za mě první relevantní údaj za ČR, se kterým jsem se v rámci všech diskusí tady setkal. To, co jsi psal ohledně vylepšení/zhoršení statistiky taky nemusí platit úplně jednoznačně. I ve vozidlech odhlášených v letech 2006 - 2017 mohou být funkční kusy, které se jen prodaly někam do zahraničí (třeba i na východ), nejen odpisy kvůli mrtvým motorům + taky bouračky, což rovněž nemá souvislost s motorem. A zároveň v přihlášených po r. 2017 taky může být dovoz po výměně motoru. Ale počítám, že ta celková odchylka nebude řádová. Takže lze aspoň hrubě předpokládat, že jich tu jezdí (jezdilo) nízké tisíce, přičemž minimálně 3500. Doteď se tu vždy mluvilo o stovkách. Ale i tak bude zřejmě úmrtnost motorů někde kolem výše zmíněných desíti procent (nebo mírně pod desítkou). Což ale za mě stále vypadá lépe, než cokoliv co tu už mockrát zaznělo, i když chápu, že z pohledu spolehlivosti to není nic moc.
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 03 led 2019 20:31
od Lukasino
eliott píše: ↑03 led 2019 09:14
No s těmi daty to není tak docela pravda. Rozhodně můžeme porovnávat třeba s motory TD5, nebo M57, kterých jezdí minimálně stejně a úmrtnost je v porovnání s TDV6 zanedbatelná.
No jo, M57 je povedený motor, ale co ta převodovka? To je myslím ještě častější problém, ikdyž ano, levněji řešitelná
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 03 led 2019 21:28
od eliott
Lukasino píše: ↑03 led 2019 20:31
eliott píše: ↑03 led 2019 09:14
No s těmi daty to není tak docela pravda. Rozhodně můžeme porovnávat třeba s motory TD5, nebo M57, kterých jezdí minimálně stejně a úmrtnost je v porovnání s TDV6 zanedbatelná.
No jo, M57 je povedený motor, ale co ta převodovka? To je myslím ještě častější problém, ikdyž ano, levněji řešitelná
Tak to je zase jiná kapitola
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 03 led 2019 21:33
od Lukasino
eliott píše: ↑03 led 2019 21:28
Lukasino píše: ↑03 led 2019 20:31
No jo, M57 je povedený motor, ale co ta převodovka? To je myslím ještě častější problém, ikdyž ano, levněji řešitelná
Tak to je zase jiná kapitola
Mě se líbí, jak ohledně GMka to tu každý ví a prostě se to tak bere, že to lehne, každý s tím počítá a je to v "pohodě". Rozhodně kolem toho není taková hysterie jako u TDV6/SDV6, který je troufám si tvrdit podstatně spolehlivější, když jich padne jen 11%. Kolik to je u GMka, 90%??
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Napsal: 03 led 2019 21:38
od eliott
Nojo, každý si říká, že jemu se to nestane